Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum
Visa resultat för omröstning: Ska skolan lära små barn att äta mindre kött?
Ja 36 35.29%
Nej 58 56.86%
Bryr mig inte 8 7.84%
Antal röster: 102. Du får inte rösta i den här omröstningen


Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-02-18, 18:38   #31
Aryt
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Götet :)):
Inlägg: 380
Citat:
Ursprungligen postat av Klein Visa inlägg
Har du barn?
Jag trodde att du hade flytt Sverige för att undvika att behöva låta barnen fostras i det svenska skolväsendet?

Största anledningen (efter klimatet) att jag inte skaffar barn är samhällets krav på att jag måste lämna bort dem för indoktrineirng.
Aryt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-18, 18:42   #32
Klein
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 696
Intressant att folk som tycker det är ok är samma människor som vanligt. Folkets fiender.
Klein är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-18, 18:43   #33
Klein
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 696
Citat:
Ursprungligen postat av Aryt Visa inlägg
Jag trodde att du hade flytt Sverige för att undvika att behöva låta barnen fostras i det svenska skolväsendet?

Största anledningen (efter klimatet) att jag inte skaffar barn är samhällets krav på att jag måste lämna bort dem för indoktrineirng.
Knappast. Jag flyttade för att jag var ung och fri och nyfiken. Det finns ingenstans kvar att fly. Tiden är komma för att kämpa.
Klein är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-18, 18:45   #34
Klein
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 696
Citat:
Ursprungligen postat av KoloKille Visa inlägg
Visste ni att Adolf Hitler var vegetarian? Det säger väl allt om dess inneboende ondska?
Jag kollade även igenom den gedigna listan över de mediciner han gick på. 75% av dem var för magbesvär.
Klein är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-18, 18:46   #35
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Om informationen var formulerad på detta sätt skulle jag säga att det verkligen var olämpligt av skolan.
Förhoppningsvis fick barnen en mer nyanserad bild av saken än en enda mening. Men kontentan stämmer, att skära ner på kött till förmån för växter är otvetydigt bra för både miljö och hälsa. Att delar av befolkningen älskar att äta kött till den grad att de lurar sig själva förändrar inte vad som är sant.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-18, 18:47   #36
Deffen
Registered User
 
Reg.datum: May 2011
Inlägg: 41
Citat:
Ursprungligen postat av Klein Visa inlägg
Därför att det är en ätstörning att vara vegetarian och därifrån är inte steget långt till veganism som är total sinnessjukdom.
Oj, jag har visst haft en ätstörning i över 40 år...
Deffen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-18, 18:49   #37
ChuckTesta
Nope! Chuck Testa
 
ChuckTestas avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 674
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklew Visa inlägg
Jösses, högern måste ha tappat det helt om detta är något man gråter över, jag trodde det var vänstern som var snowflakes?
Som vanligt från vänstern så får ingenting kritiseras utan det är alltid "nämen oj stackars buhu".
ChuckTesta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-18, 18:54   #38
Tricklew
W för Vendetta
 
Tricklews avatar
 
Reg.datum: Feb 2011
Inlägg: 155
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckTesta Visa inlägg
Som vanligt från vänstern så får ingenting kritiseras utan det är alltid "nämen oj stackars buhu".
Jag har inte sett någon riktigt kritik dock? Bara upprörda känslor att barnen får lära sig verkligheten. Nu äter jag själv kött nästintill dagligen men det råder inget tvivel om att det är sämre för miljön, och jag har svårt att hitta moraliska argument för min egna konsumtion av så mycket kött som jag äter.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel Visa inlägg
Sen är väl penis funktion även att fungera som en svamp så att en man med lång penis och rejält ollon kan suga ut den tidigare mannens sperma och lämna sin egen kvar efter akten.
Citat:
Ursprungligen postat av thunder Visa inlägg
Fan vilka hjärtlösa kukskallar som skriver här.
Tricklew är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-18, 18:55   #39
Klein
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 696
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Förhoppningsvis fick barnen en mer nyanserad bild av saken än en enda mening. Men kontentan stämmer, att skära ner på kött till förmån för växter är otvetydigt bra för både miljö och hälsa. Att delar av befolkningen älskar att äta kött till den grad att de lurar sig själva förändrar inte vad som är sant.
Det enda som är bra för miljön är att leva fattigt, jävligt och självförsörjande. Att vurma för miljön genom att äta importerade frukter/grönsaker/spannmål är ett lyxhyckel för rika människor som inte vill skita ned naglarna men älskar att peka finger.
Klein är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-18, 18:58   #40
Klein
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 696
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklew Visa inlägg
Jag har inte sett någon riktigt kritik dock? Bara upprörda känslor att barnen får lära sig verkligheten. Nu äter jag själv kött nästintill dagligen men det råder inget tvivel om att det är sämre för miljön, och jag har svårt att hitta moraliska argument för min egna konsumtion av så mycket kött som jag äter.
Ja så varför inte predika lite för barnen så lättar det på samvetet.
Klein är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-18, 19:02   #41
Tricklew
W för Vendetta
 
Tricklews avatar
 
Reg.datum: Feb 2011
Inlägg: 155
Citat:
Ursprungligen postat av Klein Visa inlägg
Ja så varför inte predika lite för barnen så lättar det på samvetet.
Jag predikar inte för ungen, men jag är inte heller upprörd att skolan lär han lite om verkligheten. Jag tror att det är bra om skolan lär ut om verkligheten, vad han sedan gör med den informationen är upp till han, hade han velat ha en vegetarisk dag i veckan hemma så hade vi nog styrt upp det.

Varför så upprörd? Vad tror du ska hända med dina barn när de får höra att kött är sämre för miljön?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel Visa inlägg
Sen är väl penis funktion även att fungera som en svamp så att en man med lång penis och rejält ollon kan suga ut den tidigare mannens sperma och lämna sin egen kvar efter akten.
Citat:
Ursprungligen postat av thunder Visa inlägg
Fan vilka hjärtlösa kukskallar som skriver här.
Tricklew är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-18, 19:11   #42
Klein
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 696
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklew Visa inlägg
Jag predikar inte för ungen, men jag är inte heller upprörd att skolan lär han lite om verkligheten. Jag tror att det är bra om skolan lär ut om verkligheten, vad han sedan gör med den informationen är upp till han, hade han velat ha en vegetarisk dag i veckan hemma så hade vi nog styrt upp det.
Verkligheten är att man ska producera sin egen mat om man bryr sig om miljön och hemskola barnen så att det blir mindre onödiga transporter och sjukdomar som sprids kors och tvärs.

Citat:
Ursprungligen postat av Tricklew Visa inlägg
Varför så upprörd? Vad tror du ska hända med dina barn när de får höra att kött är sämre för miljön?
Av två anledningar:

1. Ätstörningar. Jag vet många barn som fått ätstörningar av att det pratas för mycket om mat och vad man ska och inte ska äta. Det där är information för vuxna människor. Inte för barn.

2. Det är en falsk dikotomi med kött och vegetabilier. Vi får dem i miljövänliga proportioner bara om vi själva producerar dem och inte har möjlighet att gå till grönare betesmarker om vi förstör den lilla gräsplätt vi har tillgång till.
Klein är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-18, 19:20   #43
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Citat:
Ursprungligen postat av Klein Visa inlägg
Det enda som är bra för miljön är att leva fattigt, jävligt och självförsörjande. Att vurma för miljön genom att äta importerade frukter/grönsaker/spannmål är ett lyxhyckel för rika människor som inte vill skita ned naglarna men älskar att peka finger.
Lokalproducerade grönsaker är bättre än importerade grönsaker. Importerade grönsaker är bättre än svenskt kött. Om vi pratar klimatpåverkan då, och bortser från avocado.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-18, 19:24   #44
Klein
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 696
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Lokalproducerade grönsaker är bättre än importerade grönsaker. Importerade grönsaker är bättre än svenskt kött. Om vi pratar klimatpåverkan då, och bortser från avocado.
Återigen falsk dikotomi. Är du vidare medveten om att Sverige är CO2-neutralt?

Bättre fokus för miljömedvetna borde vara att förbättra våra fiskevatten då det är en fantatiskt förnyelsebar resurs som vi inte tar väl tillvara på.
Klein är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-18, 19:32   #45
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Citat:
Ursprungligen postat av Klein Visa inlägg
Återigen falsk dikotomi. Är du vidare medveten om att Sverige är CO2-neutralt?

Bättre fokus för miljömedvetna borde vara att förbättra våra fiskevatten då det är en fantatiskt förnyelsebar resurs som vi inte tar väl tillvara på.
Nej och nej.

Ja.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:52.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)