Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-06-14, 23:59   #16
Gymmis
Registered User
 
Gymmiss avatar
 
Reg.datum: Sep 2013
Inlägg: 202
Citat:
Ursprungligen postat av Adama Visa inlägg
Hmm undrar just om inte Isabella missade vikten... hon är inte med på goodlift live scoren, alla andra är det. http://goodlift.info/live1/onlineside.html
Misstänker det. Fan vilket antiklimax efter allt dietande.
__________________
Vilat klart
Gymmis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-15, 00:02   #17
Adama
Registered User
 
Adamas avatar
 
Reg.datum: Sep 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 5 010
Japp de sa på streamen nu att så var fallet. Surt som fan.
Adama är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-15, 03:16   #18
Leifallan
Registered User
 
Leifallans avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 1 400
Fan va tråkigt!

En fråga: Står det en fritt att tävla i seniorklassen även om man åldersmässigt är i M1:an? Tänker på t.ex flera nu i 63:ans öppna där Thompson är 45 år och borde tävla i veteranklassen. Men det är valfritt eller?
__________________
Every single rep of every single workout, should be treated with the attention that you would have the Olympic final.

Kirksman
Leifallan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-15, 03:37   #19
Börje H
Negativa Blöje
 
Börje Hs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Dubai
Inlägg: 15 672
Synd för Isabella. Det var ju verkligen ett riktigt själmordsuppdrag hon gav sig in på, speciellt som "diet debut". Men hatten av det verkar ju varit sjuuukt nära iaf!

Hade varit spännande att se hur det gått, men jag är rädd för att det där tok-trüshet som alltid finns på träningarna hade varit markant reducerat. Dock troligen bra nog för att utmana topp 3.

För övrigt en helt sjukt spännande tävling. Jen Thompson visade ju sannerligen vart de flesta skåp skall stå. Smackade till med en 142.5 kg´s bänk åsså 30 kg höjning inför 2:a marken, för ett nytt pb. Legend kan man säga.

Sinnes lyftning i herrarnas 66:a. Okpoko gör 688 kg i totalen.

Ikväll/natt är det Annikas tur! Samt Gibbs på tidiga morgonen. Vem ids bry sig om fotbolls VM?!
__________________
Pastor Smulter predikar:
"En tarvitse pillua! En tarvitse rahaa. Koska pääasia on että penkki kulkee"
Citat:
Ursprungligen postat av Gute Visa inlägg
Jag blir aldrig "klar" med någonting, jag uppnår ingenting, jag bara lyfter.
Instagram: BORJETHESWEDE #TeamBTS #Wolverineenergydrink
Börje H är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-15, 03:41   #20
Börje H
Negativa Blöje
 
Börje Hs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Dubai
Inlägg: 15 672
Citat:
Ursprungligen postat av Leifallan Visa inlägg
En fråga: Står det en fritt att tävla i seniorklassen även om man åldersmässigt är i M1:an? Tänker på t.ex flera nu i 63:ans öppna där Thompson är 45 år och borde tävla i veteranklassen. Men det är valfritt eller?
Det heter open category

Det betyder att den är öppen för alla lyftare oavsett ålder. Är du nog bra som Sunjunior eller M3:a så är det öppet för dig. Givetvis förutsatt att ditt landslag inte har bättre lyftare. Det var det Svensson, några inlägg upp, menade med att Hedlund borde kört i open. Fanns grova medaljchanser där.
__________________
Pastor Smulter predikar:
"En tarvitse pillua! En tarvitse rahaa. Koska pääasia on että penkki kulkee"
Citat:
Ursprungligen postat av Gute Visa inlägg
Jag blir aldrig "klar" med någonting, jag uppnår ingenting, jag bara lyfter.
Instagram: BORJETHESWEDE #TeamBTS #Wolverineenergydrink
Börje H är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-15, 06:10   #21
Dreas
Maaaaaaat!
 
Dreass avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: Karlstad
Inlägg: 6 323
Citat:
Ursprungligen postat av Adama Visa inlägg
Hmm undrar just om inte Isabella missade vikten... hon är inte med på goodlift live scoren, alla andra är det. http://goodlift.info/live1/onlineside.html
Hon missade invägningen. 63,5 kom hon ner till.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Deceiver85 Visa inlägg
"Vem vare? Vem vare som curla?"
"Ingen"
"Vadå ingen? Säg vem det fucking var"
"Ta det lugnt, vi sa att vi ska curla i squat racket, ni sa okej..."
"Vad ska jag göra med min fucking böjdräkt?"
Dreas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-15, 06:26   #22
Kicken
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2014
Ort: Vasa,Finland
Inlägg: 103
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas Visa inlägg
Hon missade invägningen. 63,5 kom hon ner till.
Får hon ställa upp i 72:an (om hon vill) eller är det kört om hon inte kommer ner till klassen hon är anmäld till?
Kicken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-15, 07:03   #23
Leifallan
Registered User
 
Leifallans avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 1 400
Citat:
Ursprungligen postat av Börje H Visa inlägg
Det heter open category



Det betyder att den är öppen för alla lyftare oavsett ålder. Är du nog bra som Sunjunior eller M3:a så är det öppet för dig. Givetvis förutsatt att ditt landslag inte har bättre lyftare. Det var det Svensson, några inlägg upp, menade med att Hedlund borde kört i open. Fanns grova medaljchanser där.


Det heter Subjunior

Tack för svar!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
__________________
Every single rep of every single workout, should be treated with the attention that you would have the Olympic final.

Kirksman
Leifallan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-15, 07:32   #24
Dreas
Maaaaaaat!
 
Dreass avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: Karlstad
Inlägg: 6 323
Citat:
Ursprungligen postat av Kicken Visa inlägg
Får hon ställa upp i 72:an (om hon vill) eller är det kört om hon inte kommer ner till klassen hon är anmäld till?
Kört.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Deceiver85 Visa inlägg
"Vem vare? Vem vare som curla?"
"Ingen"
"Vadå ingen? Säg vem det fucking var"
"Ta det lugnt, vi sa att vi ska curla i squat racket, ni sa okej..."
"Vad ska jag göra med min fucking böjdräkt?"
Dreas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-15, 09:30   #25
345.5 i bänk
Jag bänkar över 400 kilo.
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 4 302
Citat:
Ursprungligen postat av Börje H Visa inlägg
Synd för Isabella. Det var ju verkligen ett riktigt själmordsuppdrag hon gav sig in på, speciellt som "diet debut". Men hatten av det verkar ju varit sjuuukt nära iaf!

Hade varit spännande att se hur det gått, men jag är rädd för att det där tok-trüshet som alltid finns på träningarna hade varit markant reducerat. Dock troligen bra nog för att utmana topp 3.

För övrigt en helt sjukt spännande tävling. Jen Thompson visade ju sannerligen vart de flesta skåp skall stå. Smackade till med en 142.5 kg´s bänk åsså 30 kg höjning inför 2:a marken, för ett nytt pb. Legend kan man säga.

Sinnes lyftning i herrarnas 66:a. Okpoko gör 688 kg i totalen.

Ikväll/natt är det Annikas tur! Samt Gibbs på tidiga morgonen. Vem ids bry sig om fotbolls VM?!
Riktigt trist att hon missade vikten. Hon hade nog haft fina chanser så duktig som hon är. Hårt att ta VM som första tävling att göra en sån stor diet på. Hon borde ha tagit ner sig tidigare.

Såg att vinnaren i klass 66 var junior.
345.5 i bänk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-15, 10:54   #26
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 048
Citat:
Ursprungligen postat av Börje H Visa inlägg
Synd för Isabella. Det var ju verkligen ett riktigt själmordsuppdrag hon gav sig in på, speciellt som "diet debut". Men hatten av det verkar ju varit sjuuukt nära iaf!

Hade varit spännande att se hur det gått, men jag är rädd för att det där tok-trüshet som alltid finns på träningarna hade varit markant reducerat. Dock troligen bra nog för att utmana topp 3.

För övrigt en helt sjukt spännande tävling. Jen Thompson visade ju sannerligen vart de flesta skåp skall stå. Smackade till med en 142.5 kg´s bänk åsså 30 kg höjning inför 2:a marken, för ett nytt pb. Legend kan man säga.

Sinnes lyftning i herrarnas 66:a. Okpoko gör 688 kg i totalen.

Ikväll/natt är det Annikas tur! Samt Gibbs på tidiga morgonen. Vem ids bry sig om fotbolls VM?!
Thompson vann på 492.5 kg.
Isabella har instagramlyft från förra veckan på: 202.95 kg - 100 kg (kort stopp) - 220 kg. 522.95 kg

Vågar inte uttala mig hur mycket att tappa på tävling som är normalt, av omständigheter (vätsketömning, resa) men hon hade behövt ta 95% av förra veckans lyft för att vinna.
Visst, en otroligt dålig dag kan 90% (3 RM ish) vara misslyckbart? Då hade hon inte hamnat på pallplats.

Coolt om hon gjort mock-meet i uppvärmningsrummet av frustration, totalat 500+!

Senast redigerad av 1x0 den 2018-06-15 klockan 10:58.
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-15, 11:29   #27
Hirvis
My warm-up>your 1RM
 
Reg.datum: Sep 2006
Inlägg: 564
Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
Thompson vann på 492.5 kg.
Isabella har instagramlyft från förra veckan på: 202.95 kg - 100 kg (kort stopp) - 220 kg. 522.95 kg

Vågar inte uttala mig hur mycket att tappa på tävling som är normalt, av omständigheter (vätsketömning, resa) men hon hade behövt ta 95% av förra veckans lyft för att vinna.
Visst, en otroligt dålig dag kan 90% (3 RM ish) vara misslyckbart? Då hade hon inte hamnat på pallplats.

Coolt om hon gjort mock-meet i uppvärmningsrummet av frustration, totalat 500+!
För någon som inte är van att vätsketömma brukar det nästan alltid sluta dåligt, som i att man presterar avsevärt mycket sämre än väntat. Även för dom som är vana att vätsketömma är det extremt svårt att prestera på topp. Jag har mycket svårt att tro att Isabella även om hon hade lyckats väga in hade kunnat vinna, vad hon gjort på träning på högre kroppsvikt är inte så relevant som man kanske kan tro. Visst, träningsresultat är en värdemätare, men jag har nog aldrig sett någon lyftare som vätsketömt hårt som lyckats göra 95% av träningsresultat på tävling med helt andra förutsättningar.

För att förtydliga, hatten av för Isabella som ändå vågade prova. Det blev en dyr läxa, men förhoppningsvis lär hon sig något av det. Även jag har lärt mig den hårda vägen med flera sjukhusbesök i samband med tävlingar. Jävlar så dåligt man mår efter några timmar i bastun med sopsäckar på sig.
Hirvis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-15, 11:50   #28
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 048
Citat:
Ursprungligen postat av Hirvis Visa inlägg
För någon som inte är van att vätsketömma brukar det nästan alltid sluta dåligt, som i att man presterar avsevärt mycket sämre än väntat. Även för dom som är vana att vätsketömma är det extremt svårt att prestera på topp. Jag har mycket svårt att tro att Isabella även om hon hade lyckats väga in hade kunnat vinna, vad hon gjort på träning på högre kroppsvikt är inte så relevant som man kanske kan tro. Visst, träningsresultat är en värdemätare, men jag har nog aldrig sett någon lyftare som vätsketömt hårt som lyckats göra 95% av träningsresultat på tävling med helt andra förutsättningar.

För att förtydliga, hatten av för Isabella som ändå vågade prova. Det blev en dyr läxa, men förhoppningsvis lär hon sig något av det. Även jag har lärt mig den hårda vägen med flera sjukhusbesök i samband med tävlingar. Jävlar så dåligt man mår efter några timmar i bastun med sopsäckar på sig.
Tack! Oerhört intressant!
Vätsketömma/uttorkning är seriösa affärer.

Många följt Isabella på instagram. Hon började deffa i november 2017 för -63 kg. Jag följer ingen som är i närheten lika aktiv på instagram. Blivit stor hype att få se henne tävla!
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-15, 11:59   #29
345.5 i bänk
Jag bänkar över 400 kilo.
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 4 302
Verkligen den hårda vägen att inte ens komma till start. Enligt hennes instagram vägde hon 67kg innan vätsketömningen. Lite dålig planering kan man tycka att väga så pass mycket över. Men hoppas hon kommer tillbaka bättre nästa år och vinner VM.
345.5 i bänk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-15, 12:42   #30
Dreas
Maaaaaaat!
 
Dreass avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: Karlstad
Inlägg: 6 323
Citat:
Ursprungligen postat av 345.5 i bänk Visa inlägg
Verkligen den hårda vägen att inte ens komma till start. Enligt hennes instagram vägde hon 67kg innan vätsketömningen. Lite dålig planering kan man tycka att väga så pass mycket över. Men hoppas hon kommer tillbaka bättre nästa år och vinner VM.
Var nere på 66 en sväng också. Jag tyckte också att det var lite högt men hade mina förhoppningar.

Nästa gång går det vägen
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Deceiver85 Visa inlägg
"Vem vare? Vem vare som curla?"
"Ingen"
"Vadå ingen? Säg vem det fucking var"
"Ta det lugnt, vi sa att vi ska curla i squat racket, ni sa okej..."
"Vad ska jag göra med min fucking böjdräkt?"
Dreas är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:03.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)