Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-10-31, 23:55   #1246
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Jag hade idag för första gången på ett tag linne istället för t-shirt, och åsynen som mötte mig i gymspeglarna gjorde mig så nedslagen att jag nästan sprang hem till mobiltelefonen för att ringa vårdcentralen och beställa antidepressiva igen. Jag har på sistone mest sett min nakna överkropp i badrumsspegeln, och tyckt att jag kunnat klassificeras som "lite tränad". När jag såg den på gymmet utan optiljus konstaterade jag att mina armar inte ser tränade ut överhuvudtaget. I kid you not, en stund senare dök David Batra upp på gym-teven, och när jag detaljstuderade hans armar märkte jag att de såg ut som exakta kopior av mina egna.

Det får en att undra: Hade jag haft supermegaübersmala armar om jag inte tränade, eller hade de sett likadana ut?

Bänkpress
20 kg 20 reps
40 kg 10 reps
60 kg 5 reps
80 kg 3 reps
90 kg 7 reps
90 kg 6 reps
90 kg 6 reps
90 kg 6 reps
90 kg 6 reps

Pronerade chins
7
7
6
6
6

Crunches
25
25
25
25
25

Lutande hantelpress
20 kg 7 reps
20 kg 7 reps
20 kg 6 reps
20 kg 6 reps
20 kg 6 reps

Stångrodd
70 kg 7 reps
70 kg 7 reps
70 kg 6 reps
70 kg 6 reps
70 kg 6 reps

Pullovers
10 kg 13 reps
10 kg 13 reps
10 kg 12 reps
10 kg 12 reps
10 kg 12 reps

Marklyft
60 kg 10 reps
80 kg 5 reps
100 kg 3 reps
120 kg 5 reps
120 kg 4 reps
120 kg 4 reps
120 kg 4 reps
120 kg 4 reps

Roddmaskin 40 minuter.

Bänkpressarna kändes tyngre idag, marklyften kändes lättare, allt annat kändes likadant.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-01, 20:00   #1247
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Idag när jag bara suttit still under dagen har båda mina handleder till och från gjort lite ont. Får känslan att det har att göra med att handryggarna bräckts bak för mycket under pressar.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-01, 20:37   #1248
spoon
Spån
 
spoons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Nyboda
Inlägg: 14 397
Använder du hansledsskydd?

Bra bänkat med Batera-armarna

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
__________________
Foxtrot Uniform Charlie Kilo
spoon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-02, 00:35   #1249
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av spoon Visa inlägg
Använder du hansledsskydd?

Bra bänkat med Batera-armarna

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
Nix! Men jag vet precis vad du menar. Har sett styrkelyftare använda såna.

Brukar faktiskt aldrig ha problem med handlederna, det kan vara nu att jag börjat köra rättså tunga pressar två dagar i rad (bänk en dag, smalbänk + press dagen efter) som bråkar lite. Får hålla det under uppsikt. Jag undviker gärna stödjande utrustning, dels för att jag föredrar att försöka stärka upp svaga punkter, dels för att det kostar en slant, dels för att det är jobbigt att ha en massa saker att hålla reda på.

Haha, tack! Jag är dock en utpräglad bröst-bänkare, med risk för att låta lite pretentiös. Jag minns att det rådde en debatt ett tag huruvida bänk verkligen var en bröstövning eller om den tog mest på triceps... Jag ställer mig tveklöst i bröstövningshörnan.

Dagens träningspass var en berg-och-dalbana av känslor. Först kände jag mig varken motiverad eller omotiverad, sen omotiverad, sen motiverad. Det slutade rätt iallafall!

Har lyckats med konststycket att slarva bort lappen i min 20,5 kvadrat stora lägenhet (lol) men tror jag kan skriva från minnet.

Press
kvastskaft 30 reps
lätt stång ? reps
20 kg 10 reps
40 kg 1 rep
45 kg 7 reps
45 kg 7 reps
45 kg 6 reps
45 kg 6 reps
45 kg 6 reps
Press är en lite lustig övning, det spelar enorm roll vilken rörelsebana man får in. Näst sista setet var @10, jag trodde jag inte skulle klara en sexa till. Men på sista setet fick jag in en mycket bättre rörelsebana, då gick det mycket lättare. Kan inte sätta fingret på vad den här magiska rörelsebanan innebär, så den är svår att duplicera, men det verkar handla mycket om att låta stången gå bakåt (mot väggen bakom en)

Drag till hakan med stång
kvastskaft ? reps
lätt stång ? reps
20 kg 15 reps
30 kg 11 reps
30 kg 11 reps
30 kg 10 reps
30 kg 10 reps
30 kg 10 reps
Har lite ont i vänsteraxeln, samma sak som spökat i några dagar. Har även haft lite ont på ett ställe i vänster biceps, så jag tror det är bicepsen som är problemet, att det är bicepsfästet i axeln som gör ont. Men smärtan verkar bli mindre varje pass, så jag tror det klarar sig.

Omvända crunchens
25
25
20
20
20

Smalbänk
60 kg 11 reps
60 kg 11 reps
60 kg 10 reps
60 kg 10 reps
60 kg 10 reps

Stångcurl
20 kg 11 reps
20 kg 11 reps
20 kg 10 reps
20 kg 10 reps
20 kg 10 reps

Hantellyft åt sidan
7 kg 11 reps
7 kg 11 reps
7 kg 10 reps
7 kg 10 reps
7 kg 10 reps

Liggande tricepspress med stång
20 kg 11 reps
20 kg 11 reps
20 kg 10 reps
20 kg 10 reps
20 kg 10 reps

Vridande hantelcurl
8 kg 11 reps
8 kg 11 reps
8 kg 10 reps
8 kg 10 reps
8 kg 10 reps

Crosstrainer steg 13, 40 minuter

Kände mig svag i press och smalbänk, men starkare än vanligt i sidlyft och bicepsövningar.

Tycker för övrigt att jag har svaga biceps för hur stark jag är i chins? Visserligen håller jag igen i bicepsövningarna just nu, för att kunna göra många set och ha mån till progression, och visserligen gör jag bicepsövningarna med full ROM, men jag tror ändå inte jag klarar mer än 10 reps på 27,5 kg i stångcurl. Känns som att en som väger typ 80 och gör typ 10 chins borde ha starkare biceps än så.

Men å andra sidan; om jag bänkar mest med brösten, då kanske jag chinnar mest med latsen? Min bål kanske är skapt så att bålmusklerna tar över arbetet från armarna?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-02, 07:03   #1250
spoon
Spån
 
spoons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Nyboda
Inlägg: 14 397
Det är ju inte bara biceps som jobbar i chins. Sen är du ju ganska lätt. Då är det ju enklare med chins. Jag klarar kanske 10-15 chins på 90 kg och kanske 10*40 i curl.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
__________________
Foxtrot Uniform Charlie Kilo
spoon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-02, 09:44   #1251
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Då känns det mer normalt!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-02, 17:19   #1252
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 791
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Idag när jag bara suttit still under dagen har båda mina handleder till och från gjort lite ont. Får känslan att det har att göra med att handryggarna bräckts bak för mycket under pressar.
Har du provat att få en bra stångplacering i handen när du bänkar? Bänkar du med fullt dorsalflexade händer?

Scrollade igenom denna video lite snabbt. De gick igenom rätt bra av alla delar om stångplacering.

__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-02, 22:16   #1253
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Agitator Visa inlägg
Har du provat att få en bra stångplacering i handen när du bänkar? Bänkar du med fullt dorsalflexade händer?
Tror jag har halvvägs mellan fullt dorsalflexerade och helt raka handleder, men kan inte säga med säkerhet utan att lägga mig på bänken och se hur jag gör. Har aldrig trott på full dorsalflexion, det borde slita hårt på leden, som om man trycker upp ett gångjärn till max. Och med helt raka handleder är risken för stor att handen ska tippa framåt, det hände en gång under smalbänk, men jag skadade mig inte.

Idag har handlederna känts lite som igår.


Dagens pass:

Knäböj
0 kg 20 reps
20 kg 10 reps
40 kg 10 reps
60 kg 13 reps
60 kg 13 reps
60 kg 12 reps
60 kg 12 reps
60 kg 12 reps

Raka marklyft
60 kg 7 reps
60 kg 7 reps
60 kg 6 reps
60 kg 6 reps
60 kg 60 reps

Crunches
26
25
25
25
25

Stående vadpress
0 kg 21 reps
0 kg 20 reps
0 kg 20 reps
0 kg 20 reps
0 kg 20 reps

Benspark
0 kg 13 reps
0 kg 13 reps
0 kg 12 reps
0 kg 12 reps
0 kg 12 reps

Sittande lårcurl
61 kg 7 reps
61 kg 7 reps
61 kg 6 reps
61 kg 6 reps
61 kg 6 reps

Sittande motionscykel steg 13, 40 minuter.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-03, 16:57   #1254
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Idag blev det min favoritträning: Trädgårdsarbete. Skyfflade ut allt spån ur ankhuset och all jord ur en kompost och blandade det på vad som ska bli ett odlingsställe. 2 h i lugn takt. Gissar att jag förbrände exakt 186 kalorier.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-04, 17:15   #1255
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Mockade hästskit en timme idag.

Sen var det 5-årskalas med tillhörande obligatoriskt kaloriöverskott i sockerformat.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-04, 18:39   #1256
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 086
Ibland blir det lite för mycket för handlederna bara också.

Stången ska ligga nära tumroten och handlederna ska lägga sig där det känns bra. Lutar de bakåt så gör de det.
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-05, 16:14   #1257
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Ibland blir det lite för mycket för handlederna bara också.

Stången ska ligga nära tumroten och handlederna ska lägga sig där det känns bra. Lutar de bakåt så gör de det.
Jag håller bara så det känns normalt. Är inte direkt oroad över handlederna.

Rygg, axlar och knän är inte helt hundra just nu heller. Armbågarna knakar och smärtar när jag rätar ut dem. Vill man bli fin får man lida pin.



Har kommit in i en konstig dygnsrytm de senaste dagarna:

- Somnar kl 1 på natten.
- Vaknar flera gånger under natten, sista gången jag vaknar är klockan typ 6 på morgonen. Så jag sover bara typ fyra timmar.
- Trots det är jag helt okej pigg från och med att klockan ringer fram till en stund efter lunch. Sen bara kraschar jag, och känner mig så trött så jag bara vill gå och lägga mig, vilket håller i sig typ fram till nio på kvällen eller nåt.

Igår unnade jag mig åter igen i att skita i att träna. Jag försökte lägga mig halv åtta, men gav upp vid halv tio på kvällen och tog upp laptopen och glodde på den, återigen till kl 1. Det blev 5,5 timmars sängliggande innan jag somnade alltså, optimalt ur muskelbyggarsynpunkt. Idag är jag lika trött som vanligt (låg och vilade en kvart på en soffa i skolan), men ska tvinga mig till gymmet.

Märker för övrigt ingen minskning i kroppsfett än, ansikte/lovehandles ser likadana ut. Trots konditionsträningen och att jag i mångt och mycket skippar kolhydrater och vräker i mig protein. Äter för stora mängder helt enkelt. Ska nog byta upplägg snart, det fungerar uppenbarligen inte. Blir nog till att krypa till korset och börja räkna kalorier. Eller bara skita i att vara deffad, det alternativet finns ju alltid.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade

Senast redigerad av Diomedea exulans den 2018-11-05 klockan 16:19.
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-05, 17:18   #1258
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Jag ska börja använda min journal som en personlig dejtingtråd nu när den riktiga är borta.

Jag har en presentation på Happy Pancake som fått rätt mycket beröm:

Citat:
En presentationstext ska beskriva en själv, och den man söker. Okej, jag ska försöka.

Vem är jag? Existerar jag ens? Går det att avgöra vad som är jag och inte jag? 70 % av en människa består av vatten. Vattnet kommer in i kroppen via mat och dryck. Vid vilken exakt tidpunkt slutar vattnet vara mat eller dryck, och börjar vara jag? Under en millisekund tillhör vattenmolekylen inuti mig den klunk mjölk jag nyss drack, i nästa millisekund tillhör den min kropp. När sker skärningspunkten? Finns det någon som bestämmer det? Slutar vattenmolekylen någonsin vara mjölk; fortsätter den vara det under all den tid den befinner sig i min kropp, genom hela dess resa genom vilka organ inom mig den nu kommer verka, tills den, timmar, dagar eller veckor senare, utstöts ur någon av mina kroppsöppingar?

Eller är det tvärtom, att vattenmolekylen var jag hela tiden? Långt innan jag svalde den, rentav långt innan jag såg den, medan den fortfarande var en del av klöverplantan som åts upp av kon som sedermera producerade mjölken jag drack? Eller ännu längre tillbaka, för miljontals år sedan när vattenmolekylen kanske var en del av ett stort hav, eller en salivdroppe hos en dinosaurie? Var den rentav jag för många miljarder år sedan, innan den ens formats, och inte bestod av annat än vitt utspritt stjärnstoft?

Samma fråga kan ställas gällande exakt varenda beståndsdel i oss själva, för ingen av oss består av en endaste liten atom som inte någon gång varit någon helt annanstans, och inte inom kort kommer befinna sig någon helt annanstans. Är vi människor ingenting? Eller är vi allting?

Min personlighet, då? Mina åsikter, tankar och minnen? Mina känslor, mina instinkter? Vad jag vill och inte vill? Vad kan allt det sägas vara, annat än manifestationer av kombinationer av impulser i hjärnan, var och en bestående av kemikalier, som alla är lika fysiska ting som allt annat i resten av kroppen?

Jag söker någon med snygga tuttar.
Och en på BDSM-sidan Darkside som också har fått ganska mycket beröm:

Citat:
Jag borde inte få vara medlem på Darkside egentligen.

Det finns ingen som är mer vanilj än jag på den här communityn. Jag är Inte det minsta B, D, S eller M. När jag en gång testade att göra pervometern så var jag tvungen att lägga av efter en tredjedel eftersom jag blev så äcklad.

Så vad fan gör jag här?

En bra fråga, som egentligen har två svar.

Det första är att jag blev tipsad om att den här sidan var bra att hitta sex på, generellt. Först av en bekant, under en fest. Mycket senare av folk på diverse sidor på internet. När de fick veta att jag raggade på de där andra sidorna skrev de "varför raggar du inte på till exempel Darkside? Det är mycket bättre!" Detta första skäl räckte för att jag försynt skulle registrera en liten användare för många herrans år sedan, ragga lite tafatt, och ge upp när jag inte märkte några resultat.

Svar nummer två är att jag fick höra av ett par olika personer att jag nog var "undergiven". Närmare bestämt personer på ett forum dedikerat till "Game", konsten att lära sig ragga kvinnor. När jag berättade ingående historier om hur jag försökt få tjejer på fall men gravt misslyckats så tyckte de att jag genomgående verkade så mesig i min interaktion med damerna att de trodde att jag tillhörde den undergivna sexuella variation. Jag är en öppensinnad person, så jag dammade av mitt gamla DS-konto och började hänga litegrann i undergivenhetstrådar. Kanske hörde jag hemma i BDSM-världen iallafall, om jag ville bli utsatt för "D".

Ganska snart stod det klart att jag inte var undergiven när allt kom omkring. Jag hade tidigare haft en fördom gentemot hela undergivenhet/dominans-grejen, att det handlade om förnedring, smärta, smisk, gagballs, kiss, bajs och annat som jag avskydde tanken på. Enligt undergivenhetstrådarna här så stämde den fördomen klockrent. Men det var inte bara det som gjorde att jag insåg att jag inte var undergiven; det låg djupare än så; undergivenhet som den beskrevs på DS verkade handla om att helt släppa sin egen vilja och bara göra det någon annan vill, och det har jag aldrig varit ute efter. Jag vill ha en stark kvinna och jag vill slippa behöva sätta henne på plats för att göra henne attraherad, men det är, såvitt jag förstått, ljusår från en dom/sub-relation.

Så vad fan gör jag här, fortfarande?

Ptja... Ibland hittar jag trevligt runkmaterial. Eller ett intressant meningsutbyte. Eller någon som faktiskt vill ha sex ÄVEN fast jag inte vill skruva fast hennes bröstvårtor i ett skruvstäd, äta hennes bajs och trycka upp spikklubbor i hennes arsle.

Om det inte är skäl nog att få vara kvar, ja, då får ni väl anmäla mig till någon moderator. Men sålänge jag inte blir kickad ser jag ingen anledning att försvinna.

Går det så går det.
Vad korta de blev i Kolo-format...
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-06, 11:59   #1259
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Tränade igår. Tyckte jag blev lite piggare efter vilostunden i skolan.

Passet följde samma känslokurva som axel/armpasset häromdagen: neutral --> omotiverad --> motiverad. Tror det är en fråga om "oj, helvete, det här var jobbigare än jag trodde" följt av "nu ser jag ljuset i tunneln".

Bänkpress
20 kg 20 reps
40 kg 10 reps
60 kg 5 reps
80 kg 3 reps
90 kg 7 reps
90 kg 7 reps
90 kg 6 reps
90 kg 6 reps
90 kg 6 reps
Vänsteraxeln gjorde ont. Smärtan mildrades dock för varje set. Lustigt, det brukar vara tvärtom.

Pronerade chins
7
7
7
6
6


Crunches
26
26
25
25
25

Lutande hantelpress
20 kg 7 reps
20 kg 7 reps
20 kg 7 reps
20 kg 6 reps
20 kg 6 reps

Stångrodd
60 kg 7 reps
60 kg 7 reps
60 kg 7 reps
60 kg 6 reps
60 kg 6 reps
En av mina favoritövningar just nu. Jag tillåter lite fusk (gung i höften), bara pyttelite gung hjälper som f*n med att få upp vikten. Analogt med hur bara pyttelite pill på stången i bänkpress av en passare hjälper mycket att få upp vikten, antar jag. Pyttelite-gung-stångrodd tar som fan i latsen iallafall. Trevligt.

Pullovers
10 kg 13 reps
10 kg 13 reps
10 kg 13 reps
10 kg 12 reps
10 kg 12 reps

Marklyft
60 kg 10 reps
80 kg 5 reps
100 kg 3 reps
120 kg 5 reps
120 kg 5 reps
120 kg 4 reps
120 kg 4 reps
120 kg 4 reps
Duktigt trött nu, hade kunna gå och lägga mig och sova.

Roddmaskin 40 minuter.

Somnade bra sen, kl 23. Var dock med om världens konstigaste och segaste uppvaknande. Vaknade och var supertrött, sen kändes det som jag låg kvar i tre timmar och vilade och aldrig blev ett dugg piggare. Sen tänkte jag "nu får det vara nog, tände lampan, och konstaterade att klockan var 10:30. Har en lektion kl 13 i skolan så bestämde mig för att skippa frukost och käka lunch precis innan lektionen istället.

Nu börjar det bli mer sömnprat i journalen än träningsprat, det är ett dåligt tecken.

Övrigt: Ryggen är lite fuckad, går runt och är stel/öm i ryggraden (verkar inte sitta i musklerna). Har upplevt det en del på sistone.

Övrigt övrigt: Det var kvinnor på gymmet igår. Jag gillar såna.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-06, 20:54   #1260
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Press
kvastskaft 50 reps
lätt stång 20 reps
20 kg 10 reps
40 kg 1 rep
45 kg 7 reps
45 kg 7 reps
45 kg 7 reps
45 kg 6 reps
45 kg 6 reps
Jag kom på att jag har helt pronerade handleder här och att mina handledsproblem nog beror på det. På sista setet höll jag dem mycket rakare. Konstigt nog gjorde det det märkbart tyngre.

Drag till hakan med stång
kvastskaft 30 reps
lätt stång 20 reps
20 kg 15 reps
30 kg 11 reps
30 kg 11 reps
30 kg 11 reps
30 kg 10 reps
30 kg 10 reps

Omvända crunches
25
25
25
20
20

Smalbänk
60 kg 11 reps
60 kg 11 reps
60 kg 11 reps
60 kg 11 reps, oops, en för mycket
60 kg 9 reps, måste ju hålla på progressionen, så jag gjorde en färre

Stångcurl
20 kg 11 reps
20 kg 11 reps
20 kg 11 reps
20 kg 10 reps
20 kg 10 reps

Hantellyft åt sidan
7 kg 11 reps
7 kg 11 reps
7 kg 11 reps
7 kg 10 reps
7 kg 10 reps

Liggande tricepspress
20 kg 11 reps
20 kg 11 reps
20 kg 11 reps
20 kg 10 reps
20 kg 10 reps
Note to self: Håll händerna helt innanför räfflingen, annars gör det ont i armbågarna.

Hantelcurl
8 kg 11 reps
8 kg 11 reps
8 kg 11 reps
8 kg 10 reps
8 kg 10 reps

Crosstrainer, steg 14/20, 40 minuter. Det var jobbigt, ska inte öka till nästa gång. Enligt den förmodligen enormt pålitliga displayen förbrände jag 620 kalorier.

Övrigt: Hade linne idag igen, men idag tyckte jag (efter de första två övningarna) att jag såg lite musklig ut.

Dra åt helvete, nu är jag hungrig.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:40.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)