Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2021-12-03, 15:16   #31
MrMuggelSnuggel
EXPERT USER
 
MrMuggelSnuggels avatar
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 322
Finns väl bara 4 sätt att göra.

1. Vänta
2. Vänd turordningen på passet så övning 2 blir övning 1, alternativt välj en annan övning som tränar samma sak
3. Fråga om du kan köra emellan
4. Gå hem och gör nytt försök dagen efter

Personligen så väntar jag. I något enstaka fall har jag bytt turordningen på övningarna. Men det händer nästan aldrig att det är fullt när jag tränar för jag tränar när det är mindre folk.
MrMuggelSnuggel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-12-03, 16:21   #32
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Jag har två strategier: Sno åt mig en maskin, ockupera den (men låta andra som frågar köra emellan) och köra alla mina set på bara den.

Den andra är att jag "splitstuderar" min gymomgivning och hittar mönster i när en majoritet tränar vissa saker på vissa dagar och anpassar mig efter det och splittar annorlunda.

Där jag tränar fn. Verkar måndag vara pecsdag för herrarna och ben/röv- dag för damerna. Så kör jag inte vare sig ben eller bröst på måndagar är det sällan kö, trots mycket folk.

Tisdag är därför perfekt för antingen pecs eller ben. Fredag är armdag för herrarna och en andra ben/röv dag för damerna.

På söndagar verkar herrar köra ben.

Med den lilla infon kan jag styra min egen split för att undvika problem med mycket folk på gymmet.
__________________
Oleg. pseudointellektuell
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-12-05, 09:02   #33
Dåren
Tuff Knutte
 
Dårens avatar
 
Reg.datum: Mar 2015
Inlägg: 451
"Jag har inte vaccinerat mig mot covid-19."

Folket:


Skämt åsido, jag tränar på morgnarna innan jobbet just för att jag avskyr när det är fullpackat. Även om passen blir något mer jäktade och sämre kvalitet så är det värt det.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Vassleproteinpulver består av sågspån och anabola steroider. Källa: mina föräldrar.
Doctors are always changins their minds. One week bacon grease is bad for you, the next week we're not getting enough of it!

My path from obesity begins right here!
Dåren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-12-05, 12:30   #34
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Tränar på ett byggargym där de flesta kör med maskiner, så om någon av dem är upptagna substituterar jag med en hantel- eller skivstångsövning. Men det händer inte så ofta då gymmet har en imponerande uppsättning av utrustning överlag, och alla av ett slag sällan är upptagna.
__________________
Med vänliga hälsningar,
Brofessorn, tredje högst EQ på Kolozzeum och 8.37 på snygghetsskalan
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-12-05, 14:35   #35
tumme
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2009
Inlägg: 349
Brukar köa till ett rack och sedan köra hela passet med stång. Kanske lite grisigt att hålla ett rack i >1 timme, men gymmar på sats så bryr mig inte så mycket.
tumme är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-12-05, 15:52   #36
humancentipede
Registered User
 
Reg.datum: May 2020
Inlägg: 145
Citat:
Ursprungligen postat av Illustrerade mannen Visa inlägg
Egentligen borde jag inte skriva eftersom det kanske inte tillför något… Det händer aldrig. Har tränat på samma gym i flera år och aldrig behövt vänta på något. Jag har inte exakta siffror i huvudet, men gissar att det finns 10-12 riktiga bänkpressar, än fler rack och podium, massor av fristående bänkar, drösar med hantlar i alla viktklasser, 8-10 pullupsstänger och ett oräkneligt antal riktiga stänger. Det finns en uppsjö maskiner och kondismanicker också, men de rör jag aldrig. Naturligtvis tonvis med viktkakor.
Skulle byta gym om jag behövde köa/vänta.

(Tränar på Anders Bergströms gym Fyshuset i Gävle! Avlägg ett besök om någon har vägarna förbi.)
Det låter som den perfekta kombinationen av 50% gym och 50% atletklubb
humancentipede är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-12-10, 21:00   #37
fredde85
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2021
Inlägg: 26
kör igång brandlarmet. Sen är det fritt fram
fredde85 är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:01.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)