Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-03-19, 09:46   #166
Wain
Three apples high and rising
 
Wains avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 894
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Du låter lite självgod och ytlig. EQ är viktigare helt klart.
Du anser att det är ytligt att tycka intelligens är den absolut viktigaste egenskapen hos sin partner?

EQ är ett flumpåhitt och har ingen betydelse.
__________________
Mr. Dad-bod
Wain är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-19, 09:49   #167
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Ja, det tycker jag nog. Jag står upp för den dumma människan.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-19, 11:31   #168
wintersnowdrift
special snowflake
 
wintersnowdrifts avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Ort: Obygden
Inlägg: 3 163
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Ja, det tycker jag nog. Jag står upp för den dumma människan.
Världen hade antagligen varit rätt så förskräcklig om alla hade skyhögt IQ (for realz) men alla har nog egenskaper hos en partner som man inte vill kompromissa på, som liksom är grunden i varför man tänder på någon. Jag tycker inte man ska behöva skämmas för det, oavsett om det är intelligens, stora bröst eller matchande kinks.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
Brevis esse laboro, obscurus fio
wintersnowdrift är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-19, 12:13   #169
BelowAverage
Kärvt maskulin
 
BelowAverages avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 1 000
Hypotetisk idealpartner behöver inte ens vara särskilt intelligent, mest befinna sig ungefär på samma nivå som mig är väl egentligen det jag menar med "klipsk".
Jag skulle inte uppskatta en kvinna som var så smart att jag relativt henne blir dum. Och någon som är tokdum relativt mig går också bort. Tänker mest att någotsånär lik intelligens gör att man får ömsesidigt givande dialog, och i mitt fall är det just dialogen som är det viktiga, intelligens är mest en gate-keeper.
__________________
Do I have potential?
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.
BelowAverage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-19, 13:10   #170
mulliy
Registered User
 
mulliys avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 179
Smart
Petite
Fina ben
Träningsintresserad
Hälsointresserad
Inte bry sig om sociala medier/sin telefon
Vara rätt så opretentiös

Stort plus om hon har någorlunda bolltalang

Dom två sista punkterna tar bort säkert 95% av alla kandidater. Good times.
mulliy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-19, 15:59   #171
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 231
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Ja, det tycker jag nog. Jag står upp för den dumma människan.
+1. Jag brukade ogilla dumma människor, men jag har kommit till ro med att jag inte är så jäkla smart själv, och att dumma människor är varmare, trevligare och kan föra en konversation istället för en kukmätning om vem som är smartast förklädd till konversation.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-19, 16:13   #172
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Varför är intelligens så viktigt för alla/många av er? Är det verkligen en Big deal om hon/han är lite halvkorkad? Är ni så rädda för att förlora en omgång par mot par trivial pursuit på parmiddag eller vad kommer det här ifrån?
Varför är [sätt in vad du än attraherad av] så viktigt för dig? Du verkar som många andra göra misstaget att tro att attraktion handlar om ett medvetet val. Du låter lite som snubben här på forumet som nyligen skrev att jag borde nöja mig med tjejer i min egen liga (att han sade emot sig själv senare i samma inlägg och sa att jag INTE borde dejta tjejerna som jag är ointresserad av förtäljer inte historien). Man kan inte "nöja" sig attraktionsmässigt. Känns det inte rätt så gör det inte.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-19, 18:48   #173
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
Världen hade antagligen varit rätt så förskräcklig om alla hade skyhögt IQ (for realz) men alla har nog egenskaper hos en partner som man inte vill kompromissa på, som liksom är grunden i varför man tänder på någon. Jag tycker inte man ska behöva skämmas för det, oavsett om det är intelligens, stora bröst eller matchande kinks.
Hmm.. okej då. Får ta tillbaka det jag sa till Wain. Har kanske mest dåliga erfarenheter då jag själv känt mig otillräcklig i vissa sammanhang. Har varit på fester där nästan alla varit smarta och jag känt mig som en liten myra, och då har jag känt att det liksom inte klickar fast jag väldigt gärna skulle vilja umgås med dessa människor för att de var så himla snälla. Då har jag väl tyckt att dessa människor är ytliga eftersom de förmodligen inte hade velat umgås med mig.

Men det är väl stor skillnad när det kommer till att det ska klicka i en relation.

Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
VMan kan inte "nöja" sig attraktionsmässigt.
Wohoo! Då ska jag satsa på Imogen Poots.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-19, 19:14   #174
Analbumcover
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2019
Inlägg: 30
Ingen ljugare

Bra på att laga mat

Tycka jag är snygg

Själv vara snygg

Behöver inte vara intelligent, sålänge hon inte är så smart att hon gör slut med mig när hon inser att jag är en lat jävel som inte går ut med sopor eller städar

Gillar att städa
Analbumcover är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-19, 19:27   #175
Aryt
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Götet :)):
Inlägg: 380
Citat:
Ursprungligen postat av Mell Visa inlägg
Vill du att din partner ska ha sådana här förmågor eller inte?

Fluid intelligence (Gf) includes the broad ability to reason, form concepts, and solve problems using unfamiliar information or novel procedures.
Crystallized intelligence (Gc) includes the breadth and depth of a person's acquired knowledge, the ability to communicate one's knowledge, and the ability to reason using previously learned experiences or procedures.
Quantitative reasoning (Gq) is the ability to comprehend quantitative concepts and relationships and to manipulate numerical symbols.
Reading and writing ability (Grw) includes basic reading and writing skills.
Short-term memory (Gsm) is the ability to apprehend and hold information in immediate awareness, and then use it within a few seconds.
Long-term storage and retrieval (Glr) is the ability to store information and fluently retrieve it later in the process of thinking.
Visual processing (Gv) is the ability to perceive, analyze, synthesize, and think with visual patterns, including the ability to store and recall visual representations.
Auditory processing (Ga) is the ability to analyze, synthesize, and discriminate auditory stimuli, including the ability to process and discriminate speech sounds that may be presented under distorted conditions.
Processing speed (Gs) is the ability to perform automatic cognitive tasks, particularly when measured under pressure to maintain focused attention.
Decision/reaction time/speed (Gt) reflects the immediacy with which an individual can react to stimuli or a task (typically measured in seconds or fractions of seconds; it is not to be confused with Gs, which typically is measured in intervals of 2–3 minutes). See Mental chronometry.

Intelligens (G) är också bara en faktor - de underliggande faktorerna ovan är högkorrelerade med varandra (0.75 - 0.90 i r). Det vill säga, troligtvis är du bra på alla dessa eller så är du mindre bra på alla dessa. Att vara låg i många av dessa kan ni nog förstå själva att det skapar rätt så mycket utmaningar i livet inom ganska många olika områden...
Du missade den viktigaste intelligensen - EQ - den så kallade emotionella intelligensen, eller emotionella "IQ" om ni så vill.
Mycket viktig i dagens samhälle, med samarbeten etc.


Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
+1. Jag brukade ogilla dumma människor, men jag har kommit till ro med att jag inte är så jäkla smart själv, och att dumma människor är varmare, trevligare och kan föra en konversation istället för en kukmätning om vem som är smartast förklädd till konversation.
Med tanke på komikers begåvningsnivå känns ditt argument lite snett.
Det är smarta grabbar. (Kvinnor är i regel inte roliga.)

Senast redigerad av Aryt den 2019-03-19 klockan 19:31.
Aryt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-19, 19:31   #176
rosto
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 140
Det är väldigt få, om ens någon, som har efterfrågat egenskaper som ömhet, värme, tillgivenhet och tröst. Vad kan detta bero på?
rosto är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-19, 19:32   #177
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Citat:
Ursprungligen postat av rosto Visa inlägg
Det är väldigt få, om ens någon, som har efterfrågat egenskaper som ömhet, värme, tillgivenhet och tröst. Vad kan detta bero på?
Det ingår i "snäll".
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-19, 19:33   #178
wintersnowdrift
special snowflake
 
wintersnowdrifts avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Ort: Obygden
Inlägg: 3 163
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Hmm.. okej då. Får ta tillbaka det jag sa till Wain. Har kanske mest dåliga erfarenheter då jag själv känt mig otillräcklig i vissa sammanhang. Har varit på fester där nästan alla varit smarta och jag känt mig som en liten myra, och då har jag känt att det liksom inte klickar fast jag väldigt gärna skulle vilja umgås med dessa människor för att de var så himla snälla. Då har jag väl tyckt att dessa människor är ytliga eftersom de förmodligen inte hade velat umgås med mig.

Men det är väl stor skillnad när det kommer till att det ska klicka i en relation.
.
Men, varför skulle de inte vilja umgås med dig? Om jag tar mig själv som exempel så kanske jag framstår som dryg på nätet, och kan ta ganska mycket plats IRL, men det trevligaste jag vet är att få sitta ner och ta del av en annan människas tankar. Jag tror att alla kan känna mindervärdeskomplex (jag också, ofta!), men att någon är mer välutbildad eller allmänbildad eller har högre IQ betyder inte att du eller jag är mindre intressant som människa än vad den personen är.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
Brevis esse laboro, obscurus fio

Senast redigerad av wintersnowdrift den 2019-03-19 klockan 19:34.
wintersnowdrift är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-19, 20:15   #179
Aryt
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Götet :)):
Inlägg: 380
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
Men, varför skulle de inte vilja umgås med dig? Om jag tar mig själv som exempel så kanske jag framstår som dryg på nätet, och kan ta ganska mycket plats IRL, men det trevligaste jag vet är att få sitta ner och ta del av en annan människas tankar. Jag tror att alla kan känna mindervärdeskomplex (jag också, ofta!), men att någon är mer välutbildad eller allmänbildad eller har högre IQ betyder inte att du eller jag är mindre intressant som människa än vad den personen är.
Du kan lägga till "nedlåtande" till listan, för det där tände några varningslampor.
Aryt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-19, 21:07   #180
Mell
Registered User
 
Mells avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 424
Citat:
Ursprungligen postat av Aryt Visa inlägg
Du missade den viktigaste intelligensen - EQ - den så kallade emotionella intelligensen, eller emotionella "IQ" om ni så vill.
Mycket viktig i dagens samhälle, med samarbeten etc.
I de akademiska ramverk som är uppbyggda inom psykometri så råder det i princip konsensus om att EQ beskrivs genom en kombination av IQ (G) tillsammans med faktorer från femfaktorteorin (Big Five Personality Traits). Dvs att EQ skulle vara något som är separerat från IQ och de personlighetsegenskaper som jag beskrev i tidigare inlägg existerar ej.

En längre förklaring på varför så är fallet kan du få om du tittar på detta klipp (tror det räcker med om du tittar 10-15 minuter från och med där jag satte starten på klippet):

https://youtu.be/D7Kn5p7TP_Y?t=3211

Kort sammanfattning av videon; om du vill förklara hur bra någon är på något och du har personlighetsegenskaperna och IQ som predikterande variabler i en sån ekvation så kommer inte prediktionen bli bättre om du lägger till EQ till den ekvationen. Slutsatsen är att EQ förklaras av de ramverk vi redan har, dvs det existerar inte utan är ett dåligt sätt att beskriva en persons egenskaper relativt de ramverk vi har idag att beskriva en person med.
Mell är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:27.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)