Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-09-20, 13:51   #91
ChuckTesta
Nope! Chuck Testa
 
ChuckTestas avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 674
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Nu har jag följt er diskussion rätt sparsamt. Men menar du att det påståendet har med astrofysik att göra och inte filosofi?
Ja eftersom interstellar travel är extremt avancerad astrofysik. Om dom kan åka hit så kan dom säkert scanna jorden flera ljusår bort och så kommer dom se att vi inte ens är stage 1, vi är mindre utvecklade än bakterier jämfört med dom som kan interstellar travel. Så varför skulle dom åka hit?
ChuckTesta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-20, 14:10   #92
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckTesta Visa inlägg
Ja eftersom interstellar travel är extremt avancerad astrofysik. Om dom kan åka hit så kan dom säkert scanna jorden flera ljusår bort och så kommer dom se att vi inte ens är stage 1, vi är mindre utvecklade än bakterier jämfört med dom som kan interstellar travel. Så varför skulle dom åka hit?
Jag har redan skrivit typ fem svar på det. Innan du får stackars svenbanan att repetera dem kan du ju svara på mina svar?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-20, 14:35   #93
ChuckTesta
Nope! Chuck Testa
 
ChuckTestas avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 674
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Jag har redan skrivit typ fem svar på det. Innan du får stackars svenbanan att repetera dem kan du ju svara på mina svar?
Vad var dina svar nu igen? "Vi kan inte veta vad dom tycker om!!!!11"?
ChuckTesta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-20, 14:46   #94
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckTesta Visa inlägg
Vad var dina svar nu igen? "Vi kan inte veta vad dom tycker om!!!!11"?
Lol. Det var ett av dem, ja. Men du vägrar ju svara på det.

Är du Anders the Peak från ett annat konto? Du argumenterar precis som honom, bara rapar ur dig slumpmässiga saker utan att backa upp dem för att sedan bara skita i att svara när du får mothugg.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-20, 14:53   #95
ChuckTesta
Nope! Chuck Testa
 
ChuckTestas avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 674
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Lol. Det var ett av dem, ja. Men du vägrar ju svara på det.

Är du Anders the Peak från ett annat konto? Du argumenterar precis som honom, bara rapar ur dig slumpmässiga saker utan att backa upp dem för att sedan bara skita i att svara när du får mothugg.
Okej. Ja det är jätterimligt att varelser som kan interstellar travel bryr sig om vad som visas på TV på jorden.
ChuckTesta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-20, 14:57   #96
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckTesta Visa inlägg
Okej. Ja det är jätterimligt att varelser som kan interstellar travel bryr sig om vad som visas på TV på jorden.
Det är smärtsamt att se dig försöka rädda din värdighet genom att försöka få in en sarkastisk diss mot mig med en uppenbar stråman. Om du bryr dig om vad folk tycker om dig på forumet anammar du en mer ödmjuk attityd och erkänner att du blivit ägd. Fast det är klart, det kräver ju en gnutta mod.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade

Senast redigerad av Diomedea exulans den 2019-09-20 klockan 15:04.
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-20, 15:07   #97
ChuckTesta
Nope! Chuck Testa
 
ChuckTestas avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 674
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är smärtsamt att se dig försöka rädda din värdighet genom att försöka få in en sarkastisk diss mot mig med en uppenbar stråman. Om du bryr dig om din forumcred anammar du en mer ödmjuk attityd och erkänner att du blivit ägd. Fast det är klart, det kräver ju en gnutta mod.
Är det här ett skämt? Blivit ägd?

Jag håller ju med dig, det är extremt troligt att aliens bryr sig om vad som visas på TV på jorden. Allt liv i universum är säkert intresserade av dom olika kulturerna på jorden, det är säkert jätteintressant för varelser som är miljontals år före oss i utveckling.
ChuckTesta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-20, 15:14   #98
G.W
Registered User
 
G.Ws avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 160
Kan inte någon moderator rädda ChuckTesta från denna uppläxning, han blir ju söndersmiskad
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag minns alla storheter där på forumen, jag var med från början och jag var och är nog den störste legenden någonsin. En legend dom gjorde allt för att tysta. Jag styrde fan Kolo... Men dom fixade så jag inte kunde logga in. Men då och då nämns mitt gamla nick.
G.W är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-20, 15:25   #99
David_wigren
Registered User
 
David_wigrens avatar
 
Reg.datum: Apr 2009
Ort: Örebro
Inlägg: 1 488
Chucktesta gör ganska många antaganden baserat på saker som inte alls är självklart. Det är inte alls orimligt att utomjordingar skulle tycka att vi var intressanta. Vi har ingen aning om hur vanligt eller ovanligt liv är i universum. Att vi skulle vara ointressanta är baserat på antagandet om att liv är vanligt i universim. Men så kanske inte är fallet. Tänk så finns det kanske bara vi och dessa utomjordingar (om det nu är utomjordingar vi ser på filmen). Då är det ju plötsligt extremt intressant för dem att undersöka oss.
David_wigren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-20, 15:30   #100
ChuckTesta
Nope! Chuck Testa
 
ChuckTestas avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 674
Citat:
Ursprungligen postat av David_wigren Visa inlägg
Chucktesta gör ganska många antaganden baserat på saker som inte alls är självklart. Det är inte alls orimligt att utomjordingar skulle tycka att vi var intressanta. Vi har ingen aning om hur vanligt eller ovanligt liv är i universum. Att vi skulle vara ointressanta är baserat på antagandet om att liv är vanligt i universim. Men så kanske inte är fallet. Tänk så finns det kanske bara vi och dessa utomjordingar (om det nu är utomjordingar vi ser på filmen). Då är det ju plötsligt extremt intressant för dem att undersöka oss.
Mest rimligt är att vi inte är ensamma eller bara vi+dom "som är här". Jag har aldrig sagt att vi vet vad dom skulle tycka var intressant, jag säger att det mest rimliga är att dom inte skulle bry sig eftersom vi är så långt efter i utvecklingen.
ChuckTesta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-20, 15:43   #101
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Aliens bråkar inte och har god ton, långt före oss i den sociala utvecklingen
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-20, 16:13   #102
Bifftek
Registered User
 
Biffteks avatar
 
Reg.datum: Dec 2016
Inlägg: 140
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckTesta Visa inlägg
Mest rimligt är att vi inte är ensamma eller bara vi+dom "som är här". Jag har aldrig sagt att vi vet vad dom skulle tycka var intressant, jag säger att det mest rimliga är att dom inte skulle bry sig eftersom vi är så långt efter i utvecklingen.
Jag säger inte att du har fel men jag vill gärna höra vad du har att säga om det här:

Låt oss säga att de är långt före oss i utvecklingen och att det är anledningen till att de inte vill kontakta oss. Tror du inte att någon intelligent utomjordning skulle kunna ha en tankebana som så här: "De där människorna är ju långt efter i utveckling MEN de är extremt våldsamma och har gjort en extrem bra utveckling på kort tid, snart är det bara en tidsfråga innan de kan kontakta oss och kanske vara våldsamma mot oss också."

För att jämföra med ditt exempel om människor och bakterier: Skulle du inte bry dig om det visade sig att det fanns våldsamma bakterier som kanske kommer hamna på samma teknologiska nivå som människor om kanske 10000-1000000 år?
Bifftek är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-20, 16:17   #103
stefannn
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2003
Ort: örebro
Inlägg: 1 159
Diomeda och chuck: get a room!

I övrigt tycker jag det är ett rimligt antagande att finns det en välutvecklad civilisation så har de säkert varit här och är väl lika nyfikna på oss som vi är på bakterier på mars, (håller lite med Diomeda här) vi har ju ingen aning vad de är intresserade av!

Högst troligt är ju att en främmande civilisation som nån gång under senaste årtusendentet och speciellt senaste århundradet besökt oss, skulle vilja säkerställa att vi inte kommer på hur vi ska ta oss till dem och gör därför regelbundna besök för att kolla våra tekniska framsteg (vilket skulle förklara att vi har långt fler observationer sedan 80 talet och framåt)

De är troligtvis inte våldsamt lagda isåfall för då hade vi nog inte haft denna diskussion!
Men den dagen vi utgör ett hot gör de kanske en blöt fläck av oss!
__________________
nobody is perfect. guess i´m nobody

Member of PIO - Påhittad Internet Organisation

Citat:
Ursprungligen postat av Krampus
Jämt.
Hela min sexuallitet är uppbyggd på skogs-porr.




(Hoppas att denna ska hamna i ngns undertext! )
stefannn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-20, 16:19   #104
stefannn
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2003
Ort: örebro
Inlägg: 1 159
Citat:
Ursprungligen postat av Bifftek Visa inlägg
Jag säger inte att du har fel men jag vill gärna höra vad du har att säga om det här:

Låt oss säga att de är långt före oss i utvecklingen och att det är anledningen till att de inte vill kontakta oss. Tror du inte att någon intelligent utomjordning skulle kunna ha en tankebana som så här: "De där människorna är ju långt efter i utveckling MEN de är extremt våldsamma och har gjort en extrem bra utveckling på kort tid, snart är det bara en tidsfråga innan de kan kontakta oss och kanske vara våldsamma mot oss också."

För att jämföra med ditt exempel om människor och bakterier: Skulle du inte bry dig om det visade sig att det fanns våldsamma bakterier som kanske kommer hamna på samma teknologiska nivå som människor om kanske 10000-1000000 år?
Vi verkar tänka lika, du han posta medan jag skrev!
__________________
nobody is perfect. guess i´m nobody

Member of PIO - Påhittad Internet Organisation

Citat:
Ursprungligen postat av Krampus
Jämt.
Hela min sexuallitet är uppbyggd på skogs-porr.




(Hoppas att denna ska hamna i ngns undertext! )
stefannn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-20, 17:51   #105
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Oavsett åsikt folk har vill jag tacka alla för en intressant tråd och intressant diskussion. Fånigt, uppkäftigt och lagom hätskt. Som Kolozzeum brukade vara. Stort tack!
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:38.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)