Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-09-18, 23:38   #31
Muezzolo
Registered User
 
Reg.datum: May 2017
Inlägg: 11
Citat:
Ursprungligen postat av JamesD Visa inlägg
Av all skit som kan hända en i livet måste detta vara något av det mildaste tätt följt av att stuka foten
För mig känns det som att förlora en kroppsdel. Håret är en del av mig, min identitet. Jag vill verkligen inte tvingas till att raka mig, jag kommer se förjävig ut..
Muezzolo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-18, 23:41   #32
Muezzolo
Registered User
 
Reg.datum: May 2017
Inlägg: 11
Citat:
Ursprungligen postat av Kaalle Visa inlägg
Mitt inlägg var ju en antydan till det åtminstone. Om han käkar finasteride så är det ju garanterat stress eller något annat, alternativt minoxidil men det förstnämnda är nog mer troligt.
Om det är något jag har att vara stressad över så är det väl håret, men det det har ju kommit nu det senaste isf när jag insett hur mycket jag faktiskt har förlorat...

Jag försöker få tag i dutasteride som är ännu starkare än finasteride, jag är villig att testa i princip allt
Muezzolo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-19, 06:55   #33
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Jag har kört med finasterid och rogaine nu i lite under ett år och känns nu som att det har hjälpt. Rogaine får du utan recept.Minoxidil heter väl det verksamma ämnet.
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-19, 07:03   #34
Kaalle
Registered User
 
Kaalles avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 242
Citat:
Ursprungligen postat av Muezzolo Visa inlägg
Om det är något jag har att vara stressad över så är det väl håret, men det det har ju kommit nu det senaste isf när jag insett hur mycket jag faktiskt har förlorat...

Jag försöker få tag i dutasteride som är ännu starkare än finasteride, jag är villig att testa i princip allt
Visst är det så men som jag tolkat det och även utifrån egen erfarenhet så blockar finasteride nästan allt håravfall. Den lilla biten håravfall som ändå skulle fortsätta för en individ med riktigt taskiga gener skulle således inte vara märkbar förrns efter många års bruk. Eller?
Kaalle är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-09-19, 07:04   #35
Kaalle
Registered User
 
Kaalles avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 242
Citat:
Ursprungligen postat av Muezzolo Visa inlägg
Om det är något jag har att vara stressad över så är det väl håret, men det det har ju kommit nu det senaste isf när jag insett hur mycket jag faktiskt har förlorat...

Jag försöker få tag i dutasteride som är ännu starkare än finasteride, jag är villig att testa i princip allt
Visst är det så men som jag tolkat det och även utifrån egen erfarenhet så blockar finasteride nästan allt håravfall. Den lilla biten håravfall som ändå skulle fortsätta för en individ med riktigt taskiga gener skulle således inte vara märkbar förrns efter många års bruk. Och för dig rör det sig bara om ett år? Ge det lite tid, det finns perioder då man får tunnare hår oavsett. Du ska nog se att det kommer en period där det tjocknar snart.
Kaalle är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-09-19, 07:26   #36
Ladugårdsdörr
Registered User
 
Ladugårdsdörrs avatar
 
Reg.datum: Oct 2011
Inlägg: 795
Citat:
Ursprungligen postat av Kaalle Visa inlägg
Du ska nog se att det kommer en period där det tjocknar snart.
Om inte annat så kan man glädjas åt att det man mister på huvudet ofta återfinns utspritt på baksida axlar och ryggen. Visserligen lite svårare och kamma, föna och styla - men vill man så går det.
Ladugårdsdörr är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:33.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)