Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kosttillskott

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-06-03, 15:19   #91
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
Citat:
Ursprungligen postat av Kischen Visa inlägg
Källa på att innehållet är ändrat?
+1

Att kreatinmonohydrat står först i innehållsförteckningen nu beror helt enkelt på att det är exakt lika mycket kreatin som trimetylglycin i produkten. DS kan därför bestämma själva vilken som ska stå först, och i de senare batcherna valde de kreatin. Detta har de redogjort för själva.
__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-08, 09:37   #92
patflat
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 32
Jag har införskaffat Craze med batchnummer som slutar på 85.

Har tidigare kört med Jack3d som jag är MYCKET nöjd med. Gillar stickningarna och det känns verkligen i kroppen att man har tagit "något".
Jag har nog kört med de flesta PWO-er som finns på marknaden.

Samma känsla fick jag ej av Craze.

Ändå märktes det mycket tydligt då jag tränade att kroppen hade ett mycket högt driv och energin var outtömlig.
Jag skulle bara kört ett lättare pass men smackade på med tunga vikter och det kändes hur bra som helst.
Efter ca: en och en halv timme så blev jag tvungen att avsluta träningen, ändå kändes det som jag kunde köra ytterligare en timme i samma takt men det skulle säkert bara vara kontraproduktivt.

En annan effekt jag märkte var att humöret var på topp. Jag kände mig mycket glad och social.
Effekten varade för mig i många timmar även efter träningen.
Problem kan vara att man övertränar och återhämtningen blir lidande, men har man lite pli på sig och vet när man ska sluta så bör det inte vara några problem.

Så mitt betyg blir:
★★★★★ av fem möjligt.

Om jag måste välja mellan mina favoriter som i dagsläget är Jack3d och Craze så hamnar de på delad förstaplats.
Jag kan tänka mig att varva mellan dessa två olika PWO-er.
Det kan säkert vara bra då Craze inte innehåller DMAA och ett upphåll från produkter som innehåller DMAA kan nog vara bra ibland.
patflat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-08, 09:40   #93
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
Citat:
Ursprungligen postat av patflat Visa inlägg
Jag har införskaffat Craze med batchnummer som slutar på 85.

Har tidigare kört med Jack3d som jag är MYCKET nöjd med. Gillar stickningarna och det känns verkligen i kroppen att man har tagit "något".
Jag har nog kört med de flesta PWO-er som finns på marknaden.

Samma känsla fick jag ej av Craze.

Ändå märktes det mycket tydligt då jag tränade att kroppen hade ett mycket högt driv och energin var outtömlig.
Jag skulle bara kört ett lättare pass men smackade på med tunga vikter och det kändes hur bra som helst.
Efter ca: en och en halv timme så blev jag tvungen att avsluta träningen, ändå kändes det som jag kunde köra ytterligare en timme i samma takt men det skulle säkert bara vara kontraproduktivt.

En annan effekt jag märkte var att humöret var på topp. Jag kände mig mycket glad och social.
Effekten varade för mig i många timmar även efter träningen.
Problem kan vara att man övertränar och återhämtningen blir lidande, men har man lite pli på sig och vet när man ska sluta så bör det inte vara några problem.

Så mitt betyg blir:
★★★★★ av fem möjligt.

Om jag måste välja mellan mina favoriter som i dagsläget är Jack3d och Craze så hamnar de på delad förstaplats.
Jag kan tänka mig att varva mellan dessa två olika PWO-er.
Det kan säkert vara bra då Craze inte innehåller DMAA och ett upphåll från produkter som innehåller DMAA kan nog vara bra ibland.
...på samma sätt som uppehåll från Craze definitivt är att rekommendera. Att PEA inte är dopingklassat innenär inte att det är utan risk/ofarligt, som du säkert förstår. Att du blir glad, humöret på topp osv signalerar att du har att göra med en kraftfull drog.
__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-08, 10:08   #94
patflat
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 32
Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath Visa inlägg
...på samma sätt som uppehåll från Craze definitivt är att rekommendera. Att PEA inte är dopingklassat innenär inte att det är utan risk/ofarligt, som du säkert förstår. Att du blir glad, humöret på topp osv signalerar att du har att göra med en kraftfull drog.
Copy that.

Jag vet mycket väl att detta är en omdiskuterad PWO.
Men det är ett val jag har gjort och jag hoppas jag inte kommer få några allvarliga men efter detta.
patflat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-08, 10:20   #95
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
Citat:
Ursprungligen postat av patflat Visa inlägg
Copy that.

Jag vet mycket väl att detta är en omdiskuterad PWO.
Men det är ett val jag har gjort och jag hoppas jag inte kommer få några allvarliga men efter detta.
Jag har gjort samma val Det är helt OK att ta risker om man gjort en vettig konsekvensanalys.
__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-08, 14:22   #96
loadout
Banned User
 
Reg.datum: May 2011
Ort: Jakobsberg
Inlägg: 161
Fick hem min burk i veckan, kört 3 pass. Fått sjukt bra effekt, tänkte att de va placebo först men när det gått bättre på dom 3 sist passen än vad de har gjort de senaste halv året så känns det som Craze biter rätt bra på mig. Hade sån jävla energi genom hela passet..
loadout är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-08, 15:07   #97
patflat
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 32
Thumbs up

Idag körde jag andra passet på Craze, eller det bör heta Crazy.

Jag körde även ett pass med Craze igår.

Jag har i ungefär en månads tid kört med Jacked 3d och tyck det har fungerat finfint.

Som jag skrev tidigare så märker man mer i kroppen i form av t.ex. stickningar då man har tagit Jacked eller liknande produkter som innehåller Beta-Alanin.
Någon sådan typ eller annan typ av uppenbar känsla är ej något jag upplever med Craze.

Känslan smyger sig på på ett mjukare sätt och jag skulle nog inte kunna urskilja den om jag inte hade vikterna på gymmet att ge mig på.
Ja, ni förstår kanske hur jag menar.
Orken känns som oändlig.
Jag fick avbryta passet två gånger idag för att fylla på med banan och Isolate.
Jag känner mig enormt fokuserad, och detta är även en känsla som jag tar med mig efter avslutat pass. Känslan verkar bestå i många timmar även efter träningspasset.

Jag var som en klocka på gymmet, Tick Tack, Tick Tack.
Humöret blir på topp. Småpratade med alla. Detta är något jag inte brukar göra.

Svettades som aldrig förr.
Efter en övning var avklarad så hoppade jag på nästa övning full med iver.
Ökade vikterna för varje set.

Att jag låter lyrisk har att göra med att jag är lyrisk.

Att det skulle råda någon slags placebo-effekt är helt uteslutet för mig.

Min förhoppning är att effekten inte kommer avta med tiden.

En fullständig recenssion kommer att kunna ges då hela burken är slut.

Värt att nämna är att jag har tagit 2 fulla skopor ca: 30-40 minuter innan träningen.

Jag har som sagt batchnummer som slutar på 85 på min burk.
De som säger att Craze med detta batchnummer är verkningslöst har kanske fått bottenskrapet i bingen som de fyller på burkarna med

Om det visar sig att denna produkt ger väldigt negativa biverkningar av allehanda slag så tycker jag ändå att det kan ha varit värt det.
Att få känna sig som en kung på gymmet och även att få må riktigt bra resten av dagen är värt väldigt mycket för mig.

Betyget blir återigen
★★★★★ av fem möjliga.

Stay Cool

Jag skulle gärna lagt in fler smileys i mitt inlägg men man är visst begränsad till 5 stycken. :-)
patflat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-08, 17:17   #98
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
Jag får låååååååångsam resistensutveckling av att köra Craze endast en gång i veckan så om du vill fortsätta ha maximal effekt är min rekommendation att du "hold your horses" så att säga.
__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-08, 18:48   #99
patflat
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 32
Question

Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath Visa inlägg
Jag får låååååååångsam resistensutveckling av att köra Craze endast en gång i veckan så om du vill fortsätta ha maximal effekt är min rekommendation att du "hold your horses" så att säga.
Vad tror du om metoden att varva mellan t.ex. Jacked 3D och Craze?

En vecka med den ena och en vecka med den andra.
Det bör ju inte råda någon korstolerans mellan DMAA och TMG.

Vad jag förstår så använder du Craze.
Hur doserar du?
Hur ofta tar du det?
Varvar du med någon annan PWO?
patflat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-08, 19:15   #100
loadout
Banned User
 
Reg.datum: May 2011
Ort: Jakobsberg
Inlägg: 161
Citat:
Ursprungligen postat av patflat Visa inlägg

Ändå märktes det mycket tydligt då jag tränade att kroppen hade ett mycket högt driv och energin var outtömlig.
Jag skulle bara kört ett lättare pass men smackade på med tunga vikter och det kändes hur bra som helst.
Efter ca: en och en halv timme så blev jag tvungen att avsluta träningen, ändå kändes det som jag kunde köra ytterligare en timme i samma takt men det skulle säkert bara vara kontraproduktivt.

En annan effekt jag märkte var att humöret var på topp. Jag kände mig mycket glad och social.
Effekten varade för mig i många timmar även efter träningen.
Problem kan vara att man övertränar och återhämtningen blir lidande, men har man lite pli på sig och vet när man ska sluta så bör det inte vara några problem.

Precis samma effekter som jag fick, helt otroligt nöjd. Dock blir det lätt överträning haha, armpasset idag blev väll en 2 timmar och oändliga set, sånt sjukt driv.
loadout är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-08, 21:27   #101
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
Citat:
Ursprungligen postat av patflat Visa inlägg
Vad tror du om metoden att varva mellan t.ex. Jacked 3D och Craze?

En vecka med den ena och en vecka med den andra.
Det bör ju inte råda någon korstolerans mellan DMAA och TMG.

Vad jag förstår så använder du Craze.
Hur doserar du?
Hur ofta tar du det?
Varvar du med någon annan PWO?
Korstolerans eller inte skulle jag verkligen inte rekommendera att köra på så starka stimulantia under längre perioder. Långtidsbiverkningarna är okända och det ligger nära till hands att anta att man kan utveckla psykiska tillstånd (ångest, depression) om man har en känslighet för det och kör på för hårt med den här typen av preparat. Att använda det kortare perioder för att klara sig igenom tuffa dietveckor är så långt jag sträcker mig. Jag har kört Craze en gång i veckan under kanske 6-8 veckor nu, endast fredagar. Jag är väldigt känslig för Craze och tar därför bara 2/3 skopa. Kombinerar den istället med mycket koffein för att få bra driv utan mer eufori, och för att det visar sig vara lättare för mig att ta mig igenom den krasch som dessvärre kommer när jag kör Craze. 2/3 skopa är utprovad för att jag nästan inte ska få negativa efterkänningar.

Jag mår kalas på högre doseringar men mår apa när den går ur kroppen. Dessutom börjar jag pyssla med annat på gymmet om jag doserar högre. Börjar snacka med folk osv. Det är inte därför jag är där. Alltså: avgränsad period, en gång i veckan, låg dosering. Och när dieten är slut är det finito.
__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-08, 21:48   #102
patflat
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 32
Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath Visa inlägg
Korstolerans eller inte skulle jag verkligen inte rekommendera att köra på så starka stimulantia under längre perioder. Långtidsbiverkningarna är okända och det ligger nära till hands att anta att man kan utveckla psykiska tillstånd (ångest, depression) om man har en känslighet för det och kör på för hårt med den här typen av preparat. Att använda det kortare perioder för att klara sig igenom tuffa dietveckor är så långt jag sträcker mig. Jag har kört Craze en gång i veckan under kanske 6-8 veckor nu, endast fredagar. Jag är väldigt känslig för Craze och tar därför bara 2/3 skopa. Kombinerar den istället med mycket koffein för att få bra driv utan mer eufori, och för att det visar sig vara lättare för mig att ta mig igenom den krasch som dessvärre kommer när jag kör Craze. 2/3 skopa är utprovad för att jag nästan inte ska få negativa efterkänningar.

Jag mår kalas på högre doseringar men mår apa när den går ur kroppen. Dessutom börjar jag pyssla med annat på gymmet om jag doserar högre. Börjar snacka med folk osv. Det är inte därför jag är där. Alltså: avgränsad period, en gång i veckan, låg dosering. Och när dieten är slut är det finito.
Ok, tack för inputen, den uppskattas verkligen.

Jag ska prova Craze de närmaste 6-7 träningspassen för att få en mer medel-bild av produkten.
Märker jag att drivet försvinner så tar jag nog en break på några pass.

Jag är heller ingen ungdom längre. Närmar mig 40 om nu det spelar någon större roll.

Bära eller brista.
patflat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-09, 22:03   #103
Kischen
Äger Strikt!
 
Kischens avatar
 
Reg.datum: Jun 2007
Ort: I en villaförort på stockholms södersida
Inlägg: 3 782
Jag har slutat använda craze. Ständiga småkrasher under passen kombinerat med en svag overklighetskänsla efter smakar inte bra.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Så kroppens energireserver, under en dag, för någon på 80 kg med 15% kroppsfett är alltså bara lite knappt 160 kcal?
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Var har jag räknat fel?
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Kunde jag ersätta alla träningens effekter med ett piller, skulle jag, och sitta hemma och spela datorspel och äta paj i stället.
Kischen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-10, 06:35   #104
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
Citat:
Ursprungligen postat av Kischen Visa inlägg
Jag har slutat använda craze. Ständiga småkrasher under passen kombinerat med en svag overklighetskänsla efter smakar inte bra.
Nu ska jag ju inte uppmuntra till blandmissbruk men min lösning var att "overrida" både småkrascherna och efterkraschen med shitloads of caffeine. Och tillräckligt låg dos Craze för att ffa efterkraschen inte skulle bli för jobbig.

Men som sagt. Gör inte det. Det är ju inte bra. Typ. Overklighetskänsla låter lite väl hårt tycker jag (seriöst nu).
__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.

Senast redigerad av Sheogorath den 2012-06-10 klockan 06:37.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-10, 08:18   #105
Kischen
Äger Strikt!
 
Kischens avatar
 
Reg.datum: Jun 2007
Ort: I en villaförort på stockholms södersida
Inlägg: 3 782
Svårt att förklara känslan på annat sätt. Det är subtilt men så upplever jag det.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Så kroppens energireserver, under en dag, för någon på 80 kg med 15% kroppsfett är alltså bara lite knappt 160 kcal?
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Var har jag räknat fel?
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Kunde jag ersätta alla träningens effekter med ett piller, skulle jag, och sitta hemma och spela datorspel och äta paj i stället.
Kischen är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:46.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)