Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-09-15, 15:14   #1
Muezzolo
Registered User
 
Reg.datum: May 2017
Inlägg: 11
Kille, 25 år tappar sjukt mycket hår...

Jag vet seriöst inte vad jag ska göra, håret bara faller av... Vi snackar säkert 500+ hårstrån per dag. I denna takt har jag inget hår kvar på huvudet om en månad eller två...

Trodde inte detta skulle hända mig även om det ligger i familjen på pappas sida..

Trycker finasteride sedan 1 år tillbaka, började med minoxidil för 1 månad sen. Hittills faller det lika mycket..
Även om det skulle vara ärftligt håravfall så har ingen av mina syskon eller pappa upplevt att dem tappade håret så som jag gör. Känns mer som en sjukdom jag har..

Är det någon som gått igenom samma sak, som faktiskt lyckats återställa sig?
Muezzolo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-15, 15:24   #2
Mats J
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 1 006
Så där började det för mig också när jag var 22, rasade hår i mängder. Började med Rogain som jag tyckte bromsade upp det hela lite men när jag var 28 var det inte så mycket kvar ändå och när jag var 30 var det fullt utvecklad flit. Rogain fördröjde det hela med ca 4-5 år skulle jag säga.
Mats J är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-15, 16:07   #3
KlopFer
Mr.KlopFis
 
KlopFers avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: ...
Inlägg: 316




Välkommen
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Lellan Visa inlägg
Tycker man så om sin egen pillesnopp tycker jag synd om den lilla pillesnoppen. Min mus ska ha det fint som snus iaf!
KlopFer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-15, 17:28   #4
Ladugårdsdörr
Registered User
 
Ladugårdsdörrs avatar
 
Reg.datum: Oct 2011
Inlägg: 795
Det är kört. Hoppas du hunnit skaffa stadig flickvän och allra helst gift dig.
Ladugårdsdörr är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-15, 18:05   #5
Mengu
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2018
Inlägg: 34
Citat:
Ursprungligen postat av Ladugårdsdörr Visa inlägg
Det är kört. Hoppas du hunnit skaffa stadig flickvän och allra helst gift dig.
Skämta du, men för vissa är håret en väldigt stor del av livet. En del av ens identitet. Att tappa hår kan leda till djupa depressioner och självmordstankar.

Att få från ett tjockt fint hår, kunna föna och borsta och styla, till att inte ha något alls är rätt hemskt. Speciellt i ens 20års ålder.
Mengu är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-15, 18:27   #6
Sparven från Minsk
Grov som en bofink!
 
Sparven från Minsks avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Ort: Ängelholm
Inlägg: 5 354
Citat:
Ursprungligen postat av Mengu Visa inlägg
Skämta du, men för vissa är håret en väldigt stor del av livet. En del av ens identitet. Att tappa hår kan leda till djupa depressioner och självmordstankar.

Att få från ett tjockt fint hår, kunna föna och borsta och styla, till att inte ha något alls är rätt hemskt. Speciellt i ens 20års ålder.
Helt rätt. Om man får en depression eller självmordstankar av att tappa sin kalufs så behöver man hjälp. Finns så sjukt mycket annat att oroa sig över.

Till TS jag bara säga, uppsök läkare om du är orolig. Ingen idé att du går och oroar dig i onödan. Ta reda på fakta. Och om det visar sig att du tappar allt hår, skaffa peruk eller lär sig att rocka flinten!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av pialia Visa inlägg
Jag vill gifta mig med dina fotleder.
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz Visa inlägg
Att se dina utförande är å andra sidan en orgasm för ögonen
Min journal
LOOK @ ME!!11!1!!!!1 klickiz!
Min bildjournal - Sparvens näste
Sparven från Minsk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-15, 19:57   #7
Aryt
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Götet :)):
Inlägg: 380
Citat:
Ursprungligen postat av Mengu Visa inlägg
Skämta du, men för vissa är håret en väldigt stor del av livet. En del av ens identitet. Att tappa hår kan leda till djupa depressioner och självmordstankar.

Att få från ett tjockt fint hår, kunna föna och borsta och styla, till att inte ha något alls är rätt hemskt. Speciellt i ens 20års ålder.
Lite kul att se hur evolutionen fungerar - håravfallet orsakar en depression, men förbättrar samtidigt kontakten för elektroderna vid ECT. Således verkar vi av naturen vara "primeade" för att få möjligheten att åtnjuta den hjärnstimulerande ECTn.

Citat:
Ursprungligen postat av Sparven från Minsk Visa inlägg
Helt rätt. Om man får en depression eller självmordstankar av att tappa sin kalufs så behöver man hjälp. Finns så sjukt mycket annat att oroa sig över.

Till TS jag bara säga, uppsök läkare om du är orolig. Ingen idé att du går och oroar dig i onödan. Ta reda på fakta. Och om det visar sig att du tappar allt hår, skaffa peruk eller lär sig att rocka flinten!
Blir ju typ kört att hitta tjejer (om man inte är vältränad eller rik), vilket är väldigt farligt. Ensamma män är inte bra.

Senast redigerad av Aryt den 2018-09-15 klockan 19:58.
Aryt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-17, 10:21   #8
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 292
Citat:
Ursprungligen postat av Mengu Visa inlägg
ett tjockt fint hår, kunna föna och borsta och styla.
Va? Låter som en reklamfilm för barbiedockor riktad till 8-åriga flickor.

Jag skulle bli mer deprimerad av att tvingas till ovanstående än av att tappa allt hår.
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-17, 14:13   #9
xan
Registered User
 
xans avatar
 
Reg.datum: Feb 2017
Inlägg: 894
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Va? Låter som en reklamfilm för barbiedockor riktad till 8-åriga flickor.

Jag skulle bli mer deprimerad av att tvingas till ovanstående än av att tappa allt hår.
Måste hålla med.

Att aldrig behöva gå runt och peta i håret för att fixa till det är ju underbart. Man känner sig mer "fri", löjligt som det låter. Klart det hade varit snyggare om man haft en tät snagg, men men.

Senast redigerad av xan den 2018-09-17 klockan 14:15.
xan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-17, 15:05   #10
Mengu
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2018
Inlägg: 34
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Va? Låter som en reklamfilm för barbiedockor riktad till 8-åriga flickor.

Jag skulle bli mer deprimerad av att tvingas till ovanstående än av att tappa allt hår.
Tvivlar på att du hellre är tvungen att raka dig flint än att ha ett snyggt tjockt hår? Är ju ingen som tvingar dig att fixa och styla håret.
Mengu är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-15, 19:52   #11
Slartibartfast
Finlands svar på Schenkenberg
 
Slartibartfasts avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: Finland
Inlägg: 15 928
Citat:
Ursprungligen postat av Ladugårdsdörr Visa inlägg
Det är kört. Hoppas du hunnit skaffa stadig flickvän och allra helst gift dig.
+1 Lock it down fort som fan.

Att tappa håret tvingar en att välja. Ska man leva sitt liv som en skön Glaset Halv Fullt-person, eller en ensam bitter spillra av den man man trodde man skulle bli. Välj väl!
__________________
Allt kött behöver disciplin!

Citat:
Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu Visa inlägg
Slarti måste ha en av de bättre axelpartier av odopade personer i världen. punkt.
Slartibartfast är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-15, 18:55   #12
Bärsärk
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 1 171
Är väl lite samma sak som att hamna i rullstol, det är inte så man vill att det ska bli men livet måste ju gå vidare.

Se det här som ett tillfälle för dig att visa hur stark du är och vad du går för. Se det som en av alla livets utmaningar.
Bärsärk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-15, 19:54   #13
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Jag tappade en hel del hår runt 25-30. Typ så jag fick rejäla "vikar". Det låg rejält med hår på kudden varje morgon under ett bra tag. Då trodde jag att jag skulle bli flint inom ett par år också. Men håravfallet lugnade ner sig och det blev ingen flint. Nu är jag 45+ och har egentligen inte tappat så mycket mer hår sedan dess, och har bra mycket mer hår än farsan hade i samma ålder. Så det behöver inte alls vara en sån katastrof. Jag ansände för övrigt inga sådana hårpodukter som Rogain heller.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-15, 20:15   #14
xan
Registered User
 
xans avatar
 
Reg.datum: Feb 2017
Inlägg: 894
Jag började tappa hår när jag var 14, är pank, smal och har en väldigt snygg flickvän som älskar mig.

Oroa er inte.
xan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-15, 20:18   #15
Bärsärk
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 1 171
Hår är också en sån där sak som med kläder där man själv tror att andra bryr sig mer än vad de egentligen gör
Bärsärk är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:25.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)