Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-03-10, 13:24   #76
baggard
Registered User
 
baggards avatar
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 785
Cyborg hade hållit sig på utsidan och matat lowkicks tills den store forumdeltagaren knappt kunde gå och efter 5 minuter vara helt blå i ansiktet för hans lungor håller på att explodera, då börjar hon mata haymakers i ansiktet tills han segnar ner

Lyckas den store forumdeltagaren på något sätt få ner Cyborg på marken blir han snabbt upplåst i en submission eller rullad över på sin rygg och där levereras ett beatdown
baggard är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-10, 13:31   #77
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 738
Aaaaah och det finns absolut inga duktiga tunga manliga kampsportare registrerade...
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-10, 13:50   #78
baggard
Registered User
 
baggards avatar
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 785
Finns det det ens?

Finns alltid de klassika taekwondo-nissarna eller karate-gubbarna som hållit på i massor av år men har ingen aning om hur man fightas
baggard är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-10, 14:19   #79
Illustrerade mannen
Jag vill inte ha någon avatartext.
 
Illustrerade mannens avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 1 375
Citat:
Ursprungligen postat av baggard Visa inlägg
Finns det det ens?

Finns alltid de klassika taekwondo-nissarna eller karate-gubbarna som hållit på i massor av år men har ingen aning om hur man fightas
Det finns ju några "taekwondo-nissar" och "karate-gubbar" som dessutom arbetat som ordningsvakt i +20 år och varit i otaliga slagsmål, både med och utan "ordningsvaktsuniform"...
__________________
"Als Gregor Samsa eines Morgens aus unruhigen Traumen erwachte, fand er sich in seinem Bett zu einem ungeheueren Ungeziefer verwandelt."
Franz Kafka
Die Verwandlung
Illustrerade mannen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-10, 15:18   #80
baggard
Registered User
 
baggards avatar
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 785
Citat:
Ursprungligen postat av Illustrerade mannen Visa inlägg
Det finns ju några "taekwondo-nissar" och "karate-gubbar" som dessutom arbetat som ordningsvakt i +20 år och varit i otaliga slagsmål, både med och utan "ordningsvaktsuniform"...
Hade säkert varit en tuffare utmaning helt klart. Men att banka ned fylletrattar är lite annan sak också
baggard är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-15, 10:18   #81
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Citat:
Ursprungligen postat av baggard Visa inlägg
Hade säkert varit en tuffare utmaning helt klart. Men att banka ned fylletrattar är lite annan sak också
Banka ner fylletrattar är mer brottning än bankning Starka och arga fylletrattar besegras med "böghög" istället för brottning. Jag med kollegor har i psykiatrin fått ner riktigt farliga, påtända muskelberg med hjälp av "böghög".
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-15, 10:22   #82
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 738
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Banka ner fylletrattar är mer brottning än bankning Starka och arga fylletrattar besegras med "böghög" istället för brottning. Jag med kollegor har i psykiatrin fått ner riktigt farliga, påtända muskelberg med hjälp av "böghög".
Det räknas bara som böghög om man skriker ut böghög, men antar att det ingick?
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-15, 13:34   #83
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson Visa inlägg
Det räknas bara som böghög om man skriker ut böghög, men antar att det ingick?
Haha nej tyvärr. Det var faktiskt en intern på en anstalt en bit bort från mentalsjukhuset som krossades och kvävdes under en böghög, så det var omdiskuterat ett tag, men sedan kom taktiken tillbaks.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-16, 06:02   #84
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson Visa inlägg
Aaaaah och det finns absolut inga duktiga tunga manliga kampsportare registrerade...
Cyborg har en walk around weight runt 185 pounds. Så hon är inte särskilt lätt. Hon har inga problem att kasta folk i marken som väger 90-100 kg. På marken är det nog ingen på det här forumet som är duktigare. Stående är hon såklart vass även om det möjligtvis finns några som skulle klara av att matcha henne där, dock inga av de muskelberg du nämner.
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-16, 11:07   #85
Peter.B
Registered User
 
Peter.Bs avatar
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Sundbyberg
Inlägg: 1 479
Cyborg är tuff. Jag har tränat MMA i kring 12 år, och annan kampsport (som kickboxning) innan så att det totalt är över 20 år. Instruerat till och från i över 6 år i alla fall. Väger off season precis över 80, kring 82 kg. Jag är nog en av dem på forumet som är mest trolig att ha en chans i en MMA-match, eftersom jag faktiskt gått flera stycken tidigare.

Att möta Cyborg skulle vara svårt, oavsett kön. Visst, jag möter hellre henne än en kille på hennes nivå i UFC och i samma vikt. Men jag tror Cyborg skulle spöa de absolut flesta forumdeltagare.

Gällande topic. Pratar vi i en brottningsmatch med brottningsregler eller regelvidrigt slagsmål? I första exemplet tror jag de flesta kvinnliga brotterskor som tävlat skulle spöa samtliga alternativ.

I det andra är det svårare att sia. Vad är det för situation? Har någon tillgång till en tegelsten? Hur börjar man? Variablerna är för många för annat än okvalificerade killgissningar.
__________________
Här är en signatur.

Tränar och coachar/är tränare på www.berserkmma.com
Peter.B är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-17, 14:24   #86
Macroman
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 921
Citat:
Ursprungligen postat av Peter.B Visa inlägg
Cyborg är tuff. Jag har tränat MMA i kring 12 år, och annan kampsport (som kickboxning) innan så att det totalt är över 20 år. Instruerat till och från i över 6 år i alla fall. Väger off season precis över 80, kring 82 kg. Jag är nog en av dem på forumet som är mest trolig att ha en chans i en MMA-match, eftersom jag faktiskt gått flera stycken tidigare.

Att möta Cyborg skulle vara svårt, oavsett kön. Visst, jag möter hellre henne än en kille på hennes nivå i UFC och i samma vikt. Men jag tror Cyborg skulle spöa de absolut flesta forumdeltagare.

Gällande topic. Pratar vi i en brottningsmatch med brottningsregler eller regelvidrigt slagsmål? I första exemplet tror jag de flesta kvinnliga brotterskor som tävlat skulle spöa samtliga alternativ.

I det andra är det svårare att sia. Vad är det för situation? Har någon tillgång till en tegelsten? Hur börjar man? Variablerna är för många för annat än okvalificerade killgissningar.
En kvinna som väger 84 kg och inte är fet är ju inte normal på ngt plan så självklart stämmer det du skriver.
Macroman är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:28.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)