Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kosttillskott

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-08-14, 17:19   #211
Birkharju
Registered User
 
Birkharjus avatar
 
Reg.datum: Aug 2009
Ort: Örebro
Inlägg: 1 502
Jag har tränat två pass med Craze hittills och jag märker att fokuset är mycket bättre. Definitivt den bästa PWOn jag testat(bland Rage, No X-plode, Superpump 250, Jack3d.) Upplevde heller ingen krasch efteråt eller sömnsvårigheter trots att jag tog den kl 19 båda gångerna.

Tror ni att den kommer bli dopingklassad för idrotter tillhörande RF inom kort?

Senast redigerad av Birkharju den 2012-08-14 klockan 17:22.
Birkharju är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-14, 19:14   #212
Kischen
Äger Strikt!
 
Kischens avatar
 
Reg.datum: Jun 2007
Ort: I en villaförort på stockholms södersida
Inlägg: 3 782
Citat:
Ursprungligen postat av Oemotståndlig Visa inlägg
Ja, som jag skrev innan jag har adhd dvs koncentrations svårigheter och tagit CS över 4 år för det. Jag tror jag kan min kropp bättre en vad du kan ang det ÄVEN om det är en annan stimulant/er etc så vet jag allt som är "uppåt" behöver jag mer för och det har med att när jag tar cs i en vis dos blir jag "normal"

Så att då lägga till .5 känns ju inte så jäkla farligt.

Sen att jag tog .5 mer så gick jag in med inställningen att jag tar smällen om jag skulle få en krasch. Man dör inte, värsta fall mår jag dåligt ett tag, värre en så är det inte.

Däremot kan jag hålla mig dig om att det känns idiotiskt om man ska leka matcho eller tror att bara för att jag tar 3 skopor kommer jag prestera hundra gånger bättre.

Allt vi stoppar i oss ska gå igenom systemet samt ut, dvs man får en krasch. Vissa behöver ta stora doser för att få den kraschen andra kan det räcka med en halv skopa. Så är man inte van med CS eller liknande preparat eller kanske aldrig har testat det i sitt liv är ju bara korkat.
Jag syftade inte på någon speciell utan allmänt. Jag står fast vid min åsikt dock, står det att en portion är x så tycker jag man är bra dum om man första gånger slänger i sig xx.

Tillverkaren har helt säkert singlat tärning om hur många gram en portion ska vara..
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Så kroppens energireserver, under en dag, för någon på 80 kg med 15% kroppsfett är alltså bara lite knappt 160 kcal?
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Var har jag räknat fel?
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Kunde jag ersätta alla träningens effekter med ett piller, skulle jag, och sitta hemma och spela datorspel och äta paj i stället.
Kischen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-15, 06:10   #213
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
Citat:
Ursprungligen postat av Birkharju Visa inlägg
Jag har tränat två pass med Craze hittills och jag märker att fokuset är mycket bättre. Definitivt den bästa PWOn jag testat(bland Rage, No X-plode, Superpump 250, Jack3d.) Upplevde heller ingen krasch efteråt eller sömnsvårigheter trots att jag tog den kl 19 båda gångerna.

Tror ni att den kommer bli dopingklassad för idrotter tillhörande RF inom kort?
Det är den eftersom alla stimulantia utom ett par som är undantagna (exempelvis koffein och synefrin) är förbjudna på tävling. Den är bara inte listad specifikt. Du är förmodligen rökt vid ett test om den (som den gjort ibland) ger utslag för amfetamin eller metamfetamin. Sådant utslag gör inte koffein så då "måste" du ha tagit någon otillåten stimulantia. Kanske man kollar om du har någon "tillåten" substans i kroppen som kan ge utslag (exempelvis bupropion) för säkerhets skull. Jag vet inte hur mycket tid de brukar lägga ner på att kolla upp alla omständigheter.
__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-15, 08:23   #214
Oemotståndlig
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2012
Inlägg: 98
Citat:
Ursprungligen postat av Kischen Visa inlägg
Jag syftade inte på någon speciell utan allmänt. Jag står fast vid min åsikt dock, står det att en portion är x så tycker jag man är bra dum om man första gånger slänger i sig xx.

Tillverkaren har helt säkert singlat tärning om hur många gram en portion ska vara..
Okej, men det är ju upp till var och en dock tycker jag inte man ska klaga om man tar fler en 1 skopa första gången och får bieffekter.

Sheo, hur långt upp efter intag syns det på prover? Över en dag?
Är det som amfetamin 1-4 dagar?
Oemotståndlig är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-15, 08:56   #215
Grotesk
Hissen går inte alls
 
Grotesks avatar
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 1 983
Citat:
Ursprungligen postat av Kischen Visa inlägg
Varför envisas förstagångentestare att ta mer än rekommenderad förstagångentestardos?

Måste vara svårt att tyda vad 1 (en) skopa betyder. Bara för att man är/tror att man är stimtålig så är det olika ämnen och bara för att du dricker kaffe på jobbets fikaraster betyder det inte att du klarar annan stimulantia lika väl.
Jag förstår fan inte heller detta. Hur ska jag dessutom veta vart "min dosering" ligger om jag kör max (eller tom. över) direkt?
Grotesk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-15, 20:00   #216
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
Citat:
Ursprungligen postat av Oemotståndlig Visa inlägg
Okej, men det är ju upp till var och en dock tycker jag inte man ska klaga om man tar fler en 1 skopa första gången och får bieffekter.

Sheo, hur långt upp efter intag syns det på prover? Över en dag?
Är det som amfetamin 1-4 dagar?
Vet ej.
__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-16, 12:47   #217
Bolleten
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 73
Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath Visa inlägg
Vi verkar reagera lika på Craze. Jag föredrar också en lägre dos (1 tsk = 2/3 skopa) tillsammans med en högre dos koffein, just för att inte få den knarkiga känslan. Den passar sig inte i träningssammanhang.

Eftersom jag är skapligt övertygad om att Craze är mer dålig än bra (för skallen) tycker jag att man kraftigt ska begränsa sitt användande. Inte bara att man kör den max en gång i veckan, utan också att man tar längre uppehåll än vad man faktiskt använt produkten.

--

Kanske lite odd fråga, men vilken tror du är minst dålig för hälsan av Craze och Anabolic Beast? Om det ens går att svara på :$
Bolleten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-16, 13:11   #218
AronP
Registered User
 
AronPs avatar
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Uppsala
Inlägg: 4 444
Citat:
Ursprungligen postat av Bolleten Visa inlägg
--

Kanske lite odd fråga, men vilken tror du är minst dålig för hälsan av Craze och Anabolic Beast? Om det ens går att svara på :$
I dagsläget får man väl säga att AB är "farligast" med tanke på förbudet, personligen känner jag mer effekt av Craze vilket får mig att tro den är värre.
__________________
Placeringar: 2014: BoS-90: 7/10; Loaded-80: 10/12; SweGP-80: 4/6; BodyClassicÖppen: 7/12. 2012: SM-70: 7/7. 2011: Lucia-70: 2/7; DC-70: 1/8.
Nästa tävling: Oklart.

Följ min träning här eller genom Facebook, Instagram.
AronP är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-16, 13:22   #219
Bolleten
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 73
Okok. Ja man blir ju lite nojjig av allting imo =), har alltid kört xplode men ville prova på Craze, först därefter som jag såg denna tråden ^^. Aja det är väl medvetna riskval man tar med alla PWOs iofs, man vet knappt vad hälften är.
Bolleten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-16, 21:19   #220
Gustaf C
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2011
Inlägg: 31
Tredje passet med Craze men första gången med koffein.

Jag doserade 400mg koffein en timma innan passet och 1,5 skopa Craze direkt innan.

Passet gick väldigt bra, arbetsvikterna kändes som uppvärmningsvikter!

Trots detta mådde jag inte riktigt bra när jag tränade. Jag kände mig i princip rastlös till och med när jag pumpade vikter. Jag blev överspeedad helt enkelt och det var ingen skön känsla.

Nästa pass ska jag ta 400mg koffein men endast 1 skopa Craze för att se om det känns bättre.

Mycket nöjd med Craze och jag kommer fortsätta använda denna produkt fastän den ger en något otäck känsla under passets gång.

Jag har hittills inte upplevt någon crash på grund av Craze men jag är nästan övertygad att det är för att jag inte överdoserar. Ni som upplever en crash ska därför självklart minska på dosen och då tror jag inte ni kommer uppleva någon crash.

Jag känner mig otroligt glad och har ett skönt välbefinnande efter ett pass med Craze och är otroligt peppad inför nästa pass! Jag har aldrig varit så motiverad för att träna tidigare!



10/10

Senast redigerad av Gustaf C den 2012-08-16 klockan 21:23.
Gustaf C är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-17, 05:54   #221
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
Citat:
Ursprungligen postat av Gustaf C Visa inlägg
Tredje passet med Craze men första gången med koffein.

Jag doserade 400mg koffein en timma innan passet och 1,5 skopa Craze direkt innan.

Passet gick väldigt bra, arbetsvikterna kändes som uppvärmningsvikter!

Trots detta mådde jag inte riktigt bra när jag tränade. Jag kände mig i princip rastlös till och med när jag pumpade vikter. Jag blev överspeedad helt enkelt och det var ingen skön känsla.

Nästa pass ska jag ta 400mg koffein men endast 1 skopa Craze för att se om det känns bättre.

Mycket nöjd med Craze och jag kommer fortsätta använda denna produkt fastän den ger en något otäck känsla under passets gång.

Jag har hittills inte upplevt någon crash på grund av Craze men jag är nästan övertygad att det är för att jag inte överdoserar. Ni som upplever en crash ska därför självklart minska på dosen och då tror jag inte ni kommer uppleva någon crash.

Jag känner mig otroligt glad och har ett skönt välbefinnande efter ett pass med Craze och är otroligt peppad inför nästa pass! Jag har aldrig varit så motiverad för att träna tidigare!



10/10
Jag tycker att du ska tänka på hur det skulle kännas om du inte får använda Craze av ena eller andra anledningen. Hur kommer det vara att träna när du inte får ta den? Fundera på det en vända om du nu kör med den varje pass (svårt att utläsa ur din text, men jag tolkar det då). Att vänja sig vid att alltid träna på en stark och potentiellt farlig stimulant är inte ett långsiktigt bra upplägg.

Det där med att man bara crashar om man tar "för mycket" stämmer inte för mig i alla fall. Jag har experimenterat med doseringar och helt enkelt kommit fram till att om jag inte ska crasha måste jag ta så lite att jag inte känner av den. D.v.s: what goes up, must come down.
__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-17, 08:33   #222
as0k
Sjukt färsk
 
as0ks avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Ort: Göteborg
Inlägg: 437
Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath Visa inlägg
Jag tycker att du ska tänka på hur det skulle kännas om du inte får använda Craze av ena eller andra anledningen. Hur kommer det vara att träna när du inte får ta den? Fundera på det en vända om du nu kör med den varje pass (svårt att utläsa ur din text, men jag tolkar det då). Att vänja sig vid att alltid träna på en stark och potentiellt farlig stimulant är inte ett långsiktigt bra upplägg.

Det där med att man bara crashar om man tar "för mycket" stämmer inte för mig i alla fall. Jag har experimenterat med doseringar och helt enkelt kommit fram till att om jag inte ska crasha måste jag ta så lite att jag inte känner av den. D.v.s: what goes up, must come down.
Jag har märkt att jag bara crashar om jag verkligen tagit ut mig totalt, och tänat länge. Typ på rygg och benpass.

Kanske dessa crasher beror på att man har tränat så mycket hårdare och längre än vad kroppen egentligen "ska" orka med, och därför man crashar?

Jag har aldrig fått någon crash efter lättare/korta pass varken med craze eller dmaa iaf.
__________________
Varför göra grejer i tid, när man kan skjuta på det till sista minuten?
as0k är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-17, 11:18   #223
Beelz
Registered User
 
Beelzs avatar
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 1 109
Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath Visa inlägg
Jag tycker att du ska tänka på hur det skulle kännas om du inte får använda Craze av ena eller andra anledningen. Hur kommer det vara att träna när du inte får ta den? Fundera på det en vända om du nu kör med den varje pass (svårt att utläsa ur din text, men jag tolkar det då). Att vänja sig vid att alltid träna på en stark och potentiellt farlig stimulant är inte ett långsiktigt bra upplägg.

Det där med att man bara crashar om man tar "för mycket" stämmer inte för mig i alla fall. Jag har experimenterat med doseringar och helt enkelt kommit fram till att om jag inte ska crasha måste jag ta så lite att jag inte känner av den. D.v.s: what goes up, must come down.
+1

Många som inte tänker så långt, även fast inte produkten är fysiskt beroendeframkallande så kan man tycka att träning suger som fan när man slutar ta tillskottet... Vilket är lika illa imo
__________________
This is my favorite song! Dance to the drum beat of the ballistic, fetishistic, sadistic piss-stick!
Beelz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-17, 12:41   #224
Kischen
Äger Strikt!
 
Kischens avatar
 
Reg.datum: Jun 2007
Ort: I en villaförort på stockholms södersida
Inlägg: 3 782
Citat:
Ursprungligen postat av sheogorath Visa inlägg
what goes up, must come down.
+1
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Så kroppens energireserver, under en dag, för någon på 80 kg med 15% kroppsfett är alltså bara lite knappt 160 kcal?
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Var har jag räknat fel?
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Kunde jag ersätta alla träningens effekter med ett piller, skulle jag, och sitta hemma och spela datorspel och äta paj i stället.
Kischen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-20, 14:46   #225
Knaz
Registered User
 
Knazs avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 811
Jag har nu testat craze för första gången och är besviken, tog 1.5 skopa men kände knappt av någonting.. Placeboeffekten var nog större än craze effekt. Ska testa olika doser och extra koffein innan jag säger något mer.
Knaz är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:30.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)