Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-09-19, 09:28   #16
Akerhage
Horny user
 
Akerhages avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Gräddhyllan Göteborg
Inlägg: 360
Akerhage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-19, 11:19   #17
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Skulle jag haft på foliehatt så skulle jag sagt att det här är för att lobba in mer pengar till försvaret med siktet inställd på omloppsbanan, månen etc :p

Citat:
Ursprungligen postat av geoff Visa inlägg
Skit på sensorn, som plötsligt blåser bort? Den har dom nog inte tänkt på
Typ så :p

Citat:
Ursprungligen postat av Slartibartfast Visa inlägg
Det som är mest intressant är att kameran på en F18 från 2015 är ungefär lika avancerad som på en F4 från vietnamkriget, dvs en fastmonterad brödrost.

Lite mera bilder, info:

[YT]60ZJQ4I7_3M[/Y.T]
Är det inte ett otroligt sammanträffande att varje gång "grejer" av typen övernaturligt eller utomjordiskt filmas/fotas så är det med riktigt kass upplösning?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-19, 11:52   #18
Baskagge
Registered User
 
Baskagges avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 427
Eller så är det kineserna/ryssarna som hackat deras system och lagt in lite roliga saker. Lite som när Israel hackade Egyptens luftvärn och la in mängder med flygplan på radarn.
__________________
Ju jävligare ju ljuvligare.

Skaffa dig en livstidsdom själv innan du uttalar dig! - Christer Pettersson
Baskagge är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-19, 13:00   #19
Stuffer
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2016
Inlägg: 191
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Vad kan det vara om det inte är aliens? Väderfenomen?
Eller en snorkråka på linsen :P
Stuffer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-19, 13:11   #20
Xtreme-G
No brain, no gain
 
Xtreme-Gs avatar
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Stockholm/Linköping
Inlägg: 509
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Är det inte ett otroligt sammanträffande att varje gång "grejer" av typen övernaturligt eller utomjordiskt filmas/fotas så är det med riktigt kass upplösning?
Under 90-talet och X-files-eran så var det ju förståeligt rent teknisk och bidrog till hypen. Nu känns det väldigt suspekt.
Xtreme-G är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-19, 13:24   #21
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Vad tror ni då? Jag lägger min röst på att det är nån mänsklig uppfinning trots allt. Formen ser ju ut som att det är nån slags "flyg-grej". Jävligt dålig kvalitet
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-19, 14:09   #22
Bärsärk
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 1 171
Bärsärk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-19, 14:17   #23
Bärsärk
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 1 171
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Är det inte ett otroligt sammanträffande att varje gång "grejer" av typen övernaturligt eller utomjordiskt filmas/fotas så är det med riktigt kass upplösning?
Här är det inte videon som är det intressanta utan stridspiloterna och vad de upplever.

Stridspiloter är typ det hårdaste virket vi har på planeten, otroligt vältränade och mentalt stabila.

Vad dom ser eller tro sig se är inte samma sak som om du och jag skulle se det. Vi kanske skulle kunna se någonting och ha svårt att se vad det är, men deras träning gör det ju möjligt för dom att kunna se ett objekt och snabbt kunna avfärda vad det inte är.
Bärsärk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-19, 14:37   #24
sjövärdig
Registered User
 
sjövärdigs avatar
 
Reg.datum: Jan 2019
Inlägg: 355
Varför ska dom alltid till USA??
sjövärdig är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-19, 14:59   #25
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Citat:
Ursprungligen postat av sjövärdig Visa inlägg
Varför ska dom alltid till USA??


Om jag får gissa från en Aliens perspektiv så är USA det mest intressanta att besöka. Det är ett stort land med olika kulturer som ofta speglar andra länder rätt bra. Det finns chinatowns, svarta, vita, bruna, småstäder, byar, stadsdelar som har mestadels ättlingar från en specifik Europeisk kultur (Finns ställen dit tyskar flyttade, finnar, italienare osv). Så det blir som stora delar av jordklotet komprimerat till ett ställe, vilket gör det till ett bra land att besöka om man måste begränsa sig när man undersöker människan som art
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-19, 15:09   #26
Armed Dingo
Tack, god jul!
 
Armed Dingos avatar
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 1 843
Det intressanta för mig är att, om det är riktiga farkoster, verkar vara ett bevis på att gravitationen är en kraft som kan manipuleras även i förhållandevis små farkoster.

De ska ha sett att vattnet rörde sig under farkosten. Det såg ut att bubbla. Kanske var det vattnet som drogs mot skeppets egna gravitationsmotor som det använder för att skapa tyngdlöshet?

Med tanke på accelerationen är tyngdlöshet i princip ett måste. Vilka som än är i lär ha dött av g-krafter vid så hög acceleration. De verkar ju även kunna gå åt vilket håll som helst.

Jag tror absolut på att det kan vars av utomjordiskt ursprung. Skulle inte förvåna mig om de varit här tidigare och även droppade hela bibel/koran historian på ett eller annat sätt. Samt byggde pyramiderna, eventuellt andra saker. För att snabba på vår utveckling.
Titta bara på folk idag, halvt retarderade är majoriteten. Hur skulle vi som art kunna komma på sådana uttänkta underverk och metoder för makt för flera tusen år sedan? Fan hälften är ju knappt kapabla att ens styra upp sina liv överhuvudtaget.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
när dom tajta kläderna vrängs av så väller fettet ut
Armed Dingo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-19, 15:11   #27
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 282
Citat:
Ursprungligen postat av sjövärdig Visa inlägg
Varför ska dom alltid till USA??
Vet vi vad ryssarna och kineserna har sett och dokumenterat?
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-19, 15:16   #28
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Om jag får gissa från en Aliens perspektiv så är USA det mest intressanta att besöka. Det är ett stort land med olika kulturer som ofta speglar andra länder rätt bra. Det finns chinatowns, svarta, vita, bruna, småstäder, byar, stadsdelar som har mestadels ättlingar från en specifik Europeisk kultur (Finns ställen dit tyskar flyttade, finnar, italienare osv). Så det blir som stora delar av jordklotet komprimerat till ett ställe, vilket gör det till ett bra land att besöka om man måste begränsa sig när man undersöker människan som art
USA är världens kulturella högsäte också.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-19, 15:53   #29
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Självklart är dessa UFO:n enbart ute och åker mitt över atlanten där de enbart kan filmas av flottan/flygvapnet, och självklart är det alltid med världens sämsta kamera. Jag antar dessa aliens är väldigt intresserade av att studera oceanerna.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-19, 16:03   #30
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av Bärsärk Visa inlägg
Här är det inte videon som är det intressanta utan stridspiloterna och vad de upplever.

Stridspiloter är typ det hårdaste virket vi har på planeten, otroligt vältränade och mentalt stabila.

Vad dom ser eller tro sig se är inte samma sak som om du och jag skulle se det. Vi kanske skulle kunna se någonting och ha svårt att se vad det är, men deras träning gör det ju möjligt för dom att kunna se ett objekt och snabbt kunna avfärda vad det inte är.
Äh, jag skulle nog sätta astronauter högre :p Behöver typ vara någon kombination av stridspilot, läkare, ingenjör, mekaniker, administratör och forskare
Därtill är du tvungen att umgås med samma människor i samma lokal utan möjlighet till byte av umgänge eller lokal under längre period, med förhållandevis kass mat och möjlighet till hygien. Samtidigt som du ska utföra avancerade uppgifter, inte göra ett enda misstag osv.

Men alla är vi människor med brister och fördomar.

Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Självklart är dessa UFO:n enbart ute och åker mitt över atlanten där de enbart kan filmas av flottan/flygvapnet, och självklart är det alltid med världens sämsta kamera. Jag antar dessa aliens är väldigt intresserade av att studera oceanerna.
Asså rent krasst, i princip det enda vi tittar efter på andra planeter är just flytande vatten :p
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.

Senast redigerad av Bob90 den 2019-09-19 klockan 16:06.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:36.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)