Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kosttillskott

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-02-27, 17:34   #1546
skaparn
Registered User
 
skaparns avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: Skellefteå
Inlägg: 10 296
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor Snuggles Visa inlägg
Jag förstår inte varför folk gnäller över smaken. Testade precis eaa fx naturell. Blandade i apelsinjuice och det smakar.... hör och häpna... apelsinjuice. Kanske en väldigt svag bitter eftersmak, men that's it. Det blandar iof ut sig jävligt dåligt, men det stör mig inte.
Blir nästan orolig att jag fått typ kalciumpulver istället för EAA.
Det verkar som att den nya versionen av EAA FX blandar lite sämre. Jag har alltid kört på deras naturell och nu när de ändrade lite på den så får man skak lite mer de gånger jag använder shaker. Oftast tycker dock att det enklaste är att bara he pulvret i munnnen och skölja ner. Shaker använder jag bara av logistiska skäl.
__________________
Citat:
adam400m kommer aldrig bli en ny Zyzz
skaparn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-27, 17:54   #1547
Doctor Snuggles
Pink belt
 
Doctor Snuggless avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Var du bor
Inlägg: 5 490
Citat:
Ursprungligen postat av skaparn Visa inlägg
Det verkar som att den nya versionen av EAA FX blandar lite sämre. Jag har alltid kört på deras naturell och nu när de ändrade lite på den så får man skak lite mer de gånger jag använder shaker. Oftast tycker dock att det enklaste är att bara he pulvret i munnnen och skölja ner. Shaker använder jag bara av logistiska skäl.
Det är lite bökigt innan gymmet dock att få in bara pulvret i käften. Iof kanske det skulle funka med en gammal vitaminburk...
__________________
Har någon varit riktigt långt även som beslutat att använda ens gå vill göra ser mer ut?
Doctor Snuggles är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-27, 17:57   #1548
Christyle
Registered User
 
Christyles avatar
 
Reg.datum: Mar 2009
Ort: Göteborg
Inlägg: 458
Kolozzeums EAA Sweet Peach var så himla god att man brukar käka direkt ur pulvret när man får lite sötsug
__________________
MUAY THAI/MMA FIGHTER
GLADIUS MMA/FMT/GÖTEBORG FIGHTER CENTRE

What doesn,t kills you only makes you stronger
Christyle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-27, 18:49   #1549
creperiet
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 1 529
Stimulerar EAA proteinsyntesen "jämnt" i alla skelettmuskler i hela kroppen, eller skiljer det sig beroende beroende på om man har belastat vissa muskler och på så vis har en (kraftigt) förhöjd bassyntes?

Som jag har fattat det finns en synergistisk akut effekt av EAA+styrketräning, men innebär det även att till exempel fenylalaninupptaget är bättre i quadriceps kommande 24 timmar efter ett avslutat hårt styrketräningspass? Other words; "tas aminosyrorna bättre till vara" i de muskler man har tränat, än de icke-belastade en tid efter träningen?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Landström Visa inlägg
Att ligga jävligt lågt i fettprocent har inte många fördelar... Man får inte ens ligga mer. Och skulle man få det så är det inte ens säkert att man orkar det...
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklew Visa inlägg
Jag har haft internet i 15år, mina krav för onanerande går upp avsevärt för varje år. Jag har passerat den ålder då jag kunde onanera till Mtv och inkorrekt fakta.
creperiet är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-27, 18:56   #1550
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 282
Den synergistiska effekten EAA+styrketräning gäller tränad muskulatur.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-27, 19:30   #1551
creperiet
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 1 529
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Den synergistiska effekten EAA+styrketräning gäller tränad muskulatur.
Jo, men vet man om det gäller under längre period efter än enbart den akuta effekten?

Säg att jag får "+10" i proteinsyntes i både triceps och quadriceps av intag av EAA i vila (ingen träning på säg 48tim). Går och kör skiten ur framsida lår och typ 20 timmar efter passet intar jag EAA igen. Får jag då större gensvar i quadriceps än i triceps, ex "+15"?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Landström Visa inlägg
Att ligga jävligt lågt i fettprocent har inte många fördelar... Man får inte ens ligga mer. Och skulle man få det så är det inte ens säkert att man orkar det...
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklew Visa inlägg
Jag har haft internet i 15år, mina krav för onanerande går upp avsevärt för varje år. Jag har passerat den ålder då jag kunde onanera till Mtv och inkorrekt fakta.
creperiet är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-27, 20:25   #1552
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 282
Den synergisktiska effekten av EAA+styrketräning är bara undersökt upp till tre timmar efter styrketräning. Då är den i alla fall likvärdig intag en timme efter passet.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-27, 20:35   #1553
CyberHamster
No great expectations please!
 
Reg.datum: Jul 2004
Ort: Uppsala
Inlägg: 197
Lättaste sättet att ta det tycker jag är att hälla en klunk vatten i munnen och sen i med pulvret i munnen och svälja sen skölja med vatten och svälja igen. ingen smak eftersom det flyter på vattnet i munnen och så sköljer man ner det lilla som blir kvar fort med den andra klunken vatten.

Kör Eaa Fx, surt som fan tycker jag.
__________________
Cyberhamsters träningsjournal
CyberHamster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-27, 22:50   #1554
Crocker
Registered BAWS!
 
Crockers avatar
 
Reg.datum: Oct 2009
Ort: Lulle
Inlägg: 5 555
Finns det någon studie på långsiktiga effekter på ex. hjärnan med att ständigt ha fria aminsyror i blodet?
Känns lite halvskumt.
Crocker är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-27, 23:14   #1555
Doctor Snuggles
Pink belt
 
Doctor Snuggless avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Var du bor
Inlägg: 5 490
Citat:
Ursprungligen postat av Crocker Visa inlägg
Finns det någon studie på långsiktiga effekter på ex. hjärnan med att ständigt ha fria aminsyror i blodet?
Känns lite halvskumt.
Det finns studier på iaf BCAA när det gäller hjärnskada, och hur det förbättrar nedsatt funktion. På råttor. Sedan så har människor visat sänkta nivåer av valin lång tid efter hjärnskada, och det har föreslagits att supplementering kan vara bra.
__________________
Har någon varit riktigt långt även som beslutat att använda ens gå vill göra ser mer ut?

Senast redigerad av Doctor Snuggles den 2010-02-27 klockan 23:20.
Doctor Snuggles är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-27, 23:25   #1556
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 282
Eventuell negativ påverkan på hjärnan av långtidssupplementering är inte klarlagd.

http://jn.nutrition.org/cgi/content/full/135/6/1531S
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-28, 01:09   #1557
way
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 464
Man måste ju bara hata när det finns "ej klarlagda" bieffekter på saker.
way är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-28, 10:57   #1558
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 282
Man kan inte bevisa att något är oskadligt. Om något är skadligt, kan man oftast lägga fram bevis för det, men att bevisa att något är oskadligt är en annan sak... även om det inte finns något som pekar på skadliga bieffekter i dag, hur skall man i dag kunna säga vad som visas i morgon? Det gäller allt, inte bara EAA.

Att hjärnan påverkas av aminosyror är det ingen tvekan om. Frågan är bara om stora mängder fria aminosyror under lång tid har någon skadlig påverkan. Det vet man inte, och det är inte något som man kan få "naturligt", så vem vet om vi är skapta för att tåla det utan biverkningar?
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-28, 15:08   #1559
way
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 464
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att hjärnan påverkas av aminosyror är det ingen tvekan om. Frågan är bara om stora mängder fria aminosyror under lång tid har någon skadlig påverkan. Det vet man inte, och det är inte något som man kan få "naturligt", så vem vet om vi är skapta för att tåla det utan biverkningar?
På vilket sätt påverkas hjärnan?
way är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-28, 15:09   #1560
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 282
En enorm mängd sätt. Klicka länken i inlägg 1556 för exempel.

Och http://jn.nutrition.org/cgi/content/full/135/6/1539S

Aktivering av neurotransmittorer, serotonin och katekolaminer, t ex. Dessa i sin tur påverkar hormoner och andra signalmekanismer, som i sin tur påverkar allt från välbefinnande till kognition.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:10.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)