Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-09-13, 11:48   #5956
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Imponerande att du orkar kriga på i motvind Anton! Fortsätt kämpa och ge dig inte, du har rätten till hjälp.
Tack man, gör så gott jag kan.

180913

Cykel
30 min, 11,35 km
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-18, 18:13   #5957
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Mycket bra att du gör så gott du kan,ingen kan kräva mer av dig än så!
Glädjande varje gång man ser att du gör en uppdatering här!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-18, 18:25   #5958
wesaft
Registered User
 
wesafts avatar
 
Reg.datum: May 2008
Ort: Mölndal
Inlägg: 3 358
Bra jobbat med cykeln
Kram

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
__________________
Journal | Blogg
wesaft är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-18, 19:16   #5959
Stoltz
Jag ber om det.
 
Stoltzs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 3 622
Du är en sån kämpe!
Stoltz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-20, 13:54   #5960
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Citat:
Ursprungligen postat av micke81 Visa inlägg
Mycket bra att du gör så gott du kan,ingen kan kräva mer av dig än så!
Glädjande varje gång man ser att du gör en uppdatering här!
Citat:
Ursprungligen postat av wesaft Visa inlägg
Bra jobbat med cykeln
Kram

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz Visa inlägg
Du är en sån kämpe!
Tack för era fina, värmande inlägg. Jag har nu skickat in remissen, cyklade även en stund igår och har städat lite och så, även gått OK med maten några dagar. Gammal man gör så gott han kan.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-28, 20:40   #5961
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Fick ett nej på denna med, jag tillhörde inte deras patientgrupp, dom hänvisade i sin tur till obesitasmottagningen där jag fick höra att jag tillhörde den första mottagningen ändå och att dom inte kan ta emot mig.

Jag har spenderat halva dagen i sängen gråtandes och har återigen mycket tankar på att bara ta livet av mig. Jag vill inget hellre än att bli normalfungerande igen, men jag kan omöjligen klara det själv vilket mina tusentals försök visat mer än klart och det finns ingen hjälp att få. Det är ingen som bryr sig det minsta om ett misslyckat fetto till "man".
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-28, 20:47   #5962
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
va, nej, vänta nu, vad är det för mongon du har haft kontakt med? men för helvete, vad är det för rövhattar du får kontakt med?
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-28, 20:49   #5963
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
men min goa vän, du måste vara svensk rekord på att bli bollad mellan instanser.. what the f.. värsta är att du är ju liksom inte ensam utan det är massor med andra där ute som känner exakt som dig och som bara är "wtf".
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-28, 20:56   #5964
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Om du pallar Anton, på riktigt, låt mig få gå in och se vad jag kan göra för dig. Jag kan inte göra något om du inte ber mig hjälpa till, men om du vill så finns hjälpen. Låt mig ta allt strunt. Jag köper inte att du haft detta så länge och inte kommer någon vart, nu jävlar får det vara nog. Det här är så sjukt på många plan.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-04, 12:41   #5965
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Om du pallar Anton, på riktigt, låt mig få gå in och se vad jag kan göra för dig. Jag kan inte göra något om du inte ber mig hjälpa till, men om du vill så finns hjälpen. Låt mig ta allt strunt. Jag köper inte att du haft detta så länge och inte kommer någon vart, nu jävlar får det vara nog. Det här är så sjukt på många plan.
Stort tack för erbjudandet men jag vet inte riktigt hur det skulle fungera med all sekretess etc. Om jag inte missminner mig kan man inte låta någon annan sköta vårdkontakt utan fullmakt (?)

Jag har nu ringt mottagningen 5-6 gånger och lyckats komma fram 1 gång, min läkare ska ringa mig när "hon får tid" vilket kan innebära allt från idag till om 3 veckor. Min IVO-anmälan växer för varje dag, nu har det gått 5 månader sedan min senaste kontakt på mottagningen, trots idoga försök från min sida att få kontakt.

Om jag inte hört något innan måndag åker jag till mottagningen med en av mina föräldrar i sällskap och konfronterar dom (föräldern är med för att hålla mig lugn). Vet inte om det är en bra idé men har slut på alternativ. Ett kanske vore psykakuten för en remiss men det innebär 1) säkert 10 timmars väntetid i en minst sagt påfrestande miljö 2) Behöva berätta allt igen för 2-3 personer vilket inte direkt får mig att må bättre och sist men inte minst det finns en stor risk att dom kommer säga att en sådan remiss bör skickas från min behandlande mottagning (även om jag nämner alla misstag dom gjort och att jag inte kan få tag i dom).

Det är kul att vara inom psykiatrin, tänkt börja jobba på en debattartikel, ska kontakta patientnämnd och verkligen ta tag i min anmälan nu så det blir ordentligt gjort.

Jag mår förövrigt riktigt dåligt, sover säkert 15 timmar om dagen och inte ens spel eller film kan fånga mitt intresse. Har viss kontroll på hetsätningarna och har gått ner några kg vilket känns rätt bra iaf.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-04, 13:22   #5966
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Nu kanske detta är lite off topic, och du behöver inte svara om det är personligt. Men undrar, går du på antidepressiva nu? Har du haft ångest/depression hela livet?

Oavsett är jag grymt imponerad att du orkar kriga, själv orkar jag inte ens plocka undan disken i det tillstånd jag är i nu så får se detta som en inspirationskälla.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-04, 13:41   #5967
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Nu kanske detta är lite off topic, och du behöver inte svara om det är personligt. Men undrar, går du på antidepressiva nu? Har du haft ångest/depression hela livet?

Oavsett är jag grymt imponerad att du orkar kriga, själv orkar jag inte ens plocka undan disken i det tillstånd jag är i nu så får se detta som en inspirationskälla.
Just nu har jag inga mediciner alls, jag blev läkemedelsförgiftad strax innan sommaren och det var andra gången det skedde så jag har viss tveksamhet till läkemedel just nu. Har aldrig fått särskilt bra effekt av det heller, har provat cirka 15 olika läkemedel. Jag fick min första panikattack när jag var fem år gammal, insjuknade i bulimi när jag var 15-16 och har sedan dess (är 27 nu) haft 2-3 mindre depressioner och nu då varit riktigt sjuk i cirka 4,5 år.

Håller tummarna för att det löser sig väl för dig och tack för dina vänliga ord.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-04, 13:52   #5968
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Okej! Då är jag lite mer medveten om hur det ligger till! Jag är också 27 år gammal så känner igen mig väldigt mycket i din situation, jag ska fortsätta följa din resa så får vi försöka kämpa oss igenom detta då.

Senast redigerad av Lafayette den 2018-10-04 klockan 13:54.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-04, 22:50   #5969
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av Anton Fräs Visa inlägg
Stort tack för erbjudandet men jag vet inte riktigt hur det skulle fungera med all sekretess etc. Om jag inte missminner mig kan man inte låta någon annan sköta vårdkontakt utan fullmakt (?)

Jag har nu ringt mottagningen 5-6 gånger och lyckats komma fram 1 gång, min läkare ska ringa mig när "hon får tid" vilket kan innebära allt från idag till om 3 veckor. Min IVO-anmälan växer för varje dag, nu har det gått 5 månader sedan min senaste kontakt på mottagningen, trots idoga försök från min sida att få kontakt.

Om jag inte hört något innan måndag åker jag till mottagningen med en av mina föräldrar i sällskap och konfronterar dom (föräldern är med för att hålla mig lugn). Vet inte om det är en bra idé men har slut på alternativ. Ett kanske vore psykakuten för en remiss men det innebär 1) säkert 10 timmars väntetid i en minst sagt påfrestande miljö 2) Behöva berätta allt igen för 2-3 personer vilket inte direkt får mig att må bättre och sist men inte minst det finns en stor risk att dom kommer säga att en sådan remiss bör skickas från min behandlande mottagning (även om jag nämner alla misstag dom gjort och att jag inte kan få tag i dom).

Det är kul att vara inom psykiatrin, tänkt börja jobba på en debattartikel, ska kontakta patientnämnd och verkligen ta tag i min anmälan nu så det blir ordentligt gjort.

Jag mår förövrigt riktigt dåligt, sover säkert 15 timmar om dagen och inte ens spel eller film kan fånga mitt intresse. Har viss kontroll på hetsätningarna och har gått ner några kg vilket känns rätt bra iaf.
Kriga på bara, ge dig inte nu. Visa var skåpet ska stå.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-05, 20:21   #5970
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Håller på dig Anton!
Hoppas verkligen saker ordnar till sig över lite tid!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:54.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)