Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-04-18, 08:08   #226
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av Patriarch K Visa inlägg
Jag har helt kommit av mig med klättringen. Körde gansa intensivt i 2 år men sedan tappade jag flowet. Nu har jag enbart kört 5ggr i höstas men blev sedan sjuk och tappade flowet.
Har ingen att klättra med längre! Ensam funkar ju bra men det är svårare att ta sig iväg då :/
Samma här, har inte klättrat regelbundet (nåja, regelbundet på riktigt var nog sen sen 2016 ungefär. Kom av mig när jag blev tvungen att sluta cykla, nu klättrar jag kanske 1-3 ggr per år bara.

Men snart så hoppas jag att det blir ändring på det, kommer öppna en klätterhall som är mycket närmare mig under 2018.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-18, 20:19   #227
Patriarch K
Registered User
 
Patriarch Ks avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 193
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Samma här, har inte klättrat regelbundet (nåja, regelbundet på riktigt var nog sen sen 2016 ungefär. Kom av mig när jag blev tvungen att sluta cykla, nu klättrar jag kanske 1-3 ggr per år bara.

Men snart så hoppas jag att det blir ändring på det, kommer öppna en klätterhall som är mycket närmare mig under 2018.
Bor du i Partille? :P
Patriarch K är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-18, 20:25   #228
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av Patriarch K Visa inlägg
Bor du i Partille? :P
Låter franskt
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-18, 20:39   #229
Hemi
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 2 304
Partille, där fanns det klippor uppe i skogen minns jag, blev inget men i Göteborg finns ju klättring överallt. Önskar jag hade utnyttjat det...
Hemi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-18, 20:50   #230
Patriarch K
Registered User
 
Patriarch Ks avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 193
De håller på att bygga ett nytt klätterlabb i Partille detta året (utanför gbg) och därför tänkte jag att du bodde där med tanke på vad du sa, men uppenbarligen inte lol. Franskt "Partill"

Jag hade gärna nyttjat mer av GBGs klättring också. Just nu kör jag enbart på Fysiken vid Chalmers, men har också testat Fabriken och Domen. Utomhus har jag kört en gång med en kompis, men det är nog roligare när man kommer igång själv och har allt som behövs. Har klättrat med väldigt många olika det senaste åren, men folk kommer och går och det känns som att den där "klätter-boomen" var 2016 när precis alla upptäckte hur roligt det var. Sedan tröttnade folk och nu är det ingen av de jag känner som vill klättra :P
Patriarch K är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-26, 18:45   #231
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Har tyckt att klättringen som passar min nivå här i Cuenca har varit ganska torftig, ont om 6or vilket suger eftersom 7a kräver redpointpress för min del. Men idag klättrade jag en 6a som verkligen förtjänade sin stjärna i guideboken, förmodligen den bästa leden jag gjort i hela mitt liv. Väldigt konstant svårighet med 2 krux - det huvudsakliga på mitten med en god vila efteråt och sista i en dyno upp till slutjuggen för lite äventyrsfeeling. 25m lång och följer arrette uppför sexigt torn. Riktig drömled, det här var körsbäret på spanienresans banana split.

Så vad har jag lärt mig idag? Det handlar inte om graderna, det handlar om känslan
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-27, 02:34   #232
Hemi
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 2 304
Drömställe.
Hemi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-27, 10:31   #233
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Citat:
Ursprungligen postat av Hemi Visa inlägg
Drömställe.
Helt klart. Måste komma tillbaks hit om några år när jag är starkare, över 1000 leder i absolut världsklass och knappt en bråkdel av antalet klättrare i ex Siurana, Oliana, Margalef osv.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-30, 10:37   #234
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Har någon sett Honnolds "Alone on the Wall" och HUR såg ni i sådant fall den?
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-30, 14:01   #235
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Har någon sett Honnolds "Alone on the Wall" och HUR såg ni i sådant fall den?
Ba o pay up.

https://vimeo.com/ondemand/aloneonthewall

Mindre klätterfilmer brukar vara svåra att hitta gratis, de flesta som är intresserade är så pass intresserade att de vill stötta ekonomiskt och inte fildela.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-28, 13:09   #236
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Känns som den hör hemma här på nåt sätt
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-29, 09:18   #237
speedy83
Registered User
 
speedy83s avatar
 
Reg.datum: Dec 2010
Ort: Oskarshamn
Inlägg: 1 542
En fundering jag precis fick, en kvinnlig kollega var precis inne och visade sin löprunda på hennes löparklocka, hon hade där en tid på styvt 17 min på 4,3 km. Detta förefaller för mig ganska bra då personen springer någon sporadisk runda då och då. I övrigt så rider hon mycket som enda motion.

Jag är inte motsträvig av mig men nog känner jag att denna tid är imponerande bra, eller? en del av mig ifrågasätter dock kvaliteten på hennes gps klocka
__________________
Lidingöloppet 2018 - 3:27
speedy83 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-29, 09:26   #238
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av speedy83 Visa inlägg
En fundering jag precis fick, en kvinnlig kollega var precis inne och visade sin löprunda på hennes löparklocka, hon hade där en tid på styvt 17 min på 4,3 km. Detta förefaller för mig ganska bra då personen springer någon sporadisk runda då och då. I övrigt så rider hon mycket som enda motion.

Jag är inte motsträvig av mig men nog känner jag att denna tid är imponerande bra, eller? en del av mig ifrågasätter dock kvaliteten på hennes gps klocka
Eeeek!

Löpning i klättertråden!

__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-29, 12:02   #239
speedy83
Registered User
 
speedy83s avatar
 
Reg.datum: Dec 2010
Ort: Oskarshamn
Inlägg: 1 542
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Eeeek!

Löpning i klättertråden!

Neeeeej fel av mig
__________________
Lidingöloppet 2018 - 3:27
speedy83 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-29, 15:22   #240
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av speedy83 Visa inlägg
Neeeeej fel av mig
We forgivs <3
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)