Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2002-12-05, 19:28   #76
goa_killen
På väg mot 100kg
 
goa_killens avatar
 
Reg.datum: Oct 2001
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 075
Citat:
Originally posted by michael
5/12 -02
Har nu ökat stadigt i marklyft med 2,5kg varje pass, kommer fortsätta så , skiter i om kroppen inte orkar den får helt enkelt anpassa sig
Så ska de låta micke!!!!!!!!

goa_killen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-12-06, 16:39   #77
michael
Custom User Title
 
michaels avatar
 
Reg.datum: Aug 2002
Inlägg: 1 494
6/12 -02
Ben idag, BS med andra ord.
140kg i stående vadpress, inget märkvärdigt, 70kg i legcurl inget märkvärdigt heller. 2 uppvärmnings set knäböj och sen ett set Breathing Squats. Hade helförsäkrat mig genom att ställa en hink brevid racket utifall att. Lastade på 70kg och började böja. 10 reps nu kommer failurn nästan. 11-13 ingen fara bara jävligt tungt att stå och andas mellan varje rep, va väl det som va "jobbigt" med BS, att man inte får ställa tillbaks stången. 13-15 reps lite tyngre lite mer andetag mellan varje rep, börjar känna mig vimsig 15-20 va djävulska, knallröd i nyllet, andades som jag sprungit ett marathon. Här gör jag även fel, de sista repsen böjer jag kroppen för mycket framåt och tar hjälp för mycket med ryggen, fast den va rak så skaderisken var försumbar. Lastade av stången, föll ihop på marken, tog 1-2 minuter att ställa mig upp igen, va lite vimsig i början, fick en ihängande huvudvärk efteråt men ingen blodsmak i käften, inget illamående. Kanske inte körde hårt nog? Får bli 80kg nästa vecka, då ska jag fanimej SPY!
michael är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-12-06, 16:41   #78
Niclaaas
Guest
 
Inlägg: n/a
jag tycker det lät rätt bra jag! bra jobbat vettefan om det är så smart att hänga på 10kg mer än det där direkt. även om det är upp till dig att avgöra....bättre att skynda långsamt enligt mig


  Svara med citat
Gammal 2002-12-06, 16:42   #79
michael
Custom User Title
 
michaels avatar
 
Reg.datum: Aug 2002
Inlägg: 1 494
När jag spyr nöjer jag mig med den vikten, sen ökar jag bara med 2,5kg varje vecka i den övningen.
michael är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-12-06, 16:43   #80
Niclaaas
Guest
 
Inlägg: n/a
OK hoppas det går bra! kom ihåg att ladda mentalt
  Svara med citat
Gammal 2002-12-09, 16:59   #81
michael
Custom User Title
 
michaels avatar
 
Reg.datum: Aug 2002
Inlägg: 1 494
9/12 -02
Bröst och triceps.
Bänkpress 72,5kg 4x4(2,5kgs ökning sen förra bänkpasset)
Snedbänk 60kg(fria vikter den här gång istället för smith)
Skullcrushers bakom huvudet 32,5kg 4x3
Frenchpress 32,5kg 4x1

Tycker jag får dålig kontakt med skullcrushers jämfört mot frenchpress, ska nog bara köra frenchpress tror jag Ökning i bänken som planerat och jag har gått upp 1kg i vikt på 10 dar nu.. känns bra
michael är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-12-09, 21:14   #82
Pretender
Registered User
 
Pretenders avatar
 
Reg.datum: Nov 2001
Inlägg: 1 034
Alltid kul att öka i bänken

Vad väger du nu? Mer än mig?!

//Pretender
Pretender är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-12-10, 10:56   #83
michael
Custom User Title
 
michaels avatar
 
Reg.datum: Aug 2002
Inlägg: 1 494
hoho 0,1kgs ökning sen igår, vafan det måste väl va lite vätska eller nåt också?!?!? hursomhelst 87,4kg var min morgonvikt imorse! 86,3 hade jag för 10 dagar sen.
michael är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-12-10, 11:17   #84
spinkoo
Guest
 
Inlägg: n/a
Varför väger alla så mycket
  Svara med citat
Gammal 2002-12-10, 14:24   #85
michael
Custom User Title
 
michaels avatar
 
Reg.datum: Aug 2002
Inlägg: 1 494
Ja vad kan det bero på spink, BS och







och lite
michael är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-12-11, 15:40   #86
michael
Custom User Title
 
michaels avatar
 
Reg.datum: Aug 2002
Inlägg: 1 494
11/12 -02 Pinsammaste axelpasset på länge!
Körde axlar o trapz idag, relativt tomt i gymmet, en kille inte långt ifrån mig tränandes axlar. Han körde hantellyft åt sidan, jag körde militärpressar, so far so good 4x2 50kg 4x2 47,5kg. Sen börjar han på upprätt rodd precis innan jag ska gå på samma övning, han tar givetvis 32,5kgs stången och jag 40kg, ställde mig lite längre bort för att han inte skulle tro det var nån penismätning eller jagtarmerändigtävling. Körde 4x4(fast jag fick 5reps på de 2 första setten), vad gör han härnäst när jag är klar? han tar tag i hantlar och börjar shrugga, precis vad jag hade tänkt. Nu är det oundvikligt att ställa sig längre bort, han tar tag i 31kgs hantlarna MED REMMAR, jag tar tag i 39kgs hantlar utan remmar och börjar shrugga, 12-16x4 blev det. Därefter kör jag 2 set hantellyft åt sidan 8 reps 11kg. Nu har han hängt sig i chinbaren, det finns ett knäböjrack intill och ett längre bort, det längre bort är inte synligt för honom så jag tar det och börjar shrugga på 120kg 4x4 bara för att inte knäcka honom totalt, hade jag varit honom och sett det, att en mindre person kör tyngre i allt hade jag fan slutat träna så jag va väl snäll på sätt och vis.. det måste fan vart ödet eller nåt som ställde till allt det här.. peace out !
michael är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-12-11, 15:48   #87
goa_killen
På väg mot 100kg
 
goa_killens avatar
 
Reg.datum: Oct 2001
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 075
Citat:
Originally posted by spinkoo
Varför väger alla så mycket
Varför väger en del så lite??
goa_killen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-12-13, 12:45   #88
Pretender
Registered User
 
Pretenders avatar
 
Reg.datum: Nov 2001
Inlägg: 1 034
Citat:
Originally posted by michael
11/12 -02 Pinsammaste axelpasset på länge!
Körde axlar o trapz idag, relativt tomt i gymmet, en kille inte långt ifrån mig tränandes axlar. Han körde hantellyft åt sidan, jag körde militärpressar, so far so good 4x2 50kg 4x2 47,5kg. Sen börjar han på upprätt rodd precis innan jag ska gå på samma övning, han tar givetvis 32,5kgs stången och jag 40kg, ställde mig lite längre bort för att han inte skulle tro det var nån penismätning eller jagtarmerändigtävling. Körde 4x4(fast jag fick 5reps på de 2 första setten), vad gör han härnäst när jag är klar? han tar tag i hantlar och börjar shrugga, precis vad jag hade tänkt. Nu är det oundvikligt att ställa sig längre bort, han tar tag i 31kgs hantlarna MED REMMAR, jag tar tag i 39kgs hantlar utan remmar och börjar shrugga, 12-16x4 blev det. Därefter kör jag 2 set hantellyft åt sidan 8 reps 11kg. Nu har han hängt sig i chinbaren, det finns ett knäböjrack intill och ett längre bort, det längre bort är inte synligt för honom så jag tar det och börjar shrugga på 120kg 4x4 bara för att inte knäcka honom totalt, hade jag varit honom och sett det, att en mindre person kör tyngre i allt hade jag fan slutat träna så jag va väl snäll på sätt och vis.. det måste fan vart ödet eller nåt som ställde till allt det här.. peace out !
Hehe...finns inget som lite competition på gymet

Det är strongt att shruga på 120kg...du måste ha ett riktigt järngrepp

Pumpa på...

//Pretender
Pretender är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-12-13, 16:27   #89
Niclaaas
Guest
 
Inlägg: n/a
idag var det väl BS igen? huuuur gick det
  Svara med citat
Gammal 2002-12-13, 17:11   #90
spinkoo
Guest
 
Inlägg: n/a
Citat:
Originally posted by michael
11/12 -02 Pinsammaste axelpasset på länge!
Körde axlar o trapz idag, relativt tomt i gymmet, en kille inte långt ifrån mig tränandes axlar. Han körde hantellyft åt sidan, jag körde militärpressar, so far so good 4x2 50kg 4x2 47,5kg. Sen börjar han på upprätt rodd precis innan jag ska gå på samma övning, han tar givetvis 32,5kgs stången och jag 40kg, ställde mig lite längre bort för att han inte skulle tro det var nån penismätning eller jagtarmerändigtävling. Körde 4x4(fast jag fick 5reps på de 2 första setten), vad gör han härnäst när jag är klar? han tar tag i hantlar och börjar shrugga, precis vad jag hade tänkt. Nu är det oundvikligt att ställa sig längre bort, han tar tag i 31kgs hantlarna MED REMMAR, jag tar tag i 39kgs hantlar utan remmar och börjar shrugga, 12-16x4 blev det. Därefter kör jag 2 set hantellyft åt sidan 8 reps 11kg. Nu har han hängt sig i chinbaren, det finns ett knäböjrack intill och ett längre bort, det längre bort är inte synligt för honom så jag tar det och börjar shrugga på 120kg 4x4 bara för att inte knäcka honom totalt, hade jag varit honom och sett det, att en mindre person kör tyngre i allt hade jag fan slutat träna så jag va väl snäll på sätt och vis.. det måste fan vart ödet eller nåt som ställde till allt det här.. peace out !


  Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:23.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)