Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-04-19, 10:38   #1
Commandertry
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2017
Inlägg: 6
Blandad diet / träning

Efter ett smärre uppehåll med mycket jobb så har träningen varit ett mörkt hål men nu vid årsskiftet så har jag startat igång träningen med 4 dagar i veckan.

Jag började med deff men efter tre dryga månader så gav jag upp det då lusten på koll av kalorier gav mig inget posetivt. Just nu så tränar jag 1 muskelgrupp per gång som jag lägger fokus på och kör slut på.

Jag äter som jag vill men det känns som att jag ligger på underskott men alla omkring mig säger att jag blivit kraftigt bitit på 1 1/2 månad, så är det bulka eftersom att jag växer?

Jag vill inte bli smal med magrutor utan lite bondstark till kropp och muskelmassa. Kan man fortsätta träna så här utan deff alls eller mår kroppen dåligt av långvarig bulk? Just nu ligger jag på 23% fett 83 kg med 174 cm längd.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
Commandertry är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-19, 12:48   #2
MrMuggelSnuggel
EXPERT USER
 
MrMuggelSnuggels avatar
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 322
Per definition kan man förenklat säga att om du går upp i vikt "bulkar" du, går du ner i vikt är du på en "diet" - detta vare sig du vill det eller inte.

Du kan fortsätta göra vad du vill... men vad är ditt mål? Kroppen mår inte dåligt av bulk per se, men långvarig bulk kommer ju förr eller senare resultera i fetma och det mår verkligen inte kroppen bra av.
MrMuggelSnuggel är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:52.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)