Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2019-06-06, 16:57   #886
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Blir inte så mycket träning nu, meckat bil, sålt bil och köpt bil hela dan, imorrn är det flyttstädning och sopslängning som gäller med lite skidvallning, på fredag är det jobb och sen rör jag mig mot Stockholm för att hänga i en kajak där hela juni
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-07, 10:13   #887
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Kära dagbok,

Avslutar mina sista ärenden i Åre. En kopp kaffe medan jag säsongsvallar skidorna på en solig veranda, fåglarna kvittrar och växterna sprider sin avkomma i luften. Bilen är nästan färdigpackad och imorgon sticker jag söderut efter ett sista arbetspass. Kärlek och förväntningar ligger i den varma luften, och det är svårt att minnas vinterns bittra kyla med dess täta mörker. Riktigt taggad på tre månader delade 50/50 mellan kajaken och klätterselen. Livet är gött till den grad att jag behöver nypa mig i armen ibland. Svårare att minnas än vintern är ju åren då jag satt inomhus framför en dator under hela dygnets timmar, inte förmådde mig träna pga ångest. Jag var fet, jag var hålögd, jag var ett vrak och en spillra. Så svag, så sänkt. När jag nu ser mig i spegeln, solbränd och smutsig, med en intensiv gnista i ögonen som talar om att livet är värt att leva, alltid, ja då känner jag mig så oerhört tacksam när jag minns tillbaka på den blåvitt som var så fylld av självförakt, mörker och ensamhet. Tack seglingen, tack klättringen, tack skidåkningen och tack till fjällen för denna förändring. Tack till Åre för ett fantastiskt år som har gått alldeles för snabbt.

Efter sommaren är jag tillbaka i Åre för att beta av det sista på min fjälledarnorm, sen går jag ut i arbetslivet som hundförare på Åre Sleddog Adventures.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-12, 21:44   #888
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
De senaste dagarna har jag mockat skit, ridit häst, burit kajak, paddlat kajak, meckat bil och sprungit 1 okänd runda som var väldigt uppskattad
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-15, 22:24   #889
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Igår 4h paddling idag 5h paddling

Mkt paddling nu, lite för lite klättring! Men Stockholms södra skärgård levererar såklart
Bifogade bilder
Filtyp: jpg 0450DD9C-2A77-455E-8C2A-AB9621AA3ABA.jpg (72.9 KB, 0 visningar)
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-16, 23:47   #890
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Höll i en paddelkurs för nybörjare idag 9-16
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-17, 08:23   #891
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Wohoo! Forumets bästa feel good-journal.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-20, 08:45   #892
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Klättring, paddling, löpning har stått på schemat. Kolo får stå åt sidan lite just nu.

Noteringsvärt är dock gårdagens rollträning i kajak. Tog mig runt kanske 3 gånger (av 40 försök). Kul med framsteg!
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-20, 08:45   #893
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Wohoo! Forumets bästa feel good-journal.
Tack du!
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-01, 10:26   #894
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Halfsluss kicked my ass. Insjuknade midsommarafton, därifrån var det vila fram till en ridlektion på torsdagskvällen 27/6 som lätt återintroduktion till fysisk aktivitet och första svettning som inte var orsakad av feber, därefter en längre ridtur lördag morgon 29/6 med stora partier galopp. Blev en svettig blåvitt och en svettig häst. Körde därefter upp till Piteå och sedan igår 30/6 tillbaks till Saltoluokta. Min flickvän jobbar ju här. Blev en kort springtur på kanske 5km med alldeles för många höjdmeter och en alaskan malamut i dragsele som var alldeles för seg uppför och alldeles för snabb nedför. Långa lugna promenader utströsslade över senaste veckan bör nämnas.

Har fått ett väldigt frestande jobberbjudande i stockholm tills nästa sommar. Synd att jag blivit tillsammans med en fjällprinsessa som har två polarhundar. Vore djurplågeri att ha dom nere i sydlandshettan faktiskt.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-01, 16:16   #895
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Idag drog jag av 12km med en total stigning på cirka 400 höjdmeter, tog 1h 39m. Sprang över sänkan mellan Tjeburis och Kierkau ner till Petsaure, magiska omgivningar och magiska förhållanden. Lite snålblåst nere vid sjön annars väldigt behaglig löptemperatur.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-03, 12:31   #896
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Ungefär 1 mil fjällvandring igår. Nu bär det av mot Norge!
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-04, 15:17   #897
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Bestigit ett litet berg idag
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-04, 18:29   #898
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Slagit läger en bit upp på berget jag besteg idag och blickar ut över svartisens glaciär som breder ut sig mellan bergen på andra sidan sjön. Middagen har ätits och kokkaffet står nu och drar. Tänker på att jag ska upp på den isen på andra sidan och guida imorgon.. blir spännande. Tänker ofta på hur lyckligt lottad jag är som får leva mitt liv på det vis jag gör, men det är i få stunder som jag verkligen känner den tacksamheten så mycket som jag hör just nu. Nästan varje dag innehåller ett nytt äventyr med nya utsikter. Jag har skadekänningar här och där men med tanke på allt jag utsätter denna arma kropp för så är det ett under att den håller. Livet, livet, livet.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-05, 21:15   #899
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Idag var jag upp på glaciären. Gick som tailguide upp på platån, fick sen leda en travers och halvvägs ner igen. Sjukt kul! Ändå kul att känna mig så bekväm med något jag aldrig gjort förut (eller ptja, jag har ju isklättrat lite, och detta var som 6h väldigt lätt isklättring). Helt slut nu efter denna hårda dag samt en bastu på det, nu ska jag sova och imorrn blir det två (2!) av denna tur på schemat. Sen ska jag bestiga Norges nationalberg på måndag, tisdag, torsdag. På onsdagen ska jag och en kollega onsighta en travers på 13 toppar som vilodag. Fredag åker jag till abisko för fjälllöpning med flickvännen över helgen. Sen får vi se, hoppas på att få klättra Hammarøjskaftet och segla lite. Livet, livet, livet!
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-06, 22:39   #900
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Så är glaciärturerna avklarade för tillfället. Sover nu vid en fjord en bit längre norrut, på väg mot Stetind!
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:02.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)