Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-08-21, 18:59   #31
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Jorgen: bra tips

Ja vi kan inte dra alla över en kam. Som jag sagt så känner jag en massa människor som gör detta och dom flesta skulle säga samma som jag mer eller mindre. Grejjen är ju den att dom fysiska problemen ofta kommer efter 10 års bruk eller i 40-50 års åldern. Det är ju så många faktorer som spelar in. Det finns dom som haft otur och lyckats få t.ex levern i dåligt skick redan på startlinjen men generellt sett så är det först efter flera år när doserna flerdubblats och kroppen redan tagit stryk som problemen kommer. Jag säger inte det är smart att bruka aas men det finns dumma sätt och jävligt dumma sätt att göra det på.
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-21, 19:17   #32
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
"Den som har köpt den här boken har också ofta köpt..." Den biten var lite kul.

Bra tips, ska kollas upp på ett av Stockholms alla bibliotek.
Fick du också förslag om en tämligen välkänd (dock avliden) herre från öster?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-22, 09:24   #33
MaxTheMarketer
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2013
Ort: Sverige
Inlägg: 501
Tyvärr verkar man än så länge aldrig kunna veta i förväg hur ens kropp & psyke kommer att reagera på de "exotiska kryddorna" så därför blir det ett tärningskast verkar det som.

Om forskningen inte hade blivit så fjantig med etikkommitté och dylikt sedan Andra Världskriget så hade det säkerligen funnits små genetiska ingrepp idag som är mindre skadliga än "exotiska kryddor".

En sak jag kom att tänka på är huruvida inte vårdmottagarställen borde bli misstänksamma om samma person kommer och regelbundet tar blodprover om inte något medicinskt tillstånd som kräver regelbundna blodprover innan har etablerats?
MaxTheMarketer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-22, 09:28   #34
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Fick du också förslag om en tämligen välkänd (dock avliden) herre från öster?
Det kan så vara att Lenin var med på ett hörn
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-22, 09:58   #35
Viktor_Balck
Registered User
 
Viktor_Balcks avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Ort: Mandalay Bay
Inlägg: 421
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
Hade varit intressant med en bild på fysiken
Han berättar sin historia för att varna andra och det enda du frågar är om en bild på fysiken, snacka om att missa syftet med tråden.
Viktor_Balck är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-22, 09:59   #36
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Bruce Banner Visa inlägg
Det är ju alltid bra med riktiga bottennapp i avskräckande syfte. Det är ju det spåret som varit allsmäktigt i Sverige under alla år med all drogpolitik.

Problemet är bara att att de också finns precis hur många som helst som inte delar de skräckhistorierna. Som inte lidit skada eller drabbats av psykisk ohälsa.

Det finns de som drabbas av ätstörningar när de skall börja banta. Det finns de som snabbt blir alkoholister när de dricker. Det finns de som drabbas av allehanda negativa spiraler av träning och hetsen runt den i dessa dagar. Och precis som med allt ovan finns de som hamnar i negativa spiraler avseende doping. Problemet är dock att man inte utan straff kan kliva fram och säga : "Doping är sjukt kul, jag mår bra av det". Dels drabbas man av den oerhörda stigmatisering som råder i ämnet i specifikt Sverige, dels kan man råka ohyggligt illa ut legalt, något som är extraordinärt jämfört andra länder.

Det finns liksom inga incitament att prata om positiva saker, inga alls.

Snälla, bunta inte ihop alla i kluster. Det skall såklart inte förta trådstartarens upplevelser, de är lika sanna som alla andras.

MVH
/Bruce
Jag tror Arnold ni-vet-vem är rätt nöjd med sitt bruk.

Fördelar: Han blev en av världens största stjärnor.
Nackdelar: Kryddningen gav honom ett medfött hjärtfel och ett libido som omöjliggjorde monogami.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-22, 10:45   #37
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Angående libido så när det var som värst så var jag tvungen att ejakulera 4 ggr per dag annars gick man flera timmar med halvstång. Skönt ibland att ligga på normal nivå.

Det skall bli intressant hur det här utvecklas. Det kommer ju hela tiden nya grejjer men tror inte det i all hast kommer nåt som verkligen funkar och inte har bieffekter. Det lär ju knappast hända att man får köpa hem "manipulera dina gener-kit" direkt.

Jag vet inte själv vad jag kommer att göra. I nåt skede blir det väl trt. Ser ingen mening i att må dåligt om jag inte måstr. Det är stor skillnad att bygga ovh upprätthålla muskelmassa. På trt kommer man att krympa långsamt till en viss nivå men om egenproduktionen är noll så kan slutresultatet bli katastrofalt om man ännu tar i beaktande att motivationen kommer vara usel.
Det som suger, förutom att man blir svagare, är att det brukar börja göra lite ont här och var. Jag tror det beror på mindre vätska kring leder osv
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-22, 17:33   #38
Aryt
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Götet :)):
Inlägg: 380
Citat:
Ursprungligen postat av Viktor_Balck Visa inlägg
Han berättar sin historia för att varna andra och det enda du frågar är om en bild på fysiken, snacka om att missa syftet med tråden.
Lägger upp ett inlägg om sjuka gains som öveträffar 99% av koloiterna, berättar att han har haft sex med kvinnor (plural)..

Om han försöker avråda folk från testo så skulle han fan kunna sälja sand i Sahara!!
Aryt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-22, 19:19   #39
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Citat:
Ursprungligen postat av Aryt Visa inlägg
Lägger upp ett inlägg om sjuka gains som öveträffar 99% av koloiterna, berättar att han har haft sex med kvinnor (plural)..

Om han försöker avråda folk från testo så skulle han fan kunna sälja sand i Sahara!!
Det frågades vad jag fått ut av det hela och det enda konkreta är bättre självförtroende vilket lett till människorelationer ( alltid varit blyg). Samma resultat hade jag fått med att gå hos psykolog och träna ren tror jag. Allt handlar om vad man har inom pannbenet. Det är som en fylla. Uppåtstigandet är nice, tiden på dansgolvet är nice, att gå hem med spyor på kläderna och vara bakis nästa dag får en att tänka om 9/10. Särskilt om man inte fått napp.

Resultat? Klart man fått bättre resultat än 90%. Här finns säkert såna som ser bättre ut än mig rena och här finns folk som spöar mig styrkemässigt 100-0. De tre stora har jag inte gjort på åratal. Kanske testat 1 gång per år. Plan hantelpress 65x15, militärpress 90x12 , frontböj 140x5, stångrodd 160x5. Förståss hade man varit starkare ifall det hade varit målet men poängen är att vi med normala gener får jobba som svin för att bygga massa. En massa som försvinner jävligt fort. Tror du inte jag känner mig som en idiot när en kille som nyss fyllt 18 bänkade 180kg och efteråt när jag snackade med honom så sade han att han hade tränat 3 år och borde börja äta ordentligt. Antingen har man det eller inte. Träna seriöst och rent i 4-5 år så vet du ungefär var du ligger. Bänkar du 120 i halvfet form så kommer du inte bli nån ny jeremy buendia oavsett vad du gör
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-22, 19:26   #40
Viktor_Balck
Registered User
 
Viktor_Balcks avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Ort: Mandalay Bay
Inlägg: 421
Citat:
Ursprungligen postat av Aryt Visa inlägg
Lägger upp ett inlägg om sjuka gains som öveträffar 99% av koloiterna, berättar att han har haft sex med kvinnor (plural)..

Om han försöker avråda folk från testo så skulle han fan kunna sälja sand i Sahara!!
Beror väl på vad man fokuserar på, han skrev ju även om de nackdelar han upplevt. Sen sjuka gains, ja visst är han grov men att få 46 i armar etc är något man kan uppnå utan att röra en pryl, sen styr ju genetik osv såklart. Trot eller ej så kan man träffa kvinnor (prural) utan att kura.

Tyckte bara personligen att en bild på fysiken var extremt ointressant.
Viktor_Balck är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-22, 19:42   #41
EagleEye
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2019
Inlägg: 212
Jag förstår inte riktigt, du har dopat dig?
EagleEye är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-22, 19:55   #42
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av EagleEye Visa inlägg
Jag förstår inte riktigt, du har dopat dig?
Ja. Kryddat = dopat sig.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-22, 20:26   #43
Bruce Banner
Registered User
 
Bruce Banners avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 374
Citat:
Ursprungligen postat av Läskeblask Visa inlägg
Angående libido så när det var som värst så var jag tvungen att ejakulera 4 ggr per dag annars gick man flera timmar med halvstång.
Det är ju det här som lätt blir lite rörigt.

I en studie där man faktiskt undersökt libido och sexuell längtan så fann man ingen signifikant skillnad mellan ingen dos och upp till 600 mg testosteron i veckan.

Jag säger inte att din upplevelse är fel, men det är på detta sätt som en upplevelse, som inte alls behöver vara i närheten av representativ, blir en sanning.

Vips tror alla läsare av tråden att dopar man sig så får man dra i ballen 4 ggr per dag för att överleva. Nej, så är det inte.

MHV
/Bruce
Bruce Banner är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-22, 20:31   #44
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Citat:
Ursprungligen postat av Bruce Banner Visa inlägg
Det är ju det här som lätt blir lite rörigt.

I en studie där man faktiskt undersökt libido och sexuell längtan så fann man ingen signifikant skillnad mellan ingen dos och upp till 600 mg testosteron i veckan.

Jag säger inte att din upplevelse är fel, men det är på detta sätt som en upplevelse, som inte alls behöver vara i närheten av representativ, blir en sanning.

Vips tror alla läsare av tråden att dopar man sig så får man dra i ballen 4 ggr per dag för att överleva. Nej, så är det inte.

MHV
/Bruce
Men om man är en person som mellan varven lider av erektil dysfunktion och allmänt dåligt välmående? Byggare har inte det mest långsiktiga synfältet.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-22, 21:38   #45
Bruce Banner
Registered User
 
Bruce Banners avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 374
Osäker vad du menar, det var upplevda skillnader i libido mm som utvärderades. Ingen skillnad.

MVH
/Bruce
Bruce Banner är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:38.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)