Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-03-05, 09:06   #256
Termy
理学療法士
 
Termys avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 206
Leo Trinidad visar alla tre progressioner på "vertical press" i handstand-serien, dvs för att komma till den punkt där man kan göra press handstands. Så mycket man kan göra med så lite utrustning
Termy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-05, 09:14   #257
Termy
理学療法士
 
Termys avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 206
Citat:
Ursprungligen postat av Termy Visa inlägg
Leo Trinidad visar alla tre progressioner på "vertical press" i handstand-serien, dvs för att komma till den punkt där man kan göra press handstands. Så mycket man kan göra med så lite utrustning
Det går för övrigt inte att embedda instagramvideos här på forumet eller?
Termy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-06, 10:24   #258
3bz
Registered User
 
3bzs avatar
 
Reg.datum: May 2009
Inlägg: 378
Nile Wilsons (brons i räck i Rio) kanal är ganska skoj, får lite inblick i träning osv, sen har han även börjat lägga upp lite videos där de gör lite "challenges":


3bz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-06, 10:58   #259
Ribcage
Registered User
 
Ribcages avatar
 
Reg.datum: Jan 2017
Inlägg: 1 040
Ett av mina träningsmål i livet är att klara av muscle ups rätt snyggt. Vilka tycker ni är de bästa progressionerna och guiderna för muscle ups och även chins?
Några egra tips ni har ni som kan det? Hur lärde ni er?
Ursäkta om frågan redan ställts massor av gånger, men jag hör gärna era egna erfarenheter och tips.

Jag väger 80+ och gör väl 12+ chins en bra dag när träningen är på G.
Ribcage är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2017-03-06, 12:01   #260
Termy
理学療法士
 
Termys avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 206
Citat:
Ursprungligen postat av Ribcage Visa inlägg
Ett av mina träningsmål i livet är att klara av muscle ups rätt snyggt. Vilka tycker ni är de bästa progressionerna och guiderna för muscle ups och även chins?
Några egra tips ni har ni som kan det? Hur lärde ni er?
Ursäkta om frågan redan ställts massor av gånger, men jag hör gärna era egna erfarenheter och tips.

Jag väger 80+ och gör väl 12+ chins en bra dag när träningen är på G.
I foundation siktar de på att utveckla ett stabilt false grip först, typ kunna hålla ett sådant 5x30 sekunder, sedan bakar de in det i rodd- och pullupvariationer. Muscle up progredierar de genom assisterade sådana och sedan excentriska. Att träna på att bara gå från själva transitionsfasen upp och ned är nog också en god idé. Har man dock inget stadigt false grip så får man nog satsa på det primärt.
Termy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-06, 12:06   #261
Beemel
Oh gravity, thou art a heartless bitch
 
Beemels avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: Hemma hos mig.
Inlägg: 7 119
Citat:
Ursprungligen postat av Ribcage Visa inlägg
Ett av mina träningsmål i livet är att klara av muscle ups rätt snyggt. Vilka tycker ni är de bästa progressionerna och guiderna för muscle ups och även chins?
Några egra tips ni har ni som kan det? Hur lärde ni er?
Ursäkta om frågan redan ställts massor av gånger, men jag hör gärna era egna erfarenheter och tips.

Jag väger 80+ och gör väl 12+ chins en bra dag när träningen är på G.
ska du göra det på räcke eller i ringar?
__________________
_____________________________________________
Beemels journal
Beemelversusgravity på Instagram
Beemel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-06, 12:53   #262
Ribcage
Registered User
 
Ribcages avatar
 
Reg.datum: Jan 2017
Inlägg: 1 040
Citat:
Ursprungligen postat av Beemel Visa inlägg
ska du göra det på räcke eller i ringar?
Mitt mål är att kunna det på räcke, men det finns ringar på gymmet som jag skulle kunna öva på.

Citat:
Ursprungligen postat av Termy Visa inlägg
. Har man dock inget stadigt false grip så får man nog satsa på det primärt.
Ah okej, har hört att det var så "maddelisk" började. Hon är sjukt duktig för övrigt.
https://www.instagram.com/maddelisk_workout/?hl=sv

Jag får testa mitt false grip mer och se hur jag ligger till. Sen googla fram en massa bra övningar för att förbättra det.

Jag får väl klargöra också att själva dipsdelen har jag inga problem med. Rätt stark där. Det är väl övergången samt falsegrip som är det värsta, sedan behöver jag nog kunna fler reps alternativt starkare/mer explosiva chins. Jag klarar av en så kallad "climb-up" där jag får vrida över en arm i taget, men det är en lång väg ifrån en muscle-up känner jag. Särskilt en långsam sådan.

Senast redigerad av Ribcage den 2017-03-06 klockan 13:01.
Ribcage är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2017-03-07, 06:43   #263
Hemi
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 2 304
Citat:
Ursprungligen postat av 3bz Visa inlägg
Nile Wilsons (brons i räck i Rio) kanal är ganska skoj, får lite inblick i träning osv, sen har han även börjat lägga upp lite videos där de gör lite "challenges":


Jag följer också hans kanal, roligt förhållande med farsan han har.
Sen snöar det, som sällan i UK, men när det gör det så stannar allt. Kommer inte iväg till gymet, men rutinen måste göras, kör igenom allt på vardagsrumsgolvet.

Senast redigerad av Hemi den 2017-03-07 klockan 06:46.
Hemi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-07, 07:45   #264
Beemel
Oh gravity, thou art a heartless bitch
 
Beemels avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: Hemma hos mig.
Inlägg: 7 119
Citat:
Ursprungligen postat av Ribcage Visa inlägg
Mitt mål är att kunna det på räcke, men det finns ringar på gymmet som jag skulle kunna öva på.
Jag har inga direkta handfasta tips för räcke, då jag själv inte är ens i närheten av att klara det.... Jag vägrar i.o.f.s också att kippa upp dem.

Jag klarar ungefär 15 strikta chins, 20 pullups och 30 dips. men jag är som sagt inte ens i närheten av att fixa muscle ups i räcke. Själva vändingen är en extrem sticky point...

Ringar är så sjukt mycket lättare (dock är jag inte helt säker på hur överförbar teknik och styrka är)

Det enda riktiga tips jag kan komma på (det som hjälpte mig i ringar iallafall) är att skaffa gummiband som hjälper en. Det var så jag lärde mig att göra dem i ringar iallafall.
__________________
_____________________________________________
Beemels journal
Beemelversusgravity på Instagram
Beemel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-07, 08:24   #265
Ribcage
Registered User
 
Ribcages avatar
 
Reg.datum: Jan 2017
Inlägg: 1 040
Citat:
Ursprungligen postat av Beemel Visa inlägg
Det enda riktiga tips jag kan komma på (det som hjälpte mig i ringar iallafall) är att skaffa gummiband som hjälper en. Det var så jag lärde mig att göra dem i ringar iallafall.

Är det inte krångligt att sätta fast gummiband i ringar? De borde väl åka ihop på ett konstigt sätt då.

Det finns ju liknande på en av våra kabelmaskiner på gymmet. Man kan sätta fast antingen gummiband eller så en stång som hjälper en olika mycket beroende på vilken vikt man har på. Jag skulle kunna öva övergång samt false grip med det. Känns som att det bör läggas in åtminstone två gånger i veckan. Jag har egentligen underkropp idag, men jag testar att köra den som teknikövning.
Ribcage är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2017-03-07, 08:35   #266
Beemel
Oh gravity, thou art a heartless bitch
 
Beemels avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: Hemma hos mig.
Inlägg: 7 119
Citat:
Ursprungligen postat av Ribcage Visa inlägg
Är det inte krångligt att sätta fast gummiband i ringar? De borde väl åka ihop på ett konstigt sätt då.

Det finns ju liknande på en av våra kabelmaskiner på gymmet. Man kan sätta fast antingen gummiband eller så en stång som hjälper en olika mycket beroende på vilken vikt man har på. Jag skulle kunna öva övergång samt false grip med det. Känns som att det bör läggas in åtminstone två gånger i veckan. Jag har egentligen underkropp idag, men jag testar att köra den som teknikövning.
Har ringar med mig själv. Hänger upp ringarna i chinsstången och fäster gummibandet i densamma
__________________
_____________________________________________
Beemels journal
Beemelversusgravity på Instagram
Beemel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-07, 09:07   #267
Ribcage
Registered User
 
Ribcages avatar
 
Reg.datum: Jan 2017
Inlägg: 1 040
Citat:
Ursprungligen postat av Beemel Visa inlägg
Har ringar med mig själv. Hänger upp ringarna i chinsstången och fäster gummibandet i densamma
Ah okej, då förstår jag.
Ribcage är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2017-03-07, 09:09   #268
Wain
Three apples high and rising
 
Wains avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 894
Citat:
Ursprungligen postat av Ribcage Visa inlägg
Ah okej, har hört att det var så "maddelisk" började. Hon är sjukt duktig för övrigt.
https://www.instagram.com/maddelisk_workout/?hl=sv
PhD i matte.
Wain är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-07, 09:11   #269
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Jag tycker mig minnas nån video där någon demonstrerade lite olika varianter för att träna övergången, och att han då hade ett gummiband som han bara lade ändarna över ringarna och klämde fast med händerna då han greppade.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-07, 09:34   #270
Termy
理学療法士
 
Termys avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 206
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Jag tycker mig minnas nån video där någon demonstrerade lite olika varianter för att träna övergången, och att han då hade ett gummiband som han bara lade ändarna över ringarna och klämde fast med händerna då han greppade.
Carl Paoli antar jag, han kör mycket med gummiband:
Termy är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)