Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2006-04-04, 19:08   #91
Fed up
Hottie!
 
Fed ups avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: Malmö
Inlägg: 5 604
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire
Fed Up: Pga min kroppsförbränning menar du? .. =)
Nja, ni behöver vällan mer mat också antar jag. Syftade med på att killar är så starka även om de är helt otränade...alltså, du tar ju mycket mer än mig trots att jag tränat längre, plus att det går så snabbt för er. Ni får synliga muskler på typ en månad, poff bara. Usch.
Fed up är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-04, 20:13   #92
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
hasse36: Möjligt att du har rätt, men det känns inte alltför åldersrelaterat att jag plötsligt ökar rejält i vikt samtidigt som jag har lagt om kostvanor helt och hållet, bytt ut massa maträtter, börjat proppa i mig proteiner i massor o gainer, samt tränar som en dåre 5 dgr/veckan... och allt inom loppet av 3 månader. Är det något jag tror att jag har gjort, så är det att jag har chockat kroppen rejält och troligtvis har jag rubbat hela min kroppscykel och näringsupptag. Möjligt att jag kommer fortsätta gå upp i vikt om jag slutar styrketräna och går tillbaka till bollsporter osv jag hållt på med innan, men jag är tveksam. Vi får väl se, än så länge är det bara 6,5kg uppåt och på någon som sett halvt undernärd ut i 29 år så känns det bara bra.

Fed Up: Ah, så du menade! Nåja, du kanske har rätt att grabbar ökar snabbare i styrka eller så, det vet jag faktiskt inget om, men flertalet av tjejerna bara här på forumet är ju mer än dubbelt så stark som mig så jag har ju en bit kvar o vandra... sedan vet jag inte om mina muskler hade synts i huvudtaget om jag haft mer fett på kroppen, men hade väl det privilegiet att nu när jag började träna så var jag rejält smal/tunn... antar att det syns mest o ökar mest nu i början. Sedan kan jag väl tacka min viljestyrka, motiation o ibland frustration med, jag är typ halvvägs grinfärdig o halvvägs rosenrasande på gymet så jag inbillar mig iaf att jag får kroppen o ta i mer än vad den egentligen hade pallat..
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-04, 20:29   #93
Fed up
Hottie!
 
Fed ups avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: Malmö
Inlägg: 5 604
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire
Fed Up: Ah, så du menade! Nåja, du kanske har rätt att grabbar ökar snabbare i styrka eller så, det vet jag faktiskt inget om, men flertalet av tjejerna bara här på forumet är ju mer än dubbelt så stark som mig så jag har ju en bit kvar o vandra... sedan vet jag inte om mina muskler hade synts i huvudtaget om jag haft mer fett på kroppen, men hade väl det privilegiet att nu när jag började träna så var jag rejält smal/tunn... antar att det syns mest o ökar mest nu i början. Sedan kan jag väl tacka min viljestyrka, motiation o ibland frustration med, jag är typ halvvägs grinfärdig o halvvägs rosenrasande på gymet så jag inbillar mig iaf att jag får kroppen o ta i mer än vad den egentligen hade pallat..
Jo, men typ de starkaste tjejerna här som tränat i femhundra år är starkare än de klenaste killarna som tränat i en månad. Jag har ju deffat länge nu och borde ha rätt lite kroppsfett, men inte fan syns mina muskler för det. De syns lite när jag spänner, men det är fan icke mycket...*bitter*
Alltså, jag menar inte bara du, jag menar typ alla killar nu...typ jag hatar när det komemr nån liten taning 17-åring och tar lika mycket eller MER än mig som kämpat mig upp till den sabla vikten i typ 10 månader nu...*mycket bitter*
Fed up är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-04, 20:34   #94
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av Fed up
Jo, men typ de starkaste tjejerna här som tränat i femhundra år är starkare än de klenaste killarna som tränat i en månad. Jag har ju deffat länge nu och borde ha rätt lite kroppsfett, men inte fan syns mina muskler för det. De syns lite när jag spänner, men det är fan icke mycket...*bitter*
Alltså, jag menar inte bara du, jag menar typ alla killar nu...typ jag hatar när det komemr nån liten taning 17-åring och tar lika mycket eller MER än mig som kämpat mig upp till den sabla vikten i typ 10 månader nu...*mycket bitter*
Ah, förstår vad du menar!!... men jag tycker du kämpar på riktigt bra, du är ju 23 år om jag läste rätt och har ju en bra mkt mer fit kropp än vad de flesta av mina gamla tjejkompisar eller vad mina vänners flickvänner har, så sätt fokus på det positiva först o främst!! Sedan tycker jag du är duktig som kämpar på, är ju fan hur många som helst som inte ens orkar gå till gymet. Fortsätt kämpa du! =)
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-04, 20:40   #95
Fed up
Hottie!
 
Fed ups avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: Malmö
Inlägg: 5 604
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire
Ah, förstår vad du menar!!... men jag tycker du kämpar på riktigt bra, du är ju 23 år om jag läste rätt och har ju en bra mkt mer fit kropp än vad de flesta av mina gamla tjejkompisar eller vad mina vänners flickvänner har, så sätt fokus på det positiva först o främst!! Sedan tycker jag du är duktig som kämpar på, är ju fan hur många som helst som inte ens orkar gå till gymet. Fortsätt kämpa du! =)
jo, jag är mycket nöjd med hur jag ryckt tag i min kropp på sistone. nu kan det bara gå uppåt...
Fed up är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-04, 21:18   #96
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Kvällens träningspass:

Mål: Fokusområde blir marklyft och rygg
Muskelgrupp: Rygg o biceps främst (marklyft = lite allround)
Motivation: Laddad, men lite orkeslös/energilös/utmattad.

Rygg:
Sittade rodd i maskin, smalt grepp 3 set [8 x 60kg] +5kg ökning!
Latsdrag med V-handtag i hiss 3 set [8 x 40kg] mer o ge!!
Marklyft 2 set [8 x 50kg], 1 set [8 x 60kg] +10kg ökning sista!
Latsdrag i maskin, brett grepp 1 set [8 x 55kg], 2 set [8 x 60kg] +5kg ökning!
Sittande rodd i maskin lågt/smalt grepp 3 set [8 x 40kg]

Biceps:
Preacher curls 1 set [8 x 55kg], 1 set [7 x 55kg] failure på 8, 1 set [8 x 55kg]
Stångcurl i cable cross 1 set [8 x 45kg], 1 set [7 x 45kg] failure på 8, 1 set [7 x 40kg] failure på 8


Summering:
Tokmycket folk då jag kom till gymet, fanns inte en sportslig att nå fram till stång o vikter. 15 min senare då jag redan pumpat på ryggen lite så försvann plötsligt alla o vips, där låg ju stång o vikter. Weeehoo, MARKLYFT!
Andra gången i mitt liv jag kör marklyft nu. Huga! 60kg kändes i ryggslutet/svanken iaf, men värst är ju greppet. Psyket vill mer än vad nävarna pallar.

Fick ruskig huvudvärk i latsmaskinen som tyvärr höll i sig och då det var dags för biceps så var jag redan helt slut i kroppen. Känns som om jag brände all energi på ryggpasset, gav upp bicepspasset och gick hem ist. Får boka in ett nytt bicepspass i övermorgon istället.

Kontenta? Vissa övningar vill psyket hur mycket som helst, fast kroppen hänger inte med riktigt. Andra övningar vill kroppen enormt mkt, men psyket sviktar, som att köra bänkpress utan passning t.ex. AHA! HÄR har vi ju en framgångsfaktor! Gäller o balansera ut med hjälpmedel. Pallar inte kroppen så ska jag ta hjälp av remmar o fan knyta fast mig vid maskinhelveterna o hantlarna. Pallar inte psyket ska jag ställa upp en kör med passare som vrålar ÖKAAAAAAAAA bakom mig. Här ska pumpas!!
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-05, 11:53   #97
Fettecke
Registered User
 
Fetteckes avatar
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Östersund
Inlägg: 4 018
Nar ska du slappa cablecrossen och kora curls osv med hantel/stang da ;D

For mig sa blir det bast med at vara "arg" pa gymmet, bara fokusera pa mig sjalv, och ingen annnan, kanke inte blir valrdens basta traningsko mpis, men man ar inte dar for att prata ;D...

Om det ar tung, sa ar det fan bara bra... blir sporrad att ta i mer!
Fettecke är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-06, 18:27   #98
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av Fettecke
Nar ska du slappa cablecrossen och kora curls osv med hantel/stang da ;D

For mig sa blir det bast med at vara "arg" pa gymmet, bara fokusera pa mig sjalv, och ingen annnan, kanke inte blir valrdens basta traningsko mpis, men man ar inte dar for att prata ;D...

Om det ar tung, sa ar det fan bara bra... blir sporrad att ta i mer!
Hantelcurls kör jag iofs för biceps osv + att jag kör hantlar i den mån det går för bröst också, men gymet är skitlitet så det blir oftast att man får ta det som är ledigt eller stå o köa i 15 min... men så blir det när det är ett gratisgym...

Curls med EZ tänker jag börja köra då jag lessnar på stångcurls i cablen, jag tror inte på att joddla med 72 olika övningar samtidigt, bättre o köra ett fåtal o sedan varierar man efter någon/några månader o byter o kör nya, med eller utan rep/band/maskin.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-06, 20:23   #99
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Kvällens träningspass:

Mål: Piska mera de muskelgrupper jag tycker utvecklas sämst
Muskelgrupp: Bröst o biceps
Motivation: Handlade på Willys efter jobbet o kände för o bänka mig i soffan med chips o film i regnhelvete. Väl hemma så kom jävlaranaman, i med 4st Kre-Alkalyn o ladda med tonfisksallad o vatten, here we go again!!

Bröst:
Rotatorcuff-grejs: stående o joddlande med 4,5kg hantel, 1 set x 8 vardera arm
Bänkpress i smith: 1 set [8 x 40kg], 1 set [8 x 50kg], 2 set [8 x 55kg] +1 set ökning på 55! (men inte pb på vikt)
Hantelpress i lutande bänk 1 set [8 x 20kg], 1 set [7 x 20kg] fail på 8, 1 set [8 x 20kg] +nästan 3 set på 8 reps, ökning!!
Sittande flyes i maskin 3 set [8 x 55kg] +1 set ökning på 55!

Biceps:
Preacher curls 1 set [8 x 55kg], 1 set [7 x 55kg] fail på 8, 1 set [8 x 55kg]
Alternerande hantelcurl i lutande bänk 3 set [5 x 12 kg]

Summering:
Grymt stolt över att ha skippat film+chips i regnet och istället stövlat över vattenpölar för att kötta på gymet. HÄRLIGT SKUGGAN!!! Riktigt go comeback efter en vilodag igår (jag blir väldigt hemmakär då det spöregnar ute).

Kre-Alkalynet verkar ge bättre effekt på mig om jag tar det med ALA och i samband med mat. Eller så är det inbillning. Kände mig riktigt stark (i relation till hur jag brukar vara, inte i relation till andra alltså) och bänk kändes riktigt bra. Vågade inte kliva upp på 60kg riktigt ännu, utan fokuserar på att bekanta mig med 55kg. Fick en fail på hantelpressen i set nr2, men av ren ilska kom jag igen på set nr3.

Kändes riktigt gott trots att hantlarna var lika stora som min överkropp typ o min fladdermusfäktande teknik måste ha sett rolig ut, men upp fick jag hanteljävlarna!!.. Jävlar min själ!!!!!!! *adrenalin fortfarande*

Bicepsen är skumma, tycker inte jag utvecklas ett shit på dem. Jävla joddlerimuskel. Nåja, jag körde på 40kg i preachercurlen i januari, så får vara rätt nöjd som joddlar upp 55kg nu, så visst har jag ökat men känns som om jag gått in i en vägg nu. Alternerande curlsen känns apjobbiga. PISK ska bicepsfanskapen få tills de lär sig veta hut o växer...

Dagens quiz: Varför måste alla jävla tonåringar joddla runt på gymet och göra allt annat än träna? Snart ställer jag upp i grenen kast med liten fjortis om de inte börjar TRÄNA då de är på gymet. Joddlerifasoner.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-06, 23:34   #100
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
ah, vikterna i den plana benpressen samt i vadpressen var ju 10-kilos såg jag idag... jäkla nordic gym-trams som inte märker ut pryttlarna riktigt. Så mina tidigare resultat i benpress o vadpress är alltså dubbelt så mkt som jag själv trodde o med andra ord tar jag en bit över 100kg i vadpressen... ska prova o maxa ut o se vad jag tar på vaderna nästa benpass.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-10, 20:32   #101
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Kvällens träningspass:

Mål: Försöka vinna tillbaka motivationen
Muskelgrupp: Bröst o triceps
Motivation: Den har jag visst joddlat bort..

Bröst:
Rotatorcuff-grejs: Gjorde mer något som liknade stretching i väntan på att smithen skulle bli ledig
Bröstpress i maskin (uppvärmning o tidsfördriv): 1 set [8 x 30kg]
Bänkpress i smith: 1 set [8 x 40kg], 1 set [8 x 50kg], 1 set [8 x 55kg]
Bröstpress i maskin: 1 set [8 x 60kg], 1 set [8 x 65kg], 1 set [6 x 70kg], 1 set [6 x 75kg] +15kg i ökning, o PB!!! jisses...

Triceps:
Repdrag över huvudet i cross (långsamma): 3 set [8 x 40kg]
Pushdowns med stång i cross (långsamma): 2 set [8 x 40kg], 1 set [6 x 40kg]

Bröst, igen:
Sittande flyes i maskin 1 set [8 x 50kg], 1 set [8 x 55kg], 1 set [6 x 60kg] +5kg ökning, o PB!

Summering:
Jisses vart tog min motivation vägen? Kände mig inte alls sugen på att gå till gymet idag. Tre dagars vila hade fått mig lat? I helv-e heller!!!

Smockat med folk idag! J-a gratisgym, är som värsta Mecka, folk bara vallfärdar dit efter jobbet. Tappade bara ännu mer motivation, skulle man ha försökt köra marklyft så hade man fått gå ut i lobbyn med stänger o vikt...

Bänkpressen kändes seg, hade nog knappt fixat 60kg kändes det som. Motivation noll. Sugen på att gå hem igen. Tills jag satte mig i bröstpressen. WTF?! Här tror jag det var Kre-Alkalynet som slog slint. Har aldrig fixat 70kg i den förut och nu gick t.o.m. 75kg skapligt, fick pressa lite för att få ihop stagen på sista reps, men jag hade fan fixat en 6'a på 80kg med. Å det i en maskin som är något mitt emellan bänkpress och hantelpress.

Tricepsen tog rätt mkt stryk dock, så blev rätt lugnt tricepspass. Fick dock fnatt o var tvungen att köra lite flyes innan jag gav mig o även där törstade jag efter o öka lite, även om sista repetitionen kopplade på triceps/axlar för att få ihop handtagen... weehoo, nu är jag på G igen!
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-10, 21:04   #102
Stumpis
Starkast i Lomma.
 
Stumpiss avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Ort: Lomma
Inlägg: 3 118
Tänkte väl det, du har väl inte gett upp...
Bra pass, speciellt med tanke på din låga motivation!
Stumpis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-10, 22:30   #103
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av Stumpis
Tänkte väl det, du har väl inte gett upp...
Bra pass, speciellt med tanke på din låga motivation!
Jo, detta var nog första riktiga motivationssvackan sedan jag började träna i januari. Men botemedlet är bara som min gamle fotbollstränare sa: "du ska äta boll, sova boll, rulla boll, promenera boll och fanemig skita boll!".
Nåja, han var iofs enögd och fullkomligt galen, men jag lever efter hans råd, tillbaka o pumpa!
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-12, 20:37   #104
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Kvällens träningspass:

Mål: Försöka hinna träna i huvudtaget, stressig kväll!
Muskelgrupp: Rygg först o främst... biceps om jag hinner
Motivation: Stressad! Viljan fanns där, men jag kom iväg alldeles för sent till gymet.

Uppvärmning:
Lite cykel i högt tempo ett par minuter för att få ut lite blodpumpning

Rygg:
Marklyft: 1 set [6 x 50kg], 1 set [6 x 60kg], 1 set [6 x 70kg], 1 set [2 x 80kg] +10kg ökning på 6 reps o PB på 80kg! wohoooo
Sittade rodd i maskin, brett/lågt grepp 3 set [8 x 65kg] +5kg ökning i alla set!
Latsdrag i maskin, brett grepp 3 set [8 x 65kg] +5kg ökning i alla set!
Sittande rodd i maskin högt/smalt grepp 3 set [8 x 40kg] tungt!
Latsdrag med V-handtag i hiss 3 set [6 x 45kg] +5kg ökning i alla set!

Biceps:
Skippad pga tidsbrist + att ryggpasset gick över förväntan

Summering:
Hohoho, vilket sjuhelvetes gott j-a träningspass!!!!! Förlåt om någon prälle läser detta, men jävlar i gatan!!!
Jag glömde komihåglappen hemma med vikterna på så jag hade ingen aning om vad jag körde sist för ryggövningarna. Lastade på vad jag tyckte såg lagom ut o sen köttade jag. Det gjorde ont! But life is pain, get used to it!

Men asså jag måste söka på Google på "marklyft +tortyr".
För nog fasiken uppfanns det som tortyrmetod under Finska vinterkriget eller något?!?

<galen finne> "LYFT!"
<fånge>"No please, no, not again, it hurts, I can no more!"
<galen finne>"Perkele, LYFT!!!"
<fånge>"No, no, please, I promise to tell the truth, no more marklyft!!"

__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-12, 21:22   #105
Jonna
Registered User
 
Jonnas avatar
 
Reg.datum: May 2003
Ort: Nkpg
Inlägg: 1 797
wohooo vilket kanonpass!

Men marklyft är inte tortyr, det är ju skönt
Har du frågat någon kunnig om hjälp med tekniken? Lätt att göra sig illa annars...
Jonna är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:54.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)