Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-06-04, 07:23   #1501
pepplez
Registered User
 
pepplezs avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 515
Det går verkligen inte för snabbt.
__________________
Böj 180 - Bänk 130 - Mark 220
Journal

Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
folk har spenderat en hel dag på en strand och badat och nu regnar det och de springer för glatta livet för att ta skydd så de inte ska bli lite blöta...här saknas verkligen logik
pepplez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-06-04, 10:06   #1502
Aliaas
Powered by Grynkorv
 
Aliaass avatar
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 2 187
Citat:
Ursprungligen postat av pepplez Visa inlägg
Det går verkligen inte för snabbt.
+1

jag har gått upp 4kg på 2 veckor...

där kan man snacka lite väl snabbt.

Senast redigerad av Aliaas den 2015-06-04 klockan 10:07.
Aliaas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-06-04, 10:34   #1503
tankoovich
Registered User
 
tankoovichs avatar
 
Reg.datum: Sep 2013
Inlägg: 2 334
Citat:
Ursprungligen postat av Aliaas Visa inlägg
+1

jag har gått upp 4kg på 2 veckor...

där kan man snacka lite väl snabbt.
Jag hade några veckor förra sommaren när jag snittade 2,5kg i veckan, då gick de bra som fan på gymmet 😏
tankoovich är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-06-04, 10:36   #1504
Ozziking
Registered User
 
Ozzikings avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Visby, gotland
Inlägg: 11 673
okidoki!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Bara den som inte tränar hårt som tycker att kolhydrater är överskattade. Den som gör det tycker att dom är uppskattade.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-06-04, 10:57   #1505
anemon
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2014
Inlägg: 637
Riktigt grymt överkropps pass! ! ☺
anemon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-06-04, 14:50   #1506
Ozziking
Registered User
 
Ozzikings avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Visby, gotland
Inlägg: 11 673
Från skelett till hunk. Ozzikings logg mot en bättre kropp.

Skitbenpass igen. Var astaggad först men verkligen ingen böj känns behaglig att utföra längre

Uppvärmning

Böj:
20x10
30x8
40x6
50x4
60x5
67,5x3
75x8+2 (ej fulldjupa)
82,5x1
90x1 (utan bälte)
100xF
75x3, 3, 3, 3, 3

Frontböj:
52,5x12
52,5x12
52,5x12

Pausmark:
82,5x5x5

Bensparksmassaker
Lårcurlslek
Vader/mage

Input:
Jahopp. Kul.

Känner inget i mina ben av böj/frontböj, marklyft känns märkligt & bensparken tar i knäna hur jag än gör.

Tog lång tid och allt kändes bara dåligt efteråt. Detta är inte roligt. Lägger ner så mycket tid på underkroppen till ingen nytta känns det som.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Bara den som inte tränar hårt som tycker att kolhydrater är överskattade. Den som gör det tycker att dom är uppskattade.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/

Senast redigerad av Ozziking den 2015-06-04 klockan 14:51.
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-06-04, 14:53   #1507
anemon
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2014
Inlägg: 637
Testa vila 1 dag extra emellan 1 böj pass så ska du se att det kommer gå bättre. Kanske hinner du inte riktigt återhämta dig i benen ordentligt?
Ser bra ut annars tycker jag
anemon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-06-04, 14:56   #1508
Ozziking
Registered User
 
Ozzikings avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Visby, gotland
Inlägg: 11 673
Citat:
Ursprungligen postat av anemon Visa inlägg
Testa vila 1 dag extra emellan 1 böj pass så ska du se att det kommer gå bättre. Kanske hinner du inte riktigt återhämta dig i benen ordentligt?
Ser bra ut annars tycker jag

Det är fortfarande inte det som är problemet.

Skulle jag inte hinna återhämta mig skulle jag ha träningsvärk & känna mig sliten.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Bara den som inte tränar hårt som tycker att kolhydrater är överskattade. Den som gör det tycker att dom är uppskattade.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-06-04, 15:25   #1509
Ozziking
Registered User
 
Ozzikings avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Visby, gotland
Inlägg: 11 673
Still love squats doe<33

Testade förövrit 3*3 overheadsquats. Rätt skönt övning IMO.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Bara den som inte tränar hårt som tycker att kolhydrater är överskattade. Den som gör det tycker att dom är uppskattade.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/

Senast redigerad av Ozziking den 2015-06-04 klockan 15:33.
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-06-04, 17:37   #1510
Ozziking
Registered User
 
Ozzikings avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Visby, gotland
Inlägg: 11 673
På måndag har jag för övrigt möte med SYV:en för musikestet. Är taggad!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Bara den som inte tränar hårt som tycker att kolhydrater är överskattade. Den som gör det tycker att dom är uppskattade.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-06-04, 22:03   #1511
koncept
hopplös teoretiker
 
koncepts avatar
 
Reg.datum: Dec 2013
Inlägg: 2 132
Eftersom du undrat mycket om böj och kände dig missnöjd med passet, så passar jag på att skriva av mig.

Såg att du skrev att du stod bredare i böjen. Det behöver du inte göra. Bara kapa djupet högre än tidigare.

Om du failar reps så kör du får tungt. Du tjänar ingenting på att träna så nära max. Du tävlar ju inte. Du utsätter dig för risker och får mindre tid till kvalitativ träning. Du behöver bara testa styrkan en gång per period, och det är sista dagen. Faila kan du göra på maxtestet. På träning så tränar man, inte testar.

Kör böjen som tidigare men skit i jokersets. Som byggaare tjänar det inget till. Lägg in pausad OL-böj som komplement. Lätt vikt, få reps. Sista repen varje set ska vara snygg.
__________________
Journal: Klassiskt Styrkelyft
http://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=9

Senast redigerad av koncept den 2015-06-04 klockan 22:06.
koncept är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-06-05, 06:42   #1512
Ozziking
Registered User
 
Ozzikings avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Visby, gotland
Inlägg: 11 673
Citat:
Ursprungligen postat av koncept Visa inlägg
Eftersom du undrat mycket om böj och kände dig missnöjd med passet, så passar jag på att skriva av mig.

Såg att du skrev att du stod bredare i böjen. Det behöver du inte göra. Bara kapa djupet högre än tidigare.

Om du failar reps så kör du får tungt. Du tjänar ingenting på att träna så nära max. Du tävlar ju inte. Du utsätter dig för risker och får mindre tid till kvalitativ träning. Du behöver bara testa styrkan en gång per period, och det är sista dagen. Faila kan du göra på maxtestet. På träning så tränar man, inte testar.

Kör böjen som tidigare men skit i jokersets. Som byggaare tjänar det inget till. Lägg in pausad OL-böj som komplement. Lätt vikt, få reps. Sista repen varje set ska vara snygg.
Tjena! Det är alltid välkommet att snacka böj!

Jag tycker det är skitsvårt verkligen att kapa djupet tidigare, och det känns tyngre då också?

Haha ja.. Jag trodde jag skulle sätta hundra igår. Det var nära men saknade det lilla trycket.
Okej, ska jag bara köra back-of sets då? Tycker det är lite charmigt och mysigt med singlar nämligen.

Var skulle jag kunna lägga in det i så fall? Tycker frontböjen är viktig för att utveckla styrka i quadriceps. Får mer kontakt i röven t.om. med frontböj än med knäböj.

Såg även vad du skrev i tråden om brytböj. Då kanske det är bättre att lägga upp böjen såhär:

uppvärmning
5-3-1
5 back of sets á 3-5 reps beroende på vilken cykel (5+ cykeln blir det 5:or och 3+ = treor, Second set last). Då blir det relativt lätta vikter och jag får nöta tekniken ännu mer.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Bara den som inte tränar hårt som tycker att kolhydrater är överskattade. Den som gör det tycker att dom är uppskattade.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/

Senast redigerad av Ozziking den 2015-06-05 klockan 06:45.
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-06-05, 08:42   #1513
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 056
Kommer ihåg att jag såg dig böja för något halvår sedan, kollade sedan nu dina instagram videos från senaste böjar; jävlar! Ser riktigt bra ut ju.

Du skriver du stretchar 1 timme per dag? Alla dagar i veckan?

Vad kör du för stretchövningar/stretch-rutin? Du behöver ju inte länka alla men vad har du för favoriter för anklar, höfterna?

Själv har jag stretchat varannan dag (vilodagar) ca 1 timme och det går riktigt långsamt framåt.


Dessa två tar iaf riktigt bra på mig i nuläget (förmodligen där jag är som stelast) https://www.youtube.com/watch?v=1kZ_E1yw3vk
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-06-05, 09:04   #1514
Ozziking
Registered User
 
Ozzikings avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Visby, gotland
Inlägg: 11 673
Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
Kommer ihåg att jag såg dig böja för något halvår sedan, kollade sedan nu dina instagram videos från senaste böjar; jävlar! Ser riktigt bra ut ju.

Du skriver du stretchar 1 timme per dag? Alla dagar i veckan?

Vad kör du för stretchövningar/stretch-rutin? Du behöver ju inte länka alla men vad har du för favoriter för anklar, höfterna?

Själv har jag stretchat varannan dag (vilodagar) ca 1 timme och det går riktigt långsamt framåt.


Dessa två tar iaf riktigt bra på mig i nuläget (förmodligen där jag är som stelast) https://www.youtube.com/watch?v=1kZ_E1yw3vk

Tack! Älskar knäböj. Men blir arg när det inte går som jag vill :P

Jag brukar köra såhär, skitdåligt förklarat men ja:


Vanlig stretch av baksida/rygg (Sitt på golv, sträckta ben, nuda tår/hälar och håll i 60-90s, sträck lite där det känns stelt).

Sen samma position fast 1 ben i taget, stretchar även lats 60-90s /sida

3 stretchpositioner för utsida ben/gluteus 45-60s /st

stretch av höftböjare 2 övningar á 60s stretch varav den sista roterar jag upp armen och håller den sträckt så långt bak jag kan i 30s.

Insida lår/höft - Sitt med ryggstöd mot väggen i skräddarposition och tryck - 180s.

Insida lår stående 1 ben i taget 45-60 s /ben

utsida lår (typ som ovänd insida lår stretch) 45-60s /ben

Quadriceps stretch 45-60s /ben

Stående hunden 60s fullt stretchmoment, försöker pressa så mycket jag kan för att få så hård stretch som möjligt (JOBBIG)

Vadstretch i trappa där jag efter 30s lutar mig fram med svagt böjt ben (som enbensrakmark) - då tar det mer - 30s där med.

Sen vadstrech mot vägg, när man pressar ner hälen. 60s.

Ankelstretch - när man nuddar väggen med bra hålfot osv.

Sitta i fuldjup perfekt böjposition, varierar fotstance medel/smalt. 2x150s

Sen stretch av bröst, axlar, triceps/lats, lite mer rygg

... Hoppas du förstår :P
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Bara den som inte tränar hårt som tycker att kolhydrater är överskattade. Den som gör det tycker att dom är uppskattade.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-06-05, 10:41   #1515
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 056
Citat:
Ursprungligen postat av Ozziking Visa inlägg
Tack! Älskar knäböj. Men blir arg när det inte går som jag vill :P

Jag brukar köra såhär, skitdåligt förklarat men ja:

... Hoppas du förstår :P
Jag förstår det mesta, är nöjd och tacksam för svaret.


Jag ska prova ändra lite hur jag stretchar efter din post då. Ska köra 1 övning i taget och försöka hålla stretchen lite längre. Nu har det mer blivit cirkelstretching/cirkelträning (börjar med bröst, axlar och underarmar) där jag kör 3 set per övning och håller runt 20 sek. Tar nog i lite väl mycket - gör nästan ont. Borde kanske köra lite mer lugnt och hålla upp mot 1 minut. Läste att det ska vara "skönt" att stretcha; för mig är det det värsta jag vet, tortyr, typ.

Går sedan över till nedre kropp och kör (typ)cirkelstretching där också.


Har du provat denna för anklarna? https://manbicep.files.wordpress.com...lemobility.png
Tycker den tar riktigt bra. Jag använder inte en bok utan kanten vid en dörröppning ;P är lite högre (kanten) är boken på bilden.

Med "Insida lår/höft - Sitt med ryggstöd mot väggen i skräddarposition och tryck - 180s." menar du: http://i.ytimg.com/vi/rdxD3POKbV8/hqdefault.jpg ?

^Jag får ont i mina höftböjare av den så jag har tagit bort den i min rutin, även samma med http://www.allthingsgym.com/wp-conte...ows-Squat1.jpg (ont i höftböjarna)

Beror nog på att jag inte stretchade höftböjarna alls, fram till ca 1 månad sedan. Så min rörlighet ligger nog efter enormt där gentemot övriga kroppen.

Jag kör de två andra för insida lår/höfter, som jag länkade i min första post (videon).
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:25.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)