Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kosttillskott

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-12-29, 22:36   #331
Fyllot
Banned User
 
Reg.datum: Jul 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 673
Citat:
Ursprungligen postat av Pepz Visa inlägg
helt sjukt
9 burkar är väl 400doser
om han tränar precis varje dag så tar han med andra ord drygt 4skopor per pass.. idioti.

han borde sluta innan något allvarligt händer.
Han har försökt sluta men han kan inte träna utan den....inget sug utan tydligen.


Citat:
Ursprungligen postat av blondyz Visa inlägg
Wat.

Har han aldrig provat att träna utan Craze?
Han har provat men det går inte, finns inget sug om han inte tar något innan. Han har försökt sluta men då har det gått 1 vecka så överdoserar han eftersom kroppen är inställd på att få sin dos annars blir den arg.
Fyllot är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-29, 22:40   #332
Pepz
Uggla
 
Pepzs avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 12 066
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllot Visa inlägg
Han har försökt sluta men han kan inte träna utan den....inget sug utan tydligen.


.
då kanske han ska sluta träna en period för att bli kvitt sitt beroende..
__________________
Don´t gör it
It´s not värt it
Pepz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-29, 23:48   #333
jasonmago
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 394
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllot Visa inlägg
Han har försökt sluta men han kan inte träna utan den....inget sug utan tydligen.




Han har provat men det går inte, finns inget sug om han inte tar något innan. Han har försökt sluta men då har det gått 1 vecka så överdoserar han eftersom kroppen är inställd på att få sin dos annars blir den arg.
Han har inte byggt upp hela sin träning AV eller PGA Craze. Det är t ex ingen pwo som fyllt hans glykogen-depåer och det är t ex ingen pwo som stimulerat hans proteinsyntes. Säg åt honom att skärpa till sig bara! Om man får sånna problem pga ett kosttillskott så är det dags att lägga ner det bara. Och att han skulle få något sorts "beroende" är bara skitsnack eller något som sitter i skallen. Skärpning nu
jasonmago är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-30, 07:56   #334
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
Citat:
Ursprungligen postat av jasonmago Visa inlägg
Han har inte byggt upp hela sin träning AV eller PGA Craze. Det är t ex ingen pwo som fyllt hans glykogen-depåer och det är t ex ingen pwo som stimulerat hans proteinsyntes. Säg åt honom att skärpa till sig bara! Om man får sånna problem pga ett kosttillskott så är det dags att lägga ner det bara. Och att han skulle få något sorts "beroende" är bara skitsnack eller något som sitter i skallen. Skärpning nu
Du vet inte vad du pratar om hör jag. Då brukar det vara rekommenderat att inte säga något.
__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-30, 12:43   #335
jasonmago
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 394
Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath Visa inlägg
Du vet inte vad du pratar om hör jag. Då brukar det vara rekommenderat att inte säga något.
Vad är det du hakade upp dig på...
jasonmago är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-30, 12:45   #336
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
Citat:
Ursprungligen postat av jasonmago Visa inlägg
Vad är det du hakade upp dig på...
Att så potent centralstimulantia som den i Craze verkligen är tillräckligt för att utveckla ett beroende. "Något som sitter i skallen" säger du. Just det. Ett beroende.
__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-30, 12:58   #337
jasonmago
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 394
Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath Visa inlägg
Att så potent centralstimulantia som den i Craze verkligen är tillräckligt för att utveckla ett beroende. "Något som sitter i skallen" säger du. Just det. Ett beroende.
Ja Jag kanske var luddig. Det jag menade var att själva kroppen inte bygger upp något "Måste ha för att fungera" rent fysiskt. Skulle han låta bli PWOn i säg 2-4 veckor så kanske han inte ens skulle sakna det sen, kanske.
jasonmago är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-30, 13:04   #338
Pepz
Uggla
 
Pepzs avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 12 066
Citat:
Ursprungligen postat av jasonmago Visa inlägg
Ja Jag kanske var luddig. Det jag menade var att själva kroppen inte bygger upp något "Måste ha för att fungera" rent fysiskt. Skulle han låta bli PWOn i säg 2-4 veckor så kanske han inte ens skulle sakna det sen, kanske.
många beroenden är psykiska..

men i det här fallet kan det vara så att han måste ha craze för att ens komma till normalnivå om han fukkat för hårt med sina signalsubstanser i hjärnan. dvs ett fysiskt beroende
__________________
Don´t gör it
It´s not värt it
Pepz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-30, 13:29   #339
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
Det kan aldrig bli någon bra gränsdragning mellan psykiska och fysiska beroenden eftersom hjärnan är ett organ. Det som sker med signalsubstanserna i hjärnan när man tillsätter eller tar bort en drog är ju som Pepz påpekar helt riktigt någonting fysiskt. Psykiska beroenden är också fysiska.
__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-30, 14:07   #340
blondyz
Registered User
 
blondyzs avatar
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 1 148
Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath Visa inlägg
Det kan aldrig bli någon bra gränsdragning mellan psykiska och fysiska beroenden eftersom hjärnan är ett organ. Det som sker med signalsubstanserna i hjärnan när man tillsätter eller tar bort en drog är ju som Pepz påpekar helt riktigt någonting fysiskt. Psykiska beroenden är också fysiska.
Nej. Psykiska beroenden är mentala, fysiska beroenden är fysiska. Rubbar du hjärnan, som mycket riktigt är ett organ så att den inte fungerar utan substansen är det ett fysiskt beroende.

Du kan däremot få fysiska symptom på psykiska beroenden i vissa fall, delvis pga. ändrat beteende osv men även pga. hur kroppen fungerar. Detta gör dock inte beroendet fysiskt, eftersom att substansens fysiska åverkan är irrelevant (i stora drag).

Det finns folk som får alla möjliga symptom, av alla möjliga beroenden som helt klart inte är fysiskt relevanta, men som ändå ådrar sig fysiska symptom. Är man fysiskt beroende är det i många fall inte ens en möjlighet att sluta utan nedtrappning, substitut och en allmänt vedervärdig och långdragen process.
blondyz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-30, 14:20   #341
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
Citat:
Ursprungligen postat av blondyz Visa inlägg
Nej. Psykiska beroenden är mentala, fysiska beroenden är fysiska. Rubbar du hjärnan, som mycket riktigt är ett organ så att den inte fungerar utan substansen är det ett fysiskt beroende.

Du kan däremot få fysiska symptom på psykiska beroenden i vissa fall, delvis pga. ändrat beteende osv men även pga. hur kroppen fungerar. Detta gör dock inte beroendet fysiskt, eftersom att substansens fysiska åverkan är irrelevant (i stora drag).

Det finns folk som får alla möjliga symptom, av alla möjliga beroenden som helt klart inte är fysiskt relevanta, men som ändå ådrar sig fysiska symptom. Är man fysiskt beroende är det i många fall inte ens en möjlighet att sluta utan nedtrappning, substitut och en allmänt vedervärdig och långdragen process.
Jag tycker bara du argumenterar för det jag säger: att det inte finns någon vettig gränsdragning. "Det mentala" medieras ju av signalsubstanser som är precis det som påverkas vid alla beroenden; det är ju det som skapar beteendeförändringar och cravings.
__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-30, 14:39   #342
smocken
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 137
Jag har provat många pwo's i mitt liv, och jag köpte mig en burk craze och jag har en stor tolerans imot stim från pwo's kaffe m.m.
Men jag har nog aldrig mått så dåligt psykiskt som jag gjorde av craze från förmiddag fram till sen natt hade jag gråten i halsen hjärtat rusa och jag mådde rent skit.

Jag tänkte bara va fan är dettta sen försökte jag återigen ta craze fast mindre dos några ggr men i helvete att det gick, gav bort burken till en snubbe som den funkade bra för.
Vetifan vad det är i craze som gör att man mår skit psykiskt! fi fan aldrig mer.
Jag har liksom tagit 3-4 olika pwo's samtidigt och har aldrig upplevt detta helvete.

Så med andra ord säg till din polare att byta pwo och lägga ner craze!
smocken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-30, 23:40   #343
grisbil3n
nöff nöff, tut tut!
 
grisbil3ns avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 3 808
Köpte en burk för några dagar sedan och testade två skopor innan passet idag. Fick en ordentlig jävla skjuts, bättre än på Jack3d. Ingen krasch heller, men det kanske kommer efter några försök. Bästa i sammanhanget var nog att jag blev kvitt min vätskeretention som suttit i sen ett par veckor tillbaka, och då har jag testat o dricka massa vatten, ett dricksglas sprit , noll kolhydrater osv. Kul!
grisbil3n är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-31, 00:29   #344
smocken
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 137
Det funkar super för visa och inte alls för andra och vissa får som mig värsta problemet psykiskt av det.
smocken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-31, 23:07   #345
Oldschool
Banned User
 
Oldschools avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Inlägg: 8
Jag brukade dyrka Crack och Jack3d, mina pass blev tammefan dubbelt så bra med dom. Minns hur jag förra sommaren ökade 30kg i bänken på bara några veckor efter jag börjat med crack. Känslan man fick efteråt var beroendeframkallande, kände sig ju tammefan nästan nerknarkad, framåt och energisk som fan, motiverad till allt möjligt.

Sedan förbjöds det så då skaffade jag mig craze i hopp om samma effekt - NOPE, icke sa nicke, blev dålig i magen under passen och efteråt blev jag ärligt talat helt deprimerad, all livslust försvann, livet kändes meningslöst, kände någon form av stress i kroppen och hade inte lust att göra ett skit, ville inte ens äta efter passen.

Kommer aldrig mer beställa craze, jävla skitprodukt.
Oldschool är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:04.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)