Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Tävlingsforum > Tävlande/aktiva

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-10-23, 18:55   #136
sweetkarolina
I can haz teabag?
 
sweetkarolinas avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Örebro
Inlägg: 6 060
Ryckböj:
25 * 5, 5, 5

Bänk:
65 * 5, 5, 5, 5, 5

Smalbänk:
40 * 5, 5, 5

Shrugs
sweetkarolina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-25, 22:15   #137
sweetkarolina
I can haz teabag?
 
sweetkarolinas avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Örebro
Inlägg: 6 060
En lång dag som nog inte verkar ta slut.
Landslagsläger med kost, skade o träningsföreläsning. Även lite träning med måttlig framgång.

Bänk m tröjan:
90 * 1
95 * 1
100 * 0
95 * 0 kom fel, trött svag.

Provade Katana strlk 34
100 * 2, 2, 2 varierande klosshöjd.
kändes okej, skapliga träffar men småsvår tröja. köpte den iaf.

Efter det fick jag veta att mitt ex som dumpade mig på NM i augusti numera är ihop med den människa som bott hemma hos mig i 1½ år. Inte så konstigt att hon knappt pratat med mig på en månad då. När jag bad om att få tillbaka min nyckel till min lägenhet så drog hon bokstavligt talat ut mig i tröjan, skrek åt mig hur mycket jag svikit henne och exet och jag vet inte allt. Slutade med att hon gav mig en käftsmäll och att vakterna på hotellet fick sära på oss. O ingen jävla nyckel fick jag.
Känner mig (förutom alkoholpåverkad) sviken, bedragen, hatad och på nåt sätt lättad. Pusselbitar börjar falla på plats. Jag förstår lite mer av det som hänt.

Kommer väl ta några veckor, men till slut känner jag faktiskt att det skulle kunna gå uppåt i mitt sargade psyke. Huruvida jag fortsätter med sporten vet jag inte. Det är ju trots allt det enda jag har kvar.

Nu så, har någon haft en värre dag? Jag skulle behöva känna lite skadeglädje...
sweetkarolina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-26, 07:31   #138
bertbert
Coming from my Galaxy Nexus using Tapatalk
 
bertberts avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: van Hell-sing
Inlägg: 9 375
Citat:
Ursprungligen postat av sweetkarolina Visa inlägg
Känner mig (förutom alkoholpåverkad) sviken, bedragen, hatad och på nåt sätt lättad. Pusselbitar börjar falla på plats. Jag förstår lite mer av det som hänt.
Håll fast vid lättad. Det var verkligen ingen rolig historia det där. Din inneboende förtjänar ett kok stryk som jag ser på det.

Hoppas det ordnar sig.
__________________
Skäggträning
Citat:
Ursprungligen postat av Pony Visa inlägg
Bäen på Gerda med Bertbert. Rasande trevlig, kunnig och hjälpsam typ. Passa på innan han tröttnar på att ge bort tips gratis!
Citat:
Ursprungligen postat av EMNO Visa inlägg
Det var det Thåström sjöng om: Surabaya Berra varför är du så RAW...
bertbert är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-26, 09:22   #139
LadyInsane
Starkare
 
LadyInsanes avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 9 933
Citat:
Ursprungligen postat av sweetkarolina Visa inlägg

Efter det fick jag veta att mitt ex som dumpade mig på NM i augusti numera är ihop med den människa som bott hemma hos mig i 1½ år. Inte så konstigt att hon knappt pratat med mig på en månad då. När jag bad om att få tillbaka min nyckel till min lägenhet så drog hon bokstavligt talat ut mig i tröjan, skrek åt mig hur mycket jag svikit henne och exet och jag vet inte allt. Slutade med att hon gav mig en käftsmäll och att vakterna på hotellet fick sära på oss. O ingen jävla nyckel fick jag.
Känner mig (förutom alkoholpåverkad) sviken, bedragen, hatad och på nåt sätt lättad. Pusselbitar börjar falla på plats. Jag förstår lite mer av det som hänt.

Kommer väl ta några veckor, men till slut känner jag faktiskt att det skulle kunna gå uppåt i mitt sargade psyke. Huruvida jag fortsätter med sporten vet jag inte. Det är ju trots allt det enda jag har kvar.

Nu så, har någon haft en värre dag? Jag skulle behöva känna lite skadeglädje...
Fyfan Hoppas du tar dig förbi det där. Såna människor som sviker dig förtjänar inte din uppmärksamhet, eller att du ens ägnar en tanke åt dem..gah!

Snela fortsätta med sporten? Jag tycker du är grymt stark, och en stor inspiration för mig..
LadyInsane är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-26, 10:20   #140
Pinglan
Bananslukerskan.
 
Pinglans avatar
 
Reg.datum: Sep 2002
Ort: Östergötland
Inlägg: 8 547
Fy fan! Förlusten är deras, inte din! Var glad att du är av med svinen! Du är värd mycket bättre än så gumman! Fortsätt med sporten! Du är ju suverän vännen!
__________________
Tjockis kan du va själv gubbjävel!!!!
Pinglan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-26, 14:35   #141
Nitrometan
Mjäll & SL
 
Nitrometans avatar
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: Karlskrona
Inlägg: 30 459
Citat:
Ursprungligen postat av bertbert Visa inlägg
Håll fast vid lättad. Det var verkligen ingen rolig historia det där. Din inneboende förtjänar ett kok stryk som jag ser på det.
Eller två.

Hoppas det löser sig.
__________________
bobubobobelolenonitotroroboberortot

För klén för Frälsningsarmén.

TK Trossö
Nitrometan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-26, 14:53   #142
Akoral
Registered User
 
Akorals avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Lund
Inlägg: 3 332
Du har säket vittnen så polisanmäl henne för misshandel, samt för nått annat för att hon vägrar lämna tillbaka nycklen.

personen lär ju knappast få närvara på fler landslagsläger tycker jag .

inte ska du sluta nu när du verkar få ut några kg till med katanan
__________________
Viktor jest kwiatkemhttp://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=150078
Akoral är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-26, 15:18   #143
Nitrometan
Mjäll & SL
 
Nitrometans avatar
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: Karlskrona
Inlägg: 30 459
Citat:
Ursprungligen postat av Akoral Visa inlägg
Du har säket vittnen så polisanmäl henne för misshandel, samt för nått annat för att hon vägrar lämna tillbaka nycklen.
Egenmäktigt förfarande.

Det är din nyckel.

Annars kan du byta lås och skicka fakturan till henne. Sen blir det kronofogden när hon inte betalar.












Inte sluuuuuta!
__________________
bobubobobelolenonitotroroboberortot

För klén för Frälsningsarmén.

TK Trossö
Nitrometan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-26, 19:00   #144
sweetkarolina
I can haz teabag?
 
sweetkarolinas avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Örebro
Inlägg: 6 060
Citat:
Ursprungligen postat av bertbert Visa inlägg
Håll fast vid lättad. Det var verkligen ingen rolig historia det där. Din inneboende förtjänar ett kok stryk som jag ser på det.

Hoppas det ordnar sig.
Lättad känns bra ja, och nu känns det till slut som korten ligger på bordet. Min FD inneboende förtjänar nog både det ena och det andra och det är till stor del anledningen att jag skriver om det här.

Citat:
Ursprungligen postat av LadyInsane Visa inlägg
Fyfan Hoppas du tar dig förbi det där. Såna människor som sviker dig förtjänar inte din uppmärksamhet, eller att du ens ägnar en tanke åt dem..gah!

Snela fortsätta med sporten? Jag tycker du är grymt stark, och en stor inspiration för mig..
Citat:
Ursprungligen postat av Pinglan Visa inlägg
Fy fan! Förlusten är deras, inte din! Var glad att du är av med svinen! Du är värd mycket bättre än så gumman! Fortsätt med sporten! Du är ju suverän vännen!
Jag skrev väl till viss del i vredesmod, och sluta med sporten ska jag inte. Om inget annat så fortsätter jag bara för det höga nöjet att vara en nagel i ögat. Känner faktiskt ingen direkt ilska, inget hat utan mest den där lättnaden att jag bara kan klippa helt och behöver aldrig fundera om jag kunde gjort nåt annorlunda. Belades med absolut kommunikationsförbjud med den andra under dagen och ser gärna att det fortsätter på livstid.

Citat:
Ursprungligen postat av Akoral Visa inlägg
Du har säket vittnen så polisanmäl henne för misshandel, samt för nått annat för att hon vägrar lämna tillbaka nycklen.

personen lär ju knappast få närvara på fler landslagsläger tycker jag .

inte ska du sluta nu när du verkar få ut några kg till med katanan
Jag torde ha vittnen, men jag vet inte om polisanmälan vore rätt. Vill ju slippa den här människan, inte sylta in mig mer.
Dessutom finns ju nackdelen att hon med största sannolikhet upplevde händelserna på ett mycket annorlunda sätt än mig. Och tyvärr lämnade jag platsen, medans hon stannade och gav sin syn på saken till flertalet som inte bevittnat. Så enligt uppgift är det jag som är psykopaten så ni borde väl passa er...

Katanan ska bli guld!

Citat:
Ursprungligen postat av Nitrometan Visa inlägg
Egenmäktigt förfarande.

Det är din nyckel.

Annars kan du byta lås och skicka fakturan till henne. Sen blir det kronofogden när hon inte betalar.

Inte sluuuuuta!
Intressant tanke! Den hamnar på min lista över eventuella åtgärder. Fast jag tror nånstans att jag hellre pungar ut med 1000-lappen själv, än just syltar in mig mer. Ju mindre ja behöver ha med människan att göra, desto bättre.
Dessutom har jag ju fördelen att jag kan anmäla henne för inbrott, om hon så mycket som tar ett steg över tröskeln.

Nääää, inte sluta. Ja är som leksand, nu börjar återtåget!


Jag måste nog vara en rätt sjuk människa, men så här bra har jag inte mått sen innan sommarn. Allting bara faller på plats. Och jag är inte ens arg, för jag förstår varför dessa personer känner som de gör mot mig. Killen har förvisso svikit mig, men jag glömmer inte varför jag tycker så mycket om honom. Positiva minnen ska man inte släppa. Att det inte funkade mellan oss är tråkigt, men väl sånt man får ta. Och vem han väljer att fortsätta sitt liv med har egentligen inte jag med att göra.
Hon däremot skrämmer mig med sin övertygelse att jag har förstört hennes liv. Hon tror det inte, utan hon vet det. Precis som en hjärntvättad nazist vet att arier är bättre än andra. När man slutar acceptera möjligheten att man kan ha fel får man inte många rätt i livet. Troligen obotligt.
Fascinerande hur man kan manipulera sina minnen tills man tror sig veta det man vill veta.


Jävligt bra träningsdagbok det här. Kanske borde skaffa en filosofiblogg istället.
sweetkarolina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-26, 19:19   #145
bertbert
Coming from my Galaxy Nexus using Tapatalk
 
bertberts avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: van Hell-sing
Inlägg: 9 375
Citat:
Ursprungligen postat av sweetkarolina Visa inlägg
Jag måste nog vara en rätt sjuk människa, men så här bra har jag inte mått sen innan sommarn. Allting bara faller på plats. Och jag är inte ens arg, för jag förstår varför dessa personer känner som de gör mot mig. Killen har förvisso svikit mig, men jag glömmer inte varför jag tycker så mycket om honom. Positiva minnen ska man inte släppa. Att det inte funkade mellan oss är tråkigt, men väl sånt man får ta. Och vem han väljer att fortsätta sitt liv med har egentligen inte jag med att göra.
Sjuk är inte ett passande ord. Snarare klok. Tycker bertbert.
__________________
Skäggträning
Citat:
Ursprungligen postat av Pony Visa inlägg
Bäen på Gerda med Bertbert. Rasande trevlig, kunnig och hjälpsam typ. Passa på innan han tröttnar på att ge bort tips gratis!
Citat:
Ursprungligen postat av EMNO Visa inlägg
Det var det Thåström sjöng om: Surabaya Berra varför är du så RAW...
bertbert är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-26, 20:36   #146
Börje H
Negativa Blöje
 
Börje Hs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Dubai
Inlägg: 15 672
Citat:
Ursprungligen postat av Akoral Visa inlägg
Du har säket vittnen så polisanmäl henne för misshandel, samt för nått annat för att hon vägrar lämna tillbaka nycklen.

personen lär ju knappast få närvara på fler landslagsläger tycker jag .
Jag delar denna uppfattning och hoppas verkligen att landslagsledningen nu tar tag i detta.
__________________
Pastor Smulter predikar:
"En tarvitse pillua! En tarvitse rahaa. Koska pääasia on että penkki kulkee"
Citat:
Ursprungligen postat av Gute Visa inlägg
Jag blir aldrig "klar" med någonting, jag uppnår ingenting, jag bara lyfter.
Instagram: BORJETHESWEDE #TeamBTS #Wolverineenergydrink
Börje H är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-26, 20:52   #147
Gute
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 3 359
När de gamla såren heta tära,
när din kind är vätt av ensamhetens gråt,
när att leva är att stenar bära
och din sång är sorg som vilsna tranors låt,
gå och drick en fläkt av höstens vindar,
se med mig mot bleka, blåa skyn!
Kom och stå med mig vid hagens grindar,
när de vilda gässen flyga över byn!

Gässen flytta. Dan Andersson (1915).
Gute är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-26, 21:30   #148
sweetkarolina
I can haz teabag?
 
sweetkarolinas avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Örebro
Inlägg: 6 060
Citat:
Ursprungligen postat av bertbert Visa inlägg
Sjuk är inte ett passande ord. Snarare klok. Tycker bertbert.


Citat:
Ursprungligen postat av Börje H Visa inlägg
Jag delar denna uppfattning och hoppas verkligen att landslagsledningen nu tar tag i detta.
Det kommer att bli intressant att följa. Dock anser jag att jag själv förtjänar samma straff. Men jag ser hellre att ingen av oss får delta igen, än att båda får det.

Citat:
Ursprungligen postat av Gute Visa inlägg
När de gamla såren heta tära,
när din kind är vätt av ensamhetens gråt,
när att leva är att stenar bära
och din sång är sorg som vilsna tranors låt,
gå och drick en fläkt av höstens vindar,
se med mig mot bleka, blåa skyn!
Kom och stå med mig vid hagens grindar,
när de vilda gässen flyga över byn!

Gässen flytta. Dan Andersson (1915).
Nah, den var fin! Sorgsen men ändå positiv, passar mig finfint.

Räknar med fett sympatikramkalas på Bänk-SM nu!
sweetkarolina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-26, 21:38   #149
Nitrometan
Mjäll & SL
 
Nitrometans avatar
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: Karlskrona
Inlägg: 30 459
Bra resonerat Karro. Du kommer att klara det här.
__________________
bobubobobelolenonitotroroboberortot

För klén för Frälsningsarmén.

TK Trossö
Nitrometan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-26, 21:42   #150
Akoral
Registered User
 
Akorals avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Lund
Inlägg: 3 332
OM du känner igen mig å jag känner igen dig och du får en medalj så ska jag bjuda dig på en drink eller öl

Allvar så tycker jag inte att det är nått fel på om du slagit tillbaka utan det är den som slår först som ska ha det hårda straffet- oavsett anledning så är våld vid landslags läger- tävling lika illa som att ta droger dopa sig dricka för mycket osv, helt oacceptabelt.

vet inte vad som sagts eller någonting men oavsett vad är det den som slår först som går över gränsen. sen kan man disskutera om båda ska ha ett straff.
__________________
Viktor jest kwiatkemhttp://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=150078
Akoral är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:39.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)