Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-05-14, 17:38   #31
jwzrd
Banned User
 
jwzrds avatar
 
Reg.datum: May 2002
Ort: Skamträsklidn
Inlägg: 22 303
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse Kongo
haha, ja det kan man undra, men låt han tycka det eller ngt
Javisst, det är tydligt att han tycker det, det gör alla andra också typ. Det gör det inte kontroversiellt. Knappast kontroversiellt att jag gillar pasta heller.
jwzrd är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-14, 17:40   #32
Allan
Går i vanliga skor.....
 
Allans avatar
 
Reg.datum: Jan 2002
Ort: JAKOBSBERG!
Inlägg: 21 341
Jag anser att det var ett allvarligt fel att sänka rösträttsåldern till arton. Det verkade nog som en bra idé när det genomfördes - på den tiden talade vi om artonåriga män och kvinnor - men idag får folk som tillbringar sin tid i en skyddad verkstad och som skaffar sig sin allmänbildning från Big Brother bestämma om våra framtida pensioner. Det tycker jag är helt galet.
Höj rösträttsåldern till 21!

allan
Allan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-14, 17:43   #33
Ame
Friidrott
 
Ames avatar
 
Reg.datum: Mar 2005
Ort: Linköping
Inlägg: 916
Citat:
Ursprungligen postat av Allan
Jag anser att det var ett allvarligt fel att sänka rösträttsåldern till arton. Det verkade nog som en bra idé när det genomfördes - på den tiden talade vi om artonåriga män och kvinnor - men idag får folk som tillbringar sin tid i en skyddad verkstad och som skaffar sig sin allmänbildning från Big Brother bestämma om våra framtida pensioner. Det tycker jag är helt galet.
Höj rösträttsåldern till 21!

allan
Tror det skulle göra nada, de som int bryr sig vid 18 årsåldern gör det inte vid 21 heller(enligt min uppfattning, har inga bevis för det).
Ame är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-14, 17:45   #34
Popeye
Registered User
 
Popeyes avatar
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 314
Hmm, har massa tankar jag brukar bli halshuggen för...
- Legalisera prostitution så samhället kan ta ut skatt på det och inför statliga bordeller. Täta hälsokontroller på bordellerna ger mindre sjukdomar.
- Legalisera AAS men låt läkare skriva ut det på recept och följa upp med hälsokontroller. Frihet under ansvar och vägledning av läkare för att hindra de värsta haverierna.
- Inför dödsstraff i solklara fall av massmord o dyl. Blir ju massor billigare än att låsa in dem... och i viss mån kan man dessutom hävda att det är mer humant. Hur humat är det att låsa in någon för återstoden av hans/hennes liv?
- Bygg ut motorvägarna och inför fri hastighet där det är möjligt.
- Stoppa invandringen tills vi har hjälpt de invandrare som redan finns i landet. Ingen vinner på systemet som det ser ut idag. OBS!!! Jag är inte rasse samt tycker det är synd och skam som man behandlar invandrarna idag.
När vi löst dagens problem kan man öppna igen.
- Gratis sprutor till narkomaner -> Mindre sjukdomar.

Det jag kom på nu...
Popeye är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-14, 17:48   #35
RobbeliRobban
Banned
 
RobbeliRobbans avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 4 200
Jag tycker att bodyfitness är rätt fånigt.
RobbeliRobban är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-14, 17:51   #36
Matte_Maiden
Registered User
 
Matte_Maidens avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Ort: Stockholm
Inlägg: 5 022
Som några andra: jag är emot allt vad religion heter.

Jag är även på Lasse_Kongo's linje kring "rasism". Det är otroligt jävla töntigt att en babbe får åka runt med sin flagga utan att någon bryr sig medan en svensk ska riskera att hamna i bråk för att man firar nationaldagen och sjunger nationalsången. Att svenskar ofta är rasister är skitsnack, i alla fall om man jämför med det motsatta.

Är det nu jag ska skriva "Men jag är inte rasist..."?
Matte_Maiden är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-14, 17:51   #37
Allan
Går i vanliga skor.....
 
Allans avatar
 
Reg.datum: Jan 2002
Ort: JAKOBSBERG!
Inlägg: 21 341
Gå ut i vilket fikarum som helst så hör ni hur "kontroversiellt" det är med dödsstraff eller stoppad invandring. Det är det många som tycker, fast det brukar ändra sig när de kopplar in den stora hjärnan. Det är bara i TV-sofforna och på ledarsidorna sånt är tabubelagt.
Men snacka om arbetarmakt, löntagarinflytande, statligt ägande - det får verkligen proffstyckarna att slå frivolter.


allan
Allan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-14, 17:52   #38
sunkan
Registered User
 
sunkans avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Ort: Sthlm
Inlägg: 5 832
Citat:
Ursprungligen postat av Popeye
Hmm, har massa tankar jag brukar bli halshuggen för...
- Legalisera prostitution så samhället kan ta ut skatt på det och inför statliga bordeller. Täta hälsokontroller på bordellerna ger mindre sjukdomar.
- Legalisera AAS men låt läkare skriva ut det på recept och följa upp med hälsokontroller. Frihet under ansvar och vägledning av läkare för att hindra de värsta haverierna.
- Inför dödsstraff i solklara fall av massmord o dyl. Blir ju massor billigare än att låsa in dem... och i viss mån kan man dessutom hävda att det är mer humant. Hur humat är det att låsa in någon för återstoden av hans/hennes liv?
- Bygg ut motorvägarna och inför fri hastighet där det är möjligt.
- Stoppa invandringen tills vi har hjälpt de invandrare som redan finns i landet. Ingen vinner på systemet som det ser ut idag. OBS!!! Jag är inte rasse samt tycker det är synd och skam som man behandlar invandrarna idag.
När vi löst dagens problem kan man öppna igen.
- Gratis sprutor till narkomaner -> Mindre sjukdomar.

Det jag kom på nu...

riktigt vettigt tycker jag
sunkan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-14, 17:52   #39
RobbeliRobban
Banned
 
RobbeliRobbans avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 4 200
Jag anser att många arbetare är överbetalda.
RobbeliRobban är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-14, 17:52   #40
Matte_Maiden
Registered User
 
Matte_Maidens avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Ort: Stockholm
Inlägg: 5 022
Egentligen är jag väl emot nationalism också om jag ska vara petig, men det är en principsak att alla ska ha samma rätt att utöva sina nationella ritualer. Detta oberoende av om det är förbjudet eller fullt tillåtet, alla ska ha samma rätt.
Matte_Maiden är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-14, 17:54   #41
Lasse Kongo
Fuck gymmet, Yeaaah TV spel
 
Lasse Kongos avatar
 
Reg.datum: Jun 2003
Inlägg: 5 324
Citat:
Ursprungligen postat av Matte_Maiden

Är det nu jag ska skriva "Men jag är inte rasist..."?
ja, det är nu du skall göra det, det är så svenskarna gör, ursäktar sig, fånigt...

Så Matte, lägg ner ursäkterna i fortsättningen, mkay?
__________________
Lasse Kongo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-14, 17:54   #42
Allan
Går i vanliga skor.....
 
Allans avatar
 
Reg.datum: Jan 2002
Ort: JAKOBSBERG!
Inlägg: 21 341
Citat:
Ursprungligen postat av Matte_Maiden
Som några andra: jag är emot allt vad religion heter.

Jag är även på Lasse_Kongo's linje kring "rasism". Det är otroligt jävla töntigt att en babbe får åka runt med sin flagga utan att någon bryr sig medan en svensk ska riskera att hamna i bråk för att man firar nationaldagen och sjunger nationalsången. Att svenskar ofta är rasister är skitsnack, i alla fall om man jämför med det motsatta.

Är det nu jag ska skriva "Men jag är inte rasist..."?
Det har funnits en del förvirrade människor som i sin enfald trott att det skulle uppfattas som provokativt. Idag finns det t o m riktlinjer från Skolverket som rekommenderar flaggande och sjungande av nationalsången. I min kommun har det aldrig varit något problem - här får alla skråla "Du gamla..." på avslutningen. Jag har en svensk flagga på jackuppslaget, har aldrig haft nåt problem med det.

allan
__________________
Alfahanne supreme

Jag älskar små kaniner, men det är gott med en rejäl biff ibland också....

Blogg:Att inte kunna skriva "Mitt Sommarlov!" när skolan börjar
Allan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-14, 17:54   #43
Pudzianovski
Trankil.
 
Pudzianovskis avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Inlägg: 5 680
Jag har inga speciellt kontroversiella åsikter. Tycker inte jag läst några "speciella" i denna tråd heller.
Pudzianovski är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-14, 17:57   #44
Ame
Friidrott
 
Ames avatar
 
Reg.datum: Mar 2005
Ort: Linköping
Inlägg: 916
Om ens åsikter är kontroversiella eller inte beror väl helt och hållet på vilka man umgås med, var man gör uttalandet osv... Att säga att det är fel med äganderätten i USA är nog ganska mycket mer kontroversiellt än här i sverige.
Ame är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-14, 17:58   #45
Matte_Maiden
Registered User
 
Matte_Maidens avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Ort: Stockholm
Inlägg: 5 022
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse Kongo
ja, det är nu du skall göra det, det är så svenskarna gör, ursäktar sig, fånigt...

Så Matte, lägg ner ursäkterna i fortsättningen, mkay?


Allan: Du har aldrig varit på Västergårdsgymnasiet i Södertälje låter det som.
Matte_Maiden är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:19.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)