Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2014-06-07, 08:42   #1
Granattroll
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2013
Ort: Lund
Inlägg: 18
Dräkt för både mark och böj

Hej! Nu är det dags för min första dräkt men osäker på vilken jag ska köpa. Jag vill använda den till både mark och böj eftersom jag hört att det är möjligt. Kör sumo i marken. Storlek vet jag och fått veta att jag inte ska köpa en centurion men vilken är det ska ja? Hörde att jag ska vända den bak och fram om jag ska köra mark med den. Är det en sån här?

http://powerzite.se/item/itemDetail.asp?iSetID=18

Ska ha storlek 36 men den är slut :<
Granattroll är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-06-07, 10:22   #2
Petter__Jonsson
Registered User
 
Petter__Jonssons avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: Kalmar
Inlägg: 1 330
Centurion (både super och vanlig) är bättre dräkter (dessutom hållbara). De går att använda i både böj och mark tex så har Gunhamn här på forumet slagit världsrekord i mark (365 kg) och använder en bakvänd supercenturion. Jag själv har svårt att få böjdräkt att funka i mark.

Supercenturion är rätt hård och stum tycker jag men den gamla centurion är hyggligt lätt att böja i, den är både hållbar och går att plocka ut många kilon ur (även om Supercenturion har ännu högre potential).
Petter__Jonsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-06-07, 12:01   #3
Granattroll
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2013
Ort: Lund
Inlägg: 18
Citat:
Ursprungligen postat av Petter__Jonsson Visa inlägg
Centurion (både super och vanlig) är bättre dräkter (dessutom hållbara). De går att använda i både böj och mark tex så har Gunhamn här på forumet slagit världsrekord i mark (365 kg) och använder en bakvänd supercenturion. Jag själv har svårt att få böjdräkt att funka i mark.

Supercenturion är rätt hård och stum tycker jag men den gamla centurion är hyggligt lätt att böja i, den är både hållbar och går att plocka ut många kilon ur (även om Supercenturion har ännu högre potential).
Ah juste så var det, det var en volocity jag inte skulle ha! Mindes fel, tack för tipsen!
Granattroll är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:59.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)