Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2009-03-21, 23:30   #1
Madame
Madamp!
 
Madames avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Ort: skåne
Inlägg: 3 791
På väg upp med Madame

Okej, välkommen till min första journal!


Vi går rakt på sak:

Tjej
26 år
173 lång
65 kg (och mer ska det bli!)


Mål:
Bygga muskler (och således upp i vikt), se fit och atletisk ut, få en trevlig symmetri.
Det är ju naturligtvis roligt att vara stark, må bra osv osv, men det är mest för att forma kroppen jag styrketränar. Plus att det är kul förstås!

Långsiktigt så vill jag tävla i AF, men det ligger en bit fram i tiden och om det inträffar eller inte får vi se, (jag är ju ingen spåkärring). Men arbetsplanen är iallafall tävlig



Träningsbakgrund:
Jag åkte konståkning under min uppväxt. Tyvärr slet jag ut mina knän, vilket tvingade mig att sluta vid 14 års ålder.
Konverterade då till skateboard och enhjuling som jag tränade febrilt på varje dag under högstadiet.
Sen gick jag gymnasiet med cirkusinriktning, i Gävle. Där tränades massa akrobatik, men så drog jag axlarna ur led i en flickis och sen gick de ur led titt som tätt. Ingen mer golvakro för mig, jag inriktade mig mer på luftakrobatik (trapets, tyg mm) som var jättebra för mina axlar.
Efter gymnasiet for jag till Moskva i 1,5 år och blev drillad i trapets och balett på statliga cirkushögskolan.
Sen "behövde jag en paus" och, long story short, kom då på att det hela kostade mer än det smakade. Det här var alltså år 2003.

Då tog jag upp gymträningen igen som jag börjat med precis före moskvatiden, för att inte försunkas och tappa den goda formen helt liksom.

2007 ville jag bli lite mer seriös med träningen och kom på att jag aldrig kommer bli större om jag inte äter mer och går upp i vikt, så sen sommaren 2007 tills nu (vår 09) har jag pangat på mig 9 kilo utan att formen är helt åt skogen
Knäna mår numera ganska bra och kan knäböja utan problem (woohoo!), axlarna mår också bra sålänge jag inte hittar på några dumheter








Hoppas ni vill följa mig i min journal!
Madame är inte uppkopplad   Svara med citat


 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:04.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)