Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kosttillskott

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-08-01, 19:21   #151
Dalalyfta
Banned User
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 58
Är det förbjudet att tala om jac*3* and dm** now when it is banned?

Någon som är extremt insatt i ämnet om craze och schizofrenia? Teorin är att schizofrenia handlar om noradrenalin som skjuter av när det inte ska. Och eftersom craze ändrar på just den substansen så är det ju lite oroande.
Schizofrenia är verkligen en hemsk sjukdom.
Dalalyfta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-01, 20:46   #152
Beelz
Registered User
 
Beelzs avatar
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 1 109
Citat:
Ursprungligen postat av Dalalyfta Visa inlägg
Är det förbjudet att tala om jac*3* and dm** now when it is banned?

Någon som är extremt insatt i ämnet om craze och schizofrenia? Teorin är att schizofrenia handlar om noradrenalin som skjuter av när det inte ska. Och eftersom craze ändrar på just den substansen så är det ju lite oroande.
Schizofrenia är verkligen en hemsk sjukdom.
Det var en studie gjord på schizo-patienter som visade sig ha högra halter av just Fenyletylamin i sitt kiss. Så det finns säkert en koppling mellan onormalt höga halter av Fenyletylamin i kroppen och schizofreni
__________________
This is my favorite song! Dance to the drum beat of the ballistic, fetishistic, sadistic piss-stick!
Beelz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-02, 00:36   #153
Dalalyfta
Banned User
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 58
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/7906896

Första träffen på PEA+ schizofreni på google. TYcker det är väldigt tydligt vad PEA har för risker.
Dalalyfta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-02, 09:03   #154
Therealslimshady
Registered User
 
Therealslimshadys avatar
 
Reg.datum: May 2012
Inlägg: 121
Nej nu spolar jag ner min burk i toan alltså!
__________________
Killing loneliness with you, kolo.
Therealslimshady är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-02, 20:22   #155
EiseltUK
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 4 701
Citat:
Ursprungligen postat av Dalalyfta Visa inlägg
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/7906896

Första träffen på PEA+ schizofreni på google. TYcker det är väldigt tydligt vad PEA har för risker.
PEA kan möjligen vara en av flera indikatorer på schizofreni men det är långsökt att påstå att oralt intaget PEA skulle kunna bidra till schizofreni. Schizofreniker har i vissa fall låg MAO-aktivitet och har överaktivitet av enzymet AADC. Både dessa bidrar till att PEA ökar. Hos en friskt individ bryts PEA ned mycket snabbt.
EiseltUK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-03, 09:52   #156
Beelz
Registered User
 
Beelzs avatar
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 1 109
Citat:
Ursprungligen postat av EiseltUK Visa inlägg
PEA kan möjligen vara en av flera indikatorer på schizofreni men det är långsökt att påstå att oralt intaget PEA skulle kunna bidra till schizofreni. Schizofreniker har i vissa fall låg MAO-aktivitet och har överaktivitet av enzymet AADC. Både dessa bidrar till att PEA ökar. Hos en friskt individ bryts PEA ned mycket snabbt.
Om det inte finns en MAO-Hämmare med i spelet som förhindrar att det bryts ner ja?
__________________
This is my favorite song! Dance to the drum beat of the ballistic, fetishistic, sadistic piss-stick!
Beelz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-03, 14:54   #157
Dalalyfta
Banned User
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 58
Citat:
Ursprungligen postat av beelz Visa inlägg
om det inte finns en mao-hämmare med i spelet som förhindrar att det bryts ner ja?
+11
Dalalyfta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-03, 20:01   #158
Phil Heath
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2012
Inlägg: 86
Citat:
Ursprungligen postat av Kischen Visa inlägg

Nojozzeum.com
Hahaha, klockren!

Hade det inte kommit ut någon info om "hur farlig den nu är" så hade ingen märkt något men nu nojjar alla att den är lika farlig som amfetamin
Phil Heath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-03, 20:03   #159
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
Citat:
Ursprungligen postat av Phil Heath Visa inlägg
Hahaha, klockren!

Hade det inte kommit ut någon info om "hur farlig den nu är" så hade ingen märkt något men nu nojjar alla att den är lika farlig som amfetamin
Snacka skit. Vi diskuterade detta långt innan någon missförstod och lade upp en studie om PEA-piss hos schizofrena.
__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-03, 20:24   #160
EiseltUK
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 4 701
Citat:
Ursprungligen postat av Beelz Visa inlägg
Om det inte finns en MAO-Hämmare med i spelet som förhindrar att det bryts ner ja?
Jo det klart men du drabbas inte av schizofreni om du inte har det underliggande i kroppen. Det finns många (eller i varje fall en del) som L-deprenyl med PEA utan att bli schizo. Däremot kan du drabbas av någon sorts psykos om du doserar fel. Med deprenyl behövs det bara ungefär 10 mg PEA.

Det finns en teori om att PEA är högt hos schizofrena beroende på en överaktivitet hos enzymer AADC vilket i så fall betyder att L-fenylalanin också ger schizofreni.
EiseltUK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-03, 22:11   #161
Dalalyfta
Banned User
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 58
Citat:
Ursprungligen postat av EiseltUK Visa inlägg
Jo det klart men du drabbas inte av schizofreni om du inte har det underliggande i kroppen. Det finns många (eller i varje fall en del) som L-deprenyl med PEA utan att bli schizo. Däremot kan du drabbas av någon sorts psykos om du doserar fel. Med deprenyl behövs det bara ungefär 10 mg PEA.

Det finns en teori om att PEA är högt hos schizofrena beroende på en överaktivitet hos enzymer AADC vilket i så fall betyder att L-fenylalanin också ger schizofreni.
Inte alla som vet vilka anlag de har.
Dalalyfta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-04, 16:42   #162
smocken
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 137
Hur är nya craze sen dom fick sån svidade skitdålig kritik efter dom hade ändrat på innehållet? måste ha nåt att ersätta min saknade vip-x extreme med.

Köpte vip-x no carbs för att testa snacka att den är 1000 ggr sämre än extremen fi fan sicket skit.
smocken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-04, 16:45   #163
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
Citat:
Ursprungligen postat av smocken Visa inlägg
Hur är nya craze sen dom fick sån svidade skitdålig kritik efter dom hade ändrat på innehållet? måste ha nåt att ersätta min saknade vip-x extreme med.

Köpte vip-x no carbs för att testa snacka att den är 1000 ggr sämre än extremen fi fan sicket skit.
Dom har inte ändrat innehållet i Craze.
__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-04, 16:54   #164
smocken
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 137
http://www.body.se/forum/kosttillsko...ingslos-238765
smocken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-04, 16:55   #165
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
Citat:
Ursprungligen postat av smocken Visa inlägg
*suck*

Driven Sports har redan svarat på detta. Produkten innehåller lika mycket kreatin som trimetylglycin och de kan därför kasta om ordningen som de vill på de två första ingredienserna i listan.
__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:23.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)