Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-09-19, 18:17   #1621
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
En ny kategori av störningsmoment är "fistbumpare". Jag vet inte vad detta kommer ifrån, men har upplevt samma på två olika gym. Både tjejer och killar, alltid unga. Folk man "tjenat" till, växlat några ord med eller passat någon gång skall "fistbumpa" om de anser sig ha gjort ett bra set eller att jag gjort ett bra set.

Ett "bra jobbat" eller liknande verkar inte duga, utan man skall göra någon slags väldigt konstig och tafatt ritual där den unga herren eller damen sträcker fram en knuten hand. De plockar inte ner den förrän man har "bumpat" den med sin egna knutna hand heller.
Var i Sverige sker det? Fistbumping är ju typ 10 år för sent och känns mest som en boomer-grej nu.
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-19, 20:27   #1622
Melker2
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2018
Inlägg: 509
Kom tillbaka lite nyss med några amerikanska studenter som började på gymmet.
Melker2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-19, 20:31   #1623
ARMSTARK
BÄNKPRESSARE
 
ARMSTARKs avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 2 745
Citat:
Ursprungligen postat av Brofessorn Visa inlägg
Var i Sverige sker det? Fistbumping är ju typ 10 år för sent och känns mest som en boomer-grej nu.
En töntig grej är tidlös. 🙄
__________________
[/QUOTE]
Citat:
Ursprungligen postat av Petoria Visa inlägg
Varför skulle man faktakolla sånt som stödjer ens åsikter lol
ARMSTARK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-19, 20:36   #1624
ARMSTARK
BÄNKPRESSARE
 
ARMSTARKs avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 2 745
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Jag tror jag skall testa att pussa en tjej på handen om hon gör så, och skaka handen i ett slags "goddag" på en kille. Medvetet misstolka gesten med mer korrekta gester.
Varför inte köra en Groutcho Marx och ta hand med tjejen och kliva över hennes arm för att sedan anklaga henne för att göra något olämpligt? 😁
__________________
[/QUOTE]
Citat:
Ursprungligen postat av Petoria Visa inlägg
Varför skulle man faktakolla sånt som stödjer ens åsikter lol
ARMSTARK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-19, 20:55   #1625
C.E.J.
Korsordet
 
C.E.J.s avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Malmö
Inlägg: 5 410
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Jag tror jag skall testa att pussa en tjej på handen om hon gör så, och skaka handen i ett slags "goddag" på en kille. Medvetet misstolka gesten med mer korrekta gester.
Och du sa att du inte har talang för youtube! Detta måste upp!
__________________
"Det är verkligen inte lite omskolning det handlar om" http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/s...&postcount=285
C.E.J. är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-19, 23:19   #1626
Stoltz
Jag ber om det.
 
Stoltzs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 3 622
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
En ny kategori av störningsmoment är "fistbumpare". Jag vet inte vad detta kommer ifrån, men har upplevt samma på två olika gym. Både tjejer och killar, alltid unga. Folk man "tjenat" till, växlat några ord med eller passat någon gång skall "fistbumpa" om de anser sig ha gjort ett bra set eller att jag gjort ett bra set.

Ett "bra jobbat" eller liknande verkar inte duga, utan man skall göra någon slags väldigt konstig och tafatt ritual där den unga herren eller damen sträcker fram en knuten hand. De plockar inte ner den förrän man har "bumpat" den med sin egna knutna hand heller.
Jag fistbumpar alla som jag pratar med. Sen plötsligt, för att jävlas, när de vant sig och höjer en knuten näve, räcker jag fram handen för att skaka hand.
Stoltz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-20, 07:53   #1627
Stuffer
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2016
Inlägg: 191
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Jag tror jag skall testa att pussa en tjej på handen om hon gör så, och skaka handen i ett slags "goddag" på en kille. Medvetet misstolka gesten med mer korrekta gester.
Haha.

Ja gör en obekväm fist-skakning

https://www.youtube.com/watch?v=Z_x2IJzALZI
Stuffer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-20, 10:08   #1628
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Citat:
Ursprungligen postat av ARMSTARK Visa inlägg
En töntig grej är tidlös. 🙄
Jag syftade på att det var mest unga som gjorde det, men jag misstänker att din läsförståelse inte är tidlös.
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-20, 10:13   #1629
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Folk som använder träningsbänkar som förvaringsplats åt sina telefoner och plånböcker
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-20, 10:25   #1630
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Citat:
Ursprungligen postat av Läskeblask Visa inlägg
Folk som använder träningsbänkar som förvaringsplats åt sina telefoner och plånböcker
Jag kan ju passa på att fråga, ni som stör er på saker av detta slaget, tränar ni på ett fullsmockat gym? Stör ni er på själva "grejen" eller att folk tar upp den enda tomma bänken?

Till exempel står det en bänk precis intill dips-ställningen på mitt gym. Jag brukar träna runt lunch för då är jag antingen ensam eller så är det bara ett par gubbar där. När jag kör dips lägger jag viktbältet, plattorna och min rosa shaker på den så välplacerade bänken.

Men det finns alltid minst 7 lediga bänkar kvar. Och gymmet är nästintill alltid öde förutom en kommunal chef som varje dag kör assisterade pullups samtidigt som han konstant pratar med någon i sin handsfree, och någon konditionsnisse som på sin höjd kör lite curls i viktsektionen.

Om du hade gått in där någon dag och sett mig mitt i akten, hade jag stört dig?
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-20, 10:29   #1631
Grahn
Registered User
 
Grahns avatar
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Vault 13
Inlägg: 11 123
Lägger rent reflexmässigt ibland, dock sällan, grejer på bänkar. Det känns pinsamt när någon måste fråga ifall jag använder den som mer än väskhylla.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Utöver det bör du endast gå värdigt men bestämt.
Grahn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-20, 10:37   #1632
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Citat:
Ursprungligen postat av Brofessorn Visa inlägg
Jag kan ju passa på att fråga, ni som stör er på saker av detta slaget, tränar ni på ett fullsmockat gym? Stör ni er på själva "grejen" eller att folk tar upp den enda tomma bänken?

Till exempel står det en bänk precis intill dips-ställningen på mitt gym. Jag brukar träna runt lunch för då är jag antingen ensam eller så är det bara ett par gubbar där. När jag kör dips lägger jag viktbältet, plattorna och min rosa shaker på den så välplacerade bänken.

Men det finns alltid minst 7 lediga bänkar kvar. Och gymmet är nästintill alltid öde förutom en kommunal chef som varje dag kör assisterade pullups samtidigt som han konstant pratar med någon i sin handsfree, och någon konditionsnisse som på sin höjd kör lite curls i viktsektionen.

Om du hade gått in där någon dag och sett mig mitt i akten, hade jag stört dig?
Nej det hade du inte, altså stört. Framför hantlarna finns det 4 bänkar så onödigt att använda 2 st när man klarar sig med två. Nu senast var det nån som gjorde marklyft framför smithen och använde smithbänken som shakerställning. Det är skitsamma om det är 4 st som tränar på gymmet men när det ofta är 12-15 så är det lite irreterande då man kan ha sina saker på nåt annat ställe. Den praktiska skillnaden är minimal. Om jag är på gymmer och där är 2 andra vilka använder hörlurar så brukar jag byta musik men om gymmet är fulkt så skippar jag. Man får använda sitt eget förstånd.
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-20, 11:39   #1633
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Citat:
Ursprungligen postat av Määng Visa inlägg
Ni verkar vara lite sura?

On topic så är det enda som stör mig folk som säger "nej" utan motivering när man frågar om man får köra mellan när de ändå vilar +3 min. Nu är det extremt sällan jag frågar så jag slipper irritationen.
Då brukar jag ställa mig bredvid och kolla på personen konstant till denne kört klart på maskinen.
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-21, 21:10   #1634
Kev88
Registered User
 
Kev88s avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 634
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Då brukar jag ställa mig bredvid och kolla på personen konstant till denne kört klart på maskinen.
Kev88 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-06-08, 16:59   #1635
Wrenchgirl
Registered User
 
Wrenchgirls avatar
 
Reg.datum: Nov 2018
Ort: Svenstavik
Inlägg: 405
Blir en liten bump i tråden.

Men har nyligen bytt gym eftersom jag planerar att flytta lite närmare jobbet. Och på det nya (egentligen mitt första gym som jag har kommit tillbaka till) finns det en äldre herre som förvisso är trevlig men som inte riktigt verkar förstå att jag inte vill prata om hans glansdagar när han tog si och så mycket i bänkpress utan jag vill bara sätta på lurarna och köra. Och jag är normalt sett introvert och jag är extra antisocial på gymmet. Han verkade till och med ta illa upp när jag sa att jag tyvärr inte hade tid att prata för jag hade en tid att passa och ville bli färdig med mitt pass så fort som möjligt..

Likaså väldigt mån om att jag ska ska säga till om jag behöver någon passare för han tycker jag kör tungt trots att jag försäkrar honom att jag klarar mig och har ställt in säkerhetsskenorna på bänkpressen så att stången stannar ovanför bröstkorgen om jag skulle mot förmodan tappa stången.
__________________
Lyfta skrot? Snarare tränar för att orka lyfta skrot.
Och #fuckreumatism
Wrenchgirl är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:40.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)