Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2019-03-24, 20:13   #37216
Yes
Banned User
 
Yess avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 382
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
När man är full mår man bra. Om man mår bra blir man extra kåt.
Kroppen är lite trögfattad, så dagen efter en fylla så tror den fortfarande att man mår bra. Det tar ett tag innan den slutar vara kåt.
Medan jag själv vill dö vill alltså min penis kränka kvinnor, trots att han fortfarande är för full?
Yes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-24, 20:58   #37217
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Medan jag själv vill dö vill alltså min penis kränka kvinnor, trots att han fortfarande är för full?
Korrekt.
Det är lite som att man blir snurrig när man åker karusell eftersom kroppen inte hänger med i vad hjärnan gör. Kroppen är lite trög.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-24, 23:26   #37218
Cooks
Budget Axon
 
Reg.datum: Nov 2014
Inlägg: 101
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Varför människor har olika blodtyper har jag ingen aning, det är väl som varför vi har olika gener i överlag.

Om du får blod från en annan blodgrupp, säg att du är B och får blod från en A, så kommer ditt blods antikroppar att angripa det nya och främmande blodet. Vad det som egentligen händer, liksom vilka mekanismer och dylikt som ansvarar för detta och vad som på cellnivå händer vet jag inte, men det är säkert inte något bra eftersom det som sagt kan vara livshotande.

Edit: Vissa blodgrupper har det ju enklare än andra, AB kan ju tex ta emot blod från 0, A, B medan 0 bara kan ta emot från 0 (finns ju en klassisk bild där alla pilar går ut från 0 och går in i AB). Det finns nåt typ "Rh"-värde och + och - värden också, men minns inte vad det handlade om (har en kompis som jobbar som blodanalytiker och pratat om detta :p). Du kan säkert googla på't

Edit2: Som kuriosa så är det ännu knepigare när man tittar på tex organdonation/transplantation. Du har säkert hört att man måste vara kompatibel och att kroppen kan "stöta bort" det nya organet. Det är typ lite samma grej, har med antikroppar att göra, men är fler spelare med i bilden än bara blodgruppen..
Tack för svar!
Cooks är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-25, 00:43   #37219
Blomkål
Registered User
 
Blomkåls avatar
 
Reg.datum: Jan 2015
Inlägg: 297
Varför går det inte att googla på mitt instagramkonto? När jag gör det så kommer det bara upp typ picdeer eller något sånt där man ser kontot. Det är så jag vill ha det, helst utan att den andra sidan ens kommer upp men jag tänker om det är något jag ställt in själv eller instagram som gjort det så det kan råka gå att googla på i framtiden?
Blomkål är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-25, 01:06   #37220
MaxTheMarketer
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2013
Ort: Sverige
Inlägg: 501
En fråga om kostymer för män: hur bra spelrum är det tänkt att man ska ha för kavajer? Investerade i 2 st där ena är typ en eller cm bredare i axelbredd och ger mig relativ normal rörelse som med andra kläder medan en annan är rätt tajt som ger mig begränsad rörlighet med armarna åt sidorna.

Är det tänkt så att vara begränsad rörlighet runt armarna i kavajer? Var så länge sen jag bar en så minns ej hur det är.
MaxTheMarketer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-25, 01:18   #37221
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av MaxTheMarketer Visa inlägg
En fråga om kostymer för män: hur bra spelrum är det tänkt att man ska ha för kavajer? Investerade i 2 st där ena är typ en eller cm bredare i axelbredd och ger mig relativ normal rörelse som med andra kläder medan en annan är rätt tajt som ger mig begränsad rörlighet med armarna åt sidorna.

Är det tänkt så att vara begränsad rörlighet runt armarna i kavajer? Var så länge sen jag bar en så minns ej hur det är.
Gör sig nog bättre i "Kläd och stil"-tråden, men rent krasst:
I princip ingen kavaj "off the rack" kommer sitta perfekt på någon.

En bra kavaj i rätt storlek (i princip måttsydd eller skräddarsydd) kommer inte hämma rörelse märkbart.
Annars är det oftast lyft med rak arm framåt eller åt sidan som kommer vara problem. Axlarna vill liksom inte släppa och hela kavajen kan "lyftas" när man lyfter på armarna.

Tycker det helt beror på vad man ska ha kavajen till. Är det bara för tillställningar, middagar etc så skulle jag bara ta en som ser bra ut och sitter bra och så får man leva med att den känns lite stel och hämmande, men man kommer ändå inte göra så många rörelser att det påverkar nämnbart.
Arbetar man ofta i kavaj och vill ha komforten eller behöver lite mer rörlighet så är det ju viktigare med passformen och då får man antingen leta noggrannare efter en som sitter bra (före eller efter justering). Man kan köpa en som är pyttelite för stor (men det får inte vara för tydligt, då faller hela grejen med att "klä sig fint" med en kavaj).

Finns tex suitopia, tailorstore (för oss som inte har ekonomin att köpa skräddarsytt som är schweindyrt) etc som gör "måttbeställda" kavajer till överkomligt pris, men det är en process att komma fram till ett bra resultat.

Men de allra flesta bör kunna hitta en konfektionskavaj som efter typ smärre (billiga utförda av affären eller vanlig skräddare) justeringar av tex ärmlängd, sy in någonting etc sitter tillräckligt bra och inte känns som en tvångströja.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.

Senast redigerad av Bob90 den 2019-03-25 klockan 01:22.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-25, 01:25   #37222
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
En kavaj kommer kännas stel om man är van vid att klä sig ledigare än långärmade skjortor.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-26, 10:59   #37223
Bärsärk
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 1 171
Någon som vet hur det blev i omröstningen sommar/vintertid för hela EU?
Bärsärk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-27, 09:38   #37224
Akerhage
Horny user
 
Akerhages avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Gräddhyllan Göteborg
Inlägg: 360
Om "OK Google" eller "Hey Google" hade kunnat gå att ändra, vad hade ni valt som upplåsningsfras för Google Assistant?

Jag hoppas att det i framtiden kommer gå att ändra denna.
Akerhage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-27, 10:09   #37225
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
”Hörru din lilla sillballe” hade jag velat ändra till
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-27, 10:36   #37226
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av Bärsärk Visa inlägg
Någon som vet hur det blev i omröstningen sommar/vintertid för hela EU?
Har för mig att jag läste om att beslutet landade i att länderna ska bestämma sig för att behålla en, men är ej 100. Gissningsvis bestämmer sig Sverige för att stanna på vintertid, eftersom vi behöver ljustimmarna på vintern mer än på sommaren i så fall.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-27, 11:33   #37227
Akerhage
Horny user
 
Akerhages avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Gräddhyllan Göteborg
Inlägg: 360
Citat:
Ursprungligen postat av Bärsärk Visa inlägg
Någon som vet hur det blev i omröstningen sommar/vintertid för hela EU?
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-och-vintertid
Akerhage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-27, 11:38   #37228
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av Akerhage Visa inlägg
Citat:
Vad tror du att Sverige kommer välja?

– Jag vet inte, och jag har ingen påverkan. Själv tycker jag att permanent sommartid låter roligare. Men där har EU-parlamentet och jag inget inflytande, säger Marita Ulvskog.
Men för fan
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-28, 09:31   #37229
smerk
Lägg in nått kul
 
smerks avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1 654
Hur lågt tror ni att man kan hålla nere kostnaden för mat per månad om man äter ca 3500kcal per dag av mat som pasta, ris, nötfärs, kyckling?
smerk är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2019-03-28, 10:11   #37230
G.W
Registered User
 
G.Ws avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 160
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
Hur lågt tror ni att man kan hålla nere kostnaden för mat per månad om man äter ca 3500kcal per dag av mat som pasta, ris, nötfärs, kyckling?
Beror på fördelningen av pasta, ris, nötfärs och kyckling på de 3500 kalorierna.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag minns alla storheter där på forumen, jag var med från början och jag var och är nog den störste legenden någonsin. En legend dom gjorde allt för att tysta. Jag styrde fan Kolo... Men dom fixade så jag inte kunde logga in. Men då och då nämns mitt gamla nick.
G.W är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:37.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)