Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-03-24, 21:43   #1276
Yes
Banned User
 
Yess avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 382
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Storebror kommer nog alltid åt, men hans lakejer gör inte alltid det. Jag har hört alldeles för många skräckhistorier med digra konsekvenser folk har drabbats för när de uttalat sig kontroversiellt under sitt riktiga namn på sociala medier.

Eller forumsposter som kopplas till sociala medier och därmed till person. Som tex. vad Jason Blaha råkat ut för. Vartenda korkat inlägg han någonsin gjort på diverse forum, från i många fall 20 år tillbaks har grävts fram, kopplats ihop med honom.

Internet innan social media var inte sådan, åtminstone hade vi illussionen av att inte det var det. Man kunde skriva vad som helst, och verkligen leva ut och ha skitkul. Nu kan det här när som helst dyka upp och bita en i röven. Mycket beroende på just social media.
Du har onekligen en poäng där. Mycket av vad Facebook gjorde var att avanonymisera internet. Nu menar jag inte det som något illasinnat men FB fick folk att nätverka med sina riktiga identiteter. Den trenden har bara fortsatt, och det har ibland fått väldigt tråkiga konsekvenser.
Yes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-24, 21:47   #1277
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Jag har en kontroversiell åsikt: Jag tror att mycket av det som gjorde Facebook populärt var något så banalt som att man slapp hitta på ett töntigt smeknamn. Det som gjorde att mina föräldrar inte satt på Lunarstorm eller Myspace var inte, tror jag, pga rykten om att de var fjortisställen eller kasst interface; jag tror det var för att de kände att de inte kunde ägna sig åt en seriös diskussion samtidigt som de gick under namnet "ingenjörssnubben", "SexyMaja52" eller "gnvknvkjwtb".
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-25, 16:45   #1278
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Min kontroversiella åsikt är att det är irriterande när trådar bara försvinner från forumet. Det borde finnas nån slags samlingstråd där modsen kan informera om ifall de tar bort trådar. Iaf om det är trådar det skrivs i på hyfsat regelbunden basis.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-25, 16:48   #1279
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
En annan åsikt jag har är att nedanstående är superlarvigt. Hur jävla vanligt är det att ordet "sockertopp" används i nåt slags objektifiering av kvinnor egentligen?

Okej om de hade döpt förskolan till "slampans förskola"...

https://www.metro.se/artikel/persona...utm_medium=rss
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-25, 16:54   #1280
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
En annan åsikt jag har är att nedanstående är superlarvigt. Hur jävla vanligt är det att ordet "sockertopp" används i nåt slags objektifiering av kvinnor egentligen?

Okej om de hade döpt förskolan till "slampans förskola"...

https://www.metro.se/artikel/persona...utm_medium=rss
Gissar att det är något dialektalt i Eslöv. Kan ärligt talat inte minnas att jag någonsin hört det i raggningssyfte eller som benämning på kvinnor överhuvudtaget.

Överlag ogillar jag när ord och uttryck sexualiseras - det förstör den normala användningen av ordet. Jag minns några år i tonåren där man inte kunde använda "sätta på" utan att folk drog trötta skämt. Typ:

"Jag satte på teven på övervåningen."
"Jaså, satte du på den, tänder du på teveapparater, höhö".

Så jag fick anstränga mig för att hitta på synonymer. Det verkar ha lugnat sig nu, men ett tag verkade det kört.

Det utarmar språket, om varenda uttryck till slut betyder "ha sex" blir kommunikation fullständigt omöjlig. Speciellt i takt med att den nedre gränsen för vad som räknas som sextrakasserier hela tiden flyttas neråt. (Det kanske är en kontroversiell åsikt, då blev inlägget plötsligt on topic.)
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-25, 17:00   #1281
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Min kontroversiella åsikt är att det är irriterande när trådar bara försvinner från forumet. Det borde finnas nån slags samlingstråd där modsen kan informera om ifall de tar bort trådar. Iaf om det är trådar det skrivs i på hyfsat regelbunden basis.
Vilken tråd?
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-25, 17:26   #1282
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Anton Fräs Visa inlägg
Vilken tråd?
Jag tror det är nån nyhetstråd som försvunnit nu igen...
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-25, 17:40   #1283
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=238152
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-25, 17:53   #1284
stridis
stridis- avatartextmästare
 
stridiss avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: lindome
Inlägg: 6 073
Kontroversiell åsikt vet jag inte men jag tycker fortfarande att det är synd att "Det var en gång en tråd"-tråden inte fick vara kvar.
__________________
Stridis invictus.

I won't just gaze into the abyss, I'll maintain uncomfortable eye contact with it.
stridis är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2019-03-25, 17:57   #1285
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Det var väl själva fan vad duktig du var då!



Isåfall hävdar jag att jag var irriterad rent principiellt på att trådar försvinner ibland, och att det inte handlade om nån specifik tråd.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-25, 18:53   #1286
Aryt
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Götet :)):
Inlägg: 380
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Min kontroversiella åsikt är att det är irriterande när trådar bara försvinner från forumet. Det borde finnas nån slags samlingstråd där modsen kan informera om ifall de tar bort trådar. Iaf om det är trådar det skrivs i på hyfsat regelbunden basis.
Och en topplista över trådmördare, typ "Jörgen bedömer att XxNilzzeman2v3 var ansvarig för att tråden behövde låsas".
Aryt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-25, 20:17   #1287
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Aryt Visa inlägg
Och en topplista över trådmördare, typ "Jörgen bedömer att XxNilzzeman2v3 var ansvarig för att tråden behövde låsas".
Kanske, fast det låter som att det kanske bara riskerar att leda till mer osämja.

Det funkar ju ändå inte med "kamratuppfostran" på internetforum eftersom folk ju bara kan skapa ett nytt konto och köra igång på nytt. Så egentligen kan det ju kvitta vem som är den skyldige.

Dessutom är det ju oftast en hel kedja av eskalerat dåligt uppträdande som leder till stängda trådar.

Jag är mest intresserad av att få reda på ifall en tråd försvunnit så jag slipper leta i tio minuter och inte hitta den.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-25, 20:33   #1288
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Kanske, fast det låter som att det kanske bara riskerar att leda till mer osämja.

Det funkar ju ändå inte med "kamratuppfostran" på internetforum eftersom folk ju bara kan skapa ett nytt konto och köra igång på nytt. Så egentligen kan det ju kvitta vem som är den skyldige.

Dessutom är det ju oftast en hel kedja av eskalerat dåligt uppträdande som leder till stängda trådar.

Jag är mest intresserad av att få reda på ifall en tråd försvunnit så jag slipper leta i tio minuter och inte hitta den.
Du kan ju kolla din posthistorik och få upp tråden på så vis. Hittar du inte inlägget så är väl tråden borttagen liksom?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-25, 20:39   #1289
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Du kan ju kolla din posthistorik och få upp tråden på så vis. Hittar du inte inlägget så är väl tråden borttagen liksom?
Jovars. Men jag kanske inte skrivit i tråden på länge.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-25, 20:53   #1290
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Jovars. Men jag kanske inte skrivit i tråden på länge.
Då får du la bli mer aktiv helt enkelt
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:23.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)