Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-05-11, 20:30   #1
Ekkoh
Registered User
 
Reg.datum: May 2009
Inlägg: 4
Hjälp med viktnedgång

Hej!

Jag har i hela mitt liv haft problem med att gå ner i vikt. Jag vänder mig nu till er och hoppas på hjälp.

180cm, 92kg, 23 år gammal. Räknade ut att jag gör av med 2700kcal.

Jag tränar regelbundet styrketräning, 5-6 ggr i veckan och går ut och går ett par gånger i veckan. Spelar golf på sommaren och bandy på vintern. Problemet jag besitter är att all fett tycks ha placerat sig kring buken.

Min dag ser ut som följer: Vaknar 07.00. Kontorsjobb mellan 08.30-17.00. Träning 18.00-19.00, sömn kring 23.00-00.00.

Kost:
Frukost: mörkt bröd, två skivor och ett glas juice.
Lunch: Äter tyvärr alltid ute. Lunch på diverse restaurang.
Middag: Hemlagad husmanskort, köttbullar&makaroner, kött&potatis etc.

Mellanmål om en frukt eller liknade förekommer, men sällan.
Mina portioner är inte stora.

Till min bakgrund hör att jag har spelat ishockey på hög nivå i hela mitt liv. Trots träningar om 8-10 pass i veckan, med sund kost, lyckades jag inte få bort de extrafett jag besitter på magen.


Jag förstår själv att energin jag tar i mig måste vara mer än den jag totalt sett gör av med. Men trots väldigt sund kost går jag inte ner i vikt, och all extravikt tycks ha hamnat kring buken.

Lider jag av väldigt dålig ämnesomsättning eller kan nånting annat vara problemet? All hjälp uppskattas...
Ekkoh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-11, 20:36   #2
tumme
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2009
Inlägg: 349
Citat:
Ursprungligen postat av Ekkoh Visa inlägg
Lider jag av väldigt dålig ämnesomsättning
Kan ju vara så men vad kan du göra åt saken? Alla är olika så det är tyvärr bara bita ihop. Även om det är rikigt pissigt, är själv en av dom där som inte fick über ämnesomsättning i tonåren.

"Men trots väldigt sund kost går jag inte ner i vikt"
Handlar inte tyvärr inte om det utan antalet kalorier, man kan bli smal på pizza och fet på celleri.

Senast redigerad av tumme den 2009-05-11 klockan 20:38.
tumme är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-11, 20:39   #3
Pontus H
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2009
Inlägg: 267
Läs deffguiden högst upp i "diet deff" forumet, du kanske käkar för mycket fett på morgonen eller för mycket kolhydrater på kvällen? om du följer den strikt så tror jag din mage kommer försvinna. (jag litar på en kille med 50 000+ inlägg ;/ )
Pontus H är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-11, 20:40   #4
Mourten
Broilerfjårtisen
 
Mourtens avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Kalmar AK / Sthlm
Inlägg: 3 931
Jag tycker de ser ut som du ligger lågt på proteinet, vilket är de näringsämne som brukar mätta bäst i förhållande till kcal. Kör tex lite äggvita på morgonen och skippa juicen.
Kör c-vitamin med vatten= 0 kcal.
__________________
RAW Styrkelyft + snyggträning, mkt bilder å filmer
Mourten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-11, 20:40   #5
Ekkoh
Registered User
 
Reg.datum: May 2009
Inlägg: 4
Citat:
Ursprungligen postat av Pontus H Visa inlägg
Läs deffguiden högst upp i "diet deff" forumet, du kanske käkar för mycket fett på morgonen eller för mycket kolhydrater på kvällen? om du följer den strikt så tror jag din mage kommer försvinna. (jag litar på en kille med 50 000+ inlägg ;/ )

Jag har läst den flera gånger, och har försökt följa den till fullo, men utan resultat. Något gör jag fel, otroligt fel, frågan är bara vad.
Ekkoh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-11, 20:51   #6
ThisIsTheOne
Two Three
 
ThisIsTheOnes avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 5 409
Måste du äta ute varje dag? När jag drog igång min deff i våras såg jag till att komponera alla mål själv. Det gav mig full kontroll på mitt intag och då är det svårt att misslyckas.
ThisIsTheOne är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-11, 20:52   #7
Ekkoh
Registered User
 
Reg.datum: May 2009
Inlägg: 4
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsTheOne Visa inlägg
Måste du äta ute varje dag? När jag drog igång min deff i våras såg jag till att komponera alla mål själv. Det gav mig full kontroll på mitt intag och då är det svårt att misslyckas.
Tyvärr måste jag äta ut varje dag då mitt yrke är utformat så.
Ekkoh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-11, 21:12   #8
Flexipop
Registered User
 
Flexipops avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Stockholm
Inlägg: 380
Räkna med att utemat är 1000 kcal bara där. Om du nu måste äta ute varje dag så får du nog dra ner på maten på kvällen.
Flexipop är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-11, 21:15   #9
Ekkoh
Registered User
 
Reg.datum: May 2009
Inlägg: 4
Citat:
Ursprungligen postat av Flexipop Visa inlägg
Räkna med att utemat är 1000 kcal bara där. Om du nu måste äta ute varje dag så får du nog dra ner på maten på kvällen.
Ligger verkligen en lunch på så många kcal?!

Ett axplock av vad jag äter ute: Thaimat - ris med kyckling, sushi, pasta med tillbehör osv. De blir inge McDonalds och liknade.
Ekkoh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-11, 21:30   #10
ThisIsTheOne
Two Three
 
ThisIsTheOnes avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 5 409
Citat:
Ursprungligen postat av Ekkoh Visa inlägg
Ligger verkligen en lunch på så många kcal?!

Ett axplock av vad jag äter ute: Thaimat - ris med kyckling, sushi, pasta med tillbehör osv. De blir inge McDonalds och liknade.
Thaimat på restaurang är definitivt inte kalorisnålt och det är ju inte pasta/ris heller. Om du måste käka ute, ät husmanskost och be om mindre portioner. Hoppa över grytor, såser och sånt.
ThisIsTheOne är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-11, 21:46   #11
Flexipop
Registered User
 
Flexipops avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Stockholm
Inlägg: 380
Thaimat på restaurang innehåller oftast massor med olja och socker. Riset är som sagt inte heller särskilt kalorisnålt. Thaimat med kokosmjölk/sås oljor och ris är nog i klass med en vanlig meny på McDonalds i kalorimängd.
Flexipop är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-11, 22:41   #12
kimpaa88
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 75
Prova äta mindre proteinrika mål oftare, ta bort restaurang måltiderna om det är möjligt och försök räkna ut hur mycket kalorier du får i dig dagligen, samt hur mycket du gör av med. Tror det underlättar om du äter fler mål och mindre portioner, samt höjer proteinnivån och sänker kolhydratintaget. Lycka till!
kimpaa88 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-11, 23:20   #13
14K
Registered User
 
14Ks avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Ort: Malmö
Inlägg: 2 164
Du äter helt enkelt för mycket, eller tränar för lite. Ändra något av det så ska du se på resultat. Om det inte handlar om nån sjukdom. Men testa först ändra på mat eller träning.
14K är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:51.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)