Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2020-02-19, 10:19   #16711
spas
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: Helsingborg
Inlägg: 2 754
Citat:
Ursprungligen postat av Termy Visa inlägg
Hittar ingen skill calculator för Wolcen. Nån annan som vet om det finns?
Bara sett att folk håller på att bygga men inte lagt ut än. Det verkar annars vara populärt att ladda ner en höglevlad karaktär i singleplayer och leka med skillträdet den vägen.
__________________
FulRedBull Rocks!!!
spas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-19, 10:42   #16712
Termy
理学療法士
 
Termys avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 205
Citat:
Ursprungligen postat av spas Visa inlägg
Bara sett att folk håller på att bygga men inte lagt ut än. Det verkar annars vara populärt att ladda ner en höglevlad karaktär i singleplayer och leka med skillträdet den vägen.
Termy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-19, 11:07   #16713
Kimball
Registered User
 
Kimballs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 351
Citat:
Ursprungligen postat av Termy Visa inlägg
Hittar ingen skill calculator för Wolcen. Nån annan som vet om det finns?
Den enda jag funnit är: https://wolcen-universe.com/builds/ bättre än inget!
__________________
Citat:
“Where attention goes, energy flows. Where energy flows, life grows.”
Kimball är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-19, 11:35   #16714
Termy
理学療法士
 
Termys avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 205
Citat:
Ursprungligen postat av Kimball Visa inlägg
Den enda jag funnit är: https://wolcen-universe.com/builds/ bättre än inget!
Den var ju ganska najs, då kan man kika på skillträdet i alla fall.
Termy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-19, 12:53   #16715
Kimball
Registered User
 
Kimballs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 351
Citat:
Ursprungligen postat av Termy Visa inlägg
Den var ju ganska najs, då kan man kika på skillträdet i alla fall.
Mjo, saknar ju att se hur skills påverkar ens faktiskt char-sheet dock, hade varit najs att kunna se hur mycket dps-noder f.a. påverkar totalen eftersom varenda skill mig veterligen är additiv (förutom 1 om jag minns rätt? Den som ger +dmg vid full rage?) vilket spökat till det en del för mig. "+15% damage" är inte så mycket i sig liksom. Men det kommer nog.
__________________
Citat:
“Where attention goes, energy flows. Where energy flows, life grows.”
Kimball är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-19, 13:37   #16716
Termy
理学療法士
 
Termys avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 205
Citat:
Ursprungligen postat av Kimball Visa inlägg
Mjo, saknar ju att se hur skills påverkar ens faktiskt char-sheet dock, hade varit najs att kunna se hur mycket dps-noder f.a. påverkar totalen eftersom varenda skill mig veterligen är additiv (förutom 1 om jag minns rätt? Den som ger +dmg vid full rage?) vilket spökat till det en del för mig. "+15% damage" är inte så mycket i sig liksom. Men det kommer nog.
Det lär ju komma innan jag når maxlevel iaf. Spelar ju inga maratonomgångar utan ett par timmar per kväll, så är level 25 nu på en warrior. Kommer nog starta en ny klass varje gång jag maxar så jag har en per class iaf. Gunslinger av något slag ligger mig ju varmt om hjärtat sedan Grim Dawn.
Termy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-19, 16:41   #16717
Kimball
Registered User
 
Kimballs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 351
Citat:
Ursprungligen postat av Termy Visa inlägg
Det lär ju komma innan jag når maxlevel iaf. Spelar ju inga maratonomgångar utan ett par timmar per kväll, så är level 25 nu på en warrior. Kommer nog starta en ny klass varje gång jag maxar så jag har en per class iaf. Gunslinger av något slag ligger mig ju varmt om hjärtat sedan Grim Dawn.
Samma här, blir tvingad till ~1v uppehåll då polaren åker bort nu framöver, vi är lvl 34 båda två, blir tufft att hålla sig borta.
Varför starta ny klass dock? Respecs är ju inte särskilt dyra, så sålänge du sparar extra vapentyper så kan du ju bara justera lite för att variera vid olika tillfällen? Jag hade aldrig haft ork att f.a. lvla skills separat igen, det är ju så satans tidskrävande och vissa skills känns verkligen inte alls lika roliga innan de når lvl 25+ åtminstone.
__________________
Citat:
“Where attention goes, energy flows. Where energy flows, life grows.”
Kimball är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-19, 17:49   #16718
Termy
理学療法士
 
Termys avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 205
Citat:
Ursprungligen postat av Kimball Visa inlägg
Samma här, blir tvingad till ~1v uppehåll då polaren åker bort nu framöver, vi är lvl 34 båda två, blir tufft att hålla sig borta.
Varför starta ny klass dock? Respecs är ju inte särskilt dyra, så sålänge du sparar extra vapentyper så kan du ju bara justera lite för att variera vid olika tillfällen? Jag hade aldrig haft ork att f.a. lvla skills separat igen, det är ju så satans tidskrävande och vissa skills känns verkligen inte alls lika roliga innan de når lvl 25+ åtminstone.
Iofs, tänkte inte på att klasserna egentligen inte är klasser utan att man kan vara vad som helst.
Termy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-19, 20:24   #16719
Bailah
Registered User
 
Bailahs avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Lund.
Inlägg: 3 973
Älskar wolcen. Mitt största problem är att jag vill testa så många olika builds. Vilket är ett rätt trevligt problem att ha.
__________________
Bailah goes carnivore
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=234733
Bailah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-19, 21:01   #16720
Termy
理学療法士
 
Termys avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 205
Det hade ju varit trevligt men någon sparfunktion för builds inne i spelet, så man bara kunde resetta till någon tidigare sparad build fram och tillbaka.
Termy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-19, 21:16   #16721
Bailah
Registered User
 
Bailahs avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Lund.
Inlägg: 3 973
Citat:
Ursprungligen postat av Termy Visa inlägg
Det hade ju varit trevligt men någon sparfunktion för builds inne i spelet, så man bara kunde resetta till någon tidigare sparad build fram och tillbaka.
Absolut, typ loadouts. Men sånt lär komma.

Själv är jag 53 och kör 2h mace, någon random gul. Men hittade två caster uniques så funderar på att speca om helt men osäker på hur jag ska köra som caster. Bara kört melee änsålänge.
__________________
Bailah goes carnivore
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=234733
Bailah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-19, 23:22   #16722
Kimball
Registered User
 
Kimballs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 351
Citat:
Ursprungligen postat av Termy Visa inlägg
Det hade ju varit trevligt men någon sparfunktion för builds inne i spelet, så man bara kunde resetta till någon tidigare sparad build fram och tillbaka.
Största utmaningen vore nog kostnaden för att specca om passiva trädet. Den valutan får man aldrig nog av, men jag håller med, köra samma passiva träd osv och bara byta skills + vapen vore skönt att kunna göra enklare än helt manuellt.

Citat:
Ursprungligen postat av Bailah Visa inlägg
Absolut, typ loadouts. Men sånt lär komma.

Själv är jag 53 och kör 2h mace, någon random gul. Men hittade två caster uniques så funderar på att speca om helt men osäker på hur jag ska köra som caster. Bara kört melee änsålänge.
Jag gillar just nu främst 3 skills som 1h + offhand:
Consuming Embersnär man väl når level nog att få ut 2st + fast casting!
Anomaly när man kan slänga ut 2st som konstant suger ihop folk likt munken i Diablo 3.
Havoc orb bara för att den träffar så jävla hårt, speciellt med fler projectiles + skillen för att göra om bomberna till "raketer".

Sen kan man tydligen ha väldigt kul med typ diverse ice + lightning skills kombinerat skills för att göra om damagen till shadow!

Funderar själv på att specca om och försöka köra något mer ailment-inspirerat då jag läst rätt gott om det, också kul att testa något annat än ren crit build. Försökte själv byta från detta till 2h men orkade inte pga de flesta skills helt enkelt inte är roliga att köra de första ~20 lvlarna innan de kan justeras lite. Dessutom vill jag inte cheesa igenom spelet med Bleeding Edge som ska kunna one-shotta +lvl 120 mobs utan större konstigheter när man är lvl 70.
Polarens 2h build med dedär 3 hamrarna han slänger ut träffar ju sinnessjukt hårt även på lvl 34, men jag vill inte köra samma setup såklart 2h har inte supermycket CC att tillgå heller vilket inte passar mig.
__________________
Citat:
“Where attention goes, energy flows. Where energy flows, life grows.”
Kimball är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-20, 08:42   #16723
Kimball
Registered User
 
Kimballs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 351
Denna var ännu bättre btw: https://wolcen.dev/
Ser ut som att de jobbar på att addera fler stats osv, men f.a. så har de byggt in en smidig sökfunktion!
__________________
Citat:
“Where attention goes, energy flows. Where energy flows, life grows.”
Kimball är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-20, 08:55   #16724
Termy
理学療法士
 
Termys avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 205
Citat:
Ursprungligen postat av Kimball Visa inlägg
Denna var ännu bättre btw: https://wolcen.dev/
Ser ut som att de jobbar på att addera fler stats osv, men f.a. så har de byggt in en smidig sökfunktion!
Fett! Antalet kombinationer man kan testa med alla sätt man snurrar på hjulen i skillträdet måste ju vara fler än antalet stjärnor i universum.
Termy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-20, 09:37   #16725
Akerhage
Horny user
 
Akerhages avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Gräddhyllan Göteborg
Inlägg: 360
Testar köra en staff mage nu på Wolcen. Bara börjat lite grann och är level 7 nu. Tycker det verkar nice hittils! Får kika in någon guide för vet aldrig hur jag skall sätta mina skill points osv. Chansar mest där.
Akerhage är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:32.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)