Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kosttillskott

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-09-05, 16:45   #256
kalllee
Registered User
 
kalllees avatar
 
Reg.datum: Mar 2008
Inlägg: 270
Jag kör 1½ skopa och tycker de fungerar perfekt. Testat mindre men inte känt något och testat mer men bara blivit hängig och mått dåligt. Utan tvekan det bästa pwo jag någonsin provat och pga av det börjar jag faktiskt bli ganska rädd. Dagens pass ökade jag vikter i alla övningar + högre reps och blev aldrig riktigt trött. Kanske var en jävligt bra dag eller för bra tryck i pwo:et. Men verkar de vara för bra för att vara sant så är det oftast det, så kommer nog ta de lite lugnt med det ett tag
kalllee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-18, 20:46   #257
arthax
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2011
Ort: Tidigare bodde jag där, nu bor jag här
Inlägg: 1 644
Snabb fråga;

Är det mening att pwo´s skall tas på tom mage? Tränar på morgonen brukar få i mig 2dl gröt, mjölk och ägg (+2-3koppar kaffe? ca 1-2h innan passet. Har använt Rage Insanity utan något resultat. Kan det bara maten som är boven?
arthax är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-18, 20:54   #258
Knaz
Registered User
 
Knazs avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 811
Blir bäst effekt på tom mage.
Knaz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-19, 11:12   #259
tjing
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 6 562
Alla stimulanter blir mer potenta på tom mage eftersom mat i magen ökar signalering i den parasympatiska ("lugna") delen av det autonoma nervystemet. Och då minskar effekten av stimulanterna.
tjing är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-19, 12:33   #260
arthax
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2011
Ort: Tidigare bodde jag där, nu bor jag här
Inlägg: 1 644
Tack för tipset gubbar!

Käka frukost vid 06 och sen äggmackor och mjölk vid 09 och stack och tränade vid 11:30 med 1½ skopa Craze i kroppen.

Värmde upp i väntan på att den skulle kicka in, men det kom aldrig. Var orolig för huvudvärken som några upplevt, men den kom aldrig heller. Väntade på de ymninga svettningarna, men dem kom heller inte!? Vid det här laget hade jag gjort 5x10 fulldjupa set i benpressen och var nära på att gå hem i ren förtvivlan.

MEN, där och då hände något som antingen kan beskrivas som ren och skär placebo, eller effekten av Craze. Jag kände mig inte stimmad, utan mer über-taggad!
Jag tog aldrig slut, och smärttrösklen var i princip borta!?

I slutet av passet hade jag gjort 10x10 set benpress, 5x10 set benspark, 5x10 set lårcurl, 3x10 ryggresning, 10x20 set vader och lite mage - nästan i ett gigantiskt superset eftersom jag blev som en furie ju längre tiden gick.

Nu sitter jag här hemma och undra vad som skedde egentligen - men jag är mer än nöjd och mina ben har nog aldrig vart så slutkörda.
arthax är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-30, 22:39   #261
ChrisDEFC
Registered User
 
ChrisDEFCs avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: Värmland
Inlägg: 7 345
Citat:
Ursprungligen postat av koffein_beroende Visa inlägg
Strax under 1 och en halv skopa är fint för mig, får lite extra pigghet av den, men får inte samma energi som jag fick förr, har tagit den konstant sen dag 1 den släpptes i Sverige, så är inte så konstigt.
Citat:
Ursprungligen postat av kalllee Visa inlägg
Jag kör 1½ skopa och tycker de fungerar perfekt. Testat mindre men inte känt något och testat mer men bara blivit hängig och mått dåligt. Utan tvekan det bästa pwo jag någonsin provat och pga av det börjar jag faktiskt bli ganska rädd. Dagens pass ökade jag vikter i alla övningar + högre reps och blev aldrig riktigt trött. Kanske var en jävligt bra dag eller för bra tryck i pwo:et. Men verkar de vara för bra för att vara sant så är det oftast det, så kommer nog ta de lite lugnt med det ett tag
Okej, blir 1½ skopa nästa pass. Körde med 1 idag (haft ett litet uppehåll från pwo eftersom det blivit lite begränsat med träning) och kännde ingenting. Snarare att jag blev tröttare, gick och gäspade och va allmänt seg. Men nästa pass (tisdag tror jag) så kör jag 1½ skopa på tom mage så får vi se om jag känner nått.
ChrisDEFC är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-10-01, 09:57   #262
kalllee
Registered User
 
kalllees avatar
 
Reg.datum: Mar 2008
Inlägg: 270
Men som många andra redan skrivit om tidigare får jag inte alls samma effekt nu, troligen pga den nya batchen Började på en ny burk och kände ingen effekt alls, tänkte att jag kanske byggt upp en tillräckligt hög toleransnivå mot vissa ämnen så slutade helt med pwo i 2 veckor. Körde ett pass häromdagen med det igen men med samma resultat, 0 effekt :/
kalllee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-10-01, 10:08   #263
ChrisDEFC
Registered User
 
ChrisDEFCs avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: Värmland
Inlägg: 7 345
Citat:
Ursprungligen postat av kalllee Visa inlägg
Men som många andra redan skrivit om tidigare får jag inte alls samma effekt nu, troligen pga den nya batchen Började på en ny burk och kände ingen effekt alls, tänkte att jag kanske byggt upp en tillräckligt hög toleransnivå mot vissa ämnen så slutade helt med pwo i 2 veckor. Körde ett pass häromdagen med det igen men med samma resultat, 0 effekt :/
Tråkigt om det är så eftersom jag köpte 2burkar när jag ändå var i farten. Brukar va sjukt lättpåverkad av pwo annars men denna är = 0 för mig so far. Hoppas att 1½-2skopor ger lite effekt.
ChrisDEFC är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-10-01, 18:46   #264
Viklund
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 27
Har kört fyra pass på craze nu, kör med 1½ skopa och fattar fan inte vad som händer. Jag har hur mycket energi som helst och det tar fan inte slut. Känns som jag kan springa en mil efter tungt gympass som jag i vanliga fall blir helt slut av.

Är jäkligt imponerad!
Viklund är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-10-01, 23:30   #265
Snorre Snabel
Registered User
 
Snorre Snabels avatar
 
Reg.datum: Apr 2009
Inlägg: 116
Jepp, stor skillnad från när det släpptes och nu. Jag bytte smak på andra burken jag köpte och noterade att det inte alls var samma sting i den. Härromdagen köpte jag samma smak som från början och det är stor skillnad.

Däremot så köpte jag en burk rage extreme i mellan (craze var slut), och det är juh trots allt ett jävla piss. Så nya craze, även om det är sämre än i början, är fortfarande bästa pwon för mig.
__________________
Stora öron liten mun

Citat:
Ursprungligen postat av Kischen Visa inlägg
Går sedan till gymmet och svingar några bicepscurls och kör mage, springer lite på bandet efter också. Äter ett äpple efter.
Som många andra "hardgainers" mao.
Snorre Snabel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-10-02, 09:39   #266
azrael109
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2012
Inlägg: 191
Efter allt snack om att detta skulle vara nästa "grej" efter jacked etc kände jag mig manad att testa.

Tyvärr får jag väl säga att den inte ger speciellt mycket(i stim iaf) för mig och smakar röv.
azrael109 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-10-02, 12:50   #267
kalllee
Registered User
 
kalllees avatar
 
Reg.datum: Mar 2008
Inlägg: 270
Citat:
Ursprungligen postat av Snorre Snabel Visa inlägg
Jepp, stor skillnad från när det släpptes och nu. Jag bytte smak på andra burken jag köpte och noterade att det inte alls var samma sting i den. Härromdagen köpte jag samma smak som från början och det är stor skillnad.

Däremot så köpte jag en burk rage extreme i mellan (craze var slut), och det är juh trots allt ett jävla piss. Så nya craze, även om det är sämre än i början, är fortfarande bästa pwon för mig.
Det ska ju iofs inte vara någon skillnad men vilken smak tyckte du gav mest effekt?
kalllee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-10-02, 13:02   #268
Snorre Snabel
Registered User
 
Snorre Snabels avatar
 
Reg.datum: Apr 2009
Inlägg: 116
Citat:
Ursprungligen postat av kalllee Visa inlägg
Det ska ju iofs inte vara någon skillnad men vilken smak tyckte du gav mest effekt?
Oj, nu var jag visst otydlig ser jag. Det jag menar är att det inte längre var samma sting även när jag köpte samma smak som från början, pga "batchen".
__________________
Stora öron liten mun

Citat:
Ursprungligen postat av Kischen Visa inlägg
Går sedan till gymmet och svingar några bicepscurls och kör mage, springer lite på bandet efter också. Äter ett äpple efter.
Som många andra "hardgainers" mao.
Snorre Snabel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-10-02, 14:36   #269
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
Citat:
Ursprungligen postat av Snorre Snabel Visa inlägg
Oj, nu var jag visst otydlig ser jag. Det jag menar är att det inte längre var samma sting även när jag köpte samma smak som från början, pga "batchen".
Nej, p.g.a. tillvänjning.
__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-10-02, 16:05   #270
Thrower
Registered User
 
Throwers avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Alingsås
Inlägg: 161
En fråga: Hur är det med den nya "Driven Sports Craze"? Undrar mest om den ger utslag om man skulle testas? Den ska tydligen inte inehålla DMAA. Någon som vet?
Thrower är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:00.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)