Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Tävlingsforum > Tävlande/aktiva

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-03-17, 17:00   #3196
Phasio
Registered User
 
Phasios avatar
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Falkenberg i Halland
Inlägg: 1 557
Citat:
Ursprungligen postat av bubbe Visa inlägg
Kan mycket väl vara en inflammation som trycker på någon av nerverna. Jag tycker omväxlande kyla, värme, ipren gel/voltaren gel, samt smärtlindrande kan hjälpa innan träning massor av linnex. Idag åkte jag till träningen med en riktigt upphettad riskudde på höger axel, samt två st micrade armbågsvärmare.

Värme har jag för mig man ska vara lite försiktig med så länge det gör ont eftersom svullnaden kan öka.

Du kan fortfarande träna men absolut inget som känns på något vis i armbågen.


Ang ryggen låter det inte riktigt likt även om det är i samma område då jag får ont ffa av tunga knäböj där stången inte har legat riktigt still.


Skicka PM så fort du bestämt dig för att prova på styrkelyft

Okej, det enda jag har tagit det är hästlinement . Men jag har haft tankarna på att köra med linnex. Okej jag kommer inte ihåg just nu om jag fortfarande får ont i ryggen vid knäböj. Orsaken till varför jag tror att jag fick det är att man körde tungt och att man höll stången väldigt smalt plus att man spände sig mycket i hela ryggen för att få stabiliteten under utförandet.

Ser du mig så vet du vem jag är, Jag har tränat många år på tullbro innan, till och med innan du kom dit tror jag jag har för mig att jag började där för ungefär 8-9 år sedan när man var 15-16 nått. Jag har fått förfrågan många gånger men det har aldrig riktigt blivit något utav det. Jag ligger ungefär mitt i mellan tycker det både är kul att köra tungt samt reppa.

Jag la av för några årsen på tullbro 3 kanske eller lite mer när jag fick min skada i ländryggen efter en 2:a på 200 kg. Och efter det hade jag ett uppehåll på 2 år ungefär med lite seriösare träning. Efter det har jag både vart på motionshuset och nu är jag på klitte och tränar då vi får kort genom jobbet dit. Tycker det är helt okej där förutom att det inte finns så mycket (Hardcoretränare) och riktiga bänkställningar.

Mvh
Kristian
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av LadyInsane Visa inlägg
Varför tungt om två veckor? Kämpa på, man blir inte stark av att köra lätt och explosivt, det gör man i kombination med tung mark.
Min träningsjournal

Senast redigerad av Phasio den 2009-03-17 klockan 17:02.
Phasio är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-17, 20:27   #3197
bubbe
My boobs are Ok
 
bubbes avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 11 826
Böj

Uppvärmning 20,70,3x120,3x140,3x160,3x190

På med knälindor
210kgx1
225kgx1
235kgx1

Hugger i vänsterknät titt som tätt men med lindor på så är det helt stabilt. Lite känningar i korsryggen på högersida pga en dålig böj förra veckan. Får lov att stretcha röven så kommer det att släppa.

Sen blev det lite bicepscurl, inte säker på vikterna men troligtvis väger den raka curlstången 15kg?????

25kgx6
35kgx6
40kgx6 (ont i höger armbåge )

Ett pass fylld av gamla och nya skador. Tyvärr hann jag inte mer då jag hade ytterliggare ett möte att närvara på.
bubbe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-17, 20:41   #3198
bubbe
My boobs are Ok
 
bubbes avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 11 826
Citat:
Ursprungligen postat av Phasio Visa inlägg
Ser du mig så vet du vem jag är, Jag har tränat många år på tullbro innan, till och med innan du kom dit tror jag jag har för mig att jag började där för ungefär 8-9 år sedan när man var 15-16 nått. Jag har fått förfrågan många gånger men det har aldrig riktigt blivit något utav det. Jag ligger ungefär mitt i mellan tycker det både är kul att köra tungt samt reppa.

Jag la av för några årsen på tullbro 3 kanske eller lite mer när jag fick min skada i ländryggen efter en 2:a på 200 kg. Och efter det hade jag ett uppehåll på 2 år ungefär med lite seriösare träning. Efter det har jag både vart på motionshuset och nu är jag på klitte och tränar då vi får kort genom jobbet dit. Tycker det är helt okej där förutom att det inte finns så mycket (Hardcoretränare) och riktiga bänkställningar.

Mvh
Kristian
Kanske har vi gått om varann? jag tränade på klitterbadet innan jag började på tullbro för 4 år sen. I vilket fall om du känner dig frisk i kroppen igen så skulle det vara jättekul att få ner en riktigt stark kille så vi kunde få ihop ett styrkelyftslag. Om Markus hänger på också så får vi ju någon att tracka ner på också.
bubbe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-17, 21:14   #3199
doommessiah
Registered User
 
doommessiahs avatar
 
Reg.datum: Apr 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 319
Citat:
Ursprungligen postat av bubbe Visa inlägg

Sen blev det lite bicepscurl, inte säker på vikterna men troligtvis väger den raka curlstången 15kg?????

25kgx6
35kgx6
40kgx6 (ont i höger armbåge )
Biceps är en fin muskel

Jag hörde att det var lite dåligt med förstärkta sängar för extrafeta SL:are, så vi får väl ta ölandet en annan gång...skall dock bli skojj att klova och träna
__________________
Korv är gott! Tårta är gott! Korvtårta måste vara Jättegott!!!
doommessiah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-17, 21:37   #3200
Phasio
Registered User
 
Phasios avatar
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Falkenberg i Halland
Inlägg: 1 557
Citat:
Ursprungligen postat av bubbe Visa inlägg
Kanske har vi gått om varann? jag tränade på klitterbadet innan jag började på tullbro för 4 år sen. I vilket fall om du känner dig frisk i kroppen igen så skulle det vara jättekul att få ner en riktigt stark kille så vi kunde få ihop ett styrkelyftslag. Om Markus hänger på också så får vi ju någon att tracka ner på också.

Jaha okej, ja jag vet inte hur många månader vi kan ha vart på tullbro ihop. Kanske runt ett halvår. Okej så det är fortfarande svårt med att få ihop tillräckligt med folk till ett lag. Krävs det 6 eller 4 personer eller hur e det?

E det du, Gerry, En som heter Joakim tror jag, tävlar Per fortfarande?
Saknas det 2 för att få ihop ett lag?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av LadyInsane Visa inlägg
Varför tungt om två veckor? Kämpa på, man blir inte stark av att köra lätt och explosivt, det gör man i kombination med tung mark.
Min träningsjournal
Phasio är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-17, 21:38   #3201
bubbe
My boobs are Ok
 
bubbes avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 11 826
Citat:
Ursprungligen postat av doommessiah Visa inlägg
Biceps är en fin muskel

Jag hörde att det var lite dåligt med förstärkta sängar för extrafeta SL:are, så vi får väl ta ölandet en annan gång...skall dock bli skojj att klova och träna
Ja tyvärr.

Jag hittade 59ans bed and breakfast för 300kr om det finns intresse.
bubbe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-17, 21:42   #3202
bubbe
My boobs are Ok
 
bubbes avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 11 826
Citat:
Ursprungligen postat av Phasio Visa inlägg
Jaha okej, ja jag vet inte hur många månader vi kan ha vart på tullbro ihop. Kanske runt ett halvår. Okej så det är fortfarande svårt med att få ihop tillräckligt med folk till ett lag. Krävs det 6 eller 4 personer eller hur e det?

E det du, Gerry, En som heter Joakim tror jag, tävlar Per fortfarande?
Saknas det 2 för att få ihop ett lag?
Vi har ett bänkpresslag, Jocke, Fredde och jag. Gerry hoppar in ifall det är någon sjuk etc. Per har inte tävlat något på länge.

Jag försöker ju komma igång med styrkelyftandet, sen har vi en ny kille Daniel. Saknas gör det på en person (det krävs minst 3 för ett lag) men det bästa är att vara ett par extra lyftare som tävlar samtidigt. Man tar alltid de tre lyftare med högst poäng per omgång in i serietabellen.
bubbe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-18, 09:54   #3203
MEGA_MAN
Resereited Uesr
 
MEGA_MANs avatar
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 1 346
Citat:
Ursprungligen postat av bubbe Visa inlägg
Kanske har vi gått om varann? jag tränade på klitterbadet innan jag började på tullbro för 4 år sen. I vilket fall om du känner dig frisk i kroppen igen så skulle det vara jättekul att få ner en riktigt stark kille så vi kunde få ihop ett styrkelyftslag. Om Markus hänger på också så får vi ju någon att tracka ner på också.
Hmm, här smids det planer.... Men det låter nice
MEGA_MAN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-19, 18:11   #3204
bubbe
My boobs are Ok
 
bubbes avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 11 826
bänk och ploj

Uppvärmning 200km/t på 20kg, 50, 80

Bänk + band (ett blått band runt bänken)
110kgx3
110kgx3
110kgx3 stopp
110kgx3 stopp

Sumomark
50,90,130 3x3, 170 2x3 bälte på.

Ryckböj med stång, ett gäng.

Enhands ryckböj med stång 3x2.
bubbe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-19, 19:00   #3205
Floddan
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Göteborg
Inlägg: 2 014
Enhandsryckböj med stång? Riktig sån starkeadolfträning!
Floddan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-19, 19:28   #3206
bubbe
My boobs are Ok
 
bubbes avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 11 826
Citat:
Ursprungligen postat av Floddan Visa inlägg
Enhandsryckböj med stång? Riktig sån starkeadolfträning!
Nja, mer rörlighet och bålträning.
bubbe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-19, 19:40   #3207
Floddan
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Göteborg
Inlägg: 2 014
Jag trodde redan du hade en stabil kagge..
Floddan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-22, 12:53   #3208
bubbe
My boobs are Ok
 
bubbes avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 11 826
Vår årliga klubbtävling i rawbänk löpte av igår.

Fick hjälp av GKK som kom ner till hallen, som tack blev det en blöt lyftarfest efteråt. Jag hoppas kilarna hittar tillbaka igen.


Vägde in på 110,3 (tack marabou ).

Uppvärmning på 20,50,90,120,140,155,162,5

Valde samma vikter som förra året.
170kg 3-0
175kg 3-0
180kg 3-0 tävlingspers utan tröja.

En mycket lyckad tävling, vi hade lyckats locka in sex stycken nybörjare som nog tyckte detta var riktigt roligt.

Oskar och Matte hjälpte till med dömning och Floddan klovade.

Film kommer om en stund.
bubbe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-22, 13:03   #3209
bubbe
My boobs are Ok
 
bubbes avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 11 826
Tränade lite sumomark efter bänken, men drog sönder någon del av bålmusklerna på höger sida, har ont när jag spänner bålen som i mark/knäböj snett bakåt.

Får se hur det utvecklar sig.
bubbe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-22, 13:35   #3210
sattersta
Registered User
 
satterstas avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Ort: Nyköping
Inlägg: 2 912
Citat:
Ursprungligen postat av bubbe Visa inlägg
Vår årliga klubbtävling i rawbänk löpte av igår.

Fick hjälp av GKK som kom ner till hallen, som tack blev det en blöt lyftarfest efteråt. Jag hoppas kilarna hittar tillbaka igen.


Vägde in på 110,3 (tack marabou ).

Uppvärmning på 20,50,90,120,140,155,162,5

Valde samma vikter som förra året.
170kg 3-0
175kg 3-0
180kg 3-0 tävlingspers utan tröja.

En mycket lyckad tävling, vi hade lyckats locka in sex stycken nybörjare som nog tyckte detta var riktigt roligt.

Oskar och Matte hjälpte till med dömning och Floddan klovade.

Film kommer om en stund.

Grattis till Pb, och nytt blod till klubben är inte heller dumt
Varav den sena rapporten vart det blött igår?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Oddjob Visa inlägg
stången har inte en chans.
sattersta är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:13.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)