Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-12-14, 20:28   #7621
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
https://www.expressen.se/nyheter/maj...kskrivningar-/

"STOCKHOLM-BRYSSEL. En majoritet i riksdagen vill nu återinföra den bortre tidsgränsen i sjukförsäkringen.

Det stod klart inför riksdagens votering i frågan, där Sverigedemokraterna kommer att rösta med alliansens förslag och uppmanar att återinföra den bortre tidsgränsen.

Detta betyder att ett av Socialdemokraternas viktigaste vallöften nu kan rivas upp.

– Vi hjälper ingen genom att kasta ut dem ur sjukförsäkringen, säger Stefan Löfven upprört. "
Magnus N är inte uppkopplad  
Gammal 2017-12-14, 20:29   #7622
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Citat:
Ursprungligen postat av ApexProcyon Visa inlägg



Har rasistisk reklam på offentliga platser varit ett problem?
Om man räknar SD som rasism, så har ju SD-reklam inneburit problem tidigare, med människor som blir kränkta eller sympatikränkta av reklamen. Så på så sätt har ju faktiskt rasistisk reklam på offentliga platser varit ett problem.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad  
Gammal 2017-12-14, 20:32   #7623
JamesD
Registered User
 
JamesDs avatar
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 750
Och räknar man ICA-reklam som rasism så finns här definitivt problem.
JamesD är uppkopplad nu  
Gammal 2017-12-14, 20:32   #7624
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus N Visa inlägg
[

– Vi hjälper ingen genom att kasta ut dem ur sjukförsäkringen, säger Stefan Löfven upprört. "
Men i smyg ler han och skrockar skurkaktigt. "På så sätt kan vi driva in mer skattemedel från svenskarna och ge till migranterna, fast utan att jag själv får skulden. De var de som rev upp beslutet, haha, hahaha!"
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad  
Gammal 2017-12-14, 20:40   #7625
timoat
Registered User
 
timoats avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 147
Vem ska sitta och bedöma om det är rasistisk reklam eller inte? Kan ju kanske be Alexander Bengtsson sitta och bedöma Vilken reklam som är sexistisk eller inte.
timoat är inte uppkopplad  
Gammal 2017-12-14, 20:49   #7626
leee
Banned User
 
Reg.datum: Dec 2013
Inlägg: 357
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Men i smyg ler han och skrockar skurkaktigt. "På så sätt kan vi driva in mer skattemedel från svenskarna och ge till migranterna, fast utan att jag själv får skulden. De var de som rev upp beslutet, haha, hahaha!"
Tror inte han tänker så.ex. från senaste svängen.
"Utförsäkrad men för sjuk för att jobba"http://www.lo.se/start/nyheter/utfor..._for_att_jobba
leee är inte uppkopplad  
Gammal 2017-12-14, 21:59   #7627
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
SDs förklaring till deras val att rösta med alliansen idag gällande sjukförsäkringen

http://www.mynewsdesk.com/se/sverige...aign=send_list

" Därför välkomnar vi alliansens förslag om en översyn av rehabiliteringskedjan. Sverigedemokraterna kommer dock inte att acceptera en tillbakagång till regeringen Reinfeldts ordning, där sjuka människor lämnades åt sitt öde efter en viss tid.

Vi arbetar istället på ett reformförslag för ett ekonomiskt hållbart system som fokuserar på människors rätt att få vård och rehabilitering i tid, samt stöd att återgå till arbete på bästa möjliga sätt."
Magnus N är inte uppkopplad  
Gammal 2017-12-14, 22:01   #7628
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
Uvell återigen, denna gången om arbetsförmedlingen och hur myndigheter jobbar för att gynna sittande regeringen för kommande val:

ARBETSFÖRMEDLINGEN – SÅ SKA DE HJÄLPA S VINNA VALET

https://uvell.se/2017/12/14/arbetsfo...s-vinna-valet/

"Man skulle önska att myndigheter vore byråkratiska och objektiva.

Men så är inte fallet alltid. Till exempel landets sämsta men också den dyraste myndigheten – Arbetsförmedlingen. Den styrs av Göran Perssons kusin Mikel Sjöberg."
Magnus N är inte uppkopplad  
Gammal 2017-12-14, 22:06   #7629
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus N Visa inlägg
Uvell återigen, denna gången om arbetsförmedlingen och hur myndigheter jobbar för att gynna sittande regeringen för kommande val:

ARBETSFÖRMEDLINGEN – SÅ SKA DE HJÄLPA S VINNA VALET

https://uvell.se/2017/12/14/arbetsfo...s-vinna-valet/

"Man skulle önska att myndigheter vore byråkratiska och objektiva.

Men så är inte fallet alltid. Till exempel landets sämsta men också den dyraste myndigheten – Arbetsförmedlingen. Den styrs av Göran Perssons kusin Mikel Sjöberg."
Fast med tanke på hur bra arbetsförmedlingen är på sin kärnverksamhet så känns det som en björntjänst deluxe
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad  
Gammal 2017-12-14, 22:07   #7630
ChuckTesta
Nope! Chuck Testa
 
ChuckTestas avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 674
Citat:
Ursprungligen postat av ApexProcyon Visa inlägg
Det som åsyftas är väl den gången SD fick göra reklam, jag kan tänka mig att lagen skapades med syfte att dra undan mattan för SD vid behov.
Det är vad jag tror också, kan man inte motarbeta SD politiskt genom debatt så måste man göra på annat vis. Det är lätt att vinna om man först gör "rasism olagligt", sen kallar allt motståndaren säger för rasism. Då har man ingen motståndare kvar = ez win.
ChuckTesta är inte uppkopplad  
Gammal 2017-12-15, 06:53   #7631
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
Ferm angående migrationsuppgörelsen de gjort med S , som Centern funderar på att rösta genom:

”Det finns inga prestationskrav, inga krav på särskilda betyg, utan det enda som gäller är att eleven ska vara där och försöka. Att inte ge dem en chans att stanna gör att dessa elever istället tvingas sluta studera, bli hemlösa och leva kvar i utsatthet eller avvisas.”

https://mobile.twitter.com/MariaFerm...15633341145088
Magnus N är inte uppkopplad  
Gammal 2017-12-15, 09:22   #7632
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
Neuding om antisemitism i Sverige

https://mobile.nytimes.com/2017/12/1...tism-jews.html

The Uncomfortable Truth About Swedish Anti-Semitism
Magnus N är inte uppkopplad  
Gammal 2017-12-15, 10:53   #7633
BJM
Registered User
 
BJMs avatar
 
Reg.datum: Aug 2014
Inlägg: 864
https://www.svd.se/regler-om-natneutralitet-rivs-upp
__________________
Jagar kilon, watt och minuterStrava
Mark 180 kg. Böj 135 kg. Bänk 120 kg.
4 min 440W. 20 min 375W. 40 min 343W.
10 km 45 min.
VR 2017 7:31.
BJM är inte uppkopplad  
Gammal 2017-12-15, 15:36   #7634
stridis
stridis- avatartextmästare
 
stridiss avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: lindome
Inlägg: 6 066
Citat:
Ursprungligen postat av BJM Visa inlägg
Rickard Falkvinge hade rätt. Synd att piratpartiet blev olidligt pk efter partiledarbytet. Annars hade de haft ett guldläge nu.
__________________
Stridis invictus.

I won't just gaze into the abyss, I'll maintain uncomfortable eye contact with it.
stridis är uppkopplad nu  
Gammal 2017-12-15, 16:00   #7635
lanzal
Registered User
 
lanzals avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Trosa / Linköping
Inlägg: 1 277
Konstigt det där med att bli urförsäkrad.. är man sjuk så är man sjuk.. varför försvåra det för de som faktiskt är sjuka? Snacka om att slå neråt! Om man nu menar på att folk fejkar att de är sjuka för att lyfta bidrag, knip åt dom människorna istället och börja ha mer kontakt med de människor som är sjuka.

Är man sjuk så är man sjuk, då ska man inte behöva tvingas ut i arbete.. tycker vi ska ta hand om folket som är sjuka, kosta vad det kosta vill. Så hade jag velat ha det om jag vart sjuk.
__________________
http://www.kolozzeum.com/forum/showt...23#post3408823Min träningsjournal!
Citat:
Ursprungligen postat av pragmatist Visa inlägg
En god tumregel som man snabbt bör ta till sig i sin gymkarriär är att 90% av allt som "en kille på gymmet"/"en kompis" säger är helt fel, en grov överdrift/generalisering, eller saknar vetenskapliga belägg.
Tävlingspers: 245kg böj, 147,5kg bänk, 302,5 mark
lanzal är inte uppkopplad  


Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:27.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)