Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-03-21, 13:04   #106
Dk1ng
Registered User
 
Dk1ngs avatar
 
Reg.datum: Apr 2003
Ort: Sverige
Inlägg: 424
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Jag vågar fortfarande inte dopinganklaga folk som är sjukt mycket större och hårdare än jag, jag tänker alltid att de har bättre gener. Tror faktiskt inte det finns en enda på mitt gym som jag är SÄKER på att hen dopar sig, men det finns en herrans massa där det inte skulle göra mig ett dugg förvånad.
Finns ingen mening med att dopinganklaga någon eller ens lägga tankeverksamhet på vem som tar eller inte tar, acceptera att det förekommer men var smart och undvik skiten själv. En sund inställning och ett bevis på mental styrka är att inte bry sig om andras fysik eller vad de har på stången utan att fokusera på att bli bättre utifrån sina egna förutsättningar. De allra flesta kan bygga en riktigt schysst fysik/styrka utan doping men det tar ett flertal år om man inte hade extrem tur i det genetiska lotteriet.

Skulle våga påstå att det viktigaste för framgång för majoriteten som vill få schysst fysik/styrka är att sätta en rutin på plats vad gäller träning med progression och bra kost med adekvat proteinintag. Sedan justera kost/träning ibland (men inte för ofta) utifrån behov och mål eller ny kunskap. Men överlag låta rutinen rulla på i bakgrunden medan man fokuserar på de viktiga sakerna i livet (familj, vänner, karriär etc.).
Dk1ng är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-21, 13:06   #107
Gober
Surgubbe
 
Gobers avatar
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 5 511
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag känner en gammal tyngdlyftare som berättat att det inför tävling dök upp kontrollanter på hans gym, och ett antal lyftare flydde på alla sätt dom kunde. Flera kastade sig ut genom fönstret på andra våningen.
Har sett detta med egna ögon på gymmet där jag tränade på 90-talet. Kontrollanten kom och folk hoppade ut genom fönstret på baksidan (första våningen som tur var )

Blev erbjuden att köpa några gånger, bl.a av en kille som senare åkte dit för den största dopinghärvan på 90-talet. Tur man inte vågade tacka ja.
Gober är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-21, 13:24   #108
speedy83
Registered User
 
speedy83s avatar
 
Reg.datum: Dec 2010
Ort: Oskarshamn
Inlägg: 1 542
Citat:
Ursprungligen postat av Dk1ng Visa inlägg
Finns ingen mening med att dopinganklaga någon eller ens lägga tankeverksamhet på vem som tar eller inte tar, acceptera att det förekommer men var smart och undvik skiten själv. En sund inställning och ett bevis på mental styrka är att inte bry sig om andras fysik eller vad de har på stången utan att fokusera på att bli bättre utifrån sina egna förutsättningar. De allra flesta kan bygga en riktigt schysst fysik/styrka utan doping men det tar ett flertal år om man inte hade extrem tur i det genetiska lotteriet.

Skulle våga påstå att det viktigaste för framgång för majoriteten som vill få schysst fysik/styrka är att sätta en rutin på plats vad gäller träning med progression och bra kost med adekvat proteinintag. Sedan justera kost/träning ibland (men inte för ofta) utifrån behov och mål eller ny kunskap. Men överlag låta rutinen rulla på i bakgrunden medan man fokuserar på de viktiga sakerna i livet (familj, vänner, karriär etc.).
Detta är mycket insiktsfullt och något jag håller med om till 100%.
__________________
Lidingöloppet 2018 - 3:27
speedy83 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-21, 14:43   #109
Macroman
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 921
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Jag blir aldrig erbjuden steroider numera. Förr (20 år sen) kunde någon tjomme komma fram till mig på gymmet och fråga om jag ville köpa ryssfemmor lite spontant sådär. Sånt händer mig aldrig längre. Jag vet ju att folk dopar sig, men den traditionella dopinghandeln verkar ha dött ut. Alternativt ser jag ut som någon som inte vill köpa steroider. Det vill jag inte heller, men det hade vart trevligt att åtminstone bli tillfrågad.
Haha, du är som en äldre dam (40+) som gärna vill bli raggad på för att få minnas äldre godare tider...
Macroman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-21, 19:17   #110
Lillleif
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 616
Citat:
Ursprungligen postat av Macroman Visa inlägg
Haha, du är som en äldre dam (40+) som gärna vill bli raggad på för att få minnas äldre godare tider...
"Nyper ingen mig i häcken snart så går jag hem!"
Lillleif är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:54.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)