Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-03-13, 19:24   #37141
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Vad komplicerat, jag hängde inte ens med i den där såpoperan.

Skit i henne. Varför sitter du ensam och bekymrad och ritar upp flödesscheman i huvudet över hur saker och ting troligtvis och troligtvis inte ligger till när världen är full av tjejer som bara vill kasta sig över dig och slita av dig tröjan?
För att om man är intresserad och kanske har fått lite känslor är det svårt att släppa taget.

Nu säger jag inte att du ska släppa taget, hon behöver inte bestämma träff men jag tycker hon får visa intresse nästa gång i så fall. Typ att hon kontaktar dig med sms eller samtal först.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-13, 19:26   #37142
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
För att om man är intresserad och kanske har fått lite känslor är det svårt att släppa taget.
Jag vet. Jag är 7211 gånger värre än Smerk så fort jag fått en gnutta feelings. #LeverInteSomJagLär
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-13, 19:28   #37143
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Jag vet. Jag är 7211 gånger värre än Smerk så fort jag fått en gnutta feelings. #LeverInteSomJagLär
Hellre det än att vara ice cold.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-13, 19:31   #37144
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Hellre det än att vara ice cold.
Sant! Det blir ju väldigt praktiskt om man väl haffar nån intressant tjej nån gång, jag lär ju inte sukta efter andra. Lätt att vara trogen då, liksom.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-13, 20:36   #37145
smerk
Lägg in nått kul
 
smerks avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1 655
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
För att om man är intresserad och kanske har fått lite känslor är det svårt att släppa taget.

Nu säger jag inte att du ska släppa taget, hon behöver inte bestämma träff men jag tycker hon får visa intresse nästa gång i så fall. Typ att hon kontaktar dig med sms eller samtal först.
Jag ska nog ta ditt råd att låta henne visa intresse om hon vill träffas. Tänker dock hålla lite lätt kontakt fortfarande via snapchat som hon gillar att göra, hon är ju inte helt ointresserad iallfall. Blir dock att gå ut för att träffa nån annan under tiden.
smerk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-13, 20:43   #37146
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 710
Don't let someone be a priority when all you are to them is an option.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-14, 05:37   #37147
Vinter
Lagom
 
Vinters avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 677
Jag fattar inte hysterin runt Greta Thunberg, media har skrivit om det i månader. Har hon någon övernaturlig kraft som suger Co2 ur luften? Varför skickar man henne att läsa upp ta på olika politiska möten? Förklara.
Vinter är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-14, 05:46   #37148
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Vinter Visa inlägg
Jag fattar inte hysterin runt Greta Thunberg, media har skrivit om det i månader. Har hon någon övernaturlig kraft som suger Co2 ur luften? Varför skickar man henne att läsa upp ta på olika politiska möten? Förklara.
Aldrig hört talas om henne förrän nu.

Men hon är väl ett barn som tar sig själv på för stort allvar, och har föräldrar som låter henne hållas. Sen verkar hon helt enkelt ha fått en massa publicitet för att hon suttit och strejkat för miljön utanför riksdagen istället för att gå i skolan. Och nu har hon väl ha blivit nåt slags poster child för miljörörelsen och skickar någon henne någonstans så är det för att det genererar publicitet.

Så ett helt vanligt horeri bara.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-14, 08:01   #37149
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 104
Hon verkar vara en okej unge, alla runtomkring dock.
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2019-03-14, 09:11   #37150
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 959
Känd morsa och en stor kampanj runt henne ifrån ett pr-företag får upp.ärksamhet, sedan gillar folk allmänhet när man argumenterar utifrån känslor etc
Magnus N är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2019-03-14, 14:42   #37151
smerk
Lägg in nått kul
 
smerks avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1 655
Hur är det egentligen med diverse ''vätskedrivande'' drycker? Många menar ju att t.ex. kaffe inte påverkar vattenbalansen negativt jämfört med vatten. Hur mycket sanning ligger det egentligen i det? Tycker alltid att jag är uttorkad (stark färg på urin) om jag har druckit mycket kaffe och te istället för vatten i en period.
smerk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-14, 14:46   #37152
Akerhage
Horny user
 
Akerhages avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Gräddhyllan Göteborg
Inlägg: 360
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
Hur är det egentligen med diverse ''vätskedrivande'' drycker? Många menar ju att t.ex. kaffe inte påverkar vattenbalansen negativt jämfört med vatten. Hur mycket sanning ligger det egentligen i det? Tycker alltid att jag är uttorkad (stark färg på urin) om jag har druckit mycket kaffe och te istället för vatten i en period.
Blev nyfiken och hittade den här artikeln
https://traningslara.se/ar-kaffe-och...atskedrivande/

Den rimliga slutsatsen från det här resultatet är att du inte behöver bry dig det minsta om koffeins eventuella vätskedrivande effekter om vi pratar om en dryck med koffein i likt kaffe. Den lilla eventuella effekten från koffein hos en ovan brukare innebär ändå inte att personen kommer kissa ut all den extra vätska som den får i sig från drycken. Så även om kroppen bildar lite extra urin kommer din vätskebalans efter drycken att vara positiv, inte negativ.

Akerhage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-14, 14:49   #37153
smerk
Lägg in nått kul
 
smerks avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1 655
Citat:
Ursprungligen postat av Akerhage Visa inlägg
Blev nyfiken och hittade den här artikeln
https://traningslara.se/ar-kaffe-och...atskedrivande/

Den rimliga slutsatsen från det här resultatet är att du inte behöver bry dig det minsta om koffeins eventuella vätskedrivande effekter om vi pratar om en dryck med koffein i likt kaffe. Den lilla eventuella effekten från koffein hos en ovan brukare innebär ändå inte att personen kommer kissa ut all den extra vätska som den får i sig från drycken. Så även om kroppen bildar lite extra urin kommer din vätskebalans efter drycken att vara positiv, inte negativ.

Ja enligt den artikeln ska det ju inte påverka. Kan det vara så när jag ersatt vatten med kaffe och te de senaste dagarna att jag har fått i mig mycket mindre total vätska inklusive kaffet och tet? Är verkligen natt och da på hur pigg jag känner mig med lite mer vatten nu.
smerk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-14, 14:58   #37154
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Det är mer vatten blandat i kaffe och te än vad som drivs ur kroppen. Sannolikheten att just den vätskedrivande effekten har bidragit så kraftigt är liten, nästan försvinnande liten. Din upplevda pigghet är inte heller en linjär kognitiv effekt, den skiftar konstant.

Se över fler faktorer än bara kaffe och te.

Hur mycket har du tränat?
Har du tränat tyngre?
Har du varit sjuk?
Har du ätit ordentligt?
Har du tränat ordentligt?
Har det varit stressigt i livet?
Har du sovit ok?
Har du introducerat något nytt livsmedel eller kosttillskott på senare tid?

Där är alltså en liten del av faktorer du behöver väga in tillsammans med kaffe och te.

Senast redigerad av Rahf den 2019-03-14 klockan 15:02.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-14, 15:42   #37155
SirreASDF
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2014
Ort: Luleå
Inlägg: 204
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
Ja enligt den artikeln ska det ju inte påverka. Kan det vara så när jag ersatt vatten med kaffe och te de senaste dagarna att jag har fått i mig mycket mindre total vätska inklusive kaffet och tet? Är verkligen natt och da på hur pigg jag känner mig med lite mer vatten nu.
Tror du är på rätt spår här.. Jag har det beteendet i alla fall.. Dricker jag mer kaffe någon dag så dricker jag per automatik även mindre vatten den dagen..

I mitt fall motsvarar en kopp kaffe upp emot en halvliter vatten..

Jag tar alltid med mig 50cl vatten när jag sätter mig vid skrivbordet. I de fall jag även tar med mig en kopp kaffe så har jag i regel max druckit 10 cl vatten, medans om jag inte hämtat kaffe så tömmer jag vattenflaskan..

Fixar påfyllning 4 gånger per dag (plus minus 1). Så en "kaffedag" dricker jag cirka 4 koppar kaffe och 40cl vatten, medans en dag när jag "inte" dricker kaffe innebär 1 kopp kaffe och 1,6l vatten cirka.. (Samtliga siffror är då utan att räkna vattnet som är i kaffet)

Nu är ovan väldigt slarvigt räknat, men som du säger, så får jag i mig mycket mindre vatten om jag dricker kaffe under dagen.

Ska tilläggas att jag inte känner att jag påverkas av mängden vatten jag får i mig, annat än att urinet är mer eller mindre utblandat..

Senast redigerad av SirreASDF den 2019-03-14 klockan 15:43.
SirreASDF är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:44.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)