Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2016-11-30, 23:28   #16
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Oooh. Jag klättrar nästan enbart på klätterverket just pga charmen (och många lite äldre klättrare som sitter på mkt kunskap) så det är kul att höra att de ska expandera. På höstkvällarna är växtvärken där extremt kännbar
Har träffat många erfarna klättrare på klättercentret också, bland annat en filur som varit uppe på mt everest. Men trivs inte i lokalerna där

Ja klätterverket kan bli vansinnigt trångt, särskilt vid boulderväggarna och "tunneln"
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-11, 18:17   #17
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Har träffat många erfarna klättrare på klättercentret också, bland annat en filur som varit uppe på mt everest. Men trivs inte i lokalerna där

Ja klätterverket kan bli vansinnigt trångt, särskilt vid boulderväggarna och "tunneln"
Kanske bara inte gett folket där en chans då ^^

Var i Sickla idag, proppfullt på topprepsväggarna men runt bouldersektionen var det i princip bara att välja och vraka! Söndagar verkar vara the golden hour sas.
Ser fram emot sommaren när alla medelklasskidz har för fullt upp med att bada och upptäcka varandras könsorgan för att klättra. Brukar eka tomt i hallarna <3
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-11, 18:54   #18
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Kanske bara inte gett folket där en chans då ^^

Var i Sickla idag, proppfullt på topprepsväggarna men runt bouldersektionen var det i princip bara att välja och vraka! Söndagar verkar vara the golden hour sas.
Ser fram emot sommaren när alla medelklasskidz har för fullt upp med att bada och upptäcka varandras könsorgan för att klättra. Brukar eka tomt i hallarna <3
Haha är väl mer mängden folk än själva folket som stoppar mig där. Träffade en mycket trevlig klätterräv som gjort någon tur upp till mt everest

Ja dels det och dels att alla "riktiga" klättrare är utomhus och klättrar så att hobbyklättrare som jag själv kan få drömma vidare på plastväggarna

Har inte klättrat sedan hösten typ.. Extrem abstinens men får ingen tid över att sticka iväg. Hoppas kunna klättra nästa helg
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-11, 22:23   #19
Spunken
Bulimi & alzheimers.
 
Spunkens avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 1 493
Kul med en tråd om klättring!

Jag har klättrat i ca 2år men haft ett ofrivilligt uppehåll sedan i mitten på juni. Landade illa och vred foten ur led och slog av några benbitar i fotleden. Det plus att lokalen jag klättrar i har flyttat nu under hösten så jag har inte haft någonstans att ta vägen direkt. Nu är dock äntligen nya lokalen på väg att öppna, så nästa helg räknar jag med att vara riktigt öm och go i händerna.

Jag kör uteslutande bouldering, mestadels inomhus.
__________________
Som huggen ur granit, allmänt hård fysträning och en del cykling.
Spunken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-15, 10:21   #20
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Har klättrat regelbundet i över ett år, är fem bouldringpass på 6 dagar för mycket för senorna i mina händer? Vill inte riskera skador men har ett oerhört klättringssug just nu.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-15, 12:07   #21
Shqypnia
Dardania
 
Shqypnias avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 3 147
Det närmsta klättring jag har kommit är på det lokala badet. Helt klart är det sjukt roligt.
__________________
Den typen av människa
Shqypnia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-15, 12:09   #22
RassK
Registered User
 
RassKs avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 6 417
Ska på Klättringstävling (Julboulder) på Halmstad klätterklubb på lördag om någon är intresserad!
__________________
Instagram: optiholm
Journal - En kronisk kaloriräknares krönika
Onlinecoaching - Body Comp Coaching Halmstad
Citat:
Ursprungligen postat av John Kiefer
Best Breakfast Ever - None.
RassK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-18, 14:40   #23
Spunken
Bulimi & alzheimers.
 
Spunkens avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 1 493
Klättrade för första gången idag på ca 6 månader, äntligen!

Västerås klätterklubb invigde sin nya lokal igår som var superfräsch. Riktigt kul att få en hel drös med nya problem att brottas med :-)
__________________
Som huggen ur granit, allmänt hård fysträning och en del cykling.
Spunken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-18, 15:43   #24
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av Spunken Visa inlägg
Klättrade för första gången idag på ca 6 månader, äntligen!

Västerås klätterklubb invigde sin nya lokal igår som var superfräsch. Riktigt kul att få en hel drös med nya problem att brottas med :-)
Schysst!
Det är sånt man inte riktigt tänker på som stockholmare, här finns ju typ 4 st bara i innerstan. Har Västerås "bara" 1?

Klättrade idag för första gången på kanske 2-3 månader. Alldeles på tok för långt uppehåll
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-18, 16:17   #25
Spunken
Bulimi & alzheimers.
 
Spunkens avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 1 493
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Schysst!
Det är sånt man inte riktigt tänker på som stockholmare, här finns ju typ 4 st bara i innerstan. Har Västerås "bara" 1?

Klättrade idag för första gången på kanske 2-3 månader. Alldeles på tok för långt uppehåll

Det finns bara en lokal för bouldering, finns två där man kan klättra topprep tror jag. Det finns dock andra lokaler hyfsat nära i Örebro och Eskilstuna, men det är inte världens bästa öppettider. Föredrar att köra på lite udda tider när det inte är så mycket folk så man slipper trängas :-)

Vart brukar du klättra? Och vilken typ av klättring?
__________________
Som huggen ur granit, allmänt hård fysträning och en del cykling.
Spunken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-18, 16:24   #26
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av Spunken Visa inlägg
Det finns bara en lokal för bouldering, finns två där man kan klättra topprep tror jag. Det finns dock andra lokaler hyfsat nära i Örebro och Eskilstuna, men det är inte världens bästa öppettider. Föredrar att köra på lite udda tider när det inte är så mycket folk så man slipper trängas :-)

Vart brukar du klättra? Och vilken typ av klättring?
Ah. Ja öppettider är man bortskämd med här heller, typ alla hallar kör 10-22 och har stängt kanske 5 dagar om året bara

Mestadels i karbin, varit mycket i klätterverket och senast idag så var jag i klättercentret. Kör uteslutande bouldering, mestadels för att jag tycker det är roligare och mer utmanande (för min klätterstil då) och dels för att jag fortfarande är lite höjdrädd, så det är bekvämare rent psykiskt

Topprep kanske 1-3 gång per år (oftast säkrar jag dock bara) för att ändå hålla kvar rutinerna, knutarna och sånt
Skulle dock vilja ta rött kort också, bara för att lära mig "riktig" klättring.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-18, 16:42   #27
Spunken
Bulimi & alzheimers.
 
Spunkens avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 1 493
Ok! Klättercentret i Solna har jag gästat några gånger, har hört att det vid teleplan ska vara bra också.

Haha höjdrädsla lär sätts käppar i hjulet. Jag skulle vilja ta både grönt kort, men även rött kort för att som du säger "klättra på riktigt" :-). Har inte hunnit ta tag i det än bara. Sen är det lite meckigt att ha med en massa utrustning och dyrt (iaf en engångs kostnad för att komma igång). Då är det betydligt enklare med ett par skor och en kritpåse ;-)
__________________
Som huggen ur granit, allmänt hård fysträning och en del cykling.
Spunken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-18, 17:25   #28
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Citat:
Ursprungligen postat av Spunken Visa inlägg
Ok! Klättercentret i Solna har jag gästat några gånger, har hört att det vid teleplan ska vara bra också.

Haha höjdrädsla lär sätts käppar i hjulet. Jag skulle vilja ta både grönt kort, men även rött kort för att som du säger "klättra på riktigt" :-). Har inte hunnit ta tag i det än bara. Sen är det lite meckigt att ha med en massa utrustning och dyrt (iaf en engångs kostnad för att komma igång). Då är det betydligt enklare med ett par skor och en kritpåse ;-)
Klättercenter vid Telefonplan är typ i världsklass vad det gäller väggarna, men den galet kunniga och trevliga personalen och stämningen på klätterverket gör att jag nästan enbart klättrar där. Klätterverket fo lajf. Testa det om du får chansen någon gång, gärna när det inte är så mycket folk där.

Äsch, allt du behöver då är en sele som kostar typ 300 spänn! Höjdrädslan släpper om man övar lite fall under kontrollerade omständigheter, bara att träna bort Personligen föredrar iofs jag också bouldering, men jag är så dynamisk när jag bouldrar att topprep nog är bra för mig sett till ren uthållighet.

Vilken stil har folk i tråden på sin klättring btw?
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-18, 17:41   #29
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av Spunken Visa inlägg
Ok! Klättercentret i Solna har jag gästat några gånger, har hört att det vid teleplan ska vara bra också.

Haha höjdrädsla lär sätts käppar i hjulet. Jag skulle vilja ta både grönt kort, men även rött kort för att som du säger "klättra på riktigt". Har inte hunnit ta tag i det än bara. Sen är det lite meckigt att ha med en massa utrustning och dyrt (iaf en engångs kostnad för att komma igång). Då är det betydligt enklare med ett par skor och en kritpåse
Det i Solna var strået vassare än i Telefonplan tycker jag.
Haha japp, tror dock min höjdrädsla i just topprep hänger på kontrollbehov
Litar inte på utrustningen, litar inte på människan som håller i repet nere på marken

Jag hade nog rekommenderat att hyra utrustningen i början, kostar inte mer än typ 50 kr för sele och broms. Så då kan du klättra typ 10-15 ggr innan det lönar sig att köpa egna grejer.
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Klättercenter vid Telefonplan är typ i världsklass vad det gäller väggarna, men den galet kunniga och trevliga personalen och stämningen på klätterverket gör att jag nästan enbart klättrar där. Klätterverket fo lajf. Testa det om du får chansen någon gång, gärna när det inte är så mycket folk där.

Äsch, allt du behöver då är en sele som kostar typ 300 spänn! Höjdrädslan släpper om man övar lite fall under kontrollerade omständigheter, bara att träna bort Personligen föredrar iofs jag också bouldering, men jag är så dynamisk när jag bouldrar att topprep nog är bra för mig sett till ren uthållighet.

Vilken stil har folk i tråden på sin klättring btw?
Tycker faktiskt personalen i karbin är trevligare och flexiblare. Skulle säkra för en liten parvel till kusin, men hade inte säkrat på kanske 6 månader så skulle bara vilja att någon stod med och tittade när jag knöt stoppåttan och så att jag inte hade någon ovana när jag hämtade hem linan. På klätterverket så sa dem att det inte skulle gå och att jag behövde gå en ny uppklättring istället, på karbin så var det bara att fråga i kassan och så kom en direkt och tittade lite snabbt. Och man får gratis vatten i fiket
Vad gäller kunnighet så har jag inga erfarenheter.

Tror min klätterstil bygger mycket på att jag kommer undan med många teknikmissar för att jag har ganska bra grepp och styrka
Eftersom jag är ganska kort så faller det också naturligt att jag måste vara ganska explosiv för att nå vissa grejer. Tycker också det är kul att försöka göra en liten egen lösning istället för att kanske följa den tänkta lösningen.

Något jag är ganska usel på är slopers och lite konstiga statiska ställningar då mina axlar bråkar i vissa vinklar.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-18, 20:18   #30
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Tycker faktiskt personalen i karbin är trevligare och flexiblare. Skulle säkra för en liten parvel till kusin, men hade inte säkrat på kanske 6 månader så skulle bara vilja att någon stod med och tittade när jag knöt stoppåttan och så att jag inte hade någon ovana när jag hämtade hem linan. På klätterverket så sa dem att det inte skulle gå och att jag behövde gå en ny uppklättring istället, på karbin så var det bara att fråga i kassan och så kom en direkt och tittade lite snabbt. Och man får gratis vatten i fiket
Vad gäller kunnighet så har jag inga erfarenheter.

Tror min klätterstil bygger mycket på att jag kommer undan med många teknikmissar för att jag har ganska bra grepp och styrka
Eftersom jag är ganska kort så faller det också naturligt att jag måste vara ganska explosiv för att nå vissa grejer. Tycker också det är kul att försöka göra en liten egen lösning istället för att kanske följa den tänkta lösningen.

Något jag är ganska usel på är slopers och lite konstiga statiska ställningar då mina axlar bråkar i vissa vinklar.
Aldrig varit på Karbin faktiskt. Men då måste du ha råkat ut för någon tråkmåns på klätterverket, de heltidsanställda är hur schyssta som helst imo. Martin, Stefan och någon tjej jag inte kommer ihåg namnet på är de jag tänker på främst, har fått så galet mycket värdefulla tips från dom och de har aldrig föreslagit att jag ska klättra upp igen när jag gått och dubbelkollat något med dom :P

Jag är lite likadan, det blir väldigt mycket explosiv styrka, men jag försöker jobba på att vara lite långsammare och mer kontrollerad på väggarna. Tror man tjänar mer på det i längden. Slopes varierar för mig, men maddafakking crimps och pinches hatar jag. De är typ huvudorsaken till att jag klättrar så explosivt, jag brukar försöka kasta mig förbi dom till nästa grepp så att jag ska slippa deala med dom
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:50.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)