Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kosttillskott

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-08-09, 19:58   #181
deadich
Registered User
 
deadichs avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 826
Citat:
Ursprungligen postat av m0s Visa inlägg
Seriöst? Känner folk att Craze hjälper?

Körde Jack3d innan men bytte nu till Craze när Jack3d slutade säljas. Kört igenom en burk av den "gamla" batchen och känner absolut 0 fokus eller "go".
Hade dom haft mer än 80mg koffein / skopa så hade jag nog kunnat bli lurad jag också att den var något att ha.

Pengar i sjön för min del.
Jag provade craze bara för att prova, och jag kan ju säga att jag blev skitstimmad, inte alls mysigt. Men fungerade gjorde det utan tvekan.
deadich är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-09, 20:33   #182
AronP
Registered User
 
AronPs avatar
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Uppsala
Inlägg: 4 444
Om ni letar efter en stimprodukt så det lite fel val, det är mer fokus och uthållighet. Folk brukar beskriva det som att man orkar tränar hur mkt som helst.
__________________
Placeringar: 2014: BoS-90: 7/10; Loaded-80: 10/12; SweGP-80: 4/6; BodyClassicÖppen: 7/12. 2012: SM-70: 7/7. 2011: Lucia-70: 2/7; DC-70: 1/8.
Nästa tävling: Oklart.

Följ min träning här eller genom Facebook, Instagram.
AronP är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-09, 20:54   #183
Oemotståndlig
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2012
Inlägg: 98
Så då har jag gjort ett pass med craze, jämfört med jack3d så smakade det här underbart.

Jag tog 1,5 skopa av craze, eftersom jag läst att det ska vara som en CS så tog jag en halva mer pgr av att jag har adhd och "kräver" större dos för att få samma effekt (inte för att 1,5 var en stor dos)

Efter 20-30 började det slå på jag fick välmående, lite stickningar samt vart bra pigg.
Började med uppvärmning och kände av att jag klarade mer etc.

Detsamma hände under hela passet, jag blev inte "trött" som jag brukar, även om jag inte orkade göra mer reps en vad gjorde så hade jag fortfarande ett jävla driv.

Så passet gick väldigt bra och jag känner att jag fick ut det jag ville, dock så är jag fortfarande pigg efter några timmars intag (jämfört med jack3d så blev man trött som fan)

Jag vill även påpeka att jag har haft ett helvete under dagen, tänker inte gå på vad men jag var inte taggad alls innan att träna, mitt mående var verkligen inte på topp, trött, negative etc men ville ändå testa mitt inköp och ville ge det ett försök.

Så välmåendet boostades så jag slapp tänka på allt skit som varit underdagen (dvs utöver den boost man får av att bara träna)

Nu har jag bara testat denna produkt 1 gång och jag vill inte uttala mig allt för mycket pgr av att det även kan vara en del placebo effekt.

Så efter 1-2 veckors användande så kan jag göra ett uttal om produkten som jag anser stämmer (på mig)

Men om jag ska sätta betyg på produkten

Smak: 3,5-4 (kan ej bestämma mig)

Effekt: 4:a skulle jag ge, dels för att jag fick det jag ville utav det samt lite därtill dvs välmåendet, att gå från vara "nere" till att bara få släppa allt och bli positiv under passet (något jag hoppas kommer fortsätta för då kommer det ej finnas dåliga träningsdagar

Det jag anser kan vara negativt är att jag är pigg som fan fortfarande, skulle jag träna under dagarna så visst fine, men jag tränar på kvällarna så det blir ett litet minus för det.

Sen ang mående några timmar efter så anser jag inte att jag mår sämre eller jo om man jämför underpasset MEN det beror på att jag börjar återgå till det "normala"

Jämfört med jack3d så tycker jag denna produkt är mycket bättre (om det fortsätter så här) sen så självklart får man tolerans och då kommer jag ta ett uppehåll.


MEN som sagt jag har testat denna produkt EN GÅNG så det kan vara en del placebo effekt, dock talar inget emot att craze gjorde det den skulle (som jag ber till gud för att den gjorde )

Slut ord, enligt mig kommer den här vara värd var enda krona om det fortsätter så här.

Sen läste jag lite snabbt att folk tycker det var lite koffein i den, kanske det men enligt mig får man samma effekt undantag att i början slipper man sitta på toa 20 min för att magen knasar ur av en överdos.

Vill man ha mer, köp koffeintabletter eller drick kaffe innan som är godare och så har du fått mer koffein.

Senast redigerad av Oemotståndlig den 2012-08-09 klockan 20:56.
Oemotståndlig är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-09, 21:06   #184
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
Fast några stickningar lär du inte ha fått eftersom den inte innehåller vare sig beta-alanin eller niacin. Menar du rysningar, som är välbehag? Det kan man få av stimulantia om man pangar på bra.
__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-09, 23:08   #185
Oemotståndlig
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2012
Inlägg: 98
Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath Visa inlägg
Fast några stickningar lär du inte ha fått eftersom den inte innehåller vare sig beta-alanin eller niacin. Menar du rysningar, som är välbehag? Det kan man få av stimulantia om man pangar på bra.
Nja rysningar fick jag inte, utan stickningar dock inga stickningar som i jack3d.
Vete fan hur jag ska förklara men jag vet hur stimulanter funkar, har aldrig upplevt så på det sättet.

Nu i efterhand är det svårt att förklara men en blandning mellan att det klia och stickningar, vet ej hur jag ska förklara.

Liknande stickningar som jack3d men i en MYCKET mildare variant, men ändå så man kände av det.

Funderar på om jag kan vara allergisk mot något? för det började klia lite i ögonen ibörjan samt att jag fick lite utslag dock gick det bort inann träningen undantag "stickningarna" eller vad man nu ska kalla det.

Får se om jag drar ett pass på lördag, så får jag testa igen och notera hur det känns.
Oemotståndlig är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-10, 19:44   #186
Knaz
Registered User
 
Knazs avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 811
Ska snart beställa en ny pwo så jag tänkte kolla hur många som rekomenderar Craze?
Knaz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-10, 19:56   #187
Gustaf C
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2011
Inlägg: 31
Citat:
Ursprungligen postat av Knaz Visa inlägg
Ska snart beställa en ny pwo så jag tänkte kolla hur många som rekomenderar Craze?
Jag hade mitt träningspass med Craze nyligen därför kan inte jag uttala mig om den ger några biverkningar eller "crash" som en del säger. Det jag dock kan uttala mig om är att det gav mig det bästa passet någonsin.

Det är svårt att förklara hur det känns men jag kan förklara det som att psyket blir förstärkt med andra ord musklerna ger upp före psyket vilket brukar vara helt tvärtom för mig.

Doseringen var: 0,75 skopa med 3 dl vatten

En blandning med koffein och Craze är nog sjukt effektivt om du vill bli lite speedad också!

Senast redigerad av Gustaf C den 2012-08-10 klockan 19:58.
Gustaf C är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-10, 20:55   #188
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
600 mg koffein

75 min senare 1 rågad tesked Craze (precis innan du sätter foten på gymgolvet)

15 min in i passet 400 mg koffein.

Den raketkombon jag rekommendera för er som är tåliga för koffein, känsliga för Craze och kör två timmar långa pass. Kanske bara lämpligt för mig nu när jag tänker efter.
__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-10, 21:52   #189
Gustaf C
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2011
Inlägg: 31
Ledsen för off-topic men hur mycket koffein kan det tänkas räcka för en person med i princip noll tolerans?

I Craze är det tydligen 90mg/skopa vilket jag upplever inte ger någon effekt.
Gustaf C är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-10, 22:19   #190
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
Citat:
Ursprungligen postat av Gustaf C Visa inlägg
Ledsen för off-topic men hur mycket koffein kan det tänkas räcka för en person med i princip noll tolerans?

I Craze är det tydligen 90mg/skopa vilket jag upplever inte ger någon effekt.
Då är det inte mängden koffein det är fel på utan att du inte reagerar på Craze. Jag kan ta Craze utan koffein och få dundereffekt. Jag tar koffeinet för att kunna hålla nere doseringen tillräckligt för att motverkar kraschen efteråt. Koffeinet i sig verkar hjälpa till med det dessutom.
__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-10, 23:07   #191
Oemotståndlig
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2012
Inlägg: 98
Citat:
Ursprungligen postat av Knaz Visa inlägg
Ska snart beställa en ny pwo så jag tänkte kolla hur många som rekomenderar Craze?
Som sagt har kört ett pass med det och fortsätter det på samma sätt som det gjorde då så är det här helt sinnes sjukt bra.

Vilodagarna är ännu jobbigare nu om man säger så
Oemotståndlig är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-10, 23:18   #192
blondyz
Registered User
 
blondyzs avatar
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 1 148
Citat:
Ursprungligen postat av Oemotståndlig Visa inlägg
Vilodagarna är ännu jobbigare nu om man säger så
Löser du enkelt med att träna när du vill/kan och vila när du vill/behöver. Att träna fast man egentligen vill eller behöver vila brukar inte bli jättebra (förutsatt att man har ett hyffsat driv i träningen över lag) och att vila fast man vill/kan träna låter inte bättre i mina öron.

Det är inte mycket svårare än att träna hårt (på riktigt) tills kroppen säger att det är dags att vila, då vilar man. Känner man sin kropp vet man att den i regel säger till en bit innan det går utför av utmattning.

Med detta upplägg kommer knappast vilan att bli en plåga, behöver kroppen vila kommer det kännas ypperligt att göra just det.
blondyz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-11, 13:54   #193
as0k
Sjukt färsk
 
as0ks avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Ort: Göteborg
Inlägg: 437
Innehåller craze så "lite" koffein så man behöver ta extra? Ger det bättre effekt?
Jag är redan mycket nöjd med effekten från dag 1. Borde man ändå ta extra koffein?
__________________
Varför göra grejer i tid, när man kan skjuta på det till sista minuten?
as0k är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-11, 15:00   #194
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
Citat:
Ursprungligen postat av as0k Visa inlägg
Innehåller craze så "lite" koffein så man behöver ta extra? Ger det bättre effekt?
Jag är redan mycket nöjd med effekten från dag 1. Borde man ändå ta extra koffein?
Nej. Jag gör det som sagt för att jag är känslig för Craze. Tar jag mer än säg 2/3 skopa (drygt en tesked) blir ångesten och deppen (det jag kallar för "kraschen") efteråt inte "värd det"; jag tar hellre mindre Craze och mer koffein. Jag känner fortfarande av kraschen men med tillräckligt mycket koffein blir det helt hanterbart.

Eftersom jag inser att det här inte är nyttigt så använder jag Craze under väldigt begränsade perioder och bara en gång i veckan.
__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-11, 15:29   #195
Birkharju
Registered User
 
Birkharjus avatar
 
Reg.datum: Aug 2009
Ort: Örebro
Inlägg: 1 502
Sheo, har du använt dig av Jack3d någonting? Isåfall, hur upplever du skillnaden efteråt?(kraschen)
Birkharju är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:50.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)