Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-03-01, 16:56   #46
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 235
En alternativ fråga skulle kunna vara hur många normala otränade hyfsat taniga snygga tjejer på 160/45 skulle behövas för att brotta ner Karelin i sin prime (Obs Karelin får inte allvarligt skada någon, inga dänga i mattan så att revbenen knäcks eller dylikt) 4? 7? 10?
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-01, 16:59   #47
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 740
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
En alternativ fråga skulle kunna vara hur många normala otränade hyfsat taniga snygga tjejer på 160/45 skulle behövas för att brotta ner Karelin i sin prime (Obs Karelin får inte allvarligt skada någon, inga dänga i mattan så att revbenen knäcks eller dylikt) 4? 7? 10?
Vanliga tjejer: typ 150 st
Om de är typ pcp-zombie-arga så 8.
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-04, 12:28   #48
Macroman
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 921
Är av åsikten att nästan alla män vinner över många hyfsat tränade kampsporttjejer i ett slagsmål men då räknar jag med viktövertag för männen. I en sån teknisk sport som brottning får nog nästan alla män det svårt om det är samma viktklass (vilket iofs är orealistiskt...).

Senast redigerad av Macroman den 2020-03-04 klockan 12:35.
Macroman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-04, 12:32   #49
Macroman
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 921
Citat:
Ursprungligen postat av baggard Visa inlägg
Det låter väldigt tveksamt. Kommer du ihåg vad tjejen hette? Skulle vilja kolla upp det.
Troligen var det ett KM med tre deltagare.
Macroman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-04, 13:40   #50
G.W
Registered User
 
G.Ws avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 160
Citat:
Ursprungligen postat av An Iron Soul Visa inlägg
Haha den incidenten minns jag med glädje.
Om jag inte minns fel så var pissluffaren fadde inblandad.
Nu var det ju faktiskt så att det var Bas Rutten som blev omhändertagen och samband med det började gråta. Så hans versions stämmer inte, men man förstår ju såklart att han försökte rädda sitt rykte. Ska ha varit rätt pinsamt för honom faktiskt.

Källa: Fadde D
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag minns alla storheter där på forumen, jag var med från början och jag var och är nog den störste legenden någonsin. En legend dom gjorde allt för att tysta. Jag styrde fan Kolo... Men dom fixade så jag inte kunde logga in. Men då och då nämns mitt gamla nick.
G.W är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-04, 16:35   #51
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 235
Citat:
Ursprungligen postat av Macroman Visa inlägg
Är av åsikten att nästan alla män vinner över många hyfsat tränade kampsporttjejer i ett slagsmål men då räknar jag med viktövertag för männen. I en sån teknisk sport som brottning får nog nästan alla män det svårt om det är samma viktklass (vilket iofs är orealistiskt...).
Finns rätt gott om män som väger 60-65 kg. Såna som varken är långa eller knubbiga bara klena och taniga. En minoritet givetvis men ändå många. Sedan sätter du det mot en vältränad, förmodligen ca 1dm kortare kvinna på samma vikt.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-05, 09:30   #52
Macroman
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 921
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Finns rätt gott om män som väger 60-65 kg. Såna som varken är långa eller knubbiga bara klena och taniga. En minoritet givetvis men ändå många. Sedan sätter du det mot en vältränad, förmodligen ca 1dm kortare kvinna på samma vikt.
Ja, det är väl den lilla % av män som skulle få problem.
Macroman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-07, 10:32   #53
meow
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2015
Inlägg: 91
Om man nummer två har grundläggande kunskaper i sporten kommer han krossa i princip vilken kvinna som helst.
Styrka är MINST lika viktigt som teknik.
meow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-08, 03:56   #54
Hemi
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 2 304
För att se det som lite mer uppmuntrande i en fight, överfall etc så finns det en hel del fall där kvinnor klarat sig med kampsportskunskaper mot män så gått på fel tjej. För inte så länge sedan var det en kickbox-tjej som blev attackerad av en frekvens-våldäktsman som slog henne upprepade gånger, vilket ofta är fallet, men hon fick tag på hans arm och ströp ut honom med benen.

Då var hon inte ens brottare och våldtäktsmannen hade tagit fler tjejer förut. Jag har också en kusin, tjej, som brottades ett tag och ingen kille som inte höll på med brottning kunde vinna över henne, om vi snackar vanliga killar då. Vissrligen var hon elit i gymnastik och även rugbyspelare, men ändå. Tjej. Jag har själv en del erfarenhet av judo och det är också en bra självförsvarsmetod för tjejer, kasta avskrädet i marken, och gå/spring iväg.

Senast redigerad av Hemi den 2020-03-08 klockan 04:02.
Hemi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-08, 08:35   #55
KoloKille
Banned User
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 261
Citat:
Ursprungligen postat av Hemi Visa inlägg
För att se det som lite mer uppmuntrande i en fight, överfall etc så finns det en hel del fall där kvinnor klarat sig med kampsportskunskaper mot män så gått på fel tjej. För inte så länge sedan var det en kickbox-tjej som blev attackerad av en frekvens-våldäktsman som slog henne upprepade gånger, vilket ofta är fallet, men hon fick tag på hans arm och ströp ut honom med benen.

Då var hon inte ens brottare och våldtäktsmannen hade tagit fler tjejer förut. Jag har också en kusin, tjej, som brottades ett tag och ingen kille som inte höll på med brottning kunde vinna över henne, om vi snackar vanliga killar då. Vissrligen var hon elit i gymnastik och även rugbyspelare, men ändå. Tjej. Jag har själv en del erfarenhet av judo och det är också en bra självförsvarsmetod för tjejer, kasta avskrädet i marken, och gå/spring iväg.
Och om man slutar läsa sagoböcker så är det i verkligheten så att en kvinna - kampsportare eller inte - bryter i stort sett alla ben i ansiktet om en normalstark man slår till henne med full kraft. Men om man är en elitgymnast kan det förstås hjälpa en hel del.
KoloKille är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-08, 09:00   #56
Frustrator
Klen och gnällig
 
Frustrators avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Halmstad
Inlägg: 1 264
Citat:
Ursprungligen postat av KoloKille Visa inlägg
Och om man slutar läsa sagoböcker så är det i verkligheten så att en kvinna - kampsportare eller inte - bryter i stort sett alla ben i ansiktet om en normalstark man slår till henne med full kraft. Men om man är en elitgymnast kan det förstås hjälpa en hel del.
Hjälper inte om man slutar läsa sagoböcker och sen börjar läsa internettrams/YouTube istället.

Om en kampsportande tjej (eller kille) för den delen påbörjar det hela men en välriktad spark i pungen och sen när vederbörande ligger på marken och kvider utövar våld på struphuvudet så hjälper det inte att killen väger 200pannor och lyften en bil till frukost.

Personer utan träning inom kampsport anfaller förvånansvärt ofta med höften öppen...(troligen för att de är så säkra på sitt övertag)

Och nej, varenda ben bryts inte vid ett slag i ansiktet, huvudet far bakåt istället om där inte finns ett mothåll. Dessutom kommer förövaren få sig en boxers fracture pga dålig teknik.
__________________
Göteborgsvarvet 2006, 21km, 1 tim 24 min och 7sekunder.
10K 34:55.
Guld i medicinar-sm 2005, 2006, 2007, 2008, 2009. Silver 2010. "Nu då!"
Vasaloppet -08,-09,-10,-12,-13,-14,-17,-18,-19
Frustrator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-08, 09:08   #57
KoloKille
Banned User
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 261
Citat:
Ursprungligen postat av Frustrator Visa inlägg
Hjälper inte om man slutar läsa sagoböcker och sen börjar läsa internettrams/YouTube istället.

Om en kampsportande tjej (eller kille) för den delen påbörjar det hela men en välriktad spark i pungen och sen när vederbörande ligger på marken och kvider utövar våld på struphuvudet så hjälper det inte att killen väger 200pannor och lyften en bil till frukost.

Personer utan träning inom kampsport anfaller förvånansvärt ofta med höften öppen...(troligen för att de är så säkra på sitt övertag)

Och nej, varenda ben bryts inte vid ett slag i ansiktet, huvudet far bakåt istället om där inte finns ett mothåll. Dessutom kommer förövaren få sig en boxers fracture pga dålig teknik.
Har du varit i många slagsmål? Du låter erfaren. Har du tränat på pungsparkar mot rörliga mål?

I mina lite yngre dagar var jag i en del del slagsmål ute på byn och fick både motta och gav en del stryk. Jag har sedan dess ena sidan av näsan inslagen sedan jag fick en rallarsving av en otränad person där, mittendelen av näsan mosad sedan jag blev skallad där, en del av kindbenet mosat sedan jag blev slagen där. Det är mina skador jag fått på mina ansiktsben av otränade personer. Och då är jag stor och har tränat kampsport länge. Vad tror du händer med en liten tjej med tunnare ben och mycket svagare nackmuskler?

Jag har för övrigt aldrig sett någon "ge en pungspark" i ett slagsmål. De enda sparkarna jag sett är pushkicks mot bröstet och jag har utdelat en del knän. Försöker man göra en "pungspark" har man läst för många sagoböcker. Dessutom är det vanligt att man halkar i slagsmål, så att börja försöka ge "pungsparkar" är värdelöst.

Det är sådant man lär sig på kurser i feministiskt självförsvar.

Senast redigerad av KoloKille den 2020-03-08 klockan 09:16.
KoloKille är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-08, 09:32   #58
KoloKille
Banned User
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 261
Förresten är det så att det är när huvudet far runt okontrollerat efter ett slag som gör att man blir knockad. Så det är ju knappast optimalt.
KoloKille är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-08, 11:51   #59
Frustrator
Klen och gnällig
 
Frustrators avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Halmstad
Inlägg: 1 264
Citat:
Ursprungligen postat av KoloKille Visa inlägg
Har du varit i många slagsmål? Du låter erfaren. Har du tränat på pungsparkar mot rörliga mål?

I mina lite yngre dagar var jag i en del del slagsmål ute på byn och fick både motta och gav en del stryk. Jag har sedan dess ena sidan av näsan inslagen sedan jag fick en rallarsving av en otränad person där, mittendelen av näsan mosad sedan jag blev skallad där, en del av kindbenet mosat sedan jag blev slagen där. Det är mina skador jag fått på mina ansiktsben av otränade personer. Och då är jag stor och har tränat kampsport länge. Vad tror du händer med en liten tjej med tunnare ben och mycket svagare nackmuskler?

Jag har för övrigt aldrig sett någon "ge en pungspark" i ett slagsmål. De enda sparkarna jag sett är pushkicks mot bröstet och jag har utdelat en del knän. Försöker man göra en "pungspark" har man läst för många sagoböcker. Dessutom är det vanligt att man halkar i slagsmål, så att börja försöka ge "pungsparkar" är värdelöst.

Det är sådant man lär sig på kurser i feministiskt självförsvar.
Vad räknas som många?
Rörligt eller inte så är min erfarenhet att folk tenderar till att anfalla med någon slags karelin/björn-famn och samtidigt viftar med armarna i ngt slags rallarsving. Inte särskilt svårt att träffa med foten eller knät rätt upp i a-framen, kraften behöver inte vara särskilt stor där..
__________________
Göteborgsvarvet 2006, 21km, 1 tim 24 min och 7sekunder.
10K 34:55.
Guld i medicinar-sm 2005, 2006, 2007, 2008, 2009. Silver 2010. "Nu då!"
Vasaloppet -08,-09,-10,-12,-13,-14,-17,-18,-19
Frustrator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-08, 11:56   #60
Frustrator
Klen och gnällig
 
Frustrators avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Halmstad
Inlägg: 1 264
Sen underlättar det ju att jag både ser ut och är klen. Folk underskattar en extra då
__________________
Göteborgsvarvet 2006, 21km, 1 tim 24 min och 7sekunder.
10K 34:55.
Guld i medicinar-sm 2005, 2006, 2007, 2008, 2009. Silver 2010. "Nu då!"
Vasaloppet -08,-09,-10,-12,-13,-14,-17,-18,-19
Frustrator är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:05.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)