Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-04-03, 21:47   #841
Boston77
Registered User
 
Boston77s avatar
 
Reg.datum: May 2010
Ort: Lessebo Styrkeklubb
Inlägg: 3 329
Borde förbättra min kondition, Marklyft +FILM
Fredag 3/4-15 Pass 44

Marklyft: 6x275kg
Marklyft UB; 5x5x235kg

Det var allt jag körde idag, dels för att vila min axel lite men samnt för att jag skulle på påskmiddag hos mor och far. Passet blev kl 11.30 vilket är alldeles för tidigt för mig så detta var inte mina bästa mark men det är så pass lätta vikter så det fungerar ändå. Men det är skönt att det är normala förutsättningar nästa vecka. Kände mig lite stel i nedre ryggen men inga problem, men jag borde försöka jobba på tekniken för att få ut mer träningseffekt av dessa lätta passen för jag tror att rent styrkemässigt borde jag klara 10repps utan att ha gått till max. Sedan 5x5 utan bälte är jag inte nöjd med, kände att tekniken blev sämmre än förra veckan, kändes inte som jag fick till att spänna magmusklerna helt och hållet men ingen större katastrof men nästa vecka ska ändå bli bättre hoppas jag.

__________________
Mina Träningsvideos
Instagram
Boston77 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-04-05, 19:38   #842
Boston77
Registered User
 
Boston77s avatar
 
Reg.datum: May 2010
Ort: Lessebo Styrkeklubb
Inlägg: 3 329
Vecka 2/11 knäböj och kronlyft +FILM
Söndag 5/4 Pass

Knäböj: 5x3x232.5PB
Kronlyft: 6x290kg
Bänk upp till 2x120

Då var vecka 2 av 11 klar och det går framåt tycker jag, böjen känns som jag går framåt i och så även idag. Jag är nöjd med 5x3x232.5kg. Kronlyften känns som jag börjar i helt rätt läge för dom känns värre än att dra marklyft, så det blir intressant att se om jag klarar att hålla 15kg över marken hela tiden. Bänken ville jag bara känna lite på, och det gjorde mindre ont idag än i onsdags, jag testar även en liten ändring där. kommer att avstå vissa övningar tills den känns helt bra men jag tror jag kan bänka hyfsat nästa vecka, men är inte helt på det klara med hur det blir. Men helt klart nöjd med dagen.

Snart är den preliminära anmälan till VM slut (avslutas kl 02 i natt), I klass 120+ är det de värsta startfältet jag har sett 22anmälda än så länge +3 reserver. 12bästa har gjort 880kg, 1:an har gjort 1000kg, topp 3 är 975kg, topp 9 är 900kg. Vikten som gav silver 2014 hade varit 7a på nomineringen i år. Jag är numer 18 på listan men jag leder marklyften.

__________________
Mina Träningsvideos
Instagram
Boston77 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-04-06, 20:27   #843
Boston77
Registered User
 
Boston77s avatar
 
Reg.datum: May 2010
Ort: Lessebo Styrkeklubb
Inlägg: 3 329
Jag kommer sluta uppdatera här men det kommer gå följa min träning här

Min andra Journal på Kolozzeum


Idrottssida på Facebook


Min Blogg
__________________
Mina Träningsvideos
Instagram
Boston77 är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:29.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)