Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-08-22, 16:36   #16
Max
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 116
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
Går det att säga vid hur högt fettprocent som det börjar bildas signifikant mycket fler fettceller?

Jag hade lågt kroppsfett som tonåring och började träna och gick från typ 65kg till 87kg (ca 15-17 års ålder). Blev ''fatswole'' som det ironiskt brukar kallas. Magen var helt platt men jag såg väldigt vattnig ut, så jag låg gissningsvis runt 20% kroppsfett.

Låg vid den vikten ett tag ett par år (17-19 år) utan några visuella skillnader alls, sedan gick jag långsamt ned till 77kg, efter att morsan kallade mig tjock :p, bara genom att käka oprocessad mat (20-21 år). Det var sommaren 2017.

Sen dess har jag försökt mig på en lean bulk och har gått upp 6kg från 77kg till 83kg på ett år, dvs ca +0.5kg per månad, med endast 1cm ökning runt midjan. (75cm till 76 cm).

Utifrån detta verkar det som att jag inte bildat extremt mycket nya fettceller då jag kunde bygga rätt mycket fettfri massa det senaste? Är det vid grov fetma det sker en ökning av fettceller?
En så modest viktuppgång klarar kroppens befintliga fettceller utan problem, de är väldigt flexibla (bra på att lagra fett genom att växa till sig).
Max är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:23.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)