Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Tävlingsforum > Tävlande/aktiva

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-01-01, 23:04   #3181
Pepz
Uggla
 
Pepzs avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 12 066
tugga på!!!
__________________
Don´t gör it
It´s not värt it
Pepz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-06, 20:58   #3182
sweetkarolina
I can haz teabag?
 
sweetkarolinas avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Örebro
Inlägg: 6 060
Citat:
Ursprungligen postat av Pepz Visa inlägg
tugga på!!!
Nom nom

Citat:
Ursprungligen postat av maattee10 Visa inlägg
yees! äntligen. man har saknat dina uppdateringar. hoppas du hittar mycket motivationen så man får se din enorma styrka. alltid lika motiverande för mig att läsa i din journal + se dina klipp

ha ett grymt 2014!
Tack raring! Det glädjer mig att jag kan glädja/motivera någon annan! Det ger mig motivation, så att säga.

Btw så kommer jag få behålla mitt jobb, så det är skönt, men jag förlorar ett par uppskattade kollegor.

Känner mig rätt svag för tillfället, men det är okej. Jag har mer eller mindre bestämt mig för att se 2014 som något av ett mellanår, i varje fall när det kommer till styrkelyftet. Min årsplan för tävlingar innehåller VM i bänk i Danmark i maj, och i juni åker jag med som coach till raw-VM i Sydafrika. Vilket är precis det jag hade hoppats på. Jag antar väl att jag kommer få haka på BP-EM också, men det är ett senare problem. 2015 däremot har jag mer målsättningar. Delvis är det BP-VM i Sundsvall (!!!! ) och sen raw-VM i Finland. Det känns iaf sjukt motiverat med bänk i tröja just nu, men kanske inte så mycket med raw SL. Meeeen, jag kommer inte sluta tävla, så ingen får för sig det. Jag kommer bara inte pressa kroppen så fullt. Jag har under lång tid tävlat mycket och på hög nivå. Har kunnat göra 10-12 tävlingar/år. Det ska jag försöka undvika ett tag.

Slänger in dagens pass for the lulz.

Mark utan bälte:
110 * 5 @ 7
120 * 1 @ 8
130 * 1 @ 8,5
135 * 1 @ 9
120 * 5 @ 9
115 * 5 @ 8
115 * 5 @ 8,5
115 * 5 @ 9

Pinböj:
80 * 5 @ 8
90 * 5 @ 8
90 * 5 @ 8,5
90 * 5 @ 9

Bencurl

Benspark

Maghjul
sweetkarolina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-11, 19:46   #3183
sweetkarolina
I can haz teabag?
 
sweetkarolinas avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Örebro
Inlägg: 6 060
Gårdagens pass:
Böj utan bälte
90 * 6 @ 8
100 * 1 @ 8
112,5 * 1 @ 9
100 * 6 @ 8
105 * 6 @ 9,5
97,5 * 6 @ 9

Bänk
80 * 6 @ 8
85 * 6 @ 9,5
90 * 5 @ 10 hoppsan..
82,5 * 6 @ 9,5

Biceps/triceps

Hantelrodd

Mer biceps

Under passet fick jag höra att jag var snygg och smal av en gymmare! Då blev jag glad! Firade med ett extra set biceps

Sen lite vänlig misshandel av Felix, som bjöd på pizza som tack. Vilken dag!

Och dagens pass:
Frontböj
50 * 8
60 * 8
60 * 8
60 * 8

Pausbänk 5ct
60 * 3 @ 8
70 * 3 @ 8,5
65 * 3 @ 8
65 * 3 @ 8
65 * 3 @ 8,5

Kedjemark
90 * 5 @ 8
100 * 5 @ 9
92,5 * 5 @ 9

Helt slut i kroppen! Körde lite lätt, ingen ork i varken kropp eller huvud. Märkte att det som gör mest ont i rygg/röv är att brygga upp i bänken, så fick lugna mig under dagens pass med det. Tänk om det kunde gå och bli bra nån gång istället!

Nu återstår ett par lager färg till… jippie
sweetkarolina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-11, 19:54   #3184
z_bumbi
Nallemoderator
 
z_bumbis avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Linköping
Inlägg: 36 676
Citat:
Ursprungligen postat av sweetkarolina Visa inlägg
Nu återstår ett par lager färg till… jippie
Dreamtan ?
__________________
"The myth that women should not lift heavy is advanced only by women who fear effort and men who fear women." Eric Midkiff från misc.fitness.weights

"Your physiology doesn't care what your philosophy is"
z_bumbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-15, 00:16   #3185
sweetkarolina
I can haz teabag?
 
sweetkarolinas avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Örebro
Inlägg: 6 060
Citat:
Ursprungligen postat av z_bumbi Visa inlägg
Dreamtan ?
Jag kopierade visst slarvigt från bloggen... Håller på och målar badrummet..

Nu har jag kopierat hela posten.. så lat att jag inte orkar skriva nåt annat här..


Okej, en omtumlande start på veckan där det mesta går lite för fort, hinner inte ta in alla intryck..

Avslutade helgen med att fortsätta måla i typ 10 timmar under söndagen, vilket ledde till att jag helt glömde bort att äta och dricka under dagen. I 19-tiden var jag helt slut och hade sprängande huvudvärk, frossa och illamående. En timme senare nedbäddad fullständigt övertygad att slutet (eller iaf nån form av influensa) var nära. Kändes som feberfrossa hela natten och måndagen efter. Övervägde att inte träna, men tänkte kort och gott att antingen bryter det ut ordentligt och då kan jag lika gärna snabba på det, eller så är det bara en effekt av näringsbrist + överdos färgångor och då kan jag lika gärna träna så gott det går. Vikten och trycket i kroppen var rekordlågt och jag fick kämpa för att äta under måndagen, blev en del jobbiga flashbacks som jag ogärna återupplever.

Men träningen gick trots allt bra!

Mark utan bälte:
110 * 3 @ 8
120 * 3 @ 8
130 * 1 @ 8
140 * 1 @ 9
130 * 3 @ 9
125 * 3 @ 8
125 * 3 @ 9

Gött mos i marken!

Kedjeböj:
80 * 3 @ 8
90 * 3 @ 8
90 * 3 @ 8

Ok, tog det redigt lugnt med böjarna pga utmattningen.

Idag är det bättre, ingen flunsa, magen börjar hämta sig och kroppen känns hyffsad. Fattas dessvärre ännu lite färg i badrummet =/
sweetkarolina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-15, 08:46   #3186
z_bumbi
Nallemoderator
 
z_bumbis avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Linköping
Inlägg: 36 676
Ta hand om dig! Ventilation och andningsskydd är bra saker och det senare kostar bara några få kronor.
__________________
"The myth that women should not lift heavy is advanced only by women who fear effort and men who fear women." Eric Midkiff från misc.fitness.weights

"Your physiology doesn't care what your philosophy is"
z_bumbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-16, 21:52   #3187
sweetkarolina
I can haz teabag?
 
sweetkarolinas avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Örebro
Inlägg: 6 060
Citat:
Ursprungligen postat av z_bumbi Visa inlägg
Ta hand om dig! Ventilation och andningsskydd är bra saker och det senare kostar bara några få kronor.
Jao jo, borde ju öppnat fönstret


Gött pass med mycket energi på flaket idag!

Böj utan bälte:
90 * 4 @ 8
100 * 1 @ 7
107,5 * 1 @ 8
115 * 1 @ 9
107,5 * 4 @ 8,5
107,5 * 4 @ 9
Pra pöjt!

Bänk:
80 * 4 @ 8
85 * 4 @ 8
90 * 4 @ 9
85 * 4 @ 9

Chins:
7
4

Lats / baksida axlar

Åhhh, så är det alldeles vackert vitt överallt i Närke nu! Älska snö…
sweetkarolina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-26, 12:17   #3188
sweetkarolina
I can haz teabag?
 
sweetkarolinas avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Örebro
Inlägg: 6 060
I brist på SM får man serietävla...

Det finns mycket tankar att sammanfatta från gårdagens tävling. En helt vanlig serietävling hemma i källaren ÖKK, men vad är väl en bal på slottet?
Det var min lyftarkarriärs 90:onde tävlingsstart, känner mig urgammal och som en inventarie i sporten. Men det är minst lika roligt idag som när jag på hösten 2004 gjorde min första tävling i bänk. Missade startsignalen i första lyftet, men satte modiga 45 kg i andra och 50 kg i tredje. 57 kg tung och ett inofficiellt svenskt junior rekord och jag var fast. Har nog aldrig för en sekund ångrat att jag började med sporten. Jag lever för tävlingarna och det är det bästa jag vet!

Som jag skrev för någon vecka sen så valde jag att stå över SM tävlingarna i Umeå av många skäl, men ett som jag har försökt att inte skriva om offentligt ännu är att jag håller på och byta viktklass. Efter uppbrottet med Robin i höstas så tappade jag fort vikt ner till 68-69 kg (från 72-73 kg) och tankarna på -63 smög på. Jag ansträngde mig varken för att gå ner eller gå upp eller ligga still, men vikten fortsatte hyffsat effektivt nedåt. Så jag bestämde mig att satsa på -63, men jag ville inte skriva om det offentligt då jag ogillar att sätta mer press på mig själv än jag redan har. I dagsläget ligger vikten på 65-66 kg och planen är att fortsätta droppa till 63 kg och sen försöka hålla vikten där. Första tävlingen jag har tänkt väga in i -63 blir VM i bänk i maj. Jag har kämpat nog med att kunna väga in i -72 kg de senaste 2 åren, så det känns ju lite korkat att gå ner en klass. Men jag får försöka hålla mig i skinnet och inte låta vikten sticka iväg.

Tanken med -63 är att jag hoppas bli mer konkurrensmässig framförallt i den internationella bänken. Nivån i -72 har varit hög ett par år medans -63 inte har utvecklats lika tydligt. Det kan såklart slå åt vilket håll som helst, beroende på vilka som åker på tävlingarna. Men jag tror det kan gagna mig i längden. Jag inser att bantningen kommer göra mig svagare, men mitt mål är VM i bänk 2015 i Sundsvall. Målet för i år är att hitta en ny nivå att börja streta upp ifrån. Än så länge är jag nöjd med vilken nivå jag lyckas hålla efter.

Men så till tävlingen då! Väger som sagt 65-66 i dagsläget, men bestämde att göra en lättare vätsketömning till tävlingen för att visa att jag kan lyfta hyffsat mycket även på en lättare kroppsvikt. Tömningen gick inte speciellt bra kändes det som, tyckte aldrig jag riktigt släppte någon vätska men vågen visade iaf ett dropp på ca 1,5 kg. Vägde in på 64,15 kg. Men iom att tömningen inte funkade så kände jag inte av minsta vätskebrist heller. Så det var ju bra.

Böjen kändes hyffsad, tror jag.
120 kg Godkänd
125 kg Godkänd, lite seg och sned
130 kg Godkänd, bättre lyft

Bänken kändes svag, som vanligt, och sista uppvärmningslyftet på 120 var betänkligt segt. Sänkte ingången till 120 av rädsla.
120 kg Godkänd, sjukt mycket bättre än på värmet
127,5 kg Godkänd, också svinlätt
135 kg Godkänd! Och lätt! Synd man fegade ur på ingången, för jag hade haft mer i kroppen.

Marken kändes väl segare än i måndags, men det kan ju vara de hyffsat tunga böjarna…
140 kg Godkänd, okej
150 kg Godkänd men tung!
155 kg Bom! Lossnade inte ens från marken, tror jag.

Körde med tröja i bänken, och raw i böj o mark. Körde med en gammal tröja som jag garanterat tränat i på 74 kg kroppsvikt också, alla mina tröjor är numera tältstorlek för mig. Ska snart införskaffa en mindre storlek men vill vänta tills jag är lite lättare. Ingen mening att töja ut en ny tröja på en kroppsvikt som ändå ska minskas lite till innan tävling.
Så jag är helt klart nöjd med 135 kg med mersmak, 1 kg ner till 63:an och över 10 kg över det svenska rekordet i klassen iförd en gammal disktrasa. Böjen och marken känns varken eller, gjorde typ det jag hoppades på, men jag har ärligt svårt att veta vad jag skulle hoppas på. Jag tar dom här resultaten som något jag får bygga vidare från.
sweetkarolina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-20, 14:46   #3189
Nitrometan
Mjäll & SL
 
Nitrometans avatar
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: Karlskrona
Inlägg: 30 459
Karro är filmstjärna!

http://weight-movie.com/

Först i filmklippet dyker karro upp!

__________________
bobubobobelolenonitotroroboberortot

För klén för Frälsningsarmén.

TK Trossö
Nitrometan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-05-26, 10:56   #3190
sweetkarolina
I can haz teabag?
 
sweetkarolinas avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Örebro
Inlägg: 6 060
Haha, det var ju som evigheter man uppdaterade här, men utan att orda mer om det så konstaterar jag att bänk-VM gick av stapeln för inte länge sen alls. Typ ett par dagar sådär.
Det blev iaf debut i klass -63 kg, efter lite vätskemanipulation. Har egentligen vägt ganska bra mellan 62-63,5 men lyckades dra på mig någon förkylningsåkomma på vägen ner till Danmark och sög väl på mig lite vätska. Droppade från 63,7 morgonvikt dagen före tävling till 63,2 dagen D. Hade sen inte invägning förrän 14.00 så ett par varma duschar och några timmar nedbäddad senare stod det 62,58 kg på tävlingsvågen.
Förkylningen höll sig hyffsat borta tack vare ca 16 timmar sömn, men jag var nog inte mitt piggaste jag.
Träningen fram till VM har varit i slappaste laget, har delvis dragits med en strulig rygg som motverkat all böj, mark och brygga, men fått bättre ordning på den sen ca 1 månad och kunnat träna iaf sen dess. Sen är jag lite nykär och sånt där, så kanske inte överdrivet fokuserad på vad jag borde. Men det är inte så lätt att fokusera på flugvikter heller.
Nåväl, det var ursäkterna, så till tävlingen.
VARMT! Trodde Danmark var ett tempererat land men IKKE! Kändes väl rätt bra på värmet, ungefär som vanligt. Nervade ur på sista värmlyftet på 120 och sänkte ingången från 125 till 122,5. Bara hypokondri egentligen.

122,5 kg - 3-0 vitt
127,5 kg - 3-0 vitt
150 kg - BOM
Första och andra bra lyft, okej fart inget att klaga på. Gick på bronset i sista och det krävdes då 150 kg, så what the hell... Visst hade jag kunnat putsa resultatet till 130-135 kg men det är ju bara VM en gång om året. 150 lättade några cm från bröstet, men inte mycket mer. Med facit så valde jag "fel" år att gå ner till 63 på, blev en ruskigt hög nivå i klassen, men tanken hela tiden har ändå varit på nästa års VM. Så jag är inte ledsen att jag blev utan medalj i år, det fanns med i planen. Slutade 4a av 4 förresten.
Men ett svenskt rekord i 63:an iaf!
Nu sitter jag vrålförkyld och är hemma från jobbet och har tråkigt, därav kollosurfandet...
Nästa anhalt, Sydafrika!
sweetkarolina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-05-26, 17:53   #3191
O.W.
OLW ?
 
O.W.s avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Ort: Solna
Inlägg: 5 028
Bra tävlat. Får se vad du presterar på SM när vikten stabiliserat sig och ryggen är i skick.
__________________
Borta
STK
umeapower
Citat:
Ursprungligen postat av JimmyP;
"Styrkelyft är viktigare än Julen"
O.W. är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:58.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)