Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-04-11, 16:48   #37381
smerk
Lägg in nått kul
 
smerks avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1 654
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
All skäggväxt på mig är förhållandevis gles och därmed ful, åtminstone upp till 4 dagar. Har nog inte gått längre utan att raka mig i vuxen ålder.
Upplever också att huden är "bättre" efter att jag har rakat mig.

Tror dock det snarare ligger i att jag just inte har rakat mig på ett par dagar så att den fått vila sig från irritationen, snarare än att rakningen i sig innebär något magiskt "renande".
Haha japp min är också gles till stor del, förutom på halsen. Det jag menar är att den glesa växten blir som svarta porer i skinnet, som smuts, sen när man rakar sig ser man ut som en slät babyrumpa haha
smerk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-11, 18:09   #37382
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Jag har tänkt på en grej angående drömjobb. När folk pratar om sina drömjobb, menar de VERKLIGEN vad de hade valt att jobba med om de hittade den magiska lampan i Alladin och kunde trolla, eller menar de typ vad de tror att de realistiskt kan jobba med som verkar kul? Jag menar, de flesta som svarar typ "sjukgymnast" på frågan hade väl EGENTLIGEN hellre velat bli actionfilmhjälte som Arnold eller nåt?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-11, 18:16   #37383
galtasar
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 26
Finns det nånstans dokumenterat om folk som strukit med när man testat nya saker att äta? Tänker mig att en del fått sätta livet till inmundigades svampar innan man visste vilka som var farliga.
galtasar är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-11, 18:24   #37384
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Jag har tänkt på en grej angående drömjobb. När folk pratar om sina drömjobb, menar de VERKLIGEN vad de hade valt att jobba med om de hittade den magiska lampan i Alladin och kunde trolla, eller menar de typ vad de tror att de realistiskt kan jobba med som verkar kul? Jag menar, de flesta som svarar typ "sjukgymnast" på frågan hade väl EGENTLIGEN hellre velat bli actionfilmhjälte som Arnold eller nåt?
Jag menar inom all rimlighet åtminstone.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-11, 23:12   #37385
FoolsGold
Registered User
 
FoolsGolds avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Inlägg: 85
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
hahaha det där låter som en träningsregim och diet direkt från någon anime. Typ dragonball. i call bs.
Kanske men inte helt otroligt. Tänk på att han bara brottades och tränade inför brottning full time. Det är ju inte alls i närheten men en kompis och jag tränade just dessa övningar endast en gång i veckan (+ en massa annan kampsport) och efter kanske 2-3 månader så gjorde jag 140 hindu pushups och 300 hindu squats i varsitt rakt set. Min kompis gjorde 120 hindu pushups och 500 hindu squats i varsitt rakt set. Man vänjer sig fort.

Tänker jag då att jag skulle gjort dessa övningar varje dag och ätit som ett as sen jag var tonåring så verkar det inte lika omöjligt.

Här är en snubbe som gör 1000 hindu pushups i ett rakt set. (märklig stil tycker jag men vad vet jag)

FoolsGold är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-11, 23:53   #37386
Drfg
Registered User
 
Drfgs avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: Linköping
Inlägg: 167
Citat:
Ursprungligen postat av FoolsGold Visa inlägg
Kanske men inte helt otroligt. Tänk på att han bara brottades och tränade inför brottning full time. Det är ju inte alls i närheten men en kompis och jag tränade just dessa övningar endast en gång i veckan (+ en massa annan kampsport) och efter kanske 2-3 månader så gjorde jag 140 hindu pushups och 300 hindu squats i varsitt rakt set. Min kompis gjorde 120 hindu pushups och 500 hindu squats i varsitt rakt set. Man vänjer sig fort.

Tänker jag då att jag skulle gjort dessa övningar varje dag och ätit som ett as sen jag var tonåring så verkar det inte lika omöjligt.

Här är en snubbe som gör 1000 hindu pushups i ett rakt set. (märklig stil tycker jag men vad vet jag)

At the age of 22, The Great Gama traveled to Baroda to compete in wrestling. Unfortunately, he couldn’t find a match and decided to do something else instead. He lifted 1200kg stone (2645 pounds) up to his chest and dropped it down after carrying it for a while. It was 2.5 feet in height and it’s still kept at Baroda Museum for display.



Är det sant har han nog en bra chans men sanningshalten i dessa gamla historier känns något tvivelaktig :P

Senast redigerad av Drfg den 2019-04-11 klockan 23:54.
Drfg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-12, 10:50   #37387
lördagsgrogg
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 30
Citat:
Ursprungligen postat av FoolsGold Visa inlägg
Kanske men inte helt otroligt. Tänk på att han bara brottades och tränade inför brottning full time. Det är ju inte alls i närheten men en kompis och jag tränade just dessa övningar endast en gång i veckan (+ en massa annan kampsport) och efter kanske 2-3 månader så gjorde jag 140 hindu pushups och 300 hindu squats i varsitt rakt set. Min kompis gjorde 120 hindu pushups och 500 hindu squats i varsitt rakt set. Man vänjer sig fort.

Tänker jag då att jag skulle gjort dessa övningar varje dag och ätit som ett as sen jag var tonåring så verkar det inte lika omöjligt.

Här är en snubbe som gör 1000 hindu pushups i ett rakt set. (märklig stil tycker jag men vad vet jag)

'

Vafan det är ju gamla hederliga kålmasken! Som man gjorde i lumpen hela tiden. Jag undrar om vi inte importerat den som motprestation i någon gammal mutaffär.


Snubbens kosthållning är väl för övrigt en rätt extrem atkins. 6 pounds smör och ett pund ghee om dagen håller humöret uppe!
lördagsgrogg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-12, 10:52   #37388
Petoria
Sponsored by Soros
 
Petorias avatar
 
Reg.datum: Jul 2009
Ort: Köpenhamn
Inlägg: 1 981
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Varför har ginflaskor uteslutande (?) skruvkork och aldrig kork-kork? Är det för att ginens förhållandevis subtila smaker som kan ta smak av en kork-kork?
Billigare skulle jag gissa på. Smaken borde endast påverkas om flaskan förvaras liggandes. Jag har några ginflaskor hemma med kork i alla fall.
Petoria är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-12, 12:05   #37389
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av Petoria Visa inlägg
Billigare skulle jag gissa på. Smaken borde endast påverkas om flaskan förvaras liggandes. Jag har några ginflaskor hemma med kork i alla fall.
Mjo, men det finns ju gin som står i högre prisklass än tex whisk(e)y som har skruvkork. Och whisk(e)y har ju i princip alltid kork liksom.

Exempel på de ginflaskorna? Tex märke.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-12, 13:06   #37390
Petoria
Sponsored by Soros
 
Petorias avatar
 
Reg.datum: Jul 2009
Ort: Köpenhamn
Inlägg: 1 981
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Mjo, men det finns ju gin som står i högre prisklass än tex whisk(e)y som har skruvkork. Och whisk(e)y har ju i princip alltid kork liksom.

Exempel på de ginflaskorna? Tex märke.
Monkey 47 och Gunpowder Gin
Petoria är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-12, 13:35   #37391
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av Petoria Visa inlägg
Monkey 47 och Gunpowder Gin
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-12, 18:43   #37392
F Ultra
Registered User
 
F Ultras avatar
 
Reg.datum: Dec 2013
Ort: Kållered
Inlägg: 1 035
Citat:
Ursprungligen postat av galtasar Visa inlägg
Finns det nånstans dokumenterat om folk som strukit med när man testat nya saker att äta? Tänker mig att en del fått sätta livet till inmundigades svampar innan man visste vilka som var farliga.
Problemet är väl att det mesta av sådant testade vi för tiotusentals år sedan och vi har bytt filformat på usb-minnen sedan dess.
F Ultra är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-12, 20:29   #37393
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av F Ultra Visa inlägg
Problemet är väl att det mesta av sådant testade vi för tiotusentals år sedan och vi har bytt filformat på usb-minnen sedan dess.
Lite så. Måste för övrigt ha varit helt absurt när man började utforska födan mer för skojs skull snarare än för överlevnad. Folk måste ha dött som flugor.

Edit: Kom precis ihåg ett avsnitt från "En cellsam historia" där någon av de där "skurk-karaktärerna" käkade en svamp eller ett bär eller nåt. Han blev helt blå, föll ihop som en stel pinne och stendog
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.

Senast redigerad av Bob90 den 2019-04-12 klockan 20:32.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-12, 20:34   #37394
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 073
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Edit: Kom precis ihåg ett avsnitt från "En cellsam historia" där någon av de där "skurk-karaktärerna" käkade en svamp eller ett bär eller nåt. Han blev helt blå, föll ihop som en stel pinne och stendog
Bästa barnprogrammet som någonsin gjorts för övrigt!
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-12, 21:00   #37395
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
Bästa barnprogrammet som någonsin gjorts för övrigt!
Om inte annat jäkligt imponerande hur man kan få in så mycket och stundvis ganska avancerade koncept och fakta (och korrekt dessutom!!) i en så snygg förpackning som särskilt barn kan titta på och ta till sig. Väldigt glad att läraren visade så många avsnitt för oss i undervisningssyfte i mellanstadiet .
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:13.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)