Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-02-18, 10:50   #1
robinarman
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2020
Inlägg: 0
Hur miljömedveten är du i din träning?

Hejsan, jag är lite nyfiken på att höra era tips om hur du är klimatsmart i din träning. En vän kör veganskt protein pulver, en annan köper träningskläder av återvunnen plast. Tycker det är ett ett intressant ämne och skulle gärna höra mer!

Jag är involverad i ett projekt för att främja mer klimatsmart handel. Blev trött på allt snack om bränder och miljöhotet så ville börja göra skillnad. Så arbetar nu på ett projekt för att främja klimatsmart handel. Om du vill hjälpa mig, hjälpa miljön får du jättegärna ta några minuter och besvara min enkät med målet att lära mig mer om just vad du gör för att vara klimatsmart. (Planterar ett träd för var person som deltar - läs mer på länken)

https://httpslink.com/HalfBaked

Annars är jag också glad för alla tips du kan skriva här i tråden!

Tacksam för din tid!

Bästa,
Robin
robinarman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-18, 10:53   #2
KoloKille
Banned User
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 261
Ett tag testade jag att gymma naken för att slippa bidra till klädindustrins klimatförstörande verksamhet, men jag slutade när jag blev avstängd från gymmet.

Just nu experimenterar jag med att försöka utveckla fotosyntes i mina celler genom att injicera alger.
KoloKille är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-18, 11:05   #3
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Jag duschar aldrig.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-18, 11:07   #4
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Jag tränar inte. Då hade min kropp behövt mer protein och kalorier, vill ju för guds skull inte använda mer resurser från moder Jord.
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-18, 11:32   #5
Klein
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 696
Jag bär familjen på ryggen när vi ska ska ned till vattnet och paddla i vår urholkade timmerstock från vilken jag fångar radioaktiv muterad fisk med mina bara händer. Är även kannibal och äter upp alla som vågar sig nära vår jordkula. Det kan stundtals bli hårda fighter med sparkar, slag, bett, grappling och strypning då inte alla vill inte offra sig för miljöns skull. Jag begraver de gnagda benen insmetade i mjölk från min frus yppiga bröst så att de snabbt bryts ned i jorden och gör den rik och bördig så att hassel och vildäppflen där kan frodas.
Klein är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-18, 11:45   #6
G.W
Registered User
 
G.Ws avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 160
Lyssnar på Greta Thunbergs tal då jag tränar.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag minns alla storheter där på forumen, jag var med från början och jag var och är nog den störste legenden någonsin. En legend dom gjorde allt för att tysta. Jag styrde fan Kolo... Men dom fixade så jag inte kunde logga in. Men då och då nämns mitt gamla nick.
G.W är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-18, 11:58   #7
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Citat:
Ursprungligen postat av G.W Visa inlägg
Lyssnar på Greta Thunbergs tal då jag tränar.
Bra för adrenalinpåslaget.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-18, 12:04   #8
Lentils
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2019
Inlägg: 19
Citat:
Ursprungligen postat av robinarman Visa inlägg
Hejsan, jag är lite nyfiken på att höra era tips om hur du är klimatsmart i din träning. En vän kör veganskt protein pulver, en annan köper träningskläder av återvunnen plast. Tycker det är ett ett intressant ämne och skulle gärna höra mer!

Jag är involverad i ett projekt för att främja mer klimatsmart handel. Blev trött på allt snack om bränder och miljöhotet så ville börja göra skillnad. Så arbetar nu på ett projekt för att främja klimatsmart handel. Om du vill hjälpa mig, hjälpa miljön får du jättegärna ta några minuter och besvara min enkät med målet att lära mig mer om just vad du gör för att vara klimatsmart. (Planterar ett träd för var person som deltar - läs mer på länken)

https://httpslink.com/HalfBaked

Annars är jag också glad för alla tips du kan skriva här i tråden!

Tacksam för din tid!

Bästa,
Robin
Äta vegetariskt och i så stor utsträckning som möjligt välja svenska grönsaker in season
Lentils är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-18, 12:18   #9
Ladugårdsdörr
Registered User
 
Ladugårdsdörrs avatar
 
Reg.datum: Oct 2011
Inlägg: 795
Citat:
Ursprungligen postat av G.W Visa inlägg
Lyssnar på Greta Thunbergs tal då jag tränar.
Hovv där ju!
Ladugårdsdörr är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-18, 12:20   #10
KoloKille
Banned User
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 261
När jag tränar avger min kropp värme som är högre än jordens medeltemperatur, vilket gör att min kropp snabbare än vanligt bidrar till att jorden snabbare än annars uppnår termodynamisk jämvikt, vilket i slutändan kommer att leda till universums värmedöd då vi uppnår maximal entropi. Det känns lite sorgligt.
KoloKille är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-18, 12:42   #11
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Jag tränar bara marklyft mitt på dagen, när jorden är vänd så jag pekar rakt mot solen. På så vis stöter jag bort jorden från solen litegrann varje gång jag släpper ner stången, vilket på sikt minskar den globala uppvärmningen.

On topic så tyckte jag frågan inte alls var dum, min sarkasm till trots, jag tyckte bara mitt skämt var för roligt för att låta bli. Jag tänker inte på att göra något särskilt klimatsmart med min träning, men jag köper väldigt sällan träningstillbehör så den blir rätt miljövänlig ändå.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-18, 12:47   #12
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 235
Inte så klimatsmart kanske, men ett par pk-poäng kan jag nog plocka: inga dragremmar av läder, inget bälte (av läder eller för den delen inget bälte öht). Inget läder i skorna och köper väldigt sällan nya träningskläder (eller kläder öht).

Jag ger gratis träningstips om jag blir tillfrågad med.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-18, 12:53   #13
Cooks
Budget Axon
 
Reg.datum: Nov 2014
Inlägg: 101
Mitt EAA är veganskt, kompenserar givetvis genom att äta en extra köttbit till lunch.
__________________
Citat:
Deadlift is pulling off of the floor, and you've got all that gravity down there, but squatting is way up high on your back, so there's not as much gravity
Cooks är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-18, 12:55   #14
KoloKille
Banned User
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 261
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Inte så klimatsmart kanske, men ett par pk-poäng kan jag nog plocka: inga dragremmar av läder, inget bälte (av läder eller för den delen inget bälte öht). Inget läder i skorna och köper väldigt sällan nya träningskläder (eller kläder öht).

Jag ger gratis träningstips om jag blir tillfrågad med.
Men hur många kongolesiska barn har slavat i en gruva för att bryta järnmalmen som sedan blev till dina hantlar i ett kolkraftsdrivet smältverk i Kina?
KoloKille är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-18, 13:11   #15
hahavaffan
tuff shit
 
hahavaffans avatar
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Skåné
Inlägg: 2 528
Citat:
Ursprungligen postat av G.W Visa inlägg
Lyssnar på Greta Thunbergs tal då jag tränar.
Alltid en bra post från dig, GW. Skickar en försenad alla hjärtans dag-hälsning!
__________________
IN SOILWORK we trust
hahavaffan är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:03.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)