Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2014-05-09, 15:08   #46
Valvanto
Registered User
 
Valvantos avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Oslo
Inlägg: 202
Citat:
Ursprungligen postat av cAase Visa inlägg
Tackar ödmjukast!

Har faktiskt funderat på detta. Jag ska prova börja med vänster nästa pass så får man se om det underlättar något.
Gör så. Gjorde underverk för min veka vänsterarm iaf!
__________________
Min resa mot drömkroppen! http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=212322
Valvanto är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-05-09, 16:10   #47
Jeml
Registered User
 
Jemls avatar
 
Reg.datum: Apr 2011
Inlägg: 16 423
Hm okej låter konstigt men man kan ju utveckla laktosintolerans när som. Ena dagen funkar det som det ska och sen en dag gör det inte det längre...

Okej, varför inte större underskott?
Jäflar har du så stora armar
Alltså du skulle ju kunna strunta i att träna dom. Dom lär inte krympa iaf, du stimulerar ju biceps o triceps i alla drag/press övningar.

Jo sant. Sen försvinner ju en del av definition direkt när man börjar överäta pga vatten och bukfyllnad (åtminstone större delen av dygnet).

Det låter vettigt. Dom flesta skulle nog gynnas av att tänka så. Känns rätt vanligt att man fokuserar på HUR man ska träna och äta och hela tiden pillar i det för att optimera. Själva träningen dock hamnar lite i andra hand

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Hoppas någon LCHF'are fick hjärtattack.
5/3/1 + marathon!
Jeml är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-05-09, 17:45   #48
cAase
Registered User
 
cAases avatar
 
Reg.datum: Dec 2011
Ort: Linköping
Inlägg: 689
Citat:
Ursprungligen postat av Jeml Visa inlägg
Hm okej låter konstigt men man kan ju utveckla laktosintolerans när som. Ena dagen funkar det som det ska och sen en dag gör det inte det längre...

Okej, varför inte större underskott?
Jäflar har du så stora armar
Alltså du skulle ju kunna strunta i att träna dom. Dom lär inte krympa iaf, du stimulerar ju biceps o triceps i alla drag/press övningar.

Jo sant. Sen försvinner ju en del av definition direkt när man börjar överäta pga vatten och bukfyllnad (åtminstone större delen av dygnet).

Det låter vettigt. Dom flesta skulle nog gynnas av att tänka så. Känns rätt vanligt att man fokuserar på HUR man ska träna och äta och hela tiden pillar i det för att optimera. Själva träningen dock hamnar lite i andra hand

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk
Joo det är sant angående det med laktos. Man får helt enkelt prova exkludera ingrediens efter ingrediens. Jag verkar vara väldigt känslig för att hamna på för stort underskott, styrkan och massan minskar linjärt med underskottet. 500 verkar vara min sweet spot då jag lyckats behålla all massa och styrka, t.o.m. ökat i styrka. Känns risky, men det känns som jag har råd att förlora lite styrka samt massa för att slippa dieta lika länge.


Japp, exakt så. Folk fokuserar för mycket på mikrodetaljer som i slutändan inte kommer göra någon skillnad. Lyft tungt, fokusera på att lägga du ökar vikterna på stången, täck kroppens behov av makronutrienter och resultaten kommer komma.
__________________
As long as I'm better than yesterday, I'm doing something right

Journal: Simplicity is golden

Senast redigerad av cAase den 2014-05-09 klockan 17:46.
cAase är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-05-11, 13:22   #49
cAase
Registered User
 
cAases avatar
 
Reg.datum: Dec 2011
Ort: Linköping
Inlägg: 689
Nu fick man tillbaka lite motivation. Vågen visade 81.7 igår morgon vilket är det lägsta jag legat på denna diet. Det känns skön att man är tillbaka igen. Igår blev det lite supande och ett par öl intogs. Jag skar däremot ner på kosten, ökade på EAA-intaget för att hålla kaloriintaget nere. Så trots några öl bör jag fortfarande ligga på beräknat underskott. Skulle upp och cykla och träna mage i morse, men huvudet och psyket vägrade träna så tidigt, så tog en brutal sovmorgon och planerar nu att köra ikväll istället.

Kommer nu också öka kardio med 1 dag extra i veckan för att påskynda dieten något. Lär väl gå ner 0.5 kg extra i månaden på det.
__________________
As long as I'm better than yesterday, I'm doing something right

Journal: Simplicity is golden

Senast redigerad av cAase den 2014-05-11 klockan 13:29.
cAase är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-05-11, 14:46   #50
Jeml
Registered User
 
Jemls avatar
 
Reg.datum: Apr 2011
Inlägg: 16 423
Skönt att vikten är på banan igen

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Hoppas någon LCHF'are fick hjärtattack.
5/3/1 + marathon!
Jeml är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-05-12, 11:41   #51
cAase
Registered User
 
cAases avatar
 
Reg.datum: Dec 2011
Ort: Linköping
Inlägg: 689
Brutalt skönt pass idag, energinivån var på topp och lyften gick strålande.

Bänkpress
5x135
4x130
5x127.5

Benpress
6x235 - PB
4x230
5x227.5

Chins supinerat grepp
5x40 - tappade två repetitioner ifrån tidigare pass tyvärr.
6x37.5 - PB
6x35

Militärpress
5x100
4x97.5

Skivstångscurl
5x72.5
5x70

Dips
5x52.5
5x50

Omvänd skivstångscurl
5x55 PB
8x50 PB



Dips 5x52.5 Blev jävligt gungigt denna gång. Vet inte varför jag tappade balansen så mycket.


Chins 5x40
__________________
As long as I'm better than yesterday, I'm doing something right

Journal: Simplicity is golden

Senast redigerad av cAase den 2014-05-12 klockan 11:42.
cAase är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-05-12, 13:16   #52
cAase
Registered User
 
cAases avatar
 
Reg.datum: Dec 2011
Ort: Linköping
Inlägg: 689
WOW, insåg först nu hur jäkla fag min tröja såg ut på mig. Ignorance is bliss!
__________________
As long as I'm better than yesterday, I'm doing something right

Journal: Simplicity is golden
cAase är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-05-12, 13:19   #53
Jeml
Registered User
 
Jemls avatar
 
Reg.datum: Apr 2011
Inlägg: 16 423
Helt sinnes bra lyft! Vet inte vad som är mest imponerande men tror det är 100x5 i militären!

Kul med filmer också. Bra dips

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Hoppas någon LCHF'are fick hjärtattack.
5/3/1 + marathon!
Jeml är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-05-12, 13:32   #54
cAase
Registered User
 
cAases avatar
 
Reg.datum: Dec 2011
Ort: Linköping
Inlägg: 689
Citat:
Ursprungligen postat av Jeml Visa inlägg
Helt sinnes bra lyft! Vet inte vad som är mest imponerande men tror det är 100x5 i militären!

Kul med filmer också. Bra dips

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk
Tack tack! Mitt mål har länge varit 100 kg i militärpress, känns som en ganska hög siffra som man sällan ser någon lyfta. Dipsen känns bra, däremot känns det som att mina axlar är i riskzonen för att skadas i bottenläget, jag går ganska djup iofs, kanske onödigt djupt.

Älskar verkligen när folk på gymmet som tränat i 6 månader, som är hälften min storlek, väger 20 kg mindre med 10% högre bf ska komma och jämt lära mig hur man ska träna. Det börjar bli ganska irriterande då det oftast är samma snubbar. Jag har absolut inga problem med att motta kritik, men när det är skitsnack^10 kombinerat med bro science och magi blir man lite irriterad. Här är lite saker dessa personer sagt till mig senaste veckorna.
-Du går inte ner effektivt i vikt om du kör cardio med mat i magen
-Tre stycken helkroppspass är inte effektivt då musklerna inte hinner återhämta sig.
-Proteinet jag dricker är värdelöst, det han dricker som kostar 600 kr är mycket effektivare då aminosyrorna är starkare per gram.
-Mina 5x135 i bänkpress stimulerar inte musklerna tillräckligt då 5 repetitioner endast gör dig stark, men ger ingen muskelökning.

Jag kan inte räkna på alla fingrar hur många gånger personer sagt "du ska se hur jag såg ut för 2 år sen, mina armar var mycket större än dina, jag vägde 100 kg på 175 cm med ett bf på 2 %.". Eller "jag kan också få lika stora axlar och armar som du, men jag har skadat biceps, samma sak med bänkpress, förr lyfte jag 140 kg men pga. axelskada kan jag inte köra så tungt". Veckan efter ser jag samma personer pumpa biceps med 5 olika övningar ifrån 5 olika vinklar, och kämpar med att klara 4 repetitioner på 70 kg i bänkpress.

Jag förstår inte riktigt hela den här grejen, jag kör jämt med monsterhörlurar, högsta volym, undviker ögonkontakt så gott det går, men trots det kommer Pelle och Mohamed fram och ska berätta vilka resultat de haft och vilka de hade kunnat få om de ville.
__________________
As long as I'm better than yesterday, I'm doing something right

Journal: Simplicity is golden

Senast redigerad av cAase den 2014-05-12 klockan 13:36.
cAase är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-05-12, 14:11   #55
Jeml
Registered User
 
Jemls avatar
 
Reg.datum: Apr 2011
Inlägg: 16 423
Hahah epic citat!
Tror faktiskt aldrig jag har hört annat än bro science o skitsnack.

Men jag är ju så spinkig o svag så det blir ju lite svårare att hävda sig mot nån som är starkare :p

Du kan ju slita av dig tröjan o be dom göra detsamma så kan ni jämföra vem som förmodligen har rätt

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Hoppas någon LCHF'are fick hjärtattack.
5/3/1 + marathon!
Jeml är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-05-12, 14:20   #56
maattee10
Registered User
 
maattee10s avatar
 
Reg.datum: Apr 2013
Ort: Stockholm
Inlägg: 6 715
först och främst, riktigt imponerande pass och vilken jävla axel styrka

det där med att personer kommer fram och är avundsjuka, känner man igen. men det måste vara sjukt jobbigt för dig då du har allt. både grym form och är stor och stark. men jag tycker det är roligt och höra vad folk säger för dom är oftast ute och cyklar. men ibland går det för långt
__________________
Född: 1993 (23år) Längd: 191cm Vikt: +120kg
Böj: 220kg Bänk: 160kg Mark: 260kg Totalt: 640kg Stock: 130kg
Träningsjournal: Strongman - mot +800kg RAW
Youtube kanal:"BIG Matte" lyfter skrot
Instagram: "BIG Mattes" bilder
maattee10 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-05-12, 16:55   #57
cAase
Registered User
 
cAases avatar
 
Reg.datum: Dec 2011
Ort: Linköping
Inlägg: 689
Citat:
Ursprungligen postat av maattee10 Visa inlägg
först och främst, riktigt imponerande pass och vilken jävla axel styrka

det där med att personer kommer fram och är avundsjuka, känner man igen. men det måste vara sjukt jobbigt för dig då du har allt. både grym form och är stor och stark. men jag tycker det är roligt och höra vad folk säger för dom är oftast ute och cyklar. men ibland går det för långt
Tackar min vän! Joo det blir tyvärr väldigt tjatigt i längden, samma personer kollar på mig som om jag vore en idiot för att jag dietar på 200+ kolhydrater om dagen. Man blir tjock av kolhydrater. Trots att jag bevisligen är i mycket bättre form än dessa personer, som också dietar, så gör jag ändå fel och de rätt. Jag gillar inte riktigt att ha synsättet att en person i sämre form än mig inte ska få ge mig tillrättavisning, för det ska den få. Men när personen spottar ut sig helt efterblivna åsikter som om det vore fakta och som tydligen inte gjort mirakel för honom, då blir det väldigt frustrerande.

Citat:
Ursprungligen postat av Jeml Visa inlägg
Hahah epic citat!
Tror faktiskt aldrig jag har hört annat än bro science o skitsnack.

Men jag är ju så spinkig o svag så det blir ju lite svårare att hävda sig mot nån som är starkare :p

Du kan ju slita av dig tröjan o be dom göra detsamma så kan ni jämföra vem som förmodligen har rätt

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk
Det känns nästan som det. Jag tror ärligt talat jag aldrig mött någon på gymmet som har vettig kunskap. Det finns många som har det fundamentala i schack, men sen kan de inte låta bli att spy ut bro science att man inte kan dieta på kolhydrater, att man måste äta var tredje timma osv. Det är lite synd att man inte kan träffa någon kolozzeum-medlem som man kan bolla lite idéer med. Trots att jag är top 3 starkast på hela gymmet och större än majoriteten ska vissa utvalda personer lära mig den rätta vägen.

Baserat på dina bilder ser du MYCKET bättre ut än 99% på mitt gym.
__________________
As long as I'm better than yesterday, I'm doing something right

Journal: Simplicity is golden

Senast redigerad av cAase den 2014-05-12 klockan 16:57.
cAase är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-05-12, 16:56   #58
Valvanto
Registered User
 
Valvantos avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Oslo
Inlägg: 202
Grym du är! Imponerande chins!

PS. Tröjan kan du skippa
__________________
Min resa mot drömkroppen! http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=212322
Valvanto är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-05-12, 16:59   #59
cAase
Registered User
 
cAases avatar
 
Reg.datum: Dec 2011
Ort: Linköping
Inlägg: 689
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto Visa inlägg
Grym du är! Imponerande chins!

PS. Tröjan kan du skippa
Haha, tro mig denna tröja dammar majoriteten av tiden och används endast på gymmet. Men insåg nu på klippet att den inte ens lämpar sig för det!

Tackar ödmjukast som vanligt!
__________________
As long as I'm better than yesterday, I'm doing something right

Journal: Simplicity is golden
cAase är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-05-12, 17:05   #60
Valvanto
Registered User
 
Valvantos avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Oslo
Inlägg: 202
Citat:
Ursprungligen postat av cAase Visa inlägg
Haha, tro mig denna tröja dammar majoriteten av tiden och används endast på gymmet. Men insåg nu på klippet att den inte ens lämpar sig för det!

Tackar ödmjukast som vanligt!
Äh. Är man vältränad passar man i det mesta. Jag har tränat i betydligt värre än det där.
__________________
Min resa mot drömkroppen! http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=212322
Valvanto är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:51.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)