Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-03-12, 15:27   #16
ghettobird
Registered User
 
ghettobirds avatar
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 28
Citat:
Ursprungligen postat av Kudoz Visa inlägg
Mycket fett? Vart ifrån då? Har ca 150g färs å en portion ris.
Ja ursäkta. Visste inte riktigt portion storlek
enl min tabell så är det inte mer än 12g fett där.

knäckebröd är ju ca 60 kcal per skiva (beroende på typ)
Och om du är som jag så kan man ju lätt äta 10stk om man är lite småhungrig.
och det ar ju 600kcal

Jag brukar fylla ut med grönsaker. Squash, morot, vattenkastanjer etc fungerar bra för mättnad. Broccoli och blomkål är ju ännu bättre, men inte nåt som jag jag kan äta utan att spy
ghettobird är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-12, 11:05   #17
zablar
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2019
Inlägg: 5
Updatering:

Hållt på i ca 10 veckor. 96,5 kg till 89,6. Så nästan -7kg än så länge! :-) Då det varit mycket runtikring har träningen ibland inte blivit lika frekvent som jag hade viljat. Ibland 1-2 gånger/vecka istället för de 4 dagar som ursprunligen planerades. Tänkte forstätta maj och Juni ut samt "öka" träningen(hålla de fyra dagarna).
Lyckas jag hålla samma takt på 0,7 kg i veckan bör jag landa på -4,9 ytterliggare kilon. Det är målet i alla fall.

Vill inte låta arogrant men kost-biten har varit enkel för mig än så länge(kanske är det till en början). Hållt mig till ägg, kyckling, grönsaker ris, fisk osv men har inte varit något problem utan snarare tvärt om. Kännt mig lättare och hungern har inte varit något problem alls ärligt talat.
Som sagt, kan ju vara att det blir tuffare nu senare delen då jag behöver forstätta minska.
zablar är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-12, 13:59   #18
Jarp
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Eksjö
Inlägg: 273
Citat:
Ursprungligen postat av zablar Visa inlägg
Updatering:

Hållt på i ca 10 veckor. 96,5 kg till 89,6. Så nästan -7kg än så länge! :-) Då det varit mycket runtikring har träningen ibland inte blivit lika frekvent som jag hade viljat. Ibland 1-2 gånger/vecka istället för de 4 dagar som ursprunligen planerades. Tänkte forstätta maj och Juni ut samt "öka" träningen(hålla de fyra dagarna).
Lyckas jag hålla samma takt på 0,7 kg i veckan bör jag landa på -4,9 ytterliggare kilon. Det är målet i alla fall.

Vill inte låta arogrant men kost-biten har varit enkel för mig än så länge(kanske är det till en början). Hållt mig till ägg, kyckling, grönsaker ris, fisk osv men har inte varit något problem utan snarare tvärt om. Kännt mig lättare och hungern har inte varit något problem alls ärligt talat.
Som sagt, kan ju vara att det blir tuffare nu senare delen då jag behöver forstätta minska.
Var uppmärksam på att för många är inte det stora problemet att minska i vikt utan att stanna vid den lägre vikten.
Jarp är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:59.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)