Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-03-19, 08:46   #16
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av leo1 Visa inlägg
Varför tar du upp sexindustrin när vi diskuterar terrordåd?
Det här är väl en allmän nyhetstråd?
Så rimligen kan här förekomma flera parallella diskussioner.

Sen att Aryt oftast mest är ute efter att "dra en lans för de utsatta i samhället" (eller trolla på forum som det också kallas) är väl en annan femma.
svenbanan är inte uppkopplad  
Gammal 2019-03-19, 09:07   #17
leo1
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 701
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Det här är väl en allmän nyhetstråd?
Så rimligen kan här förekomma flera parallella diskussioner.

Sen att Aryt oftast mest är ute efter att "dra en lans för de utsatta i samhället" (eller trolla på forum som det också kallas) är väl en annan femma.
Vi diskuterade hur Holland kan ha klarat sig från terrordåd. Då jämställde Tyra terrorn med sexindustrin vilket jag tycker är snett.

Tydligen är den gemensamma nämnaren feminism.
__________________
"Grungen var den sista egentliga kraftansträngningen" Ulf Lundell
leo1 är inte uppkopplad  
Gammal 2019-03-19, 09:17   #18
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av leo1 Visa inlägg
Vi diskuterade hur Holland kan ha klarat sig från terrordåd. Då jämställde Tyra terrorn med sexindustrin vilket jag tycker är snett.

Tydligen är den gemensamma nämnaren feminism.
Jaha. Jag har bara skummat som hastigast.

Trodde Aryt började parata om annat, och att du hängde upp dig på det.

My bad.

Men Aryt är ju kapabel till att förstå långt mer avancerade samband än vi vanliga dödliga. Iaf så länge dessa samband passar in i det narrativ hen har för avsikt att köra ner i halsen på oss.
svenbanan är inte uppkopplad  
Gammal 2019-03-19, 19:39   #19
Aryt
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Götet :)):
Inlägg: 380
Citat:
Ursprungligen postat av G.W Visa inlägg
Kan tänka mig att båda kategorierna, d.v.s. sexindustrin samt terror är uttryckt på en manlighet som spårat ur. "Toxic masculinity" har jag för mig att det kallar det i staterna.

Feministerna skulle nog hänvisa till könsmaktsordningen. Jordan.B.Pettson till vår biologi.
Spot on som vanligt, du borde låta dem utan certifierad genusutbildning svara först

Citat:
Ursprungligen postat av leo1 Visa inlägg
Då du är ett semitroll är det svårt att tolka dej så du tycker feminism är inblandat i skjutningarna i Nya Zeeland och Holland?
Feminism är den bästa förklaringsmodell för att beskriva samhället tillfredställande, och den enda vi kan använda för att göra prediktioner.
Varför tror du att >98% av terrorister är män?
Av de riktigt stora terroristerna är det särskilt ännu större.


Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Jaha. Jag har bara skummat som hastigast.

Trodde Aryt började parata om annat, och att du hängde upp dig på det.

My bad.

Men Aryt är ju kapabel till att förstå långt mer avancerade samband än vi vanliga dödliga. Iaf så länge dessa samband passar in i det narrativ hen har för avsikt att köra ner i halsen på oss.
Tack för de fina omdömena, men jag måste bemöta detta!

"köra ner i halsen" är en sexualiserad och därmed gravt kränkande benämning som omedelbart för tanken till hemska sexuella vandåd hos mig och mina medsystrar (och kanske några allierade?). Således extremt olämplig i civiliserade sammanhang. Dylika begrepp får förpassas till hockeyns omklädningsrum.

Senast redigerad av Aryt den 2019-03-19 klockan 19:42.
Aryt är inte uppkopplad  
Gammal 2019-03-19, 19:51   #20
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Tråden spårar dirr, fan vad gött att det inte går att ha något vettigt innehåll på Kolo längre.

Senast redigerad av Anton Fräs den 2019-03-19 klockan 19:52.
Anton Fräs är inte uppkopplad  
Gammal 2019-03-19, 19:51   #21
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
"För en liten stund sedan avslutade Google sin presentation på årets GDC-mässa. Nu står det klart att IT-jätten ger sig in i spelbranschen på allvar med deras nya spelplattform Google Stadia.

Plattformen är, precis som det spekulerades om tidigare, helt streamingbaserad och skall gå att användas på i stort sett vilken typ av skärm man vill. Google utlovar 4K, 60 FPS och HDR från start men går inte in på detalj om vilken bandbredd som kommer krävas för att hålla en tillräckligt låg latens"

https://m.fz.se/nyhet/279354-google-...attform-stadia


Lite intressant faktiskt
Magnus N är inte uppkopplad  
Gammal 2019-03-19, 20:13   #22
Aryt
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Götet :)):
Inlägg: 380
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus N Visa inlägg
"För en liten stund sedan avslutade Google sin presentation på årets GDC-mässa. Nu står det klart att IT-jätten ger sig in i spelbranschen på allvar med deras nya spelplattform Google Stadia.

Plattformen är, precis som det spekulerades om tidigare, helt streamingbaserad och skall gå att användas på i stort sett vilken typ av skärm man vill. Google utlovar 4K, 60 FPS och HDR från start men går inte in på detalj om vilken bandbredd som kommer krävas för att hålla en tillräckligt låg latens"

https://m.fz.se/nyhet/279354-google-...attform-stadia


Lite intressant faktiskt
"Stora delar av Europa" och google låter som att vi får vänta ett tag i Sverige.
Aryt är inte uppkopplad  
Gammal 2019-03-19, 23:31   #23
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Aryt Visa inlägg

Tack för de fina omdömena, men jag måste bemöta detta!

"köra ner i halsen" är en sexualiserad och därmed gravt kränkande benämning som omedelbart för tanken till hemska sexuella vandåd hos mig och mina medsystrar (och kanske några allierade?). Således extremt olämplig i civiliserade sammanhang. Dylika begrepp får förpassas till hockeyns omklädningsrum.

svenbanan är inte uppkopplad  
Gammal 2019-03-20, 19:32   #24
Aryt
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Götet :)):
Inlägg: 380
Cannabis ökar risken för psykos FYRFALDIGT
Citat:
I studien, som utfördes på elva platser i Europa och en i Brasilien, kan man också se att risken är som högst vid dagligt bruk av drogen. Enligt studien är risken hela fyra gånger högre för den som använder starkare cannabis med en minst tioprocentig halt av den psykoaktiva ingrediensen THC dagligen.
https://www.svt.se/nyheter/vetenskap...ken-for-psykos
Aryt är inte uppkopplad  
Gammal 2019-03-20, 19:39   #25
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
Citat:
Ursprungligen postat av Aryt Visa inlägg
Cannabis ökar risken för psykos FYRFALDIGT


https://www.svt.se/nyheter/vetenskap...ken-for-psykos
Värt att notera i artikeln:

"Vad forskarna dock inte kan säga är om det handlar om ett så kallat kausalt samband, alltså att cannabis i sig orsakar psykossjukdomarna eller om det är andra faktorer som förklarar sjukdomarna och cannabisanvändningen. Det kan också vara så att människor som ligger i riskzonen för att utveckla exempelvis schizofreni i högre utsträckning använder cannabis, till exempel för att lindra sina symptom eller för att de påverkas annorlunda av drogen än andra människor."
Magnus N är inte uppkopplad  
Gammal 2019-03-20, 20:31   #26
Scratch89
Klädsamt knubbig
 
Scratch89s avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Ort: Strömmensberg, Göteborg
Inlägg: 19 841
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus N Visa inlägg
Värt att notera i artikeln:

"Vad forskarna dock inte kan säga är om det handlar om ett så kallat kausalt samband, alltså att cannabis i sig orsakar psykossjukdomarna eller om det är andra faktorer som förklarar sjukdomarna och cannabisanvändningen. Det kan också vara så att människor som ligger i riskzonen för att utveckla exempelvis schizofreni i högre utsträckning använder cannabis, till exempel för att lindra sina symptom eller för att de påverkas annorlunda av drogen än andra människor."
Exakt. Så inget nytt under solen, direkt.
__________________
Leg. fysioterapeut.
Skribent på Styrkelabbet
Scratch89 är inte uppkopplad  
Gammal 2019-03-20, 20:53   #27
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
De skriver ju tom i studien att "We replicated our previous finding"
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad  
Gammal 2019-03-20, 20:56   #28
Aryt
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Götet :)):
Inlägg: 380
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus N Visa inlägg
Värt att notera i artikeln:

"Vad forskarna dock inte kan säga är om det handlar om ett så kallat kausalt samband, alltså att cannabis i sig orsakar psykossjukdomarna eller om det är andra faktorer som förklarar sjukdomarna och cannabisanvändningen. Det kan också vara så att människor som ligger i riskzonen för att utveckla exempelvis schizofreni i högre utsträckning använder cannabis, till exempel för att lindra sina symptom eller för att de påverkas annorlunda av drogen än andra människor."
Ja, det är en av grejerna med observationsstudier
"Amir Englund är dock noga med att påpeka att eftersom man nog aldrig kommer att få ett definitivt svar på frågan bör man ta sambandet på allvar och försöka få ner bruket av högpotent cannabis, speciellt hos människor som är sårbara för psykossjukdom."
Aryt är inte uppkopplad  
Gammal 2019-04-06, 08:19   #29
Aryt
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Götet :)):
Inlägg: 380
BREAKIN NOOSE:
Forskare eniga: Cannabis är bajs! Eller innehåller åtminstone bajs. Farliga mängder bajs.
Citat:
Cannabis resin sold on the streets of Madrid is contaminated with dangerous levels of faecal matter, a study says.

the cannabis is wrapped up in small plastic pellets and swallowed before the drug smugglers then "take a laxative and expel" them in a toilet. These are then sold by dealers.
https://www.bbc.com/news/world-europe-47811251


Och detta trots att cannbis är lagligt i Spanien för eget bruk (inklusive egenodling!).
Aryt är inte uppkopplad  
Gammal 2019-04-08, 22:28   #30
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
https://www.space.com/event-horizon-...ack-holes.html

__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad  


Stängt ämne

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:39.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)