Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2012-11-02, 17:26   #301
Dalalyfta
Banned User
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 58
Citat:
Ursprungligen postat av mycketbrännvin Visa inlägg
Jag är ingen kemist, men vad skiljer pwo så mycket från varandra? Innehåller inte alla typ kreatin,koffein,argininin+andra konstigheter?
Känns spontant som att du inte ens orkar googla.
Svaret är nej.

sitter här och är crazad, känner mig så där skön i kroppen, tanken är att jag ska gå och träna snart
Dalalyfta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-06, 12:31   #302
blondyz
Registered User
 
blondyzs avatar
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 1 148
Kan konstatera att de ändrat smaken iaf.. Stor skillnad åt det bättre hållet på en nyligen inköpt burk som öppnades igår. Inte alls lika besk/gummiaktig eftersmak. Grape gäller detta.

Vad gäller effekt så har jag bara kört med "nya" ett pass, men jag märkte ingen skillnad jämfört med den ursprungliga versionen. Dock tycker jag det är skumt att de inte nämner något om ändrad formula eller något.
blondyz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-07, 09:26   #303
Zer4
Registered User
 
Zer4s avatar
 
Reg.datum: Aug 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 35
Första burken Craze jag köpte (antagligen gammal batch) funkade utmärkt, därefter vid andra burken slutade den fungera nästan helt (vet ej batch). Jag tror faktiskt inte att detta med att man bytt ut en typ av kreatin är den främsta orsaken till reducerad effekt, snarare att man inte har uppehåll mellan sina burkar som resulterar i ökad tolerans mot dessa (lång process med receptorer m.m).

Då Craze inte fungerar längre för mig (kanske på morgonen med extremt tom mage), så har jag börjat på en ny som heter Hyper 4D, som faktiskt både smakar och ger en liknande känsla av vad Jack3D gjorde. Efter man tar två skopor sånt befinner man sig i gymmens himmelrike, euforin på topp och vill inte annat än att maxa bänken !
Zer4 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-07, 14:35   #304
blondyz
Registered User
 
blondyzs avatar
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 1 148
Citat:
Ursprungligen postat av Zer4 Visa inlägg
Första burken Craze jag köpte (antagligen gammal batch) funkade utmärkt, därefter vid andra burken slutade den fungera nästan helt (vet ej batch). Jag tror faktiskt inte att detta med att man bytt ut en typ av kreatin är den främsta orsaken till reducerad effekt, snarare att man inte har uppehåll mellan sina burkar som resulterar i ökad tolerans mot dessa (lång process med receptorer m.m).

Då Craze inte fungerar längre för mig (kanske på morgonen med extremt tom mage), så har jag börjat på en ny som heter Hyper 4D, som faktiskt både smakar och ger en liknande känsla av vad Jack3D gjorde. Efter man tar två skopor sånt befinner man sig i gymmens himmelrike, euforin på topp och vill inte annat än att maxa bänken !
Nja, de har väl inte ändrat några ingredienser. Isåfall har de fyllt ut med mer kreatin, pulvret ser ljusare ut också.
blondyz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-07, 15:26   #305
Zer4
Registered User
 
Zer4s avatar
 
Reg.datum: Aug 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 35
Citat:
Ursprungligen postat av blondyz Visa inlägg
Nja, de har väl inte ändrat några ingredienser. Isåfall har de fyllt ut med mer kreatin, pulvret ser ljusare ut också.
Okey! Möjligen ännu en bidragande orsak, minskad koncentration per portion, vilket resulterar i att man får ta fler skopor för samma effekt
Zer4 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-07, 17:10   #306
Gober
Surgubbe
 
Gobers avatar
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 5 511
Citat:
Ursprungligen postat av Zer4 Visa inlägg
Okey! Möjligen ännu en bidragande orsak, minskad koncentration per portion, vilket resulterar i att man får ta fler skopor för samma effekt
Man bygger upp tolerans mot alla pwos. Det är väl snarare det som händer efter att du tryckt i dig en burk.
Gober är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-07, 18:06   #307
Dalalyfta
Banned User
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 58
Hatar det illamåendet som kommer efter en periods crazande. igår kunde jag inte gå utanför dörren. men är man beroende så är man
Dalalyfta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-07, 18:32   #308
Gober
Surgubbe
 
Gobers avatar
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 5 511
Citat:
Ursprungligen postat av Dalalyfta Visa inlägg
Hatar det illamåendet som kommer efter en periods crazande. igår kunde jag inte gå utanför dörren. men är man beroende så är man
Skärp dig.
Gober är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-07, 19:20   #309
blondyz
Registered User
 
blondyzs avatar
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 1 148
Citat:
Ursprungligen postat av Gober Visa inlägg
Man bygger upp tolerans mot alla pwos. Det är väl snarare det som händer efter att du tryckt i dig en burk.
Har använt craze sedan den kom ut, inte märkt någon skillnad alls förrens på senaste burken, där smaken med all säkerhet är bättre.. Jag har inte upplevt riktigt samma sak som andra rapporterar, utan mer ett skönt fokus utan stirrighet eller annat jobbigt med craze, för tidigt att utvärdera denna burken än, men skillnad är där.
blondyz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-09, 17:28   #310
Dalalyfta
Banned User
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 58
Hade nästan glömt bort hur det känns efter träning utan craze, ingen ångest och inget behov av att tvinga sig i maten.
Dalalyfta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-10, 11:03   #311
EiseltUK
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 4 701
Citat:
Ursprungligen postat av Dalalyfta Visa inlägg
Hade nästan glömt bort hur det känns efter träning utan craze, ingen ångest och inget behov av att tvinga sig i maten.
Bra för dig. Man behöver inte en massa stimulerande ämnen för att träna.
EiseltUK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-10, 13:25   #312
exevision
Registered User
 
exevisions avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 6 802
Citat:
Ursprungligen postat av eiseltuk Visa inlägg
bra för dig. Man behöver inte en massa stimulerande ämnen för att träna.
+1
exevision är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-17, 10:55   #313
no aim
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 20
Finns många "batchar" som troligtvis är underdoserade. Slängde iväg ett mejl till återförsäljaren och förklarade läget för dem angående min produkt. De bad mig att prova igen men först skaka samt röra runt i burken. Om jag fortfarande inte var tillfredsställd så var det bara komma in och få en ny burk fast annan batch.
no aim är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-09, 09:46   #314
as0k
Sjukt färsk
 
as0ks avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Ort: Göteborg
Inlägg: 437
Jag läste för några veckor sedan någonstans här på forumet att vissa kände av att dom blev stela och kände klämmande känsla i lederna av craze.
Har själv vaknat ganska ofta på natten av att jag har ont i axlarna, och även på morgonen när jag vaknar så är jag väldigt stel och har lite ont (har lite problem med axlarna i vanliga fall).

Jag tror att jag kanske legat på axeln eller legat tex på mage med båda armarna under kudden tex så det har klämt nerver/leder i axeln som gör att jag vaknat och haft ont. Men i normala fall ska man ju kunna göra detta utan att behöva vakna av obehag(?) Jag har vaknat av att jag legat på rygg och haft ont också.

Nu har jag inte använt craze på en vecka utan använt overdrive istället, och jag har inte haft något problem med mina axlar. Kan detta bero på något ämne i craze, eller tror ni det är en slump och beror på något annat?
__________________
Varför göra grejer i tid, när man kan skjuta på det till sista minuten?
as0k är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-09, 10:33   #315
role
Registered User
 
roles avatar
 
Reg.datum: Sep 2012
Ort: Skåne
Inlägg: 85
Citat:
Ursprungligen postat av as0k Visa inlägg
Har själv vaknat ganska ofta på natten av att jag har ont i axlarna, och även på morgonen när jag vaknar så är jag väldigt stel och har lite ont (har lite problem med axlarna i vanliga fall).
Jag har känt precis samma sak. Har varit stel i axlarna och nacke och ibland har det suttit i någon dag.
role är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:22.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)